علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت

علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت


پریدن فیوز برق هنگام روشن کردن کولر گازی و یا داکت اسپلیت ، یکی از مشکلاتی است که این روز ها بسیاری از هموطنان ما با آن درگیر هستند . سوال های بسیار زیادی از تکنسین های فدک تهویه میشود که چرا هنگام روشن کردن داکت اسپلیت و کولر گازی ، فیوز برق میپرد و خاموش می شود . به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا علت خاموشی فیوز را در وسایلی مانند داکت اسپلیت و یا کولر گازی و سایر وسایل سرمایشی و گرمایشی برای شما مشتریان عزیز فدک تهویه توضیح دهیم

بررسی عوامل پریدن فیوز در کولر گازی و یا داکت اسپلیت

 

عامل اول ، پریدن فیوز کولرگازی و اتصالی در سیم کشی برق

اولین عامل که در پریدن فیوز برق از آن میتوان نام برد ، استفاده از سیم های معیوب و یا بی کیفیت در سیم کشی کولر گازی و داکت اسپلیت است . متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده شده است که تعمیرکاران برای صرفه اقتصادی از سیم های درجه 2 و 3 برای اتصالات برق استفاده می کنند که نتیجه آن ذوب شدن سیم برق و از بین رفتن اتصالات هنگام روشن کردن داکت اسپلیت و کولر گازی است .

دلیل علمی این امر آن است که وقتی شما وسیله خود را روشن میکنید ، داکت اسپلیت شما نیاز به جریان برق بالایی دارد که در این هنگام ، سیم های بی کیفیت توان این امر را ندارند و ذوب خواهند شد که نتیجه آن چیزی نیست جز خاموش شدن و پریدن فیوز !
همچنین ممکن است در حالی که شما از سیم های با کیفیت در سیستم برقی استفاده کردید اما سیم ها اتصالی داشته باشند . که این نیز عامل دیگری در رخ دادن این مشکل است

اگر هم دلایل این امر را میدانید و به دنبال درخواست یک تکنسین برای تعمیر و سرویس داکت اسپلیت و کولر گازی خود هستید ، کافیست با شماره های درج شده در تصویر تماس گرفته تا کارشناسان و تکنسین های فدک تهویه در سریع ترین زمان ممکن به رفع مشکل پریدن فیوز شما بپردازند .

 

ما این تضمین را به شما خواهیم داد که هزینه و کیفیت تعمیرات و سرویس وسایل سرمایشی و یا گرمایشی فدک تهویه ، نسبت به سایر رقبا و همکاران ما در این زمینه بهترین است . کافیست فقط یک بار از خدمات تعمیر کولر گازی یا تعمیر داکت اسپلیت ما استفاده کرده تا به یکی از مشتریان همیشگی ما تبدیل شوید لازم به ذکر است که در این مرکز نیز تعمیر چیلر، تعمیر مینی چیلر ،تعمیر فن کویل ،تعمیر سردخانه ،تعمیر اسپیلت و تعمیر پکیج نیز با بهترین کیفیت ارائه میشود. .

عامل دوم ، استفاده از فیوز های بی کیفیت

طبق تجربه کارشناسان ما ، استفاده از فیوز های تقلبی و اصطلاحا high copy دومین عامل در پریدن فیوز می باشد . هنگامی که شهروندان ما خود به سراغ تهیه فیوز میروند ، به سختی میتوانند در هنگام خرید ، تفاوت میان فیوز اورجینال و اصلی با تقلبی و Fake را متوجه شوند . اگر نیاز به تهیه فیوز دارید حتما با کارشناسان ما مشاوره کنید . تا از تفاوت ها و قیمت ها آگاه شوید . همچنین ما ضمانت می کنیم که نه تنها فیوز ها ، بلکه سایر قطعات موجود در فدک تهویه اصلی و اورجینال بوده و دارای گارانتی معتبر می باشند . برای سفارش میتوانید تماس بگیرید .

 

عامل سوم ، خرابی بورد سخت افزاری و پریدن فیوز کولر گازی

خرابی بورد سخت افزاری ، از دیگر عوامل دخیل در خاموشی داکت اسپلیت و کولر گازی و پریدن فیوز  برق آن است . که تست ، تشخیص و رفع ایراد آن نیاز به دانش سخت افزاری و تجربه دارد . هنگامی که یکی از قطعات بورد سخت افزاری نیم سوز می شود و یا به طور کامل کارایی خود را از دست می دهد ، در بین ریزپردازنده های درون آن اتصالات نا درستی ایجاد می شود که در پی آن فیوز خواهد پرید .  توصیه میشود اگر کولر گازی و داکت اسپلیت شما هم با این مشکل مواجه شده است . از یک کارشناس خبره برای حل این مشکل کمک بگیرید .

عامل چهارم پریدن فیوز، خرابی خازن راه انداز

هنگامی که خازن راه انداز کمپرسور به هر دلیلی آسیب ببیند و خراب شود ، در مواقعی که شما اقدام به روشن کردن کولر گازی و یا داکت اسپلیت خود می کنید ، کمپرسور نمی تواند استارت کند و جریان برق زیادی را می کشد که نتیجه آن افزایش آمپر و پریدن فیوز خواهد شد .

 

 

عامل پنجم پریدن فیوز کولر گازی، سوختن کمپرسور

سوختن کمپرسور عامل آخر پریدن فیوز برق ، هنگام روشن کردن کولر گازی و داکت اسپلیت است که تکنسین های فدک تهویه در هنگام بررسی و تست دستگاه شما به آن میپردازند .

نکته مهم و سخن پایانی در رابطه با پریدن فیوز کولر گازی

عواملی که در بالا برای پریدن فیوز هنگام روشن کردن کولر گازی و داکت اسپلیت گفته شد ، صرفا جهت افزایش اطلاعات شما مشتریان بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود شما عزیزان ، خود به عیب یابی و رفع این مشکل بپردازید . چرا که طبق آمار متاسفانه سالیانه چند صد نفر در کشور جان خود را در هنگام کار غیر اصولی با وسایل برقی از دست می دهند . حتما و حتما برای تست و سرویس وسایل برقی خود از کارشناسان فدک تهویه و یا سایر همکاران ما درخواست کمک کنید .

خدمات سریع ، آسان و ارزان سرویس و تعمیر داکت اسپلیت

4.8/5 - (311 امتیاز)

1 دیدگاه

  • سلام
    من دو تا کولر داکت اسپلیت در اپارتمان دارم،هر موقع یکیشون روشن میشه مشکلی نیست،ولی روشن کردن هردو باهم منجر به پریدن فیوز مینیاتور مجاور کنتور که در چپ وراست ان در تابلو برق جداگانه هستند میشه، ایا باید سیمش عوض شه،یا فیوز ظرفیت بالتر بگیرم،ایا هردو فیوز باید عوض بشن?CیاB,چند امپر،یاچه سیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *