فن کولر گازی

فن کولر گازی از قطعات بسیار مهم این وسیله می شود که در صورت کار نکردن، کارایی دستگاه به طور کامل مختل می شود، شاید شما با این مشکل برخورده اید و اکنون در صدد عیب یابی و رفع مشکل کار نکردن فن کولر گازی تان هستید. این مشکل می تواند دلایل بسیاری داشته باشد، در ابتدا باید عیب دستگاه را شناسایی کرد و سپس جهت تعمیر فن کولر گازی و یا تعمیر داکت اسپیلت اقدام کرد.

در اینجا ما 7 دلیل پیش رو داریم که در عیب یابی خرابی فن کولر گازی و تعمیر کولر گازی به شما کمک خواهد کرد:

یکی از دلایل اصلی کار نکردن فن کولر گازی میتواند خرابی شفت داخلی و بیرونی دستگاه باشد، تیغه هایی که در طرفین متور فن قرار دارد وظیفه انتقال هوا به داخل کویل و خارج کردن هوای گرم را دارد، این محرر ها دارای یاتاقان هایی است که در طول زمان میتواند خراب یا شل بشوند، اگر با بررسی شفت بیرونی باز هم موفق به کار کردن فن کولر گازی نشدید باید متور فن تعویض گردد.

 

  • متور فن کولر گازی

اگر تیغه متور فن کولر گازی به راحتی با دست نچرخید، نشان دهنده این است که کار نکردن فن کولر گازی به دلیل خرابی بلبرینگ ها متور می باشد که باید متور فن کولر گازی تعویض شود.

 

  • رله برد

وظیفه رله برد در کولر گازی تامین برق مورد نیاز قطعات کولر گازی می باشد، اگه در کارکرد رله برد خللی به وجود بیاید می تواند باعث مشکلاتی زیادی شود که کار نکردن فن کولر گازی یکی از آنهاست. در صورت خرابی باید این قطعه تعویض شود.

 

این مقاله را از دست ندهید: 10خرابی شایع کولر گازی

 

  • سنسور کنترل دما

اگر متور دستگاه کار می کند و فن کولر گازی کار نمی کند ممکن است از سنسور کنترل دمای این دستگاه باشد، این سنسور ممکن است به مرور زمان دچار خرابی یا فرسودگی شود.

  • ترموستات و خرابی فن کولر گازی

ترموستات کولر گازی وظیفه کنترل دمای هرا را دارد، هنگاهی که درجه حرارت هوا و درجه انتخابی کولر گازی متفاوت باشد ترموستات نیروی مورد نیاز برای به حرکت افتادن متور کولر گازی را آزاد میکند، اگر ترموستات خراب باشد یا به درستی کار نمی کند در کارکرد فن کولر گازی هم تاثیر می گذارد. برای تشخیص خرابی ترموستات، کولر گازی را در حالت سرد تنظیم کنید سپس یک مولتی متر را برای آزمایش ترموستات بکار گیرید

 

  • خرابی برد کنترل اصلی

ولتاژ مورد نیاز تمام اجزای کولر گازی به وسیله این قطعه تامین می شود. در صوت وجود مشکل در این وسیله کمپرسور جریان برقی دریافت نمی کند و این مورد سبب نچرخیدن فن کولرگازی هم می شود. اما در تعمیر این قطعه باید بسیار دقت شود.

 

  • سوییچ چرخشی

با چرخیدن سوییچ چرخشی متور فن کار می کند، قطعات الکتریکی درون سوییچ چرخشی به مرور زمان از بین می روند و سبب خرابی سوییچ چرخشی می شوند، با کمک یک مولتی متر از وجود برق در سوییچ چرخشی مطلع شوید.

 

  • خرابی سوییچ چند وضعیتی

سوییچ چند وضعیتی وظیفه کنترل جریان برق وارد شده به فن کولر گازی را بر عهده دارد که سرعت چرخش را با توجه به شرایط موجود کم و زیاد می کند. خرابی این قطعه نیز از موارد شایع کار نکردن فن کولر گازی می تواند باشد.

 

  • خرابی خازن کولر گازی

از یک مولتی متر برای اینکه تشخیص دهید خازن سالم است یا خیر استفاده کنید، خازن سوخته میتواند به کار نکردن فن کولر گازی منجر شود.

 

  • متور بلوور فن کولر گازی

متور بلوور را بررسی کنید، اگر بلوور فن آزاده میچرخد مشکلی وجود ندارد اما اگر در چرخش فن بلوور خللی وجود دارد، بلوور فن باید تعمیر و یا تعویض شود.

تعمیر یا تعویض فن کولر گازی

با توجه به مواردی که در این مطلب ارائه شد، کار نکردن فن کولر گازی میتواند ناشی از یک مشکل اساسی یا یه مورد بیسار ساده باشد، لذا در عیب یابی فن کولر گازی باید دقت بسیاری انجام داد تا با مشکلات بعدی مواجه نشویم.

در صورتی که در عیب یابی و تعمیر کولر گازی ،شارژ گاز چیلر، سرویس سردخانه ،شارژ گاز مینی چیلر ، اسیدشویی فن کویل ،سرویس اسپیلت و سرویس پکیج خود دچار مشکل شدید به راحتی با یک تماس با کارشناسان فدک تهویه، سریع ترین و بهترین خدمات در محل شما حاضر می باشد تا نسبت به تشخیص علت کار نکردن فن کولر گازی و تعمیر آن اقدام نماید.

4.7/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *