تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی


مشکل شایع کولر گازی و عیب یابی کولر گازی, به طور طبیعی وقتی تابستان از راه می رسد باید کولر گازی و اسپیلت بدون هیچ مشکلی کار کند برای اینکه بتوانید نهایت استفاده را از کولر گازی و اسپیلت خود ببرید و برای اینکه مطمئن شوید کولر گازی و اسپیلت شما خوب کار میکند و هنگام استفاده از آن خراب نمی شود باید هرچند وقت یک بار به صورت دوره ای یا حداقل هر سال یکبار با تعمیرکار کولر گازی ، تعمیرکار داکت اسپیلت و یا سرویسکار اسپیلت تماس بگیرید. تا اسپیلت شما را برسی و سرویس کند تا کولر یا اسپیلت به صورت ناگهانی خراب نشود.

ما در این مقاله به ذکر چند مورد از مشکل شایع کولر گازی را که درصد زیادی از مشتریان ما به علت وجود این مشکلات با ما تماس میگیرند را به شما معرفی می کنیم. لازم است بلافاصله بعد از مشاهده آنها را باید برطرف کنید که حتما توصیه میکنیم که اگر به تنهایی قادر به برطرف کردن نیستید با یک تعمیرکار متخصص جهت تعمیر و سرویس کولر گازی تماس برقرار کنید . شما همچنین می توانید سرویس پکیج ، شارژ گاز چیلر ، شارژ گاز مینی چیلر ، اسیدشویی فن کویل و تعمیر سردخانه خود را به ما بسپارید.

16مشکل شایع کولر گازی و عیب یابی کولر گازی

کولرهای گازی موجود در بازار چه برند خارجی چه ایرانی ممکن است به علت نوسانات برق یا اصحکاک دستگاه یا کیفیت و جنس قطعات  سیستم و یا شرایط آب و هوایی دچار عیب و نقص شوند . ما در اینجا مهمترین و بیشترین مشکل شایع کولر گازی را برای شما ذکر خواهیم کرد.

دقت داشته باشید که برای تعمیر و عیب یابی کولر گازی حتما از تعمیرکاران ماهر و فنی کمک بگیرید که گروه فنی فدک تهویه بهترین گزینه برای شما می باشد . در صورت مشاهده هر گونه عملکرد نا درست در دستگاه می توانید با ما تماس بگیرید تا تیمی از متخصص ترین تعمیرکاران را برای شما ارسال کنیم.

  1.  کم شدن میزان خنکی کولر گازی
  2. پنل خارجی کندانسور کولر گازی روشن نمیشود
  3.  کثیف بودن فیلترهای کولر گازی
  4. خرابی برد کولر گازی
  5. سوختگی یا آتش سوزی کابل های برق کولر گازی
  6. آبریزی از کولر گازی
  7. یخ زدن ( برفک زدن )  لوله های کولر گازی
  8. کولر گازی صدای زیادی میدهد
  9. کولر گازی روشن نمیشود
  10. فن کولر گازی کار نمیکند
  11. کولر گازی زود اتوماتیک میکند
  12. کولر گازی زیر بار نمیرود
  13. کولر گازی اورلود میکند
  14. مقدار گاز اسپیلت کم شده است
  15. وجود نشتی در کولر گازی

اصول عیب یابی کولر گازی در مشکلات شایع کولر گازی

ﻋﻴﺐﻳﺎﺑﻲ ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ (کولر گازی، اسپیلت و ..) می توﺍﻧﺪ ﻛﺎﺭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻳﺎ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻱ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻛﻠﻲ ﺭﻭﺵ ﻣﻨﻄﻘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﻴﺴﺘﻢ، ﺣﺬﻑ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻭ ﺣﺬﻑ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﻲ ﺗﺎ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺻﻠﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﺌﻮﺭﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﺸﺨﺼﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ سیستم تهویه مطبوع (کولر گازی، اسپیلت و ..) ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ؛

ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻤﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﺧﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﻳﺸﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. بهتر است همیشه کار عیب یابی و تعمیر کولر گازی را به متخصص آن بسپارید .

فدک تهویه یکی از بزرگترین و با تجربه ترین تعمیرگاه های مجاز کولر گازی در سطح شهر می باشد که دارای بیش از 5 سال سابقه کاری در زمینه عیب یابی و تعمیر کولر گازی می باشد که شما می توانید با آرامش خاطر به ما اعتماد کنید و کلیه خدمات کولرگازیتان را به ما بسپارید ما همواره پشتیبان و یاریگر شما هستیم.

در صورتی که به هر گونه سرویس کولر گازی و یا تعمیر کولر گازی، تعمیر اسپیلت، و سایر سیستم های تهویه مطبوع نیاز داشتید، می توانید از طریق تماس و یا پر کردن فرم ثبت درخواست تعمیرات به صورت آنلاین، درخواست خود را ثبت نمایید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و به درخواست شما پاسخ مطلوب دهند.

 1 – کم شدن میزان خنکی کولر گازی

یکی از مشکل شایع کولر گازی باد گرم زدن یا کاهش سرمای کولر گازی می باشد.که روزانه مشتریان ما با این ذکر این مشکلات با ما تماس میگیرند

  • کولر گازی باد گرم میزند
  • کولر گازی خنک نمیکند
  • میزان خنکی کولر گازی کم شده است
  • کولرگازیمان خوب خنک نمکینه

دلایل اصلی باد گرم زدن کولر گازی

به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در مبرد و سیستم کولر شما باعث میشود که هوای خنک تولید شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک  مشکلی برای این سیستم به وجود امده است و در ۹۰% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد البته گاهی مواقع ممکن است خرابی یک قطعه یا حتی سوخت کمپرسور دلیل باد گرم زدن کولر گازی باشد.، در اولین فرصت کولر خود را برسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.اگر خودتان توانایی انجام این کار را ندارید حتما از یک تعمیرکار کولر گازی که دارای مهارت در عیب یابی کولر گازی می باشد کمک بگیرید.

 2 – پنل خارجی کندانسور کولر گازی روشن نمیشود

کندانسور کولر گازی استارت نمیخورد، پنل خارجی کولر گازی کار نمیکنه اینها یکی دیگر از مشکلات شایع کولر گازی می باشد که درصد زیادی از مردم با آن روبرو میشوند. کولر گازی از دو قسمت تشکل شده اسنت پنل خارجی و پنل داخلی که بیرون از ساختمان نصب میگردد

روشن نشدن کندانسور کولر گازی دلایل مختلفی دارد اما به طور کلی حتما باید توسط یک تعمیرکار کولر گازی ماهر عیب یابی شود تا مشکل دشتگاه شناسایی و رفع گردد.

بهتر است تا قبل از آنکه تعمیرکار خبر کنید یک سری موارد را خودتان چک کنید اگر مشکل حل نشد سپس برای اینکار حتما ار مراکز تعمیرات کولر گازی در تهران قابل اعتماد کمک بگیرید. فدک تهویه یکی از مراکز معتبر و مجاز تعمیر کولر گازی در تهران با بیش از 10 سال سابقه کاری می باشد.

خودتان چک کنید چرا کندانسور روشن نمیشود

  1.  تامین برق: در صورتی که کندانسور کولرگازی شما روشن نمی‌شود، ابتدا مطمئن شوید که برق کامل است. بررسی کنید که آیا کولرگازی به درستی به منبع برق وصل شده است و آیا برق در سیستم برق کولرگازی در دسترس است.
  2. سوئیچ خاموش/روشن: یکی از دلایل متداول برای عدم روشن شدن کندانسور، مشکل در سوئیچ خاموش/روشن است. مطمئن شوید که سوئیچ خاموش/روشن در وضعیت روشن و با حفظ ارتباط درست، روشن شدن روشن شدن به کندانسور را ارسال می‌کند.
  3. فیوزها و قطعات سیستم برق ممکن است: فیوزهای مربوط به کندانسور سوخته باشند یا قطعات سیستم برق خراب شوند. بررسی کنید که آیا فیوزها سالم هستند و آیا هیچ قطعه‌ای در سیستم برق کندانسور خراب نیست.
عیب یابی کولر گازی
عیب یابی کولر گازی

 3 – سومین مشکل شایع کولر گازی کثیف بودن فیلترها می باشد

یکی از مشکل شایع کولرگازی کثیف بودن فیلتر هوا می باشد.فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید و پس از مدتی از استفاده، فیلتر هوا باید تعویض شود تا باعث بروط خللی در عملکرد صحیح دستگاه نشود

آموزش باز کردن پنل داخلی کولر گازی

متأسفانه به عنوان یک مدل زبانی نمی‌توانم به شما مقاله‌ای را ارائه دهم چرا که قادر به ارائه خارج از پایگاه دانش خود نیستم و همچنین نمی‌توانم پیوندی به سایت‌های خارجی ایجاد کنم. با این، می‌توانم به شما راهنمایی‌هایی در مورد تمیز کردن و تعویض فیلتر هوا در کولرگازی بدهم.

برای تمیز کردن فیلتر هوا در کولرگازی، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

  1. قبل از هر چیز، کولرگازی را خاموش کنید و منتظر باشید تا کاملاً خنک شود.
  2. پنل داخلی کولرگازی را باز کنید. برای این کار، معمولاً باید پیچ‌هایی را که پنل را نگه می‌دارند با یک ابزار مناسب (مانند گوشه‌گیر) باز کنید. برخی از مدل‌ها ممکن است دکمه‌ها یا قطعات قابل جدا شدن را داشته باشند که برای باز کردن پنل از آن‌ها استفاده کنید.
  3. پس از باز کردن پنل، فیلتر هوا را پیدا کنید. فیلتر هوا معمولاً در قسمت بالای یا پایینی کولرگازی قرار دارد و ممکن است با یک قفل یا محفظه محافظت شود.
  4. باز کردن قفل یا محفظه و فیلتر هوا. برخی از فیلترها قابل نصب هستند و می‌توانید آن‌ها را با آب بشویید و بعد از آبکشی کامل خشک کنید. در صورتی که فیلتر پذیرش نیست، باید آن را با یک فیلتر جدید تعویض کنید. فیلترهای جدید را می توانم

 4 –  چهارمین مشکل شایع کولر گازی خرابی برد کولر گازی است

برد کولر گازی یا همان برد الکترونیکی کولر گازی، بخشی از سیستم کنترل و عملکرد کولر گازی است که وظیفه کنترل عملکرد و پارامترهای مختلف کولر گازی را بر عهده دارد. این برد الکترونیکی به صورت یک مدار الکترونیکی تعبیه شده در داخل واحد داخلی کولر گازی قرار دارد و با کمک سنسورها و دستگاههای دیگر، اطلاعات را جمع آوری کرده و عملکرد کولر گازی را بهینه می‌کند

برد کولر گازی دارای وظایف مهمی است که اگر قطعه ای از برد خراب شود و اینکه برد بسوزد باعث ایجاد انواع مشکل شایع کولر گازی میشود از قبیل:

  • عدم راه اندازی کولر گازی
  • کولر گازی قادر به تنظیم دمای محیط نخواهد بود
  • عدم کنترل سرعت فن کولر گازی
  • کولر گازی قادر به کنترل کمپرسور نمی باشد در نتیجه سرما یا گرمای کافی کول ندارد

اگر احتمال میدهید که برد کولرتان معیوب شده است می توانید با مجموعه فدک تهویه تماس بگیرید تا برد کولر  شما را باز کنند و برای تعمیر به کارگاه حمل کنند و پس از تعمیر مجدد نصب و راه اندازی کنند.

مشکل شایع کولر گازی
مشکل شایع کولر گازی

5 – سوختگی یا آتش سوزی کابل های برق کولر گازی

یکی دیگر از مشکل شایع کولر گازی که روزانه با آن مواجه هستیم سوختگی یا اتصالی کابل برق های کول گازی است. اگر کولر گازی گهگاه به صورت خودکار خاموش و روشن میشود به دلیل بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی ممکن است که با مشکل سیم کشی مواجه باشید.

سیم کشی معیوب کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال آتش سوزی وجود دارد. در نصب کولر گازی بسیار دقت کنید که از قطعات و سیم های با کیفیت استفاده می شود. در تصویر روبرو نمنه ای از آتش سوزی یک کولر گازی به علت اتصال کابل ها را مشاهده می کنید

 6 – آبریزی کولر گازی در مشکل شایع کولر گازی    

از کولر گازی آب میچکد، پنل داخلی اسپیلت آب پرتاب میکند، از کولر گازی آب سرازیر شده اینها جملاتی هستند که در طی روز از زبان مشتریانمان به عنوان یکی دیگر از مشکل شایع کولر گازی میشنویم.

آبریزی کولر گازی دلایل مختلفی دارد که حتما باید توسط تعمیرکار کولر گازی عیب یابی و رفع مشکل شود که برای این کار میتوانید از گروه فنی فدک تهویه کمک بگیرید.

دلایل آبریزی کولر گازی

گاهی مشکل آبریزی کولر گازی به راحتی قابل حل نیست در چنین شرایطی بهتر از پمپ درین استفاده کنید.

مشکلات شایع کولر گازی
مشکلات شایع کولر گازی

7 –  یخ زدن ( برفک زدن )  لوله های کولر گازی

هفتمین مشکل شایع کولر گازی وجود برف روی لوله یا پنل داخلی یا حتی پنل خارجی کولر گازی می باشد. مهمترین دلیل یخ زدن لوله های کولر گازی کم بودن مقدار گاز سیکل می باشد که در هنگام گاز گیری نیز باید دقت کنید که نشتی وجود نداشته باشد.البته دلایل دیگری هم دارد که در اینجا برای شما ذکر میکنیم

دلایل یخ زدگی کولر گازی

   8 – کولر گازی صدای زیادی میدهد

یکی از مشکل شایع کولر گازی و ایرادهای کولر گازی که باعث وجود مشکل در آسایش میشود صدای غیر معمول کولر گازی میباشد.این صدای ناهنجار ممکن است از یونیت داخلی(پانل) کولر گازی باشد,و یا از یونیت خارجی کولر گازی کندانسور باشد

این صدا های ناهنجار و غیر عادی دلایل مختلفی میتواند داشته باشد,اما بطور کلی و بر حسب مشاهدات مکرر,این صدا میتواند از نا بالانس بودن فن یونیت خارجی کولر گازی یا فن یونیت داخلی کولر گازی باشد.و یا اینکه پایه های کمپرسور کولر گازی لق یا شل شده باشد,که نیاز به آچارکشی داشته باشند. برای رفع صدای زیاد کولر گازی در مقاله زیر راه کار های مناسب توضیح داده شده است.

رفع صدای زیاد کولر گازی

  9 – نهمین مشکل شایع کولر گازی روشن نشدن آن است

کولر گازی روشن نمیشود چکار کنیم؟ هنگامی که کولرتان روشن نشد. اولین کاری که باید انجام دهید. بررسی برق دستگاه می بhشد. چک کنید ببنید ابتدا کل ساختمان سپس واحد شما  و در انتها  منبع برق کولر گازی وجود دارد یا نه. اگر از نبود مشکل مطمئن شدید. سریع با یک مرکز مجاز تعمیر کولر گازی تماس بگیرید. تا در اولین فرصت به عیب یابی دستگاه شما بپردازند.

فدک تهویه با داشتن تعمیرکاران با تجربه در کلیه مناطق تهران اماده رفع مشکل روشن نشدن کولر گازی شما در کمترین زمان می باشد.

10 – فن کولر گازی کار نمیکند

فن کولر گازی یک قطعه الکترونیکی است. که برای متحرک کردن هوا در داخل واحد داخلی یا واحد خارجی کولر گازی یا هر دو استفاده می‌شود. فن به صورت معمول از یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. که با چرخاندن پره‌ها یا بال‌ها، جریان هوا را ایجاد و در اطراف کولر گازی منتقل می‌کند.

نقش فن کولر گازی بسیار مهم است، زیرا هوا را از طریق فیلتر در داخل واحد داخلی کولر گازی عبور داده و سپس آن را در اتاق توزیع می‌کند. همچنین، در واحد خارجی کولر گازی، فن برای خنک کردن کمپرسور و دفع گرمای تولید شده به فضای بیرون استفاده می‌شود.

یکی از مشکل شایع کولر گازی سوختن فن کولر گازی می باشد. که در چنین شرایطی باید از یک تعمیرکار متخصص بخواهبید. تا از کولرتان بازدید کنn. اگر موتور فن قابل تعمیر باشد. می توان آن را تعمیر و مجدد استفاده کرد. اما اگر قابل تعمیر نباشد…. باید یک موتور فن جدید جایگزین کنیم

گروه فنی فدک تهویه دارای تخصص و مهارت کافی می باشند که در صورت سوختن فن کولر گازی می توانید با ما تماس بگیرد.

 11 – کولر گازی زود اتوماتیک میکند

چرا کولر گازی تند تند اتوماتیک مبکند؟ اگر کولر گازی شما به طور تند و ناخواسته روشن و خاموش می‌شود، می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید تا مشکل را رفع کنید:

  1. بررسی دستگاه تنظیم و کنترل کننده: ابتدا مطمئن شوید که دستگاه تنظیم و کنترل کننده (مانند ریموت کنترل) درست عمل می‌کند. گاهی اوقات، دکمه‌های فشاری روی دستگاه یا ریموت کنترل ممکن است خراب یا گیر کرده باشند که منجر به عملکرد ناصحیح کولر گازی می‌شود.
  2. بررسی تنظیمات تایمر: اگر کولر گازی شما دارای تایمر است، ممکن است تنظیمات آن برای روشن و خاموش کردن کولر گازی در زمان‌های نامناسب باشد
  3. بررسی سنسورها و سیستم‌های هوشمند: کولر گازی مدرن ممکن است دارای سنسورها و سیستم‌های هوشمند باشد که شرایط محیطی را تشخیص می‌دهند. اگر این سنسورها خراب یا اشتباه عمل کنند، کولر گازی ممکن است به طور نادرست روشن و خاموش شود.
  4. بررسی مشکلات برقی: یکی از دلایل ممکن برای روشن و خاموش شدن ناخواسته کولر گازی، مشکلات برقی است. مطمئن شوید که برق کافی و پایدار در واحد کولر گازی وجود دارد و متصل است. در صورتی که مشکل برقی وجود دارد، بهتر است به تأییدیه شرکت برق محلی مراجعه کنید.
  5. مراجعه به تکنسین حرفه‌ای: اگر با انجام مراحل بالا مشکل شما حل نشده است، بهتر است تکنسین مجرب و متخصص را جهت تعمیر و بررسی دستگاه مشاوره و تماس بگیرید. تکنسین می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و تعمیرات لازم را انجام دهد.

مهم است بدانید. که این مشکلات می‌توانند. نیاز به تخصص و تجربه تکنسین داشته باشند، بنابراین بهتر است توسط یک تکنسین ماهر ببرسی و چک شود.

 12 – علت زیر بار نرفتن کولر گازی چیست؟

زیر بار نرفتن کولر گازی به معنای عملکرد ناکارآمد و کاهش کارایی آن است. علت‌های زیر بار نرفتن کولر گازی ممکن است عبارت باشند از:

کمبود یا نشتی مبرد: یکی از علت‌های اصلی زیر بار رفتن کولر گازی کمبود یا نشتی مبرد است. اگر مقدار مبرد درون کولر گازی کم باشد.. یا از سیستم خارج شود. به دلیل نشتی در لوله‌ها، شیرها یا اتصالات، کولر گازی قادر به تأمین سرمایش کافی نخواهد بود و زیر بار رفته خواهد شد.

کثیفی فیلتر هوا: فیلتر هوای کولر گازی ممکن است به طور مداوم آلوده شود و کثیف شود. این مواد آلوده و ذرات معلق در هوا ممکن است روی فیلتر تجمع پیدا کنند و جریان هوای ورودی را محدود کنند. این موضوع باعث کاهش جریان هوا و کاهش کارایی کولر گازی می‌شود.

بسته شدن اتصالات یا شیرها: اگر اتصالات یا شیرهای کولر گازی بسته شوند یا مسدود شوند، جریان مبرد به درستی انجام نمی‌شود و عملکرد کولر گازی ضعیف می‌شود. این ممکن است به دلیل عدم صحیح نصب، کثیفی یا خرابی در قطعات باشد.

آلودگی یا کثیفی رادیاتورها: رادیاتورها در واحد خارجی کولر گازی به منظور خنک کردن مبرد استفاده می‌شوند. اگر رادیاتورها کثیف شوند و زبری یا آلودگی روی سطح آن‌ها ایجاد شود، انتقال حرارت به محیط بیرون کاهش می‌یابد و کولر گازی زیر بار می‌رود.

کاهش عملکرد کمپرسور: کمپرسور در کولر گازی مسئول فشرده‌سازی مبرد است. اگر کمپرسور دچار مشکل شود و عملکرد آن کاهش یابد، فشار مبرد کمتر می‌شود و کولر گازی زیر بار رفته خواهد شد.

در صورتی که کولر گازی زیر بار رفته است، بهتر است توسط یک تکنسین متخصص بررسی و تعمیر شود تا علت زیربار رفتگی رفع شود و عملکرد کولر گازی بهبود یابد.

عیب یابی کولر گازی
عیب یابی کولر گازی

13 – نشتی در مدار کولر گازی

نشت کولر گازی می‌تواند به مشکلاتی در عملکرد و کارایی آن منجر شود. در صورتی که فکر می‌کنید کولر گازی شما دارای نشت است، این مشکل را باید به تأخیر نیاندازید و در اسرع وقت بررسی و تعمیر شود.

14 – کمبود گاز کولر گازی

کم شدن مقدار در کولر گازی می‌تواند به مشکلاتی در عملکرد و سرمایش دستگاه تبدیل شود. اگر متوجه شدید. که مقدار گاز کولر گازی شما کم شده است، می‌توانید زیر را تعمیر و شارژ مجدد گاز انجام دهید.

16 – سوختن خازن کولر گازی

خازن کولر گازی یکی از قطعات اصلی این سیستم می باشد که بر اثر عوامل مختلی بیشتر از قطعات دیگر در معرض خراب و سوختن شدن می باشد .هنگامی که خازن کولر گازی بسوزد معمولا دستگاه خنکی کافی ندارد.بهتر است خرابی خازن کولر گازی توسط تعمیرکار تست و در صورت نیاز تعویض گردد.

 

مشکل شایع کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای یکی از انواع کولر گازی های قدیمی می باشد که پشت پنجره ها نصب می گردد . با این که این نسل کولرهای گازی قدیمی است اما هنوزم در خیلی از شهر های ایران مانند مناطق شمال و جنوب کشور از این دستگاه استفاده میکنند.این دستگاه نیز مانند اسپلیت ها با مشکلات شایعی مواجه میشوند از قبیل :

خروج دود سفید از دریچه کولر پنجره ای

دود سفید که از دریچه کولر گازی پنجره‌ای خارج می‌شود، معمولاً ناشی از موارد زیر است:

تبخیر آب: کولر گازی پنجره‌ای برای سرمایش هوا از طریق تبخیر آب استفاده می‌کند. آب درون کولر گازی توسط یک پمپ یا سیستم مشابه به بالشتک آب رسانده می‌شود و از طریق پره‌های فن وارد هوا می‌شود. هنگامی که آب به تماس با هوا می‌آید و تبخیر می‌شود، دود سفید یا بخار آب تشکیل می‌شود که از دریچه کولر گازی پنجره‌ای خارج می‌شود. این وضعیت طبیعی است و نشانگر عملکرد صحیح کولر گازی پنجره‌ای است.

نشتی آب: دود سفید ممکن است به دلیل نشتی آب در سیستم کولر گازی پنجره‌ای ایجاد شود. اگر آب به جای رسیدن به بالشتک، از جای دیگری درون کولر گازی پنجره‌ای نشت کند. ممکن است. باعث تشکیل دود سفید شود. که از دریچه خارج می‌شود. نشتی آب ممکن است. به علت خرابی در لوله‌ها، شیرها یا اتصالات باشد. در این صورت، باید نشتی را تعمیر کرده و اطمینان حاصل کرد که آب به درستی به بالشتک رسیده و تبخیر می‌شود.

تغییر دمای هوا: دود سفید ممکن است به دلیل تغییر دمای هوا باشد. هنگامی که هوا دمای بسیار پایینی داشته باشد، ممکن است بخار آب موجود در هوا تشکیل دود سفید کند. این امر معمولاً در ماه‌ها و مناطق سرد و در صبح و شب ها بیشتر دیده می‌شود و به علت تفاوت دماهای داخل و خارج از کولر گازی رخ می‌دهد.

در هر صورت، اگر مشکل دود سفید در کولر گازی پنجره‌ای شما پایدار و غیرعادی به نظر می‌رسد، بهتر است یک تکنسین متخصص را مشاوره و بررسی کنید تا مشکل را تشخیص دهد و تعمیرات لازم را انجام دهد.

علت زیاد روی فن رفتن کولر گازی پنجره ای

زیاد روی فن رفتن کولر گازی پنجره‌ای می‌تواند به دلایل زیر باشد:

عملکرد نرمال فن: کولر گازی پنجره‌ای در طول عملکرد خود به صورت مداوم روی فن کار می‌کند. این عملکرد طبیعی و طراحی شده برای توزیع هوا و خنک کردن قطعات داخلی کولر گازی است. بنابراین، زیاد بودن روی فن به تنهایی نشانگر هیچ مشکل خاصی نیست.

محدودیت در جریان هوا: اگر فن کولر گازی پنجره‌ای با محدودیت در جریان هوا مواجه شود، زمانی که هوا نمی‌تواند به طور کافی از کولر گازی عبور کند، فن بر روی بار بیشتری کار می‌کند. این می‌تواند به علت مسدود شدن فیلتر هوا، کثیفی در پره‌های فن، یا محدودیت در جریان هوای خارجی بوده باشد. در این صورت، بررسی و تمیز کردن فیلتر هوا و بررسی مسدودیت‌های ممکن در جریان هوا می‌تواند مشکل را رفع کند.

اضافه بار یا بار بیش از حد: اگر کولر گازی پنجره‌ای در مواجهه با بار بیش از حد یا اضافه بار قرار گیرد، ممکن است فن به طور زیادی کار کند. این می‌تواند به علت اندازه ناکافی کولر گازی نسبت به فضای سرمایشی، اندازه بزرگتر از حد فضای سرمایشی، گرمای بیشتر در محیط، یا کاهش عملکرد سیستم باشد. در این صورت، باید عوامل موجود را بررسی کرده و تأمین یا تعمیرکاری مورد نیاز را انجام داد.

خرابی فن: اگر فن کولر گازی پنجره‌ای خراب شود یا مشکلی داشته باشد، ممکن است در سرعت بالا و به طور مداوم کار کند. در این صورت، تعمیر یا تعویض فن توسط تکنسین متخصص ممکن است لازم باشد.

برای این کار میتوانید می توانید از گروه فنی فدک تهویه کمک بگیرید.

4.1/5 - (81 امتیاز)

332 دیدگاه

  • سلام وست پونت ۳۰ هزار داریم مدتی میشه سرماش کم شده فیلترای داخل خونه رو دراوردم نصف بالای رادیاتور داخلی گرمه نصف زیری سرده چکارش باید کرد ممنون از سایت خوبتون

  • درودبرشما کولرگازی پاناسونیک 18000 فن پنل داخلی کارنمیکند ایا قابل تعمیریاتعویض هست یانه راهنمایی بفرمایید متشکرم

    • سلام من یک‌کولر میستوبیشی ۳۰۰۰۰ دارم چند روزی هست که بعد از اینکه چند دقیقه ایی کار میکنه یکدفعه فن پنل داخل از کار می افته ولی موتور بیرو کامل کار میکنه و چراغ operition شروع به چشمک زدن میکنه وقتی با کنترل کولر رو هم خاموش میکنم باز میبینم که موتور بیرون در حال کار کردن هست تا زمانی که کامل اتصال برق رو قطع کنم میشه لطفا راهنمایی کنید که مشکل میتونه از چی باشه؟با تشکر

      • سلام علت این که با خاموش شدن پنل داخلی یونیت بیرونی هنوز کار میکند احتمالا یا برد دستگاه معیوبه یا کنتاکتور که حتما بایستی توسط سرویسکار مجرب چک شود.

  • سلام
    وقتتون بخیر
    نمایشگر اسپیلت خود ب خود از کار افتاده
    کولر کار میکنه
    درجه هم کم و زیاد میشه
    ولی عدد روی اسپیلت نشون داده نمیشه
    مشکل چیه
    جنرال مکس هست اسپیلت

        • سلام،کولر اسپیلت ۳۰ هزار جنرال گلد دارم،مدتیه که از پنل داخلی کولر صدایی شبیه به این که انگار باد کولر با گیر به بیرون پرتاب میشه داره،ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام کولر ۲۴هزار گری داریم از صب علامتH3 نشون میده مانیتورش و کولرم کار نمیکنه چیکار کنیم؟

    • سلام برق دستگاه رو قطع کرده و بعد از ده دقیقه وصل کنید در صورت ایراد با سرویسکار مجرب تماس بگیرید.

  • سلام…تو ساعت اوج مصرف سیم منفی که از کنتور برق گرفتم برای کولر داغ میشه و حتی یک بار ذوب شده و کولر خاموش شده…کولر هم TCL هست…۲۴ هزار..دلیلش چیه..با تشکر

  • سلام من یک کولر گازی 12000 ZG دارم چند وقتی است که صدای ناهنجار از دستگاه تهویه هوای بیرونی میشنوم بعضی اوقات موقع کار، کنپرسور (دستگاه بیرونی)خودش خاموش روشن میشه بگین مشکلش چیه؟؟

  • سلام من یک اسپیلت ۳۰ هزار فوجی خریدم از وقتی که نصب کردیم روی پنل درجه رو نشون نمیده، نمی‌دونم که این مشکل از دستگاه هست یعنی خرابه یا مدلش اینجوریه، البته ناگفته نماند که مدل ۱۸ و ۱۲ هزار که داریم هر دو درجه رو نمایش میدن

  • سلام ضمن تشکر از ارایه خدمات مفید. دریچه کولر جنرال در هنگام کار خوب و کامل حرکت نمیکند و در هنگام خاموش شدن هم کامل بسته نمی شود. علت چیست؟

  • با سلام اسپیلت ما بیست چهارهزار گری هست یه مدت که سرویسش کردیم ولی بعد از اون دیگ نوسان باد داره ینی همین جوری که روشنه بادش هی کموزیاد میشه و صدای بدی میده انگار هی دستتوومیگیری جلوی بادش هی برمیداری بادش قطو وصل میشه ممنون میشم بگید مشکلش چیه

  • سلام.
    اسپلیت ۲۴۰۰۰ فوجی دارم بعد از ظهر مرتب داشت کار میکرد.خاموشش کردم. بعد از چند ساعت مجدد روشن کردم پنل بیرونی خاموش است و باد گرم میده
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • سلام میخواستم بدانم علت اینکه بعضی مواقع از خودموتور بیرون اب چکه چکه میکند دلیلش چیست

  • سلام ،پرتاب باد اسپیلوت ما خیلی کم شده ،دوروز مسافرت بودیم خاموش بود ،جنوبی هستیم ،مدل کولر هم میتسوبیشی ۳۶ هزار

  • يه کولر36هزار اسپيلت تراست داريم که بعداز چهار سال چند روز پيش يه نشتي داشت که تعميرکار اورديم درستش کرد امروز نميدونم چرا نوسان پرتاب باد داره هرچند دقيقه يه بار پرتاب بادش کم وزياد ميشه؟ميشه راهنمايي کنيد؟باتشکر

  • سلام.اب ریختن پشت کولرگازی پنجره‌ای برای خنک کردن خوبه یا بد
    آب ریختن پشت رادیات به خنک شدن موتور کمک میکنه؟

  • سلام کولر پنجره ای خونه یه ده دقیقه ای کار میکنه بعد یه صدای فس فس فس ازش میاد بیرون بعداز یه ربع خودش درست میشه یا با خاموش روشن کردن میشه رهنمایی کنین ممنون میشم

  • سلام وقت بخیر
    من کولر اوجنرا 36000دارم خیلی ازش راصیم 8سال کار میکنه بهترین کولره برد بیرونی سوخت برد دست دوم پیدا کردم نصب کردم عالی جواب داد چند روی هست بعد از سرویس چراغ زرد رنگ جلو پنل روشن میشه بعدا ز یه خاموش میشه دیگه روشن نمیشه تا اینکه دوباره خودم روشنش کنم ولی کارش عالیه

  • سلام کولر گازی من وقتی برق میره بعد برق وصل میشه دیگه روشن نمیشه .دلیلش میتونید بگین چیه .خیلی ضروریه .ممنون

  • سلام وقتتون بخیر من اسپلیت ۱۲ هزار سوپرجنرال خریداری کردم اما بادش بشدت داغه ، نصاب اومد گازش چک کرد گفت گازش خوبه ایراد از خونتونه که رو به آفتاب هست و کلا داغه ، قانع نشدم واقعا بادش داغه با پنکه فرقی نداره ، هرچقدرم هوای بیرون گرم باشه اسپلیت وظیفشه خنک کنه ، میشه راهنماییم کنید؟!

    • باسلام
      کولر باید باد خنک بزنه حالا مواقعی هست که به دلایلی نمیتونه محیطو خنک کنه ولی بادی که از کولر خارج میشه باید حد اقل خنک باشه

  • سلام.کولر گازی اینورتر برند دایکین در منزلی که سیستم زمین ندارد نصب شده و به درستی عمل میکند.ولی تمامی لوله ها و همچنین بدنه برق دار و فازمتر روشن میشود.با جدا نمودن سیم های پنل داخلی همچنان بدنه و لوله ها برق دار است(کولر خاموش).علت چیست؟قاب پنل بیرونی کلملا باز و با اهمتر اتصالات چک شد و خبری از اتصال بدنه به سیم برقدار نبود؟

  • با سلام و احترام
    من یک کولرگازی ال جی 24 هزار مدل next fighting 2 خریدم و نصاب خود گلدایران نصبش کرد . بعد از دو روز به شدت سرمادهی کولر کم شده . جالبه که بین درجات 18 تا 22 سرمادهی خیلی خیلی کمی داره و مثلا درجه 25 که تنظیم میشه سرمادهی خوبی داره و دمای خونه رو به 23 درجه میرسونه . با کارشناس نصب تماس گرفتم میگه کولر چون توی مشهد نصب شده و نمیتونه دما رو به 18 درجه برسونه برای همین به صورت خودکار کندانسور رو خاموش میکنه تا فشار روی کولر نیاد . کارشناس نصب میگه سنسورها هستند که برای شرایط کولر تصمیم گیری می کنن . ولی دو روز اول سرمادهی به حدی بود که اصلا نمیشد توی اتاق نشست و بعد از ده دقیقه عملا سرما غیر قابل تحمل میشد . میشه لطفا راهنمایی بفرمائید ممکنه اشکال از چه چیزی باشه . ممنون از لطف شما .

  • سلام من کولر گازی مدل HIH-24TG دارم دکمه تامیر رو می زنم زمان می دم مثلا 5 دقیقه بعد دوباره دکمه تامیر رو می زنم ولی در آن زمان خاموش نمیشه با زمانهای مختلف هم امتحان کردم کار نکرد 3 ساله خریدم و اولین باز هست که از این مورد استفاده می کنم

  • سلام. اسپیلت تا نیم ساعت قبل روشن بوده و خاموش کردیم. بعد از یک ربع میخواستیم روشن کنیم دریچه اسپیلت فقط باز شده و نه سرما میدهد و نه نمایشگر دیجیتالی آن روشن می شود و دریچه هم هیچ تغییری نمی کند

    • سلام کولر اسپیلت من ۱۸ هزار سردیش خیلی کمه روی دکمه می زنی ۱۶ روی اسپیلت ۳۲ می نویسه مشکلش چیه ممنون

  • سلام لوله خروجی که باید سرد باشه داغ میشه و موتور (کمپرسور)صدای عجیبی میده علت چیه کپلر 24000وگازتا ه شارژ کردم

  • سلام کولر گاز ی پنجره ای سامسونگ 18000دارم روی موتور نمیرود مقداری صدا کم وزه میکند وبعد قطع میشود

  • سلام کولر سوپر جنرال 30 هزار دارم وقتی میخام کولر روشن کنم فن بیرونی بعد چند دقیقه بعد شروب به تا خوردن میکنه آیا طبیعیه یا مشکل داره ولی کولر سرما و پرتاب باد خوبی داره

      • سلام خسته نباشید کولر گازی پانا سونیک دارم هر نیم ساعت یکبار کلا خاموش میشه فیلترهای هوا رو هم تمیز کردم خواهش میکنم راهنمایی بفرمائید مشکل چیه؟؟

  • سلام، من لوله های پنل را موقع نصب اسپلیت سفت نکردم و شیرگاز را باز کردم همه گاز خارج شد و مقدار زیادی مایع از میان پیج ها که شل بود زد بیرون
    1. میخاستم بدونم این مایع گازه یا روغن
    2. به غیر از برچسب کولر راه دیگه ای نیست که بفهمیم گاز 22 است یا 410 چون کولر تقلبیه شک دارم، البته رو برچسبش زده 410، به نظر شما راه دیگه ای نیست که مطمئن شد از چه گازی استفاده شده.
    3. آیا گاز 410 را باید کاملا به صورت مایع وارد کرد یا ترکیبی

    • سلام
      وای بر بی دقتی شما
      مایع گاز بوده
      خیر راه دیگری نیست
      بله کاملا مایع باشد

      • سلام.فن کولر ما هر پنج دقیقه روشن و خاموش میشه.پنج دقیقه بادش خنکه پنج دقیقه مث باد پنکه.مشکلش از چیه؟

  • با سلام و تشکر بابت راهنمایی های عالیتون واقعا خسته نباشید
    کولر من وست پوینت ۳۰۰۰۰ هستش دو سالی هست که نصبش کردم چند وقتیه که پنل و لوله های جلوش برفک میزنه امروز یه تعمیرکار گاز کولر رو بررسی کرد متوجه شد گاز کولر ۲۰ درصد کمه و گاز رو فول کرد و سنسور دمای محیط رو هم کمی به رادیاتور جلو نزدیکتر کرد فعلا که مشکلش برطرف شده . جالب اینجاست تمام فین ها رادیات جلو اتصالات کپ ها و … رو نشت یابی کرد ولی هیچ اثری از نشتی نبود سوال بنده اینه آیا این میزان کاهش گاز بعد از دوسال طبیعیه و یا نه حتما جایی نشتی وجود داره که این آقا نتونسته پیداش کنه ؟ آمپر مصرفی هم ۱۴ بود .

    • سلام بله طبیعی هست کولر شما هر سال مقداری از گاز را به صورت طبیعی کم میکنه و بهتره هر سال تست شارژ گاز انجام بشه و در صورت نیاز قبل از انکه مشکل بزرگتری پیش بیاد شارژ گاز رو انجام بدید

  • سلام یه هفته ای که کولر نصب کردیم ۳۲۰۰۰ سوپر جنرال و انگاری صدای خور خور اب تو لوله های مسیشه مشکل از کجاست و ضرری واسه کولر داره در ضمن طول لوله ۶متر و۳۰ سانت هست و ۳تا خمش داره

    • سلام بله مشکل داره و نباید صدا بده از فردی که نصب کولر گازی رو انجام داده درخواست کنید عیب را برطرف کنه

  • سلام وقتی کولر گازی را به برق وصل می کنم بدون اینکه کلید روشن کنترل را بزنم برد داخلی می سوزد سامسونگ 19 هزار معمولی

  • سلام الان چند روزی هست با اینکه در فصل زمستان هستیم و از کولر گازی استفاده نمیکنیم ولی در طول روز کمپرسور کولر حدودا یک دقیقه روشن میشود و سپس خاموش میشود.مشکل از کجاست؟

  • سلام.باتشکر از زحمات شما
    کولر گازی ۴۸۰۰۰تک الکتریک در حالت گرمایش هر ۵دقیقه دیفراست میکنه.سنسورها و گاز چک شده.علت چی میتونه باشه؟

  • سلام و خسته نباشید
    من اسپلیت ۲۴ هزار اوجنرال دارم وقتی روشن میکنم بعد ۵ دقیق فیوز کنتور می پره مشکلش از چیه؟؟

  • سلام کولر گازی تراست 36000 در زمان کار خروجی کم÷رسور برفک میزند و ورودی کم÷رسور سرمای زیادی ندارد .سرمای داخل هم کم شده و متمرکز در یک قسمت است .لطفا بفر مایید اشکال چه میتواند باشد.

    • سلام
      در ابتدا باید مقدار گاز دستگاه بررسی شود سپس به سرویس و شستشوی آن بپردازید و یا اینکه مسیر لوله ها دچار گرفتگی شده است

  • کولراسپیلت سی هزارما یه مدت درحین کار خاموش میشود وبعدازمدتی کمپرسور میسوزددو سال پیش آخرتابستون کمپرسورش سوخت کمپرسورجدیدنصب کردیم یعنی تابستون پارسال فقط کارکرد تا امسال،دوباره کمپرسور امسال سوخت، باز کمپرسورجدید نصب کردیم الان یک روز از نصب کمپرسورجدیدمیگذره باز خاموش شده،هرنوبت هم تعمیرکار آوردیم،علت ویست؟

    • با سلام میتونه ایراد از برد دستگاه باشه و یا کیپی و گرفتگی در مسیر لوله مویی باشه که باعث سوختن کمپرسور میشه

  • سلام خسته نباشید، چند روزی هست فقط شبها تکرار میکنم فقط شبها از ساعت 11 به بعد، صدایی مثل گردباد و کم پ زیاد شدم باد از پنل میشنوم، گاز مشکل نداره و لوله ها سالم هستن، لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

  • سلام یه سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین من یک کولر گازی ۳۰ هزار اجنرال اینورتره دارم دوسال نصب کرم خیلی خوب کار میکنه ولی جدیدا نسبت به قبل خنکیش کمتر شده و زود به حالت فن میره ومدت کمتری خنک میکنه زمان زیادی تو حالت فن میمونه که اگه بخوام از حالت فن دربیاد باید دماشو کم کنم ممنون میشم بگین مشکل کار کجاس

    • سلام
      احتمال خیلی زیاد مشکل از مقدار گاز دستگاه هست لطفا از یک سرویسکار کولر گازی بخواهید تا به وسیله ابزار خود مقدار گاز دستگاه را تست کند

  • با سلام. کولر من توشیبا 24 هزار می باشد. کندانسور بیرون یه وقتهایی دو سه تا استارت میخوره بعد روشن میشه. یه وقتهایی روشن میشه زود خاموش میشه. مثل همیشه خنک نمیشه فضای خونه

  • سلام
    خسته نباشید. من کولر ۱۸۰۰۰ داخل اتاق دارم. دریچه رو با کنترل تنظیم می کنم که باد به صورت مستقیم بهمون نخوره و به زمین بخوره ولی بعد از گذشت یه زمان خاصی حدود ۱۵ دقیقه دوباره دریچه به سمت بالا برمیگرده. علتش چیه؟

  • باسلام
    کولر دوتکه جنرال دارم
    الان چند روزیه که وقتی خاموشش میکنم، موتور بیرون خاموش نمیشه و صداش میاد،بعد از چند دقیقه خاموش میشه و دوباره چند دقیقه بعد صدای موتورش از دستگاه بیرونی میاد وهمینطور ادامه داره
    میشه کمک کنید وراهنمایی کنید که بدونم ایراد از کجاست؟

  • با سلام و‌خسته نباشید، کولر گازی ما همیشه روی درجه ۲۸ هست، ولی امروز خودبخود درجه اش به ۳۴ تغییر پیدا کرده، و هرچی کنترل رو میزنیم که دما پایین تر بیاد، عمل نمیکنه، بنظر شما مشکلش چی میتونه باشه؟؟

    • سلام و درود من الان کولر kg 30 هزار خریداری کردم موتورش هم پیستونیه وقتی نسبش کردیم روشن میشه اما موتورش کار نمیکنه یعنی باد گرم میده و رو گاز نمیوفته درضم کولر رو دست دو خریدم و گازش هم پر هست تعمیرکار میگه مشکل از موتورش نیست و نمیدونن مشکلش چیه و الان نمیدونیم مشکلش چیه حتی خازن عوض کردیم اما درس نشد لطفاً ما رو راهنمایی کنید ممنون میشم

  • باسلام..چندروزی مسافرت بودیم وکولراسپیلت منزل ماخاموش بوده..دراین مدت هوابه شدت گرم والان که برگشتیم کولرعملکردقبل را ندارد.آیاگرما هوا درسیستم گازکولراثرگذاشته؟؟؟

  • سر راه کولر یک کلید M.K و یک محافظ برق وجود داره . ولی تا حالا چهار تا کلید M.K براش عوض کردم ، چهار تا از بخش سیم فاز ، میسوزند و سیم آب میشه !! حالا خواستم بدونم اولا مشکل از چیه ؟ ( برق کشی ، کلید M.K ، یا محافظ یا … ) ثانیا اگر کولر دوتیکه اصلا محافظ نداشته باشه ، مشکلی پیش ممکنه بیاد ؟
    ممنون از همکاریتون

  • سلام کولر گازی وستینگ هاوس ۲۴ هزار دارم باد سرد تولید نمیکنه فیلتر های اسپیلت هم تمیز کردم چکار کنم

    • سلام
      احتمالا شارژ گاز نیاز داره دستگاه و یا اینکه خازن سوخته در هر صورت نیاز به سرویسکار دارید

  • سلام. کولر گازی قدیمی الجی ۱۹۰۰۰ داریم. ده روز پیش خازن سوخت و تعویض کردیم. بعد از ده روز که کولر سالم بود، یهو بعد از پنج دقیقه فیوز برق رو میپروند. فیوز با آمپر بالاتر نصب کردیم و دیگه نمیپره، ولی الان وقتی روشن میکنیم دقیقا تا ۵ دقیقه خوبه بعدش یهودیه صدا میده و باد کولر گرم میشه (کمپرسور میچرخه ولی باد خنک نمیزنه). بعدش یک ربع بعد دوباره باد ۳۰ ثانیه سرد میشه و دوباره صدا میده و گرم میشه و این روند ادامه داره. مشکل احتمالا چیه؟ و اگه تو این شرایط کولر روشن بمونه تا از همون باد پنکه ای استفاده کنیم خطر خاصی داره؟

    • سلام. کولر گازی ساسونگ داریم بعضی وقتها که کولر رو خاموش میکنیم، پنل داخل خاموش میشه ولی کمپرسور کار میکنه. پنل داخل با اینکه خاموش شده ولی صدای ضعیفی مثل کار کردن میدهد و صدای تق و توق هم میدهد. ایراد از چی هست؟ ممنون

      • سلام
        احتمالا گاز دستگاه کم شده و یا کنتاکتهای کنترلها بهم متصل شده اند و یا اینکه کندانسور کثیف می باشد و نیاز به سرویس دارد و یا عایق لوله ها صدمه دیده است
        در هر صورت بهتر است که با یک تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید

  • سلام
    کم شدن گاز بجز کم کردن سرمایش تاثیر دیگه ای هم روی پنل یا کندانسور داره؟
    مثلا فشار مضاعف و آسیب زدن به کندانسور یا ضعیف شدن پرتاب باد پنل؟

  • سلام.ممنون از وقتی که میذارید و راهنمایی میکنید.

    کولر گازی ما شارژ گاز انجام شد ولی بعدش اون شدت سرما نداره سرماش کمه.لازم به ذکر هست که بعد نصب نصاب عمل وکیوم را انجام نداد ممکن هست که از وکیوم نکردن باشه؟

  • باسلام کولر24هزارایوولی دوماهه خریدم چندروزه اف نمیکنه فقط رودرجه30 اف میکنه حتی روی29 هم بعداز یکساعت ونیم اف نمیکنه سرماش خیلی خوبه فقط نمدونم چرا روی درجه29 وپایینتر اف نمیکنه باتشکر.

  • با درود خدمت شما
    یه کولر ۳۶ هزار گری دارم که زیاد سرد میکنه و مجبورم روی درجه ۲۵ بذارم
    آیا آف و آن کردن مدام برای کولر ضرری نداره
    یا اینکه کولر رو خاموش کنم و بعد از یه ساعت باز روشن کنم
    ممنون میشم که پاسخ بدهید

  • خیلی بده که شما مطلب آموزشی ارایه میدید با این همه نظرات اما نمیدونید که در کولر های گازی واکنش شیمیایی انجام نمیشود. مشکل کشور ما همینه که هرکس جای خودش نیست.

  • سلام اسپیلیت ۱۴۰۰۰ لبخندی رو فنش کار میکنه اوکیه فقط ی بار باد سرد میده ی دف قطع میشه باد گرم میده نیم ساعت بعد دوباره باد سرد دماشم روی ۱۶ گذاشتم ولی درس نمیشه مشکل چی میتونه باشه

  • با سلام
    من یه کولر گازی ال جی دوال اینورتر دارم ، ولی امسال متاسفانه که شروع به استفاده ازش کردم اولاً خوب سرد نمی‌کنه و آب از پنل داخلی ش می‌ریزه و مصرفش هم پایین نمیاد ، یه تعمیر کار آوردم که گفت مشکل کمبود گاز داره و باید گازش اضافه بشه ، گازش که کرد مشکل سرمادهی و آب ریزش از بین رفته ولی متاسفانه مصرف برقش خیلی رفته بالا ، خواهشاً و لطفاً بگید عیب از کجای دستگاهه، ممنونم

  • سلام کولر ما زمانی که هوا خنک بود خیلی آف می کرد ولی الان هیچ آف نمی کند آیا کولر مشکل دارد؟

  • سلام من یک کولر 24 جنرل مدل زد اچ خریدم تو بازار خیلی ازش تعریف میکردن ولی سرماش چنگی به دل نمیزنه سالنم 55 متره فقط جلوی کولر خنکه.نصاب گفت همه علاعم کولر سالم رو داره ولی سرماش کمه.پنل بی کیفیتی داره بادو چپ راست نمیزنه.ممکنه تقلبی باشه؟فرق اصل و تقلبیش چیه؟

  • سلام کولر گازی ما از این سامسونگ های پر مصرف هست بعد چند دقیقه کمپرسور زیر بار نمیره برقکش میگه برق که کم میشه زیر بار نمیره وسیله ای هست مثل خازن اینا که بزنیم به پیریز درست بشه چون چنتا از وسیله برقیامونم سوخنه

  • سلام ما یک کولر نو آکبند 36000 پیستونی گری خریدیم برای مساحت 100 متر با این حال تمام درو پنجره را میبندیم دما هم حتی تا 16 درجه هم میاریم با اینکه باد خنک هم میده اما با اینکه ساعت ها کار میکنه دمای خونه را 30 درجه کمتر نمیکنه

  • سلام.کولر 24000 گری دارم هراز گاهی پرتاب باد فن نوسان پیدا میکنه و باد فن کم میشود و با صدای تق تق همراه است و بلافاصله پنل داخلی برفک میزند.پنل و فیلتر هم کاملا تمیز است.ممنون میشوم راهنمایی کنید

  • سر راه کولر یک کلید M.K و یک محافظ برق وجود داره . ولی تا حالا چهار تا کلید M.K براش عوض کردم ، چهار تا از بخش سیم فاز ، میسوزند و سیم آب میشه !! حالا خواستم بدونم اولا مشکل از چیه ؟ ( برق کشی ، کلید M.K ، یا محافظ یا … ) ثانیا اگر کولر دوتیکه اصلا محافظ نداشته باشه ، مشکلی پیش ممکنه بیاد ؟
    ممنون از همکاریتون

    • سلام،کولر من آب ریزش داره، تمام موارد رو تعمیرکار چک کرده و مشکلی نبوده، پس چرا هنوز آبریزش، و پرتاب آب قطع نشده
      با تشکر از شما

  • سلام دوستان عزیز
    من یک کولر اسپلیت ۲۴هزار سامسونگ دارم چند روزی هستش ک این کولر حتی بااینکه کنترول رو روی دمای ۲٨میزارم یکسره کار میکنه واتومات نمی کنه ک خاموشه بشه و بعد دوباره روشن شه…فکردم حسگر سرمای اون خراب شده، بخاطر همین مال کولر خونه بابام ک فعلا فنش سوخته با اون جابجا کردم ..الان فن کندانسور کار میکنه فن اسپلیت کار میکنه ولی گردش گاز نداره ک باد سرد بده…
    قابل ب توجه هستش ک یک باربرقشو کامل قطع کردم و باطری کنترول رو ب مدت ۴۰ دق در آوردم ول بازم درست نشد…
    موشکل چی میتونه باشه..لطفا کمکم کنید..

    • سلام خسته نباشید میخواستم ببینم چطور میتونم مشکل درچه پنل بالا پاین کردن باد کولر گازی جنرال 30000 رو حل کنم وقتی روشن میشه میاد پاین میاد میره بالا دیگه تکون نمی خوره

  • کولر گازی 24 سوپرا دارم چند وقت هست همچیش اکی کار میکته خنک میکنه پرتاب باد اکی ولی بعد از چند دقیقه یهوو یه صدایی عجیبی میده و اوفت میکنه کولر انگار میخواد بسوزه خاموش میکنم روشن میکنم دوباره همینمجور اوفت میکنه .

  • به عنوان کسی که 12 سال است انواع کولر های دو تیکه میتسوبیشی هم 12000 و هم 30000 داشته نظر میدم ، کولر های خوبی هستند به شرطی که سرویس سالیانه پانل داخلی هر سال یا سالی یکبار انجام بشه ، در غیر انصورت کولر خراب میشود

    • سلام یک کولر اسپیلت ۲۴ هزار تراست دارم جدیدا میبینم‌ازش بخار آب سرد میاد بیرون ولی رادیاتور پنل داخلی یخ نزده و برفک ندارهو لوله ها هم برفکی نیستند. آیا کولرم مشکل داره؟

  • سلام یه سوال داشتم
    ما وقتی کولر گازی evvoli رو روشن میکنیم یه سی ثانیه ای سرد میده ولی بعدش میره رو گرما
    مشکل چیه

  • سلام.. کولرمونو وقتی خاموش میکنیم.. انگار رو فن باشه هر چند دقیقه یک باز موتورش خاموش روشن میشه… ولی پره هاش نمیچرخه.. مشکلش چیه؟

  • سلام وقت بخیر .ی کولر گازی سوپر جنرال سی هزار داریم سرمای لوله رفتش بیشتر از لوله برگشت میباشد در ضمن سرماش هم زیاد جالب نیس علت چی ميتونه باشه؟ آمپر کولر هم گرفتیم همون 13/5هست .گیج فشار هم تقریباً 50هست

  • سلام
    دلیل رفتن کولر گازی اوجنرال بعد از روشن شدن روی تایمر چیست؟
    روشن میشود و باد خنک میزند ولی بعد یک دقیقه تایمر چشمک میزنه و خاموش میشه

  • سلام وقت به خیر
    کولر گازی اسپلیت ال جی 30 هزار وقتی خاموش می کنیم پس از چند دقیقه فقط موتور کولر روشن می شود.(خود به خود روشن می شود و تا زمانی که دوشاخ از برق نکشیم همچنان روشن می ماند)
    پنل داخلی خاموش است. فن بیرون خاموش است.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید

  • سلام من کولر 24هزار توشیبا دارم و باید 24ساعته کار کنه فقط وقتی برق قطع و وصل میشه دوباره خودش اتومات روشن نمیشه چون من اونجا حضور ندارم راهی هست تا کولر دوباره خودش روشن بشه . ممنون

  • سلام،
    کولر گازی 30000 اُجنرال داریم، متاسفانه هر سال گاز خالی میکنه و باید هر سال گازش شارژ شه، چند تعمیرکار هم چک کردن و میگن نشتی پیدا نمیکنیم و اینکه بعد از پر کردن گاز همه چیز به درستی کار میکنه اما دوباره سال بعد دچار مشکل میشه…
    مشکل کجاست؟

  • سلام
    کولر گازی جنرال 30000 دارم روشن که میکنم حدود 10 دقیقه کار میکنه و باد خنک هم میزنه بعد کندانسور خاموش میشه و فقط باد گرم میزنه. دیگه هم کندانسور روشن نمیشه تا دوباره کلا دوشاخ کولر رو از برق بکشم و بزنم . باز همین سیکل تکرار میشه. دقت کردم ولتاژ به 209 که میرسه کندانسور قطع میکنه.

    • سلام حتما از یک متخصص بخواهید ایراد و عیب دستگاه رو هرچه زودتر بدون انکه اسیبی به کمپرسور وارد شود رفع کند

  • با سلام دارایی کولر جنرال 30000هزارهستم مدتی است یک سره کار می کنه وآف نمی شه خواستم لطف کنید راهنمایی کنید

    • سلام ترموستات دستگاهتون خرابه و یا اینکه ایراد از برد دستگاه می باشد

  • اگر کولر اسپیلیت زیاد خاموش روشن کنیم براش مشکل پیش میاد؟
    چندبارخاموش روشن کنیم اشکال نداره؟

  • سلام . با عرض خسته نباشید خدمت شما .
    کولر گازی دو تیکه ، از دریچه های سمت راستش باد خوب و پرفشار میاد ، ولی از دریچه های چپش ، برعکس خیلی کم !!
    علت رو خواستم بدونم و راه رفعش هم توضیح بفرمایید .
    با سپاس فراوان

    • سلام بهتره فیلترهای داخلی کولر را بشورید شاید مشکل از گرفتگی فیلترها باشه

    • سلام. کولر گازی ساسونگ داریم بعضی وقتها که کولر رو خاموش میکنیم، پنل داخل خاموش میشه ولی کمپرسور کار میکنه. پنل داخل با اینکه خاموش شده ولی صدای ضعیفی مثل کار کردن میدهد و صدای تق و توق هم میدهد. ایراد از چی هست؟ ممنون

  • سلام. کولر 30000 هزار جنرال داریم. تازه گازشو پر کردم. بعد الان موقع کار کردن 2 دقیقه کار میکنه. بعد 2 دقیقه میره روی فن و باد سرد نمیده بیرون. مشکلش چی هستش؟

    • سلام کولرگازی ما Gree هست و از همون اول اب از لوله ش بیرون نیومد دو روزه وقتی روشن میکنیم اولش یه بوی داغ شدن ازش بلند میشه و بعد دیگه خوب میشه مشکلش چیه؟

      • سلام
        احتمالا کولرتون نیاز به سرویس و شستشو داره بهتره کندانسور و فیلترها رو سرویس کنید

  • سلام کولر پنجره ای بیست و چهار هزار سامسونگ دارم..با اینکه ولتاژ برق 230 داریم ولی کولر با آمپر بالا راه میفته و مثلا 15 یا 16 آمپر و رفته به نوزده میرسه و بعداز یک ربع از کار میفته و تا دوباره بخواد بره رو کمپرسور نیم ساعت زمان میبره و اتاق گرم میشه..گاهی اوقات هم موقع رفتن رو کمپرسور محافظش که تا سی آمپر جواب میده رو قطع میکنه…میخوام بدونم با اینکه این کولر ها باید دوازده الی چهارده آمپر بکشه چرا انقدر آمپرش بالاس؟؟فیلترهای هوا و شبکه ها هم تمیزه

  • سلام کولر پنجره ایی سامسونگ دارم روشن میشه اما وقتی که میخواد از روی فن بره روی کولر و استارت کنه خاموش میشه فقط صدای ویز مانند داره میشه لطفا راهنمایی کنید

  • سلام و عرض ادب
    کولر 30000 وستینگهاوس دارم موتور جدید نصب کردم روی کولر.بعد دودقیقه موتور خاموش شد ولی فن خنک کننده کار میکرد
    درحین دودقیقه فشار گاز بالا پایین میرفت وآمپر موتور هم تا28 امپر بالا رفت و مجدد کم میشد تا 20 میومد
    ضمنا موتور ازنوع اسکرال هست

  • کولر30000وستینگهاوس دارم که موتورش رو تعویض کردم وقتی موتور نو رو روشن کردیم بعد دودقیقه خاموش شد ناگهانی.
    ضمنا در حال کار تو این دو دقیقه آمپر دستگاه تا 28 هم میرفت و کم میشد و فشار گاز هم افت و خیز داشت موتور از نوع اسکرال میباشد وموتور قبلی قسمت برقی سالم بودولی قسمت کمپرسور معیوب شده بود

  • با سلام .
    کولر گازی ۲۴ هزار سامسونگ امروز نصب کردن برامون البته دست دو بود . وقتی فیوز برق رو میزنیم موتور شروع به کار میکنه . وقتی پنل رو روشن میکنم موتور خاموش میشه . دوباره پنل رو خاموش میکنیم مپتپر روشن میشه
    به نظرت ایراد از چیه

  • با سلام و عرض ادب
    یه کولر گری ۳۶۰۰۰ دارم که هر موقع میخواد شروع به کار کنه یونیت بیرونی صدای تقه بلند میده بعد پنل داخل با صدایی مثل نشت گاز شروع بکار میکنه
    لطفا راهنمایی کنید.

  • با سلام و عرض خسته نباشید
    گولر گری جی متیک دارم که وقتی دمای اون رو روی 25 یا پایین تر میذارم یکسره و بدون آف کردن کار میکنه ولی وقتی رو دما های بالاتر میذارمش هر نیم ساعت یه بار آف میکنه می خواستم ببینم دلیلش چیه؟

  • سلامکولر گازی دو تیکه دارم ک موتورش۲ دقیقه کار میکنه و خاموش میشه و فقط پنل داخل خونه بصورت فن کار میکنه بعد سه دقیقه دوباره روشن میشه همش همینطور کار میکنه مشکلش لطفا بگین

  • سلام کولرمون وسپونت ۱۲ هزار دوساعت پیش خاموشش کردیم حالا روشن نمیشه مشکلش چیه؟

  • کولر گازی من تا دیروز خوب کار میکرد امروز که روشن کردم عجیب یک دفعه ای سرمایش کم شده و پرتاب بادش
    هم کم شده است.برای رفع مشکل لطفا راهنمایی کنید

    • سلام امروز هوا به شدت گرم می باشد و گرمای محیط در عملکرد کمپرسور تاثیر می گذارد اگر همچنان در ساعت غیر از اوج گرما همچنان میزان سرمادهی کم بود حتما از تعمیرکار بخواهید تا مقدار گاز دستگاه را بررسی کند

  • سلام یک دستگاه سوپر جنرال ۱۸۰۰۰ در اهواز به چه علت تا ساعت ۱۱صبح باد خنک میزنه وتا ۵ عصر تو این فاصله زمانی باد گرم میزنه وبعد مجداا شروع به تولید وپرتاب باد خنک میکنه سرویس کار اوردم نشتی گیری وسرویس انجام دادن ولی باز ایراد داره.تشکر از سایت وراهنمایی مجموعه خوبتون

    • سلام این ساعت معمولا اوج گرما شهرتون هستش و و به کمپرسور فشار وارد میشه در نتیجه قدرت گرم کردن محیط رو نداره

  • با درود چند روزی هست دریچه کولر گازی خوب بالا پایین نمیشه و موقع خاموش شدن دریچه بسته نمیشه ممنون میشم پاسخ بدین

  • سلام، وقتتون به خیر.
    کولر ال‌جی اینورتر v داریم، امروز (امسال) که برای اولین بار خواستم روشنش کنم اصلا روشن نشد!! می‌شه بگید دلیلش چی می‌تونه باشه؟؟ یعنی ممکنه خود به خود و تو دوران خاموشیِ حدود ۹ ماهه سوخته باشه و کلا از کار افتاده باشه؟؟ یا ممکنه دلیل دیگه‌ای داشته باشه؟؟این رو هم بگم که تو این مدت دوشاخه‌ش تو پریز بود!! منتظر جوابتون هستم.

  • سلام من کولر میتسوبیشی 30 هزتر دارم.با توجه به اینکه هوای خانه ریاد خنک نیست کولر اوف میکند و روی فن می تفتد .علت چیه؟

  • با سلام و خسته نباشيد
    اسپیلت منزل من پاناسونیک هست دیروز خود به خود خاموش شد. از کنترل نمیشه روشنش کرد با کلید پنل روشنش کردم ولی وقتی با کنترل درجه رو کم یا زیاد میکنی خاموش میشه. ممنون میشم علتش رو بگید.

  • سلام و عرض ادب خدمت مهندسین گرامی.کولر گازی هایسنس بیست و چهار هزار بعد از یک سال روشن کردم کولر فقط یک تابستان کار کرده تا روشن کردم بعد از پنج دقیقه تق تق کرد و از داخل پنل داخلی بوی سوز دراومد و من خاموش کردم دوباره امتحان کردم کمپرسور روشن نمیشه

    • سلام هرچه سریع تر با یک تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا عیب دستگاه را تشخیص دهد و رفع نماید

  • باسلام من کولر دوتیکه ای کریر36هزار دارم باوجودی که خنک کنندگیش رو اخرین درجه گذشته شده اما اون سردی که باید بده بیرون رو نمیده

    • سلام
      باید دستگاه را سرویس فصلی انجام دهید و گاز دستگاه را چک کنید و در صورت نیاز به دستگاه گاز بزنید

    • باسلام ممنون از توضیحاتتون ما یه کولر الجی اینورتر دار ۲۴۰۰۰ داریم که دوباره با تشخیص تعمیرکار گازش خالی شده بود و پر کرد الان دوباره کولر ازش گاز سفیدی خارج شده و گهگداری صداهای ریز تیک تیک پشت سرهم میده و لوله های بیرونی کوچکه یخه و بزرگه زیاد یخ نیست ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

      • سلام احتمالا مسیر اواپراتور منظور لوله های کولر گازی می باشد دارای نشتی می باشد که گاز کولر شکا تخلیه می شود ار یک تعمیرکار بخواهید به نشت یابی و رفع نشتی کولر بپردازد

  • فن یونیت خارجی کار نمیکنه.با مولتی متر چک کردم.برق از یونیت داخلی به بالا ارسال نمیشه.دلیلش چیه؟

  • سلام کولر بنده جنرال 3000 هست مشکل اینجاست که وقتی کولر خاموش و روشن میشه دیگه سرما نمیده همه چیزش هم تمیزه و برفک هم نزده بعد از مدتی سرد میکنه اما این وسط با خاموش شدن باز این اتفاق میوفته !؟ لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستین خیلی ممنون میشم و لطفا بهم توضیح بدین که اگر کولر رو خاموش روشن کنم ابا بهش اسیب میرسه !!؟ با تشکر
    OMIDEBRAHIMI5920@GMAIL.COM

  • سلام کولر وست پوینت دارم که خودش یه دفعه خاموش شد و چراغ تایمرش هی چشمک زرد رنگ میزنه و روشن نمیشه مگه اینکه فیوز روقطع کنم بعد روشن میشه وبعداز پنج دقیق دوباره خاموش شده و چراغ تایمرش زردرنگ شده و چشمک میزند مشکلش چیه؟

    • سلام لطفا به صفحه ارور کولر گازی وست پوینت مراجعه کنید و از ان قسمت ارور کولر گازی وست پوینت مدل چشمک زن ها را نگاه کنید

  • سلام/ كولر گازي را جند روزي نصب شده است / هنگام تخليه اب از درين صدا ميدهد / لطفا بفرماييد مشكل چيست

  • سلام کولر گازی lg24000دارم ..خوب کار میکرد امسال خیلی کم اتومات میکنه و شبها اصلا نمیبینم اتومات کنه ..مثلا رو 28درجه تنظیم میکنم دمای خونه رو 26 باشه خاموش نمیشه و کار میکنه همچنان..درصورتیکه قبلا اتومات میکرد

    • با سلام احتمالا ترموستات دستگاه خراب هستش لطفا از یک تعمیرکار بخواهید تا ترموستات را چک کند

  • با سلام. کولر میتسوبیشی سی هزار من مرتب اف و آن میکنه. علیرغم اینکه درجه اش رو تغییر میدم اما مرتب این مشکل رو داره. با اینکه تو اهواز گرمای بالای 40 به بالا داریم اما زیاد اف وان میکنه. علت چی میتونه باشه.

    • سلام
      مشکل میتونه از برد دستگاه باشه یا سنسور فرمان روشن و خاموش شدن میدهد

  • سلام از تابستون فیوز اصلی کولر خاموشه تا دوروز پیش ک روشن کردیم کمپرسور بیرونی کولر ی بند کار میکنه خاموش نمیشه با اینکه سیستم داخل خاموشه و اگه روشن کنیم سرمای خودشو داره مشکلی نداره ازین جهت علت از چیه سه نفر دیدگاه مختلف داشتن میخواستم بدونم مشکل از چیه و اگه روشن کنیم اسیب میبینه؟

    • سلام
      بله مشکل داره ممکنه کمپرسور بسوزه و هزینه تعویض برای شما خیلی بیشتر می شود پس بهتره الان از یک تعمیرکار بخواهید تا مشکل رو هرچه زودتر رفع کنه

      • سلام من یه کولر سوپرا ۳۰ هزار دارم الان یکی دو سه روزه وقتی روشن میکنم تا ده دقیقه رو موتور کار میکنه خنک کنندگیشم خوبه اما بعدش میره رو فن و دیگه رو موتور نمیاد مشکل چی میتونه باشه ….. ممنون

  • سلام وقت بخیر ببخشید کولر هانسس داریم اما بیشتر وقتا همش حالت افت هست یکم کار میکنه و افت میشه درجه هم روی ۱۸ هست هرکاری کردم درست نشد تعمیر کارا مشکلشو پیدا نکردن ممنون میشم اگه راه حلی بدید

    • با سلام از شما خواهشمندیم که از تعمیرکاران متخصص و با تجربه بخواهید که کولر را از نزدیک مورد عیب یابی و بررسی بیشتر قرار دهند
      متاسفانه به صورت انلاین قادر به حل دستگاه شما نیستم

  • سلام …کولرگازی هایسنس پرهاشو دراوردم الان یکیش کارمیکنه .بالای نمیجرخه پایینی خوبه

    • سلام و خسته نباشید
      به احتمال زیاد گیر کرده یا دارای شکستگی می باشد
      از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید تا مورد را از نزدیک بررسی کند

  • کولر دوتیکه30هزار اوجنرال دارم الان یک ماهه گازگیری کردم ولی هنوز خوب سرد نمیکنه لوله هایی که از پنل بیرونی میاد زیاد سرد نیستن و عرق نمیکنن

    • با سلام و عرص ادب
      لطفا از یک تعمیرکار متخصص و با تجربه بخواهید تا لوله ها و کندانسور را مورد بررسی قرار دهد شاید دارای نشتی باشد که گاز دستگاه ارام ارام تخلیه می شود و مانع از سرد شن لوله ها می شودو همچنین عملکرد کمپرسور نیز برسی گردد

      • سلام وقت بخیر ببخشید کولر هانسس داریم اما بیشتر وقتا همش حالت افت هست یکم کار میکنه و افت میشه درجه هم روی ۱۸ هست هرکاری کردم درست نشد تعمیر کارا مشکلشو پیدا نکردن ممنون میشم اگه راه حلی بدید

        پاسخ

        • سلام کولر گازی سامسونگ پنجره ای پنلش مفقود شده به برق وصلش میکنم یک الارم میدهد وهیچگونه واکنش ندارد حاتی هیچ چراغی روی نمایش های پنل نیست.که نیست ایراد از چیست خازن؟

          • سلام بله احتمال داره از خازن باشه باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه شما رو بررسی کنید

  • باسلام.
    کولر سی هزار گری دارم،اسپیلت.
    وقتی کولر خاموش میکنم،کمپرسور بیرونی خاموش میشه،ولی دستگاه داخلی حدودا تا ده دقیقه ای کار میکنه و بعد خاموش میشه.خیلی نگرانم.ممنون از راهنماییتون

    • سلام
      میتونه مشکل از برد دستگاه یا کمپرسور باشه بهتر از یک تعمیرکار بخواهید عیب رو از نزدیک پیدا و رفع کنند

    • سلام کولرماجنرال گری هستش بعدازخاموش کردن سه چهار دیقه پنل داخلی کارمیکنه ایا مشکلی داره

  • سلام. اسپلیت پاناسونیک ۳۶۰۰۰؛ فن پنل داخلی صدا می‌داد؛ تعمیرکار بلبرینگ فن را عوض کرد. حالا فن کار میکند اما موتور بیرونی روشن نمیشود علت چیست؟

  • سلام. آقا کولر ما هر 10 دقیقه میره رو فن گازگیری و سرویسشم انجام دادیم ولی بازم هر 10 دقیقه میره رو فن باز میره رو موتور

  • سلام من اسپلیت 12000 گوسونیک دارم زمانی که روشن میشه حدود ده دقیقه خنک میکنه بعدش میره روی فن و دیگه کولر نمیشه در حالی که دمای محیط 33 هست و دمای اسپلیت 22 تنظیم کردم مشکل چیه ؟ هر دفعه روشن میکنم همینطوریه

  • سلام ببخشید – من یه کولر 30 هزار مدیا دارم. سال گذشته خریداری کردم. اخیرا زیاد کمپرسور استارت میزنه گاها 1 الی 2 دقیقه کار میکنه بعد خاموش میشه. بعضی مواقع استارت میزنه چند ثانیه (3/4 ثانیه) کار میکنه بعد خاموش میشه. یعنی یه استارت نا موفق میزنه. دوباره 2 دقیقه بعد تکرار میکنه .ممکنه روشن بشه کار کنه ممکنه دوباره این اتفاق تکرار بشه. مشکلش چی میتونه باشه ؟
    با تشکر

  • باسلام بنده کولر ویسپون ۲۴ هزار دارم که یکساله داره کار میکنه سرماش هم خوبه ولی یکی از لوله های خروجی از موتور بیرونی یخ میزنه البته لوله بزرگه یخ میزنه لوله کوچکه کاملا عادیه از هرکی هم پرسیدم میگه عادیه .میترسم ضرری برای کولر داشته باشه

  • با سلام و خسته نباشید
    علت سوختن سیم نول از ناحیه خازن چی میتونه باشه
    قبلا از راهنماییتون ممنونم
    حمید

  • سلام کولر سی هزار مدیا دارم چند وقتیه نصب کردم و درجش رو بیست میزارم مرتب اف میکنه. قبلش دمای بالاتر بود اف میکرد کمترش هم میکنم بازم همونه البته مشکلی در سرمایش نداره . ولی کولرهای دیگه تو دمای بالاتر هم اینقد اف نمیکنن. علتش چی هست

  • باسلام،بنده یک عددکولرگازی فوجی۳۲۰۰۰خریدم.وقتی روشن میکنم درلحظه استارت برقها نوسان میگیرن(اینو ازلامپهامتوجه شدم که ی لحظه خیلی کوچیک انگارچشمک میزنن)میخواستم ازتون بپرسم همه کولرها اینجورن؟درضمن ما سه واحدهستیم که یک کنتور استفاده میکنیم.

  • سلام..
    کولرجنرالzh ۲۴هزار گرفتم تقریبا دوسالی هست..
    امسال که روشنش کردم وقتی سه الی چهارساعت کارمیکنه نزدیک آف شدن که شد یه صدای مثلا شبیه به باد که بخوره به جایی و نتونه رد بشه از پنل داخلی میاد نمیدونم دلیلش چیه..لطفا کمکم کنید..
    سال اول خیلی کم کار کرد ولی سال دوم خوب.. پرسیدم گفتن نیاز به سرویس نداره..
    ممنونم

  • سلام..
    کولرجنرالzh ۲۴هزار گرفتم تقریبا دوسالی هست..
    امسال که روشنش کردم وقتی سه الی چهارساعت کارمیکنه نزدیک آف شدن که شد یه صدای مثلا شبیه به باد که بخوره به جایی و نتونه رد بشه از پنل داخلی میاد نمیدونم دلیلش چیه..لطفا کمکم کنید..
    سال اول خیلی کم کار کرد ولی سال دوم خوب.. پرسیدم گفتن نیاز به سرویس نداره..

  • سلام کولر گازی جندال شکار 36 دارم امسال سال دوم کارش هست ولی حس کردم بدنه خارجی کمپرسور برق داره و انگار دستو میگزه و با فازمتر هم لامپ ضعیف روشن میشه ایا مشکل هست یا نه ممنون میشم از راهنماییتون

  • سلام
    ازدیروز کولرگازیم زیر بارنمیرود،نمیدونم چرا ،ازکجابفهمم گازش تموم شده،،،درضمن شنیدم وقتی گازش تموم میشه بوی نامطبوعی میدهد ولی این بوروهم ندارد،،،،خواهشاراهنماییم کنید.🌷

  • سلام دمای اسپیلت رو با کنترل گذاشتم روی 18 ولی قبل از رسیدن به 18 موتور اف میکنه میشه بگی علت چیه ؟؟

  • سلام خسته نباشید ، خودم سرویس کار هستم.
    بردسامسونگ روی چشمی علامت دوشاخه رو نشون میده ،پیش یکی که برد تعمیر میکرد رفتم گفت باید کد فن وارد بشه مشکلی نداره ،
    درضمن اگه کد بخواد مگه همه نباید نمایش داده بشه روی چشمی؟

  • سلام کولر 45000 هزار هایسنس ایستاده که جابجا کردیم الان کمپرسور داغ میشه ولی کار نمیکنه آیا ازافت فشار گاز است لطفاراهنمایی کنید

  • سلام خواستم بدونم خرید کولر اینورتر ال جی خوبه یا اینکه خرابی زیاد داره پیشنهاد بهترین برای خرید یه کولر ۲۴ هزار دارین

  • با سلام و تبریک سال جدید
    من اسپیلت ال جی دارم وقتی روشنش میکنم یه چند دقیقه ای کار می‌کنه و وقتی میره روی سرما یهو فیوز برق خونه میپره و قطع میشه
    پریز برق مشکل نداره
    به نظرتون مشکلش چیه ؟

  • سلام کولر گازی اسپلیت سامسونگ با کنترل روشن میشود ولی اصلا پرتاب باد و خنکی ندارد و گزینه شکل پریز دوشاخ (اتصال برق)روی کولر سبز رنگ روشن و کولر خاموش می شود؟

  • سلام اسپیلت ۲۴۰۰۰ توشیبا دارم مدتی هست حدود ده دقیقه روی کمپرسور کار میکنه و ده تا پونزده دقیقه میره روی فن فرقی هم براش نمیکنه دما روی چند باشه یعنی روی کمترین دما هم همینطوره لطفا کمک کنین بهم ریختم

  • سلام اسپیلت lgدارم ۱۲۰۰۰ رو سرمایش خوب کار میکند ولی رو گرمایش دود از آن خارج میشود .صفحات کندانسور داخلی را تمیز کردم و همینطور فیلترهاشو
    لطفا راهنمایی کنید علتش چیه؟ممنون

  • سلام کولر 18هزار گرما سرما اجنرال کول هیت طرح لبخند دارم.وقتی به برق میزنم خودش مستقیم روشن میشه.بعد کنترل رو میزنم خاموش میشه.دوباره خودکارروشن میشه.ممنون.

  • سلام.کولر اسپلیت 30هزار گری تازه نصب کرده برام نصاب
    وقتی با کنترل خاموشش میکنم کمپرسور خاموش میشه نمایشگر روی پنل هم خاموش میشه ولی فن یونیت داخلی همچنان کار میکنه!
    طبیعیه یا مشکل از نصب بوده؟

  • سلام ممنون از راهنمایی و محبت شما
    فن بیرونی اسپیلت دو روز هست که اب میده اصولن باید از شیلنگ آب بیاد ولی از قسمت دستگاه بیرون آب زیادی میاد مشکل چی میتونه باشه. تشکر

    • سلام؛پره ی بیرون کار نمیکنه ولی نمایشگر کولر و خودش روشن هستند و باد هم نمیده؛ مشکل از کجاست؟

  • سلام.کولر گازی اسپیلت مدل ASR دارم.یک فصل کار کرد و در فصل بعدی شروع کرد به آبریزی از اواپراتور داخلی به حدی که از زیر یونیت داخلی به بیرون سرریز میکردوگفتند عیب از فین های آن است و اواپراتور را بطور کامل عوض کردند. باز هم یک تابستان کار کرد و تابستان بعدی مشکل تکرار شد و باز هم گفتند رادیاتور داخلی (اواپراتور)باید عوض بشه.ضمنا مسیر خروجی آب هم باز است بطوری که وقتی آب روی اون میریزند بطور کامل خارج میشه.چون مشکل برای رادیات نو تکرار شده بعید میدونم که اشکال اصلی این باشه.ضمنا مرتبا فیلتر داخلی تمیز میشه و رادیاتور بیرونی هم با آب شسته میشه.در ضمن من در جنوب کشور خوزستان و با هوای شرجی زندگی میکنم. لطفا راهنمایی بفرمایید چون هزینه تعویض خیلی زیاده و هیچ تضمینی هم برای رفع اشکال قطعی وجود نداره.ممنون.

  • سلام اسپیلتم فوجی هست کندانسور رو به تازکی توپارکینگ منتقل کردم سربسته بایه دریچه کوچیک.زمستون هی درجه اسپیلت شروع به چشمک زدن میکنه و ازمدارخارج میشه.پارکینگ۲۰متره

  • سلام ببخشید من کولر گازی هایسنس دارم وقتی از حالت سرما میزاریش روی گرما دستگاه روشنه ولی باد نمیاد ولی وقتی رو سرما هست روشن میشه مشکلش چیه

  • سلام کولردوتیکه دارم و امروز خاموش کردم ولی قسمت بیرونی کولر دوتیکه بااین که من خاموشش کرده بودم صدای عجیبی داشت و قطع نمیشد مجبور شدم کلا برقشو قطع کنم تا صدا بره چیکار باید بکنم؟؟

  • سلام کولردوتیکه دارم و امروز خاموش کردم ولی قسمت بیرونی کولر دوتیکه بااین که من خاموشش کرده بودم صدای عجیبی داشت و قطع نمیشد مجبور شدم کلا برقشو قطع کنم تا صدا بره چیکار باید بکنم؟؟

  • سلام من یه کولر ۱۲هزار سوپر جنرال دارم مدتی هس که گاز خالی میکنه چند بار گاز گیری کردن اما باز هم خالی میکنه الان هم لوله بزرگ ان یخ کرده چه مشکلی داره. ضمنا” اتصال لوله بزرگ یه مقدار چرب شده اما فشار باد که بهش وارد بکنن نشتی نشون نمیده.باتشکر

    • سلام
      یخ زدن لوله برگشت یا بزرگ ناشی از فشار بالای دستگاه می باشد که می تواند به دلیل زیاد بودن مبرد، کثیفی دستگاه و یا گرفتگی مسیر مبرد باشد.

  • سلام فیلتر کولر هایسنس دارم تمیز کردم الان گرمایش کار نمکینه علت چی میتوان باشه

  • سلام من به تازگی کولر جنرال خریدم پس از استفاده در تابستان با اولین کارکرد زمستان از دستگاه بیرونی هنگام کار آب چکه میکنه ( در حالت گرمایش) مشکل چیه؟

  • سلام. کولر اسپیلت اینورتر اصل کره دارم. تابستان امسال کلا برق ما افت ولتاژ داشت. دیروز آخرین بار در استفاده از کولر متوجه شدم فقط فن کار میکنه و خنک نمیکنه! صدای جیز هم در قسمت موتور بگوش میرسه! سرویسکار اوردم میگه به احتمال زیاد موتوره! میخوام شما راهنمایی کنید. ممنونم

  • سلام کولرماسوپر جنرال هست بیست وچهارهزار هرچنددقیقه ک کارکرد صدای خارج شدن گازمیاد الان صدابلندترشده مشکلی داره یانه؟

  • سلام. من یک دستگاه کولر گازی اسپلیت اجنرال سی هزار دارم. وقتی کولر رو روشن میکنم کولر خیلی خوب کار میکنه ولی بعد از اینکه دمای خانه مطلوب شد بعدش کمپرسور هر چند وقت یکبار زود آف میکنه و دوباره شروع به کار میکنه. با اینکه دمای کنترل ریموت رو باز هم پایین میارم که دفعات آف کردنش کمتر بشه ولی باز با همون رنج فاصله زمانی آف و آن میکنه.میشه راهنمایی کنید که علت از چیه؟ممنونم.

  • با سلام و خسته نباشید
    کولر ایستاده ۳۰۰۰ سامسونگ ما
    با کنترل خاموشش کردیم ولی دیگه روشن نمیشه و تا الان سابقه همچین چیزی نبوده اگر امکان هست من رو راهنمایی کنید

  • سلام من کولر گازی نو خریدم بعد 2 ماه وقتی روشن میکنی یک ربع بد بوی ماهی میده بازشم کردم اشغال خاصی نداشت فیلترها هم تمیز بود با وایتکس هم شستمش ولی باز بو رو مییده

  • باسلام وخسته نباشیدمن کولرگازی گری جیماتیگ۳۰خزارنصب کردم ولی زمانیگه کولر را روی حالت توربو میزارم یکسره روحالت توربو میمونه وبایدمجداخودم ازحالت توربو درش بیارم ولی یکی از همکارانم همین کولرراباهم خریدیم زمانیگه روحالت توربو میزاره نهایتا۴۰دقیقه بعدخودبخودازحالت توربو درمیاد میشه لطفاراهنمایی بفرماییدباتشکر

  • سلام.برای جابه جایی یه کولررفته بودم درکمتراز۴۰ثانیه بعدازبستن شیرخروجی کمپرسور.کمپرسورخاموش شدآیامشکلی پیش اومده یابعدازنصب دوباره درحالت عادی کارخواهدکرد

  • سلام.من یه کولر گازی دارم که دماشو رو 24 گذاشتم ،هر10 دقیقه یه هو با صدای خاصی روشن میشه و حدودا 40 ثانیه ای کار میکنه و بعد دوباره باصدای ملایم قبلی کارشو ادامه میده . میشه لطفا راهنمایی کنید که طبیعیه یا نه؟واصولا چند مدت یه بار باید کمپرسور بیرون روشن شه و خاموش؟

  • سلام من یک کولر گازی سامسونگ 24 دارم لوله بزرگه موقع کار برفک میزنه فیلترها و اواپراتورش را هم تمیز کردم لطفا راهنماییم کنید

  • با سلام و خسته نباشید.
    کولر من پاناسونیکه. چراغ چشمک زن TIMER روشن و خاموش میشه و رو کمپرسور هم نمیره و کلا رو فن هستش. با تغییر دما هم از وضعیت فن خارج نمیشه. احتمال میدم روشن خاموش شدن دکمه تایمر به علت وجود عیب باشه چون اصلا نمیشه کنسلش کرد.

  • سلام کولر ما پاناسونیک هست بعد از یک ساعتی باد گرم می زنه.فرداش که دوباره روشن می کنیم بادش خنک هست ولی دوباره همین مشکل پیش میاد.فک می کنم میره رو فن و موتور پشتیش خاموش میشه

  • سلام کولر گازی سی هزار میتسوبیشی دارم بعد از زدن دکمه خاموش .پنج بار بوق میزنه بعد خاموش میشه واز نظر خنکی و کارکرد چیزی مشخص نیست و مشکلی ندااره میشه راهنمایی کنید ممنون

    • سلام
      لطفا از نمایندگی رسمی میتسوبیشی کمک بگیرید و یا از یک تعمیرکار ماهر بخواهید تا برد و سایر موارد را بررسی کند تا عیب دستگاه کامل مشخص شود

  • سلام.من کولر میتسوبیشی دارم موقع خاموش کردن دستگاهم پنج تا بوق میخوره و روی نمایشگر ی ارور مانند میدهcl.‌اما خنکی و صداش تغییری نمیبینم میشه کمکم کنید

    • سلام
      لطفا از نمایندگی رسمی میتسوبیشی کمک بگیرید و یا از یک تعمیرکار ماهر بخواهید تا برد و سایر موارد را بررسی کند تا عیب دستگاه کامل مشخص شود

  • سلام کولر گازی ما بعد از روشن شدن چند ثانیه باد خنک میده و برق ها کمی ضعیف میشه و کولر باد ملایم میدهد. ممنون میشم بگید مشکل کجاست

  • کولر گازی هایسنس ۲۴۰۰۰دارم وقتی روشن میکنم رادیات پنل قسمت پایینی سرد هست و قسمت بالایی ولرم و سرماش خیلی کم شده چیکار کنم؟عرض کنم که لوله هاش بسیار سرد هست و فکرنکنم نشتی داشته باشه.

  • با سلام در بندر کنگان زندگی میکردم با توجه به و جود کولر های خارجی خوب رفتم و از نمایندگی ال- جی یه کولر خریدم دوبرابر قیمت کولر بدون گارانتی در بازار – نمایندگی هم هروقت اومد کاری بکنه پول گرفت و کارت هدیه اش راهم هیچ فروشگاهی نپذیرفت ونهایتا پنل داخلی را دزد برد و هیچ نمایندگی یا فروشند های هم پنل جداگانه نفروخت . مجددا حماقت کردم بعد از مهاجرت به اضفهان یه کولر دوال اینونتر ال جی خریدم هر چند که کولر های داخلی قطعاتش از چین میاد و در کرمان مونتاژ میشه و کیفیت لازم را هم نداره من بیست سال جنوب کشور بعنوان کارشناس کالا کار کردم و جنس اصلی و غیر اصلی را خوب میشناسم حالا این ولر 24 هزار چهل وپنج متر مربع را خنک نمیکنه و پوره یخ از اون میپاشه سرویس کردم – گاز زدم – و شلنگ خروجی آب را مستقیما از پنل به یه ظرف 20 لیتری داخل خونه وصل نمودم و شیب پنل را هم به سمت خروجی اب انجام دادم و……

  • سلام..وقت بخیر..ممنون از متن خوبتون..کولر ما دامپر داخلیش ک باد رو چپ و راست پرتاب میکرد از کار افتاده و فقد دامپر بیرونی جهت بالا پایین کردن باد کار میکنه..میشه راهنمایی کنید بگین مشکل کجاست؟

  • سلام
    کولر گازی جنرال دارم وقتی روشن میکنم صدای گاز میاد ولی خنک نمیکنه و بعد چند دقیقه خاموش میشه و بارنگ قرمزچشمک میزنه خاموش میشه لطفا بگید چکار کنم

  • سلام.وقت بخیر.کمتر ازیک ماهدکولر گازی را نصب کردم.اجنرال.بعضی مواقع پنل داخلی یخ میزنه.یکبارم نصاب خود کولر امد.گفت گاز تخلیه شده.رفع نشتی کرد و شارژ.نمیدونم دو روز درمیونی سه روز در میونی یخ میزنه .کولر هم بطور مداوم روشنه.لطفا راهنمایی کنید. مرسی

  • سلام چرا کولر گازی من با اینکه دمای آن را روی ۲۸ درجه میزنم کولر off نمی کند؟ و مدام روشن است و از فن داخلی آن آب پرت می شود؟

  • درودبرشما
    کولرگازی من ازروزی که نصب شده سرماش کمه اون سرمای لازم رو نمیده
    طول لوله هاش زیاده آیامیتونه ایراد ازطول لوله هاش باشه!؟ طول لوله ها تاچقدرمجازه؟

  • سلام کولر گازی من اوجنرال ۳۰۰۰۰ هست مدتیه که ارور E0میده و باقطع جریان اصلی برق دوباره درست میشه علت چی میتونه باشه ممنون

  • سلام
    چند روز پیش جای کمپرسور رو یه تعمیرکار عوض کرد از اون روز با اینکه کولر سرویس شده ولی رطوبت هوارو نمیگیره( ار دریل اب خارج نمیشه ) داخل کولر هم آبی جمع نمیشه.

    • سلام
      کولر وست پوینت ۱۲ هزار دارم ازش راضیم ولی الان که به یه خونه دیگه نقل مکان کردم و دوباره نصبش کردم وقتی کولر خاموش میکنم کندانسور بیرون روشن میمونه و اصلا خاموش نمیشه

  • سلام کمتر از یک ماه هست ک وست پوینت گرفتم الان خنک نمیکنه زیر موتور که چک کردم چرب شده ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام خدا قوت
    من کولر پنجره ای 18 هزار اوجنرال چراغ سبز دارم با اینکه محیط زیاد سرد نمیشه مدام اف میکنه و زود هم روشن میشه درجه ترموستات تا اخر میباشه مشکل از چیه نمیخام اف کنه

  • سلام . کولر 24000هیتاچی دارم چند وقت است چراغ سمت چپ روی پنل که شکل پنجره است سبز است و موقع خاموش بودن یا روشن بودن کولر چراغ روشن است . حس می کنم مثل گذشته سرد نمیکنه .مشکل چیه؟ همه موارد دیگه به درستی کار میکنه فقط حس میکنن سرماش کم شده.

  • سلام وقت بخير دوتا كولر ١٢٠٠٠ اسپليت سوپر جنرال دارم يكي اتاق بالا يكي اتاق پايين ،كولر پاييني موتورش افتاب نميخوره بهش سرمايشش عاليه ولي كولر بالايي موتورش پشت بوم گذاشته سايبان داره ولي باد گرم شايد كمي افتاب هم بخوره سرمايشش نصف پاييني هست گازش هم چك كردم ٧٠psi بود ميخواستم بدونم مشكلي داره؟ فن بيروني اگه عوض كنم قوي تر بذارم تاثير داره يا نه ؟براي كولر ضرري نداره؟

  • کولر گازی اوجنرال ۳۶ هزار و فضای سالن هفتاد متر که طول سالن پنجره داره ۱۰ متر. کولر اونطوری که باید خنک نمیکنه روی ۱۶ درجه میذارم اما دمای فضا رو ۳۰ درجه است و پره های داخلی که برای جا به جا کردن باد کولر به چپ و راسته صدا تولید میکنه و کلا با اینکه کولر همیشه روشنه اما خنک نمیکنه تنظیمات روی کولر و دما ۱۶ درجه و سرعت روی زیاد . لطفا راهنمایی بفرمایید

  • سلام کولر جنرال 30هزار دارم اخیرا وقتی از داخل منزل با کنترل خاموشش میکنم ازبیرون منزل خاموش نمیشه وصدای موتورش میاد چرا.؟؟؟لطفا راهنمایی بفرمایین

  • سلام. چند وقتیه شدت پرتاب باد اسپیلت کم و زیاد میشه و سر و صدای باد هم به همین نسبت تغییر میکنه..این حالت وقتی که سرعت چرخش فن روی حداکثر هست شدیدتر میشه. فیلترشم تمیز کردم مشکل حل نشد ..

  • من یک اسپیلت ۲۴سامسونگ دارمچند روزه هر یک ساعت به مدت بیست دقیقه خاموش میشه ودوباره بایدروشنش کنم از تایمرهم نیست لطفا راهنماییم کنید؟درموردهزینشم بگید

  • سلام، چراغ سبز مربوط به فیلتر کولر هیتاچی روشن شده و با تمیز کردن فیلتر هم همچنان روشن است. مشکل از کجاست؟

  • سلام کولر سامسونگ ۳۰ هزار
    روشن میشه
    کمپرسور فعال میشه و باد خنک میده بعد چند دقیقه خاموش میشه
    بعد چند ثانیه دوباره روشن میشه
    مشکل؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام برد فرمان دهنده دستگاه با مشکل مواجه شده است از یک تعمیرکار برد بخواهید تا برد دستگاه را تعمیر کند

  • سلام مدتیه کمپرسور کولر من در حد ۵ ثانیه کار میکنه بعد میلرزه اورلود میکنه قطع میکنه

    • سلام
      در مرحله اول خازن دستگاه خود را عوض کنید احتمال خیلی زیاد مشکل دستگاه حل می شود در غیر این صورت از یک تعمیرکار متخصص کولر گازی بخواهید تا دستگاه را بررسی کند

  • با سلام
    کولر تراست ۳۶هزار سال ۹۳ خرید از پارسال بین ساعت ۱ظهر تا ۶-۷ بعداضهر باد گرم میده حتی در صورتی که موتور بیرون کار کنه،یکبار تعمیر کار مجاز اومدو گفت ۳تا ترموستات یا خازن یا …..( دقیقا یادم نیست) داره که ۱-۲تاش خرابه ،لطفا شما راهنمایی کنید .ممنونم

  • سلام من یکدستگاه داکت اسپلیت دارم مدل L2 -C486 که جدیدا روی ال سی دی ان کلمهOutdoor نوشته شده است و مث اوایل خنکی وسرما هم ندارد لوله های رفت وبرگشت گاز دستکاه روی پشت بام هم تعریق دارد درضمن سومین سال تصب دستگاه هم میباشد لطفا دلیل را بفرمائید متشکرم

  • با سلام
    با عرض معذرت از بابت مزاحمت
    اسپیلت بنده با مارک اجنرال است
    وقتی خاموش میکنیم پنل داخل:
    اولا :دریچه ها خوب بسته نمیشود
    دوما:فن داخل بصورت بسیار ارام کارمیکند و باد گرمی میزند
    سوما: زمانیکه دگمه off زده میشه دستگاه یک لحظه صدای عجیبی مانند تخلیه مثل اب با فشار (فششششش) را میدهد
    ممنونم و متشکر میشم از راهنمایی که بنده را میفرمایید.

  • سلام .کولر سرما گرمای تراست دارم .امروز روشن کردم باد گرم میزنه و بیرون باد سرد ولی تنظیماتش رو سرماست اگه میشه راهنمایی کنین .متشکر

  • با سلام یه کولر دارم به نام psk از خانواده گری ، 30 هزار میباشد،
    چهار ماه که نصبش کردم قبلا حالت آف کار میکرده ولی الان چند مدتی است که اتاق را خنک میکنه ولی با وجود اینکه درجه کولر را روی 30درجه قرار میدم کولر آف نمیکنه ، ممنون میشم راهنمایی کنید،

    • سلام
      سیمهای فرمان و برق قدرت اشتباه وصل شده
      از یک متخصص درخواست کنید تا سیم کشی دستگاه را اصلاح کند

    • سلام این مشکل میتونه مال رادیاتور خنک کننده موتور باشد ببینید فن بیرون به درستی کار میکند سوراخهای رادیاتور پر نشده باشد اگر مشکل حل نشد سانسور دمای داخل پنل مشکل دارد

  • سلام کولر ما 36هزار هستش،و وقتی مدام روشن باشه خونه خنک میشه، خواستم بپرسم هر چند وقت یه بار باید خاموشش کنیم؟

  • سلام من یه کولر گازی سوپر جنرال 2هزار دارم باد گرم میده اصلا یه قطره اب هم نریخته بیرون سه تا تعمیر کار اوردم هرکی یه چیزی میگه ولی هنوز مشکلش حل نشده روزها باد گرم میده شب یخورده هواش خنکتر میشه لطفا راهنماییم کنید

  • با سلام .کولر سامسونگ۲۴هزار دارم روز اوج گرماخیلی سرده هواش،ولی شب که روشن میکنی نسبت به روز خیلی گرمتره

  • سلام .کولر سامسونگ۲۴هزار دارم روز اوج گرماخیلی سرده هواش،ولی شب که روشن میکنی نسبت به روز خیلی گرمتره

  • سلام .کولر سامسونگ۲۴هزار دارم روز اوج گرماخیلی سرده هواش،ولی شب که روشن میکنی نسبت به روز خیلی گرمتره

  • با سلام و احترام به مدیریت محترم. بطور کل استفاده بصورت اتوماتیک (هر چند دقیقه خاموش و روشن شدن ) برای کول مناسب هست یا توصیه نمی کنید؟
    متشکرم

  • سلام ، كولر گازي من مشكل پرتاب باد داره يعني برعكس بقيه گاهي اوقات شدت پرتاب باد زياد ميشه و بعد چند لحظه به حالت نرمال برميگرده نظرتون چيه ؟ با تسكر

  • سلام من.دیروز کولر گازیو خاموش کردم.ولی امروز دیگه روشن نشد.دلیلش چی میتونه باشه؟

  • سلام کولرگازی من هنگام اف شدن صدای بدی میده مثه تقه خوردن ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام کولر پاناسونیک من مدام چراغ قرمز چشمک زن تایمر میزنه هر چیم کنسل میزنم نمیره وو کولر بعد چند دقیقه خاموش میشه

  • سلام . کولر گازی سرمایش خوب هستش اما هنگام خاموش کردن دریچه پنل بعد از چند دقیقه بسته میشه و باد گرم و شرجی هم میده؟

  • سلام چندوقتیه از درین کولر گازی آب خارج ننیشه…..نشتی آبی هم نداریم….آیا این عدم خروج مشکلی داره؟؟

      • سلام
        کولر اسپیلت ال جی مدل نکست فایتینگ دارم. چند روره نصب کردم. بعد ۱ ساعت کار خطای ch38 رو نشون میده و کار نمیکنه. گازش هم کم و ۵۰ بود و خنک نمیکرد. اومد شارژ گاز کرد تا ۱۲۰ درجه. خنک تر شد ولی دوباره همون خطا رو داد. دوباره چک کردند کنار محل اتصال لوله های مسی به موتور کولر در پشت بام و روی قسمت داخلی کاوری که این قسمت رو میپوشونه روغن ریخته بود. میشه راهنمایی کنید که مشکل چیه ؟ آیا کمپرسور خرابه یا اتصالات محکم نیست و نشت گاز داره.
        ممنون

  • سلام…من یک ماهیی هیت کولر گازی نصب کردم…قبلا آب تقطیر شده بخوبی از درین سریز میشد…اما الان چند وقتیه ک اصلا اب خروجی نداره…آیا مشکلی بوجود اومده؟؟

    • با سلام
      احتمالا کولر شما نیاز به سرویس داره زیرا گل و لای ایجاد شده باعث مسدود شدن مسیر خروجی اب می شود در نتیجه اب از کولر گازی سر ریز می کند

      • باسلام
        کولر دوتکه جنرال دارم
        الان چند روزیه که وقتی خاموشش میکنم، موتور بیرون خاموش نمیشه و صداش میاد،بعد از چند دقیقه خاموش میشه و دوباره چند دقیقه بعد صدای موتورش از دستگاه بیرونی میاد وهمینطور ادامه داره
        میشه کمک کنید وراهنمایی کنید که بدونم ایراد از کجاست؟

      • کولر دوتیکه تراست دارم سرویس کار اومد سرویس کرد بعد از چند رو کولر هنگام کار کردن خاموش میشه و علامت EC رو مانیتور نشون میده البته دگه هنگ میکنه و باید فیوز رو بزنیم تا کارکنه و دوباره همون حالت رو نیگیره

        • سلام
          احتمال داره در هنگام سرویس اصول ایمنی رعایت نشده باشه و به برد اسیب رسیده باشه بهتره از همون سروریسکار درخواست کنید و بیاد مجدد مشکل رو بررسی کنه

    • اول لوله رو بررسی کنید شاید‌اون‌گرفته‌شده.البته در صورت گرفتگی‌لوله آب از نقاط دیگه کولر به پایین میریزه.اگر لوله رو چک کردین و گرفته نبود هیچ نگران نباشین چون مشکل خاصی نداره.منم تو خونه دوتا کولر دارم اینجورن

      • سلام وقت بخیر.
        کولر گازی ۲۴ هزار دارم که هر از چندگاهی باد پنل داخلی نامتوازن میشه یعنی یجورایی صداش شبیه باد کولرآبی میشه(انگار صدای گردباده) هروقت اینجوری میشه پرتاب باد کم میشه لوله مسی ۱۶ میل چسبیده به پنل خارجی هم برفک میزنه.چندتا سرویس کار آوردم سر در نیاوردن. بعضی وقتا کولر ۱۰ساعت روشنه مشکلی نداره بعضی وقتا بعد از نیم ساعت اینجوری میشه. احتمالش هست از نوسان برق باشه؟یا اینکه بلوور مشکل داره؟ چون خیلی وقت نیست کولر داره کار میکنه از نطر اینکه فیلتر و فین های پنل داخلی و خارجی تمیز باشن مطمئنم. ممنون میشم راهنمایی کنین

        • سلام دوست عزیز :
          اول حتما مقدار گاز کولر رو چک کنید بعد اگر اون درست. بود باید فیلتر و لوله مویی توسط متخصص عوض بشه

          • سلام
            با عرض ادب و احترام پنل داخل اتاق ما نصف گرم و نصف سرد میزند
            کولر دو پنل هست موقتی دو پنل را روشن میکنیم درست میشود
            البته سمت خانه ما نصف گرم و نصفش سرد میزند پنل دیگر که در خانه دیگر است مشکلی ندارد
            ممنونم اگر جواب بدهید

          • سلام.وقتی کولر روشن بشه و کار کنه ولی قسمت مانیتور اون روشن نشه و کنترل دستگاه کار کنه مشکل از چیست؟

      • سلام مشکل کولر گازی ما اینه که وقتی روی ۱۶ میگذاریم پرتاب باد کم میشه و خنک نمیده و اما وقتی روی ۲۵ میگذاریم خونه رو یخ میکنه و پرتاب باد هم درست میشه مشکل از چیه لطفا راهنمایی کنید.

        • سلام من کولر گازی ال جی ۲۴ هزار مدل next fighting 2 . دو اینورتر . خریدم . کولر فقط دو روز اول خیلی خیلی خوب کار کرد . بعدش مشکل دار شد . مشکل کولر گازی من اینه که وقتی روی ۱۸ تا ۲۲ میگذاریم پرتاب باد کم میشه و خنک نمیکنه و لیدوقتی روی ۲۵ یا ۲۷ تا ۳۰ میگذاریم خونه روسردمیکنه و پرتاب باد هم خوب میشه . البته باز هم مثل دو روز اول نیست . نصاب میگه توی مشهد سنسور ها جهت جلوگیری از خرابی کولر عمل میکنن و باعث میشه توی دمای پایین کولر سرد نکنه . به نظر شما مشکل از چیه لطفا راهنمایی بفزمایید .ممنونم .

    • سلام
      کولر دوازده هزار سوپر جنرال دارم
      وقتی روشنش میکنم دقیقه باد سرد میده بعد کمپرسور قطع میشه فقط باد گرم میده دیگه هم وصل نمیشه
      میشه لطف کنید بفرمائید مشکل از کجاست ؟

    • سلام و وقت بخیر
      کولر گازی ۱۸۰۰۰ جنرال دارم که هفته پیش گازگیری و نشت گیری شده ولی اصلا آف نمی کرد امروز همش آف میکنه و هر نیم ساعت پنج دقیقه رو موتور میفته مشکلش چی میتونه باشه؟

    • اگر کولر اسپیلیت زیاد خاموش روشن کنیم براش مشکل پیش میاد؟
      چندبارخاموش روشن کنیم اشکال نداره؟

      • بهتره زیاد روشن خاموش نشه که اتصال برقی پیش نیاد بیشتر در ساعات اوج گرما استفده کنید و بقیه روز که نیاز ندارید خاموش کنید اینجوری مصرف برق هم کمتره

      • سلام خسته نباشید اسپیلیت منزل ما ۱۸۰۰۰ هست مصرف انرژی a دارد و اینورتر نیست و با روشن شدن کمپرسور برق منزل چشمک می زند فیوز ۴۰ آمپر هست آیا برای اسپیلیت ضرر دارد مشکل کجاست،

        • کولر گازی شما آمپر زیادی میکشه.احتمالا لوله کندانسور دچار گرفتگی شده و موتور حداکثر آمپر رو میکشه.باید لوله ها رو چک ‌کنید،بخصوص لوله مویی رو

        • سلام کولر ما جنرال مکس ۲۴ هستش الان چن وقته متوجه شدم کولر روشن میشه ولی دریچش بعضی موقع ها باز میشع بعضی موقع ها اصلا باز نمیشه باید چکار کنم خیلی خطر داره

      • سلام کولر گازی گری دارم دوساله کارمیکنه چند روزیه دیکه خنک نمیکنه و باد گرم میده همه چیز عادیه فقط خنک نمیکنه کمپرسور مشکل داره یا گاز کولر تموم شده؟

    • سلام.ممنون بابت اطلاعات خوبتون.فن پنل داخلی باد رو ب صورت یکنواخت بیرون نمیده خودش کم و زیاد میشه.کنترل کولر هم چک کردم رو حالت اتومات نیست.خنکیه کولر هم کمه.امکانش هست گاز کولر کم باشه..

      • با سلام
        من یه کولر دوتیکه کری ۲۴هزاردارم از پنل داخلی صدای پرتاب هوا زجرآوره مثل صدای طوفان میده و درجه برودتش رو شماره ۱۶هستش اما زیادزیاد آف می‌کنه لطفاً راهنمایی کنید ممنونم

      • سلام کولر جنرال دارم روشن ک میکنم اولاش خوبه خنک می‌کنه ولی بعدش می‌ره رو فن و باد گرم میده خیلی دیر برمیگرده به کولر تا جایی ک اتاق هم گرم میشه و کلافه می‌کنه

    • سلام
      کولر ۱۲ هزهر دوتیکه پنل داخل کار میکنه ولی وقتی رو موتور بیفته بعد ۳ ثانیه خاموش میشه دوباره بعد دو دقیه همون حالت تکرار میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *