ریموت کنترل کولر گازی

تست ریموت کنترل کولر گازی  و علت کار نکردن کنترل کولر گازی را برای شما توضیح خواهیم داد همچنین دلیل قفل شدن کنترل کولر گازی ونحوه باز کردن آن را نیز توضیح خواهیم داد.

ریموت کنترل کولر گازی یا کنترلر وسیله ای بسیار کاربردی و نه چندان پیچیده ایست که به کمک آن می توان دستگاه مور نظر اعم از تلویزیون، کولر گازی، داکت اسپیلت، رسیور و غیره را کنترل و استفاده نمود.اما قطعا برای شما هم پیش آمده که با زدن دکمه های ریموت کنترل، هیچ پاسخی از دستگاه خود دریافت نکرده و نگران شوید که چرا ریموت کنترل کار نمی کند ؟ و ایراد از کنترلر است یا دستگاه؟

در این مطلب از به بررسی 3 علت کار نکردن کنترل کولر گازی و… می پردازیم و همچنین نحوه تست ریموت کنترل کولر گازی و همچنین نحوه باز و قفل شدن ریموت کنترل کولر گازی و غیره را برای اطمینان از سلامت کنترلر به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید تا در سری بعد کار نکردن کنترل اسپیلت خود قادر به عیب یابی سریع مشکل و برطرف کردن آن باشید. شما می توانید درصورت بروز مشکل در این زمینه با همکاران فدک تهویه مشورت نمایید. همچنین می توانید تعمیر چیلر ، تعمیر مینی چیلر ، تعمیر فن کویل ، تعمیر پکیج و تعمیر سردخانه خود را نیز به ما بسپارید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل کولر گازی یا اسپیلت خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالابا ما تماس بگیرید تا اکیپی از متخصص ترین تعمیرکاران کولر گازی ، تعمیرکار اسپیلت و سرویسکار داکت اسپیلت را جهت سرویس کولر گازی و  تعمیر کولر گازی  و اسپیلت شما به محل شما اعزام کنیم.

علت کار نکردن کنترل کولر گازی

اصولاً اغلب ریموت کنترل یا کنترلرهای لوازم اطراف ما با استفاده از امواج مادون‌ قرمز (infrared signal) کار می‌کنند و از این طریق است که با دستگاه‌ دیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

زمانی که شما یک ریموت کنترل کولر گازی را به سمت دستگاه گیرنده نشانه می‌روید و دکمه آن را می‌فشارید و اتفاقی نمی‌افتد (البته بعد از چند بار زمین زدن کنترل!)، مطمئن می‌شوید که ریموت کنترل کار نمی‌کند و از خود خواهید پرسید که چرا کنترل کولر گازی کار نمی کند ؟

پاسخ این سوال شما را می توان در 4 علت کار نکردن ریموت کنترل خلاصه کرد:

  1. تمام شدن باطری ریموت کنترل
  2. خراب شدن ریموت کنترل
  3. ایراد در برد دستگاه گیرنده
  4. قفل شدن ریموت کنترل کولر گازی

نحوه تست ریموت کنترل کولر گازی

برای تست سالم بودن ریموت کنترل کولر گازی  راههای زیادی هست که چهار راه  معمول را به شما آموزش میدهیم

1- تمام شدن باطری ریموت کنترل

ممکن است علت کار نکردن کنترل هوشمند کولر گازی سامسونگ یا ال جی شما بسیار ساده باشد. پیش از آنکه کلافه شده و ریموت کنترل کولر گازی خود را با ضربات محکم دست بشکنید، بهتر است باتری های آن را چک کنید که تمام نشده باشند. باتری های جدید را در کنترل قرار داده و مجددا تست کنید. توجه کنید که اغلب افراد به سراغ باتری هی قدیمی می روند که از سلامت آنها و کارکرد 100% آنها نیز هیچ اطمینانی ندارند. بهتر است از یک جفت باتری استفاده نشده برای اینکار استفاده کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید گزینه‌های بعدی را چک کنید.

تست ریموت کنترل کولر گازی

الف-اگر دستگاه کنترل از راه دور فقط از فاصله ی خیلی نزدیک کار می کند ممکن است به دلیل ضعیف بودن باطری باشد. ( به طور طبیعی باید در فاصله ی ۷ متری از کولر باشد )

در چنین حالتی باطری ها را تعویض کنید هنگام تعویض انها از دو عدد باطری سالم استفاده کنید و از استفاده هم زمان باطری نو و کهنه خودداری کنید.

 

ب – وقتی اتصال باطری ها نامناسب باشد یا محیط مرطوب باشد باطری ها دچار نشتی می شوند. اگر باطری ها نشتی دارند انها را تعویض کنید و از نو استفاده کنید

نکته : وقتی از ریموت کنترل برای مدت طولانی استفاده نمی کنید باطری ها را خارج کرده و جداگانه نگهداری کنید.

2 – قفل شدن کنترل کولر گازی

قابلیت قفل شدن کنترل کولر گازی می تواند در بسیاری مواقع کاربردی باشد. اما گاهی نیز مشکل آفرین است و ما را دچار اشتباه می کند که مبادا ریموت خراب شده است. قفل ریموت کنترل با فعال شدن خود سبب عمل نکردن دکمه های ریموت به غیر از دکمه پاور یا روشن/ خاموش یا همان on/off می شود. در صورتی که قفل کودک ریموت کنترل کولر فعال شده باشد، یک علامت قفل یا کلید بر روی نمایشگر ریموت نشان داده می شود. نحوه باز کردن قفل ریموت کنترل کولر با نحوه قفل کردن آن یکسان است و معمولا ساده است. البته بسته به مدل و برند دستگاه می تواند متفاوت باشد. برخی از روش ها عبارتند از:

  • فشردن  دکمه قفل ریموت که در برخی مدل ها وجود دارد
  • فشار دادن همزمان دکمه + و – تنظیم دما یا temp به صورت همزمان
  • فشار دادن همزمان دکمه mode و فلش بالای temp به مدت 5 ثانیه
  • نگه داشتن دکمه direct و swing برای سه ثانیه
  • نگه داشتن دکمه timer on و timer off برای سه ثانیه

3- خراب شدن ریموت کنترل ( تست ریموت کنترل کولر گازی )

زمانی که از سلامت باطری مطمئن شدیم نوبت به تست ریموت کنترل  کولر گازی می‌رسد که به دو طریق می‌توانید این کار را انجام دهید:

مرحله اول

اینکه اگر در نزدیکی شما رادیو وجود دارد ، اگر کنترل را کنار رادیو برده و دکمه های آن را فشار دهید ، باید رادیو دچار پارازیت شود که در این صورت کنترل سالم است و اگر اتفاقی نیفتاد باید به سلامتی آن شک کرد.

راه مطمئن‌تر تست کنترل با دوربین است.

مرحله دوم

روشدیگر تست ریموت کنترل کولر گازی  این است که با در نظر گرفتن اینکه کنترل از فرستنده مادون قرمز استفاده میکند  نور آن به دلیل فرکانس آن برای انسان نامرئی هست ، اما این نور نامرئی به راحتی در دوربین های دیجیتال که فرکانس پایینی دارند قابل مشاهده هست

همین الان دست به کار شوید :  حالت عکسبرداری و یا فیلمبرداری گوشی موبایل خود را فعال کنید تا آماده عکسبرداری شود  و کنترل تلویزیون را روبروی دوربین گوشی خود بگیرید و یکیاز دکمه ها را فشار دهید ، تعجب نکنید ، فرسنتده کنترل روشن نمیشود بلکه دور بین شما توانایی نمایش روشن و خاموش شدن مادون قرمز را دارد.

اگر چراغ کنترل شما روشن شد نشان دهنده ی این است که دستگاه شما سالم بوده و باید عیب یابی را از قسمت دیگری شروع کرد اما اگر چراغ روشن نشد یا این که دستگاه شما باطری ندارد ی اکنترل خراب شده است  و باید از یک مرکز قابل اعتماد خرید,فروش ریموت کنترل کولر گازی یک کنترل نو خریداری کنید

نکته : البته شاید گفتن این نکته بد نباشد که حتماً قبل از تماس با تعمیرکار دقت کنید که چیزی چشمی دستگاه گیرنده شما را نپوشانده باشد که مانع رسید امواج مادون‌قرمز (infrared signal)به آن شود.

تست کنترل کولرگازی

برای خرید ریموت کنترل کولر گازی به شماره زیر در واتساپ پیام دهید

43 – 29 – 211 – 0939

عکس کنترل کولر گازی خود را برای ما بفرستید و اگر ندارید از پنل داخلی یا از مدل کولرتان عکس بفرستید تا ما بگوییم چه مدل کنترلی مناسب دستگاهتان می باشد

3- ایراد در برد دستگاه گیرنده

اگر مشخص شد که کار نکردن کنترل کولر گازی شما به دلیل خرابی ریموت نیست، قطعا علت کار نکردن کنترل  شما به ایراد دستگاه گیرنده یعنی تلویزیون یا کولر گازی یا رسیور شما مربوط است. این ایراد می تواند در دو بخش وجود داشته باشد.

در حالت اول چشمی دستگاه گیرنده مشکلی دارد.که بهتر است چک کنید چیزی (مثل یک لکه رنگ یا آلودگی) مانع رسیدن سیگنال مادون قرمز کنترل به چشمی دستگاه نشده باشد. در حالت دوم ایراد در برد الکترونیکی دستگاه شماست. که سیگنال را دریافت نمی کند و یا آن را پردازش نمی کند. در هر صورت لازم است تا با یک تعمیرکار ماهر جهت بازدید ازکولر گازی خود هماهنگ کنید .تا مشکل را به صورت اصولی و بدون آسیب به دستگاه برطرف سازد.

4.7/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *