Engineer adjusting thermostat for efficient automated heating sy

Engineer adjusting thermostat for efficient automated heating system


ترموستات داکت اسپیلت ,تعویض ترموستات ، سرویس اسپیلت و تعمیر داکت اسپیلت از جمله مواردی است که این روزها افراد زیادی به دنبال آن هستند . اگر شما نیز به دنبال تعویض, تعمیر ترموستات داکت  اسپیلت ال جی ، سامسونگ ، تراست ، امریکن پرو ، گودمن ، جنرال ، اجنرال ، آ یو ایکس ، گرین ، مدیا ، هایسنس ، میتسوبیشی ، دایکین ، زیمنس ، هانیول و … هستید ، فدک تهویه همراه شماست .
کافیست از طریق صفحه تماس با ما  در ارتباط باشید تا کارشناسان ما پس از تماس با شما و انجام هماهنگی های لازم از قبیل دریافت اطلاعاتی از برند وسیله شما و یا ساعت مورد نظر برای حضور ، در اسراع وقت برای تعمیر و عیب یابی و تعویض ترموستات داک اسپیلت شما اقدام نمایند . همچنین شما میتوانید درصورت نیاز، از مجموعه همکاران تعمیرکار چیلر ، تعمیرکار مینی چیلر ، تعمیرکار پکیج ، تعمیرکار فن کویل و تعمیرکار سردخانه که در فدک تهویه مشغول به خدمت هستند نیز کمک بگیرید.

تعویض ترموستات داکت اسپیلت
تعویض ترموستات داکت اسپیلت

داکت اسپیلت چیست ؟

داکت اسپیلت (به انگلیسی : Ducted Split) ، یکی از محبوبترین و پرکاربرد ترین وسایل تهویه هوای خانه ، محل کار ، سالن ورزشی و دیگر محیط های سرپوشیده است و  به نوعی از وسایل تهویه هوا گفته می شود که علاوه بر سرد کردن و خنک کردن هوا ، کار گرم کردن را نیز به عهده دارد .

این وسیله گرمایشی و سرمایشی که در حال رشد فروش و جانشین شدن کولر های آبی قدیمی است ، به طور معمول در سقف کاذب قرار میگیرد و وظیفه کنترل و متعادل کردن دمای اتاق های مختلف محیط را در فصول گرم و سرد بر عهده دارد .

البته مصرف انرژی و برق داکت اسپیلت ها بسیار بالاست اما خوشبختانه به دلیل ارزان بودن هزینه انرژی در کشور عزیزمان ایران ، این نوع وسایل جایگزین مناسبی برای کولر های آبی و دیگر موارد است .

ترموستات داکت اسپیلت
ترموستات داکت اسپیلت

ترموستات داکت اسپیلت

پس از آنکه با Duct Split آشنا شدید ، حال نوبت آن است که در مورد یکی از مهم ترین قطعات آن یعنی ترموستات صحبت کنیم . همانطور که آشنا هستید ، ترموستات از ترکیب دو کلمه Therm به معنی دما و Stat به معنی ثابت تشکیل شده است. این قطعه در هر وسیله ای میخواهد ، از خودرو گرفته تا وسایل سرمایشی مانند داکت اسپیلت ، کولرگازی و … ، وظیفه ثابت نگه داشتن دما را بر عهده دارد .

ترموستات داکت اسپیلت ، یکی از اجرای این وسیله است که وظیفه چک کردن ، کنترل و متعادل سازی دمای واحد ها و قسمت های گوناگون محیط را بر عهده دارد .

هنگامی که دمای واحدی ، کمتر و یا بیشتر از دمای تعریف شده به ترموستات باشد ، این قطعه با فرمان به داکت اسپیلت و روشن و خاموش کردن فن هوا ساز و کنترل شیر برقی ، دمای محیط را کم و یا زیاد می کند تا به درجه مورد نظر برسد .

ترموستات داکت اسپیلت ها معمولا در شکل و مدل های مختلف در بازار وجود دارند اما به طور کلی به دو دسته انالوگ به معنی دستی و دیجیتالی تقسیم میشوند که البته اکر ترموستات های نسل جدید داکت اسپیلت ها همگی دیجیتالی هستن.

ترموستات داکت اسپیلت
ترموستات داکت اسپیلت

خرابی ترموستات داکت اسپیلت Ducted Split

کنترل کننده های دمای داکت اسپیلت ها نیز ، همانند همه وسایل برقی و الکترونیکی دیگر ، ممکن است خراب شوند و آسیب ببیند . در این هنگام ، وسیله تهویه شما ، دمای مورد نظر و دلخواه را تولید نمی کند .

عواملی که در این اتفاق دخیل هستند شامل موارد زیر می شوند :

  • پایان رسیدن عمر مفید ترموستات : هر وسیله برقی عمر مفید خود را دارند و پس از مدتی از کار خواهند افتاد و به درستی عمل نخواهند کرد .
  • آسیب های فیزیکی مانند برخورد آب با قطعه و یا وارد شدن ضربه به آن
  • پیدا کردن مشکلات برقی و اتصالی در سیم ها
  • استفاده از ترموستات های بی کفیت و تقلبی در داکت اسپیلت ها :
    متاسفانه برخی از تعمیرکاران و یا سازندگان ، برای صرفه اقتصادی از برند های تقلبی ، چینی و کم کیفیت استفاده می کنند . این نوع ترموستات ها دارای عمر کوتاه تری نسبت به برند های اصلی بوده و خیلی زود از کار خواهند افتاد

البته همکاران ما در فدک تهویه ، از اجناس 100 درصد با کیفیت و اصلی استفاده خواهند کرد .

تعمیر ترموستات داکت اسپیلت
تعمیر ترموستات داکت اسپیلت

تعمیر,تعویض ترموستات داکت اسپیلت

حال اگر ترموستات داکت اسپیلت شما به هر دلیلی کار نمی کند و آسیب دیده است ، جای نگرانی نیست . فدک تهویه اولین و بزرگترین مرکز تعویض,تعمیر ترموستات داکت اسپیلت Duct split  های ال جی ، سامسونگ ، تراست ، امریکن پرو ، گودمن ، جنرال ، اجنرال ، آ یو ایکس ، گرین ، مدیا ، هایسنس ، میتسوبیشی ، دایکین ، زیمنس و.. است .
کافیست همین حالا از طریق صفحه تماس با ما و یا قسمت نظرات همین صفحه. تا در اولین فرصت و پس از انجام هماهنگی های لازم ، ترموستات داکت اسپیلت شما را به بهترین کیفیت ، مناسبترین قیمت و در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر و یا تعویض کنیم ، و با رسیدن فصل گرما در ماه های آتی ، شما عزیزان از فضا و هوایی خنک و دلنشین و لذت بخش بهره مند شوید .

تعویض ترموستات داکت اسپیلت
تعویض ترموستات داکت اسپیلت

سخن پایانی

در این مطلب از سایت فدک تهویه ، سعی کردیم تا شما را با دلایل خرابی thermostat داکت اسپیلت و راه تعمیر آن آشنا کنیم . اگر سوالی در مورد قیمت و هزینه های تعمیر و یا تعویض آن دارید در بخش نظرات همین مطلب و یا صفحه تماس با ما ، آن را بیان کنید .فدک تهویه تحصصی ترین مرکز مجاز سرویس و تعمیر دکت اسپلیت و سرویس و تعمیر کولر گازی می باشد.

اگر ترموستات اصلی داکت اسپیلت خود را پیدا نکردیم چکار کنیم

گاهی برای شما پیش می اید که میزان خرابی ترموستات داکت اسپیلت تتان بیشتر از این حرفاست به طوری که تعمیرکاران اغلام کی کنند که تعمیر ترموستات داکت اسپیلت شما امکانپذیر نیست و باید اقدام به تعویض ترموستات داکت اسپیلت کنید.در چنین مواقعی مطمئنا شما به دنبال یک ترموستات شبیه همان مدل و برند قبلی خود میگردید.اما متاسفانه با موجود نبود همان مدل در بازار و یا اینکه گاهی با قیمت های بسیار بالای فروشندگان بازار مواجه میشوید. و در چنین مواقعی چاره ای جز جایگزین کردن یک ترموستات جدید به جای قبلی خود ندارید.

ما در اینجا یک محصول جدید را به شما معرفی می کنیم که می توانید با اطمینان خاطر آن را به راحتی جایگزین ترموستات قبلی خود کنید و از تمام امکانات به روزی که دارد برخوردار شوید. این ترموستات مختص شرکت فدک تهویه می باشد که کاملا لمسی و دارای امکاناتی حتی بیشتر از امکانات ترموستات قبلی خودتان می باشد.

شمامی توانید با آرامش خاطر این محصول را از ما خریداری کنید و کلیه مراحل نصب و راه اندازی آن را به تعمیرکاران ما بسپارید تا خودشان با مهارت کافی کلیه مراحل ست را انجام دهند.همچنین این محصول دارای دو سال ضمانت بی قید و شرط از سمت شرکت فدک تهویه می باشد.

ویژگی های ترموستات داکت اسپلیت فدک تهویه

این دستگاه شامل یک ترموستات جهت نمایش و تنظیم دمای محیط و یک دمیرجهت کنترل دورفن در یک مجموعه بوده و برای دستگاه های زیر قابل استفاده می باشد.

  • هواساز و داکت اسپیلت با فن فیش باخ و فن سه دور
  • فن کویل
  • کولر آبی
  • سیستم های گرمایش از کف
  • پکیج

از قابلیت های این دستگاه امکان استفاده از ریموت کنترل و اپلیکیشن موبایل از طریق درگاه می باشد.

این محصول در ابعاد 8*8 سانتیمتر به طوریکه قابل نصب در کنار سایر کلیدهای روشنایی ساختمان می باشد. دارای سه سرعت فن به صورت دستی و اتوماتیک می باشدوهمچنین دارای طراحی بسیار زیبا و ظریف و باریک و تمام لمسی می باشد.

سوالات متداول تعمیر,تعویض ترموستات داکت اسپیلت

1_ دما به درستی تنظیم نمی شود.

به احتمال خیلی زیاد ترموستات شما دچار خرابی شده است. یعنی دما را به درستی سنس نمی کند. اگر مشکل از ترموستات داکت اسپیلت و یا فن کویل باشد، باید آن را تعویض یا تعمیر کرد. البته این موضوع را مد نظر قرار دهید که همواره مشکل می تواند از خود سیستم فن کویل نیز باشد ولی درصد بالایی از موارد مشکل ناشی از خرابی ترموستات است. همچنین اگر خودتان قادر به نصب و راه اندازی ترموستات هستید می توانید ترموستات سالم اتاقی دیگر را با این ترموستات جایگزین کرده تا پیش از خرید ترموستات جدید از این موضوع که مشکل از ترموستات است، اطمینان حاصل شود.

2_ فن ترموستات کار نمی کند.

اگر در ابتدای تغییر فصل ( زمستان به تابستان یا بر عکس ) این مورد پیش آمده است احتمال دارد مشکل از سیستم تهویه مطبوع شما باشد. از آن اطمینان حاصل کنید سپس در نظر داشته باشید اگر ترموستات شما از نوع دیجیتال است هم مد حالت عملکرد ( سرمایش یا گرمایش ) به درستی انتخاب شده باشد و هم فن روی حالت خاموش نباشد.

3_ ترموستات دیر شروع به کار می کند.

به احتمال زیاد ترموستات داکت اسپیلت  شما خراب شده است و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اگر مطمئنید مشکل از ترموستات نیست اطمینان حاصل کنید دمای تنظیم شده ترموستات درست باشد.

4_ ترموستات قفل شده است و کاری نمی توان کرد.

راهکار باز کردن قفل ترموستات در کاتالوگ هر ترموستات قرار داده شده است است

5_ دمای نمایش داده شده توسط ترموستات صحیح نیست.

احتمالا” دمای نمایش داده شده به فارنهایت است. راهنمای اصلاح آن را در کاتالوگ محصولات خواهید یافت.

6_ آیا امکان تعویض مدل ترموستات وجود دارد؟

هم بله و هم خیر ! موارد متعددی در انتخاب ترموستات دخیل است که تنها برخی از آنها سلیقه مشتری را شامل می شود. اما تعویض ترموستات داکت اسپیلت با هر مدل دیگر نیاز به تعمیرکار متخصص دارد که بتواند آن را با دستگاه شما ست کند.

7_ ترموستات روکار یا توکار به چه معنی است ؟

ترموستات روکار به ترموستات هایی گفته می شود که به باکس درون دیوار نیاز ندارند. منظور از باکس درون دیوار، جعبه ای تقریبا” هم اندازه آنچه که برای پریز و کلید برق مورد استفاده قرار می گیرد، است. معمولا” هنگام ساخت و گچ کاری ساختمان این جعبه قرار داده می شود. از آنجایی که ترموستات های نیازمند به باکس از لحاظ ظاهری مدرن تر هستند لذا اکثر سازندگان باکس ترموستات را درون دیوار ایجاد می کنند. ل

8_ ترموستات دیجیتال بهتر است یا آنالوگ ؟

به طور کلی دیجیتال، چرا که به شما دسترسی بسیار بیشتری در خصوص حالت های سرمایش و گرمایش می دهد. اما مشکل اینجاست که به دلیل مواردی که در بالا ذکر شد گاهی انتخاب دست شما نیست و نمی توانید از ترموستات دیجیتال استفاده کنید؛ مواردی از قبیل عدم تعبیه شدن باکس درون دیوار ، نوع سیستم سرمایش و گرمایش مورد استفاده و در نهایت قیمت ( قیمت ترموستات های دیجیتال از آنالوگ گران تر است ).

9_ سیم کشی ترموستات چگونه است ؟

نحوه نصب و سیم کشی در کاتالوگ محصول آورده شده است. البته در برخی مدل ها بسته به سیستم هواساز باید تغییراتی داده شود. اگر نیازمند نصب هستید با شرکت ما تماس بگیرید.

10_ ترموستات اصل و تقلبی چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

همانطور که مشاهده می کنید هر دو ترموستات از لحاظ ظاهر کاملا” مشابه یکدیگر هستند تنها ملاک تشخیص اصلی و تقلبی بودن ترموستات باز کردن و بررسی کردن برد و مشخصات برجسب آنها می باشد.

11_ ترموستات خود را از کجا تهیه کنیم ؟

از هر جا که به آن اعتماد دارید. اگر فروشنده یا مغازه داری می شناسید که مطمئنید جنس با کیفیت عرضه می کند و به قیمت اعتماد دارید از وی تهیه کنید همچنین می توانید با ما تماس گرفته و از ما درخواست هر نوع ترموستاتی را بکنید

12 – قیمت هر ترموستات چقدر هست ؟

معمولا قیمت هر ترموستات بستگی به برند داکت اسپیلت و نوع ترموستات بستگی دارد. ما می توانیم در خرید و تهیه هر نوع و مدل و برندی از ترموستات داکت اسپیلت به شما کمک کنیم

13 – اجرت تعویض ترموستات چقدر هست؟

اگر قرار باشد ترموستات کاملا مشابه مدل و برند ترموستات قبلی جایگزین ترموستات خراب شما شود اجرت تعویض آن کمتر از اجرت تعویض و جایگزین کردن یک مدل و برند ترموستات دیگر به ترموستات قبلی هست زیرا زمان و وقت بیشتری برای ست کردن آن نیاز است.

برای اینکار حتما از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید . گروه فنی فدک تهویه دارای تخصص و مهارت کافی در این زمینه می باشند

5/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *