کم شدن باد کولر گازی

یکی از مشکلات شایعی که در استفاده کولر رخ می دهد، کم شدن پرتاب باد کولر گازی یا کاهش باد کولر گازی می باشد که باعث بروز نگرانی و اضطراب در در فصول گرم سال می شود. ما در این آموزش سعی بر این داریم تا با ارائه اطلاعات کامل در مورد دلیل های کاهش پرتاب باد کولر گازی  به شما در تعمیر کولر گازی تان کمک کنیم.

اگر شما به مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی برخورده اید و در صدد تعمیر آن هستید، می توانید با متخصصان ما درفدک تهویه تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان ما به محل شما اعزام و نسبت به تعمیر کولرگازی و یا تعمیر داکت اسپیلت  ، تعمیر چیلر ، تعمیر مینی چیلر ، تعمیر فن کویل ، تعمیر سردخانه ، تعمیر اسپیلت و تعمیر پکیج شما اقدام نمایند.

دلایل اصلی کم شدن پرتاب باد کولر گازی

فن بلوور یک قطعه مکانیکی است که با شکل ظاهری استوانه ای شکل و چرخش مدور خود وظیفه پخش هوای سرد را به طور منظم در محیط بر عهده دارد، گاهی بروز برخی مشکلات سبب می شود تا فن کولر گازی باد لازم را تولید نکند یا به اصطلاح کولر گازی پرتاب باد مناسب را نداشته باشد.

در اینجا به بیان برخی مشکلات احتمالی پیش آمده برای رفع کم شدن پرتاب باد کولر گازی می پردازیم.

کثیف شدن یا مسدود بودن فیلتر هوای کولر گازی

یخ زدن و برفک زدن کویل ها

نشتی یا مسدود شدن لوله ها

بروز مشکل در فن بلوور کولر گازی

تاثیر کثیف بودن یا مسدود بودن فیلتر هوا در پرتاب باد کولر گازی

کولر گازی تنها همان مقدار هوایی که از طریق فیلتر هوا عبور می کند را به بیرون پرتاب می کند. این یعنی در صورت کثیف یا مسدود بودن کولر گازی هوایی عبور کرده از فیلتر هوا کاهش می یابد و بالطبع باد پرتاب شده از کولر گازی نیز کم می شود.

اگر شما در حال استفاده از کولر گازی هستید و از آخرین سرویس خود مدت زیادی می گذرد، قطعا به زودی با مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی مواجه خواهید شد. چرا که فیلتر هوای کولر گازی در معرض انسداد می باشد، مخصوصا اگه در معرض هوای آشپزخانه و گرد خاک قرار داشته باشد.

تعویض یا تمیز کردن فیلتر کولر گازی مواردی از سرویس کولر گازی است که در صورت پرداختن به آن از بروز مشکلات و خرابی های بزرگتر جلوگیری می کند، لذا استفاده کننده گان کولر گازی باید سالانه حداقل یک یا دوبار نسبت به سرویس کولر گازی خود اقدام نمایند، فیلتر هوای خود را بررسی نمایند، در صورت دیدن خرابی، شکستگی و پارگی، و انسداد آن، فیلتر هوای کولر گازی خود را تعویض نمایند.

یخ زدن کویل ها از علل کم شدن باد کولر گازی

کولر گازی با عبور هوا از بین لوله ها و کویل های اپراتور، باعث خنک شدن هوا می شود و فن کولر گازی با چرخش خود این هوا را به جریان می اندازد، برفک زدن یا یخ زدن لوله ها، ممکن است به انسداد مجاری هوا منجر شود که در این صورت به کم شدن پرتاب باد کولر گازی ختم می شود. اکنون دلایل برفک زدن کویل ها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

کثیف بودن فیلتر هوا و انسداد دریچه

گرد و خاک زیاد روی لوله ها

وجود نشتی در مبرد

 

بهبود پرتاب باد کولر گازی با بررسی کویل ها

ابتدا کویل ها را بررسی کنید، در صورت وجود برفک روی لوله ها و انسداد مجاری، ابتدا فن ترموستات را روی حالت ON تنظیم کنید، سپس صب کنید تا عملکرد کولر گازی را در آب شدن یخ ها مشاهده کنید. حتما از یک سینی در زیر کولر گازی جهت جمع آوری یخ های آب شده استفاده کنید

سپس فیلتر هوا را بررسی کنید، و بازهم اگر در پرتاب باد کولر گازی تغییری به وجود نیامده بود باید نسبت به بررسی نشتی مبرد اقدام کرد. ابتدا باید نشتی کولر گازی را برطرف نمود،؛ سپس مجددا شارژ گاز کولر گازی را انجام دهیم

چگونه نشتی و مسدود شدن لوله ها باعث کم شدن پرتاب باد کولر گازی می شود؟

لوله های کولرگازی با وظیفه ی انتقال هوای خنک به داخل خانه به فعالیت خود ادامه می دهند. در صورت بروز نشتی و انسداد لوله در عملکرد کولر گازی خلل به وجود می آید که موجب کاهش پرتاب باد کولر گازی می شود. گاهی وجود نشتی در لوله های کولر می تواند بسیار مشکل ساز باشد و به تعمیرکار برای رفع مشکل کاهش باد کولر گازی احتیاج باشد.

بررسی لوله های کولر گازی برای یافتن نشتی و رفع آن نیاز به تخصص و تجربه در زمینه تعمیر کولر گازی دارد. در صورتی که در این زمینه تجربه و تخصص ندارید بهتر ست با متخصصان ما در فدک تهویه تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز شما به تعمیر کولر گازی تان باشیم.

مشکلات بلوور فن در کاهش پرتاب باد کولر گازی

خرابی و مشکلات بلوور فن از عوامل اصلی کاهش باد کولر گازی می باشد. در مواجهه با کم شدن پرتاب باد کولر گازی و یا هنگام سرویس کولر گازی، از بررسی این فن غافل نشوید. فن بلوور با چرخش خود باد سرد عبور داده شده از لوله های مبرد را به داخل خانه انتقال می دهد که با بروز خلل در عملکرد آن باد کولر گازی به شکل چشم گیری کم می شود. در ادامه به برخی مشکلات احتمالی پرداخته ایم:

وجو کثیفی و کرد و غبار بر روی تیغه های فن

خرابی متور بلوور

 

تمیزکاری و تعمیر فن کولر گازی جهت بهبود باد کولرگازی

برای برطرف نمودن مشکلات ناشی از فن، باید ابتدا برق کولر گازی را به شکل کامل قطع نمایید، سپس قاب روی کولر گازی را باز کنید تا به فن دسترسی داشت باشید، سپس با یک برس نرم یا مسواکم اقدام به تمیز کردن پره های فن کنید. این عمل را طوری انجام دهید که به پره ها آسیبی وارد نشود.

اگر مشکل بلوور فن با سرویس و تمیزکاری حل نشد باید فن متور مورد ارزیاب قرار گیرد که در این صورت هم بهترین اقدام، تماس با کارشناسان فدک تهویه برای خدمت رسانی می باشد.

در نهایت ذکر این نکته حیاتی است که گاهی عیب یابی و تعمیر کولر گازی می تواند کار دشواری باشد و نیاز به تخصص و تجربه دارد، لذا اگر شما هم با کاهش باد کولر گازی برخورده اید یا پرتاب باد کولر گازی کم شده است، با متخصصان ما در فدک تهویه تماس بر قرار کنید.

اگر کولر گازی تان دچار کاهش پرتاب باد شده است تماس بگیرید:

4.2/5 - (23 امتیاز)

17 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر
    کولر جنرال ۱۲هزار دارم .چند ساعت که کار میکنه پرتاب بادش خیلی کم میشه دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

  • کولر گازی 18هزار هایر دارم پرتابش کم شده و زیاد اف میکند، باوجودی ک دیروز سرویسش کردم و شستمش

    • سلام
      علت کم شدن پرتاب باد کثیفی فیلتر یا بلور در صورت سرویس خود موتور فن معیوبه و نیاز به تعمیر داره

  • با درود.کولر دوتکه دوازده هزار سوپر جنرال دارم.خنک می‌کنه ولی سرعت فن خیلی کم شده.تا زمانی که روی فن خالیه سرعتش بالاست ولی به محض اینکه می افته روی موتور سرعت فن به صورت محسوسی میاد پایین. کولر هم نوی نو هستش.یعنی تابستان امسال خریدمش. با سپاس

    • سلام احتمالا تنظیمات ریموت کنترل باید از حالت اتومات به حالت دستی و دور فن هم توی حالت حداکثر باشه.

    • سلام منم همین مورد دارم دوازده سوپرجنرال سرعت باد کم شده کولر هم نو هست این سایت بلد نیست تعمیرکار میارم خبرشو میدم بهت

  • سلام کولر گازی جنرال ۳۰ هزار دوتیکه دارم سرمای خوبی داره و سرویس هم شده تمیزه ولی پرتاب بادش خیلی کمه به حدی که باید تو ۵۰ سانتی کولر وایسیم تا پرتابش رو حس کنیم . مشکل از چیه

    • سلام
      در صورت سرویس شدن اواپراتور و بلور دستگاه در صورت مشکل احتمالا موتور فن دستگاه معیوبه.

  • سلام اجنرال دو پنله دارم 24هزار فوت بادش خیلی کمه مشکل چیه
    فیلترها تمیزو برفکی نمیزند وگازفول میباشد ممنون ازراهنمایی

  • با سلام
    کولر دوتیکه ۱۲ هزار سوپر جنرال دارم بصورت ناگهانی پرتاب باد کم میشود و حتی آف نمیکند علتش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *