مینی چیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ سرویس و تعمیر مینی چیلر در تهران و کرج

مینی چیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ سرویس و تعمیر مینی چیلر در تهران و کرج


مینی چیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ سرویس و تعمیر مینی چیلر در تهران و کرج

مینی چیلر چیست؟، مینی چیلر در واقع دستگاهی است که گرما را به واسطه سیکل تبرید تراکمی تبخیری و یا جذبی از سیال واسط که به کمک آب انجام می شود گرفته و با ارسال آن به دستگاه ها و یا تجهیزات تهویه مطبوع و همچنین قالب های صنعتی سرما و برودت تولید می کند. معمولا از مینی چیلر ها در پروژه های ساختمانی، مسکونی و همچنین صنعتی مورد استفاده قرار داده می شود.

ساخت مینی چیلرها به صورتی طراحی شده است که این دستگاه اگر به منظور سیستم سرمایش ساختمان استفاده شود، آب سرد به کمک پمپ به فن کویل ها یا هوا سازی ها درون ساختمان پمپاژ می شود. در آنجا عمل سرمایش هوا را انجام می دهند.

تفاوت چیلر و مینی چیلر در چیست؟

در این متن سعی کردیم تا تفاوت های اساسی میان چیلر و مینی چیلر را بیان کنیم.

۱-تفاوت چیلر و مینی چیلر از نظر نوع کمپرسور: اولین تفاوت این نوع دستگاه ها می باشد. معمولا در مینی چیلرها به موجب تناژ کم و راندمان بالا و همچنین طول عمر بسیار بالا استفاده می گردد.

۲-مقایسه چیلر و مینی چیلر از نظر قطعات: در چیلر و مینی چیلر قطعات به کار گرفته شده بسیار شبیه هم هستند. تنها تفاوت آن ها این است که پمپ اب سرد چیلر و منبع انبساط آن به طور جداگانه از چیلر نصب می شود. ولی در مینی چیلر پمپ آب و منبع انبساط درون خود مینی چیلر طراحی و ساخته شده و نصب می گردد.

۳-تفاوت دیگر چیلر و مینی چیلر از نظر تناژ تبرید یا همان توان خنک کنندگی آن ها می باشد. معمولا مینی چیلر ها به منظور ظرفیت های حداکثر ۱۰ تن تبرید مورد استفاده قرار می گیرند.  تناژ تبرید چیلرها معمولا  از ۱۰ تن تبرید به بالا شروع می شود.

مزایای استفاده از مینی چیلرها

از مزایای استفاده از مینی چیلرها این است که شما با انتخاب درست و صحیح می توانید هزینه های خنک سازی را در حد زیادی کاهش دهید.  همچنین مدت خرابی دستگاه را به کمترین حد ممکن برسانید.  با افزایش طول عمر آن ها می توان کارآیی و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

کیفیت هوای مینی چیلر: دمای حاصل از خروج فن کویل ها بسیار مطلوب و دلنشین می باشد. هوای خروجی در مقایسه با کولرهای گازی بسیار سرد و آزار دهنده نمی باشد. استفاده از مینی چیلر تغییر زیادی در میزان رطوبت هوا ایجاد نمی کند. در حالی که کولر گازی رطوبت هوا را به شدت کاهش می دهد و موجب خشکی هوای محیط می شود.

مصرف انرژی مینی چیلر: مینی چیلرها در مقایسه با کولرهای دیگر مصرف انرژی کمتری دارند. در عین حال که راندمان بالایی دارند. استفاده از مینی چیلرها موجب کاهش هزینه برق شما می شود. این دسنگاه ها کیفیت هوای مطلوب تری در اختیار شما قرار می دهد.

سرویس و بازدید مینی چیلر و چیلر توسط سرویسکاران و تعمیرکاران ماهر در تهران و کرج

لازم به ذکر است برای انتخاب مینی چیلر مناسب باید به شرایط مناسب محل نصب دقت نمایید. تا  موجب افزایش راندمان دستگاه و راحتی شما شود. انتخاب ظرفیت مینی چیلر نسبت به محیط و همچنین انتخاب درست نوع مینی چیلر به کمک کارشناسان در این زمینه بهتر انجام می شود. (سرویسکار اسپیلت ، سرویسکار سردخانه)

 

تعمیر چیلرو مینی چیلر
تعمیر چیلرو مینی چیلر

تعمیر ،سرویس و نگهداری دستگاه های مینی چیلر در تهران و کرج

در زمان استفاده از دستگاه مینی چیلر یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت و حائز اهمیت می باشد تعمیر و نگهداری از این دستگاه است. تعمیر و بررسی دقیق و نگهداری صحیح از مینی چیلر موجب بالا رفتن طول عمر دستگاه می شود. همین موضوع به اندازه انتخاب و خرید دستگاه مینی چیلر مهم می باشد.

سرویس و تعمیر مینی چیلر و همچنینتعمیر کولر گازی ، تعمیر داکت اسپلیت و تعمیر پکیج یکی از خدمات پر تقاضا در فصل های تابستان و زمستان است. مینی چیلرها از بهترین و پر طرفدار ترین سیستم های تهویه و خنک کننده می باشد. از همین رو باید سرویس و نگهداری دستگاه با حساسیت بالا و دقیق توسط کارشناسان و متخصصان این امر انجام شود. زیرا موجب کاهش خرابی ها و عمر بالای مینی چیلرها می شود.

سرویس به هنگام مینی چیلر و سرویس چیلر از کاهش راندمان دستگاه و افزایش مصرف برق جلوگیری می گردد.  سرویس و تعمیر به موقع دستگاه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد‌. با سرویس به موقع کاربران هزینه کمتری بابت تعمیرات دستگاه پرداخت می کنند. متخصصان مینی چیلر در کمترین فرصت می توانند ایرادات مینی چیلر را تشخیص دهند. سپس هزینه سرویس چیلر و تعمیرات آن را به شما ارائه دهند و پس از تایید شروع به کار کنند.

در حال حاضر با توجه به وضعیت نابسامان بازار و افزایش نرخ ارز و تهیه مواد اولیه برای ساخت این نوع دستگاه ها تعویض آن ها مقرون به صرفه نمی باشد.  از این رو تعمیرات و نگهداری از مینی چیلرها باید به واسطه نیروهای متخصص در این زمینه انجام شود. تا از بروز هرگونه حوادث جلوگیری شود‌.

مهم ترین نکات سرویس ،تعمیرات و نگهداری مینی چیلر

۱-لوله های داخلی دستگاه تمیز نگهداری شود.

۲-سختی آب گردشی در کندانسور کنترل شود.

۳-سختی آب تجزیه برج خنک کن رفع شود.

۴-سرعت جریان آب در قسمت های مختلف بین ۳ تا ۱۲ فوت بر ثانیه حفظ شود.

۵-از کاهش راندمان به واسطه افزایش کاغذ های غیر قابل تقطیر جلوگیری شود و غیره….

شارژ گاز مینی چیلر

همان طور که از نام شارژ گاز مینی چیلر پیداست به منظور شارژ گاز سیستم سرد کننده انواع چیلرهای هوایی و آبی مورد استفاده قرار می گیرد. شارژ دقیقه گاز مینی چیلر به منظور کارایی موثر و کارکرد دقیق و مطلوب دستگاه های خنک کننده حائز اهمیت می‌باشد‌. شارژ گاز مینی چیلر ها باید با تمرکز و دقت بالا و به شکل صحیح انجام شود.(اسیدشویی فن کویل)

این دستگاه ها را می توان به کمک فریون به صورت مایع و گاز از قسمت های مختلف شارژ کرد. یکی از روش های ساده شارژ به واسطه فریون مایع صورت می گیرد.  اگر سیکل کاملاً خالی باشد، بایدقبل از شارژ کردن گاز، وکیوم چیلر عاری از هرگونه رطوبت باشد. نکته ای که قبل از شارژ کردن گاز  مینی چیلر باید به آن توجه داشت خاموش بودن کمپرسور چیلر می باشد.

 

تفاوت چیلر و مینی چیلر چیست؟
تفاوت چیلر و مینی چیلر چیست؟

 

هنگام شارژ کردن گاز باید تمامی اجزای سیستم دستگاه شامل پمپ اپراتور، پمپ کندانسور، و شیر برقی روشن باشند. کپسول مبرد را به کمک شیلنگ شیر به شیر شارژینگ متصل نموده و هوای داخل لوله را تخلیه کرده و درجه تنظیم ترموستات را پایین آورد و کنترل روشن می شود. بهترین کار در حین انجام این فرآیند این است که جهت شارژ، شیر سنولونویید را برق دار کرده و شیر شارژ گاز را کمی باز کنید.

رفع ایرادات، سرویس و تعمیرمینی چیلر در تهران و کرج

عیب یابی و رفع ایرادات مینی چیلرها یک کار حساس و دشوار می باشد. که این کار حتما باید توسط کارشناسان و متخصصین هم این امر انجام شود. هنگامی که برای دستگاه شما مشکلی پیش می آید و کارایی آن کاهش پیدا می‌کند در ابتدا باید چیلر عیب یابی شود. سپس به دنبال تعمیر مینی چیلر خود باشید.

پس این نکته بسیار مهم است که در اولین مرحله دستگاه شما به خوبی عیب یابی شود تا در هنگام تعمیر دچار مشکل نشوید. به طور کلی برای تعمیر و عیب یابی دستگاه های مینی چیلر روش منطقی، بررسی و اندازه گیری پارامترهای مختلف سیستم است. همچنین حذف سیستم و حذف مشکلات احتمالی می باشد، تا به راحتی بتوان مشکل اصلی را بررسی و رفع شود.

فرآیند عیب یابی مینی چیلر ها کاملا تخصصی می باشد. هرگاه احساس کردید که قادر به عیب یابی دستگاه تان نیستید، کافی است تا از متخصصان و کارشناسان فدک تهوبه کمک بگیرید‌. کارشناسان ما با دانش فنی و سال ها تجربه ای که دارند به خوبی ایرادات دستگاه شما را تشخیص می دهند. سپس در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعات معیول اقدام می نمایند.

شایع ترین ایرادات مینی چیلرها

۱- مسدود شدن خطوط فرایند

۲- خراب شدن پمپ ها

۳- نشت مایع مورد و غیره…در گذر زمان و استفاده مکرر از دستگاه و تغییر شرایط محیطی در کارایی دستگاه شما موثر باشد.

همیشه نمی توان جواب مشخصی برای عیب یابی پیدا کرد. به همین دلیل مهمترین بخش کار عیب یابی، مربوط به تجربه افراد و روش های خاصی که برای رسیدن به ریشه مشکل دارند می باشد. از آن جایی که مینی چیلر ها امروزه بخش مهمی از ساختمان هستند لازم است که بهترین عملکرد را داشته باشند.

قطعات خاص مینی چیلر و نحوه کار

دستگاه مینی چیلر از قطعات خاصی تشکیل شده است.  اصولا پمپ سیرکولاسیون و منبع انبساط بر روی این دستگاه تعبیه شده است. اما از مهمترین اجزای تشکیل دهنده دستگاه قطعاتی مانند: شاسی، کمپرسور، اوپراتور، فن کندانسور، کندانسور، شیر انبساط و لوله های مسی نام برد.
نحوه کار و عملکرد مینی چیلر توسط سیکل تبرید که شامل چهار قسمت مهم و اصلی می باشد صورت می گیرد. این قسمت ها شامل کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اپراتور است. که توسط آن آب خنک می شود و برای گردش در فن کویل ها و هواسازها ارسال می‌شود.

در مرحله بعد سیکل تبرید ابتدا در کمپرسور فشرده و دما و فشارش بالا می رود و وارد کندانسور می شود و به کمک آب و یا هوا گرمای خود را از دست داده و از حالت گاز به فرم مایع فشرده در می آید. در مرحله بعد مبرد وارد شیر انبساط یا لوله های مویین شده و فشارش به طور قابل توجهی کاهش می یابد. و پس از آن مبرد وارد اوپراتور می گردد.

ارزان ترین تعمیرکار مینی چیلر

اوپراتور آب و مبرد را در کنار هم قرار می دهد. مبرد گرمای آب را می گیرد و تبخیر می شود.  برای گردش مجدد به کمپرسور باز می گردد و در مرحله آخر پس از خنک شدن به سمت فن کویل یونیت حرکت می کند. این مراحل بارها و بارها تکرار می‌شود تا دمای هوای محیط به دمای مطلوب برسد.

سوالات متداول سرویس و تعمیر مینی چیلر در تهران و کرج

در مرکز تعمیرات چیلر چه خدماتی ارائه میشود

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به انواع چیلرهای تراکمی و جذبی مانند سرویس ، تعمیر ، راه اندازی سرمایش و گرمایش ، رسوبزدایی ، شارژ گاز و …. انجام میشود.

نحوه عیب یابی و برآورد هزینه تعمیر چیلر در فدک تهویه چگونه است

زمانی که شما با تعمیرگاه مجاز چیلر تماس می‌گیرید ما فوراً با فرستادن یک تعمیرکار,سرویسکار چیلر متخصص در این زمینه دستگاه شما را مورد بازدید قرار خواهیم داد تعمیرکار چیلر بعد از بازدید اولیه گزارش کاملی را از میزان خرابی و مشکل تقریبی دستگاه به شما ارائه خواهد داد

فدک تهویه در چه مناطقی از تهران و کرج خدمات رسانی می کند؟

ما جهت دسترسی سریع تر به شما در تمام مناطق تهران دارای شعب گوناگون می باشیم بنابراین در کلیه مناطق تهران و کرج خدمات رسانی می کنیم

 

در خواست تعمیرکار ، سرویسکار  چیلر و مینی چیلر در تهران و کرج، در سایت فدک تهویه

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *