انواع کولر گازی

انواع کولر گازی یا اسپلیت

انواع کولر گازی یا اسپلیت، با شروع فصل گرما و بیشتر شدن دمای هوا نیاز به دستگاه سرد کننده یا همان کولر و انواع کولر گازی به بطور قطع و یقین حس می شود. در این فصل بازار انواع کولر گازی ، تعمیرکار اسپیلت و  تعمیرکار داکت اسپلیت رونق گرفته و خریدو فروش آن افزایش پیدا می کند. برای اقدام به خرید یک کولر گازی این موضوع که محل سکونتتان در کدام منطقه با چه آب و هوایی قرار دارد و میزان بودجه ی مد نظرتان برای خرید و بزرگی و اندازه ی محیط باید مد نظر قرار گیرد. خبر خوب این است که کولر گازی یا همان اسپلیت ها در انواع مختلفی همچون دیواری، سقفی کاستی، استاده، زیر سقفی، کانالی تقسیم می شوند و تمامی این مدل ها می توانند در حالت های مختلفی کارکرد داشته باشند. یعنی یا تولید کننده ی سرما باشند و یا همزمان بتوانند بنا به  نیاز و در فصول مختلف گرما هم تولید کنند. و این نکته هم جالب توجه است که تمامی مدل ها دارای ریموت کنترل هستند وتوانایی تولید با سیستم اینورتر را دارا هستند که تولید و به بازار عرضه می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع کولر گاری یا اسپلیت ها آشنا کنیم تا بتوانید محصول مورد نظر خود را با دقت و آگاهی بیشتری انتخاب کرده و اقدام به خرید آن کنید.

به متخصصان ما برای نصب سرویس و تعمیرات کولرگازی اعتماد کنید

 

مهم نیست اسپیلت خود را از کجا خریداری کرده اید متخصصان حرفه ای و باتجربه ما نصب ، شارژ گاز  و سرویس و تعمیر کولر گازی ، تعمیر فن کویل،  تعمیر چیلر، تعمیر مینی چیلر و تعمیر پکیج را در استان تهران و کرج پشتیبانی می کنند.

فدک تهویه یکی از بزرگترین تعمیرگاه مجاز کولر گازی در شهر تهران می باشد که سال هاست در زمینه ی تعمیرات کولر گازی فعالیت می کند و بهترین خدمات را ارائه می دهد و همیشه مورد اعتماد مشتری بوده است که این از بزرگترین افتخارات ما می باشد

انواع کولر گازی یا اسپلیت دیواری

یکی از مدل ها و انواع مختلف کولر گازی یا اسپیلر که طرفداران زیادی دارد و در بین عموم مردم بیشتر دیده شده و با آن آشنا هستند کولر گازی یا اسپیلت دیواری می باشد. این مدل از دو  بخش خارجی و داخلی تشکیل شده که به آن اواپراتور و کندانسور می گویند. هر دو مدل ازین بخش ها توسط لوله های مسی با همدیگر مرتبط هستند. در لوله ی زخیم تر آن گار مبرد و در لوله ی باریک تر آن مایع مبرد جربان دارد. این نوع کولر گازی یا اسپیلت بیشترین فروش را به خود اختصاص داده و از آنجا که حجم و انداره ی آن و محل نصب آن به مراتب دلنشین تر است و زیبای خاصی دارد نیز بیشترین کارایی را دارند و جز گزینه ی مناسب برای محیط های مسکونی و سازمان های اداری  به حساب می آیند. ظرفیت این کولر گازی یا اسپیلت ها متفاوت است  که از 7000 شروع می شود تا 36000 که واحد سنجش آن بی یو تی بر ساعت است، محل نصب آن دیوار است و به آن دیواری می گویند. و حتما توجه داشته باشید قبل از خرید انواع کولر گازی یا اسپلیت مساحت و متراژ فضای محیط مد نظر خود بررسی کرده تا گزینه ی مناسب تری را بتوانید انتخاب کنید. قیمت این مدل کولر گازی یا اسپلیت های دیواری در اخرین بررسی های بازار از تقریبا 5 میلیون تومان شروع شده که با مارک ها و برند های مختلفی می توانید آن را خریداری کنید.

انواع کولر گازی یا اسپلیت ایستاده

یکی دیگر از انواع کولر گازی یا اسپلیت نوع ایستاده ی آن است که در قدرت و ظرفیت های بالاتر از نوع دیواری تولید می شوند. این نوع از کولر گازی یا اسپلیت معمولا با برق سه فاز کار می کند که بیشتر در محیط های و سالن های بزرگی مانند تالارها، رستوارن ، بانک و فروشگاه های بزرگ و… استفاده می شوند. توان و ظرفیت سرمایشی بالایی نسبت به مدل دیواری دارند و همچنین قدرت پرتاب آن نیز بالاتر است.

کولر گازی یا اسپلیت های دیواری نیز فضای کمی را اشغل می کنند این مدل به صورت ایستاده روی کف زمین قرار می گیرد و معمولای دارای کمپرسور اسکرال هستند. در این مدل فاصله لوله کشی های بین پنل داخلی و کندانسور بیشتر از کولر گازی یا اسپلیت دیواری می باشد و ظرفیت های این مدل نیز بالاتر است ینی 48 هزار، 60 هزار، 80 هزارو 96 هزار بی تی یو بر ساعت تولید و به بازار عرضه می شود. این مدل از انواع کولر گازی یا اسپلیت در اخرین بررسی های انجام شده در قیمت های بالاتر از 14 میلیون تومان در مارک و برند های مختلف روانه ی بازار می شود.

انواع کولرگازی اسپلیت سقفی کانالی

مدل دیگری از انواع کولرگازی یا اسپلیت که ظرفیت بالایی در میان مدل های کولر گازی دارد نوع سقفی کانالی آن است. در این مدل از کولر گازی لوله کشی ها بین کندانسور و اواپراتور طولانی تر از دیگر مدل های کولر گازی است به همین خاطر یونیت داخلی آن که در داخال سقف کاذب قرار می گیرد امکان ایجاد و نصب چندین خروجی هوای را دارد. این مدل کولرگازی یا اسپلیت با یک یونیت داخلی می تواند چند اتاق یا محیط  جدا از هم را از راه کانال های خود سرد یا گرم کند.

 

کولرگازی یا اسپلیت زیر سقفی زمینی

این مدل از انواع کولرگازی یا اسپلیت برای محیط های مناسب است که در آن سقف کاذب استفاده نشده وچون امکان قرار گیری آن در داخل سقف وجود ندارد و محل نصب آن زیر سقف، روی دیوار است.

در انتها این نکته را مجددا یاد آور می شویم که قبل از خرید کولرگازی یا اسپلیت حتما مساحت محیط مورد نظر خود را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید محصول مناسبی انتخاب کنید تا از عملکرد آن نهایت رضایت را داشته باشید.

انواع کولرگازی

  • کولر گازی مرکزی
  • مینی اسپیلت بدون داکت
  • کولرهای گازی پنجره‌ای
  • کولرهای گازی پرتابل
  • کولرهای گازی ایستاده
  • کولرهای گازی هیبریدی / دوگانه‌سوز
  • کولرهای گازی هوشمند
  • کولرهای گازی ژئوترمال
  • کولرگازی یک تکه
  • کولرگازی دو تکه
  • کولرگازی چند تکه / مولتی پنل
کولرگازی یک تکه
  • کولرگازی پنجره ای یا اتاقی
  • کولرگازی پرتابل

کولرگازی پنجره ای یا اتاقی

کولرهای گازی پنجره ای معمولا در منازل و محل کار مورد استفاده قرار می گیرند.

کولرگازی پرتابل

کولرهای گازی پرتابل، بیشتر مناسب مکان های کوچک مثل اتاقک ها می باشند.

ساختار آن مثل کولرگازی پنجره می باشد با این تفاوت که قابل حمل بوده و نیازی به نصب در جای ثابت ندارد.

کولرگازی دو تکه

اسپیلیت ها از نوع کولرگازی دو تکه می باشند.

کولرگازی اسپیلیت از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده است.

محل نصب پنل داخلی (یونیت داخلی) یا اپراتور، داخل ساختمان و محل نصب پنل خارجی (یونیت خارجی) یا کندانسور، بدلیل تولید صدا و سلب آسایش، بیرون از ساختمان و در فضای آزاد می باشد.

اسپلیت دیواری (Wall Mountd)

نوع دیواری کولرگازی اسپیلت بدلیل طراحی ظریف و زیبا، همچنین قابلیت نصب آن بر روی دیوار، بیشتر در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

کولرگازی اسپیلت دیواری داری دارای ظرفیت های متنوعی می باشد.

همچنین نوع اینورتر اسپیلت های دیواری، بگونه ای طراحی شده که با صرف کم ترین میزان انرژی بهترین بازدهی و میزان خنک کنندگی هوا را دارد.

 

برندهای مختلفی از جمله ال جی، سامسونگ، جنرال و… در زمینه تولید کولرگازی اسپیلت دیواری فعالیت می کنند و دارای کیفیت مطلوبی می باشند.

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی (Duct)

داکت اسپلیت همان اسپلیت است با این تفاوت که درکولرگازی پنل داخلی بصورت دیواری یا

سقفی نصب می شود ولی در داکت اسپلیت یونیت داخلی بصورت توکار و داخل سقف کاذب نصب می شود و نیاز به یک سیستم کانال کشی جهت توزیع هوای مطبوع دارد.

البته مکانیزم عملکرد داکت اسپلیت و اسپلیت تنها در سیکل سرمایش مشابه می باشد و در سیکل گرمایش کاملا متفاوت

عمل می کنند.

در محیط هایی که فضای کافی جهت نصب پنل داخلی کولرگازی روی دیوار ندارید می توانید از نوع داکت اسپلیت استفاده کنید.

اسپلیت ایستاده (Standing)

اسپلیت ایستاده ظاهری شبیه به یخچال مرتفع دارد و بدلیل شکل ظاهری این نوع کولرگازی به آن اسپلیت ایستاده یا کابینتی می گویند.

کولرگازی های اسپلیت ایستاده، از نظر مکانیزم خنک سازی و تعدا محل قرار گیری پنل های داخلی و خارجی کاملا مشابه نوع اسپلیت ساده می باشد با این تفاوت که دارای فن و سیستم قوی تر به منظور استفاده در فضاهای بزرگ مثل ادارات، سالن ها، مساجدو…می باشد.

اسپلیت سقفی زمینی (Floor Ceiling)

یکی دیگر از انواع کولرگازی اسپلیت، اسپلیت سقفی زمینی می باشد و همانطور که از نامش مشخص است، پنل داخلی آن هم بصورت خوابیده به سقف و هم بصورت زمینی و کنار دیوار قابل نصب می باشد.

اسپلیت کاستی (Cassette)

این نوع از اسپلیت ها معمولا کاربرد اداری/تجاری دارند و مناسب مکان هایی با سقف مرتفع می باشند.

یونیت داخلی این نوع اسپلیت داخل سقف کاذب نصب می شود و از چهار جهت مختلف هوای مطبوع را در فضا توزیع می کند.

اسپلیت سقفی دیواری (Wall Mounted Ceiling)

این نوع اسپلیت نیز کاملا مشابه اسپلیت دیواری می باشد ولی بدلیل طراحی دریچه مکش آن ها بصورت اریب، قابل نصب تا بالاترین حد ممکن نزدیک به سقف می باشد.

کولرگازی چند تکه/مولتی پنل

اسپلیت های مولتی پنل طبق اصول اسپلیت کار می کنند ولی در ابعاد و قدرت بیشتر و بزرگتر.

در این  نوع از سیستم های تهویه، یک یونیت خارجی (کندانسور هوایی و کمپرسور) به تعدادی یونیت داخلی (بین ۲ تا ۱۰۰ دستگاه) متصل می شود، که این یونیت های داخلی می توانند هر کدام از انواع کولرگازی های ذکر شده باشند.

همه ی یونیت های داخلی از نظر دما بصورت یکسان کنترل می شوند و همچنین در صورت خاموش کردن یکی از یونیت های

داخلی بقیه یونیت ها نیز خاموش می شوند و شاید یکی از عیوب این نوع از کولرهای گاز همین باشد.

کولرگازی اسپلیت مولتی پنل برای کنترل جریان از تکنولوژی اینورتر استفاده می کند و در صورت نیاز کاربر به استفاده از تنها یک یونیت، کمپرسور با توجه به ظرفیت درخواستی با تنظیم دور موتور سریعا ظرفیت را کنترل می کند بنابراین کاربر هنگام استفاده از یک یونیت فقط هزینه ناشی از تهویه فضای مورداستفاده را می پردازد.

کولر گازی مرکزی

این سیستم از دو واحد خارجی و داخلی تشکیل شده است. واحدهای خارجی شامل کندانسور و کمپرسور می‌شوند و سیم‌پیچ اپراتور و کنترل کننده هوا، واحدهای داخلی را تشکیل می‌دهند.  اما آن چیزی که این سیستم سرمایشی را از سایر دستگاه‌های خنک کننده متمایز می‌کند، فناوری مدرن ترموستات‌های استفاده شده در آن است. این ترموستات‌ها قابلیت برنامه‌ریزی همراه با تهویه مطبوع هوای مرکزی را دارند؛ از این رو در میان انواع کولر گازی گزینه ایده‌آلی برای خانه‌های هوشمند به شمار می‌آیند.

مزایای کولرهای گازی مرکزی

زمانی که این نوع از انواع کولر گازی را راه‌اندازی می‌کنید، تمام اتاق‌های موجود در فضای مورد نظر خود را باید به مجاری‌های این سیستم مجهز کنید. در این صورت تمام اتاق‌ها به صورت همزمان خنک می‌شوند. آن چیزی که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند، قدرت خنک کنندگی این سیستم است. کولرهای گازی مرکزی با قدرت بالا در کمترین زمان ممکن محیط را خنک کرده و به درجه تنظیم شده می‌رسانند. همچنین از آن جایی که هوا در کل خانه در جریان دارد، رطوبت در خانه در کمترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. به این ترتیب محیط خانه شما به بهترین شکل خنک می‌شود.

معایب کولرهای گازی مرکزی

  • انرژی زیادی مصرف می‌کنند.
  • با بروز مشکل در مجاری این سیستم، کارایی و اثربخشی این دستگاه خنک کننده مختل می‌شود.

 

مینی اسپیلت بدون داکت

مینی اسپیلت بدون داکت نیز از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل می‌شود که این واحدها از طریق لوله به یکدیگر متصل می‌شوند. واحدهای خارجی شامل کندانسور و کمپرسور است و واحدهای داخلی مجهز به دمنده‌های هوا هستند. واحدهای داخلی در این دستگاه‌های خنک کننده ابعاد کوچکی دارند. از این رو معمولاً هر اتاق باید دستگاه خنک کننده مخصوص به خود را داشته باشد. اما این نوع از انواع کولر گازی چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای مینی اسپیلت بدون داکت

  • بدون دردسر و بدون هیچ کانالی به راحتی نصب می‌شود.
  • درجه حرارت در هر اتاق به صورت جداگانه قابل تنظیم خواهد بود.

معایب مینی اسپیلت بدون داکت

 

  • برای خنک کردن فضاهای بزرگ یک دستگاه اسپیلت کافی نیست.
  • این دستگاه روی دیوار نصب می‌شود و بخشی از فضای دیوار شما را اشغال می‌کند.

 

کولرهای گازی پنجره‌ای

این دستگاه‌های خنک کننده با ایجاد سوراخی روی پنجره نصب می‌شوند. معمولاً این دسته از کولرهای گازی فیلتری دارند که به منظور بازده کامل به فضای بیرون کشیده می‌شود. برخی از این دستگاه‌ها ریموت نیز دارند و قابلیت کنترل آن‌ها از راه دور امکان‌پذیر است.

مزایای کولر گازی پنجره‌ای

  • نصب این دستگاه‌های خنک کننده بسیار کم هزینه و آسان است.
  • نگهداری از این کولرهای گازی بسیار آسان خواهد بود.
  • این دستگاه‌ها قیمت پایین‌تری در میان انواع کولر گازی دارند.
  • نصب این خنک کننده‌ها بسیار آسان است.

معایب کولر گازی پنجره‌ای

  • ممکن است که هنگام کار صدای زیادی داشته باشد.
  • نمای بیرونی ساختمان را خراب می‌کند.
  • نمای پنجره را از داخل خانه از بین می‌برند.
  • باید حتماً در نزدیکی پریز برق نصب شوند.
  • امکان نصب این کولرهای گازی روی هر پنجره‌ای وجود ندارد.

 

کولر گازی پرتابل

اگر شما به دنبال دستگاه‌های خنک کننده موقتی هستید، یا اینکه با توجه به پنجره‌های خانه امکان نصب کولرهای گازی پنجره‌ای را ندارید، کولرهای پرتابل بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. امکان استفاده از این کولرها در مکان‌های مختلف وجود دارد. حتی ابعاد کوچک این کولرها گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک به شمار می‌آیند. کولرهای گازی پرتابل درون خانه قرار دارند؛ از این رو فن اپراتور آن‌ها به طور مداوم به منظور تبخیر رطوبت متراکم شده درون این دستگاه‌ها کار می‌کنند. پیش از انتخاب و خرید این دستگاه خنک کننده بهتر است که با مزایا و معایب این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

مزایای کولر گازی پرتابل

  • راه‌اندازی سریع و نصب آسان
  • امکان انتقال آن به هر جای خانه
  • بدون نیاز به نصب دائمی

معایب کولر گازی پرتابل

  • هنگام کار پر سروصدا هستند.
  • به سختی اتاق‌های بزرگ را خنک می‌کنند.
  • این واحدها باید در نزدیکی پنجره نصب شوند.
  • شلنگ این کولرهای گازی قسمت پایین پنجره را مسدود می‌کنند.

 

کولرهای گازی ایستاده

این دستگاه‌های خنک کننده برای کسانی که به دنبال خرید اسپیلت‌ها هستند، اما جایی برای نصب آن‌ها روی دیوار ندارند، گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. کولرهای گازی ایستاده نیز از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند. واحدهای داخلی این دستگاه روی زمین قرار می‌گیرد و واحدهای خارجی بدون نیاز به کانال‌کشی به راحتی نصب می‌شوند.

سیستم این کولرها به گونه‌ای طراحی شده است که هوای محیط را در سطح پایین خنک می‌کنند. این در حالیست که سایر کولرهای گازی که روی دیوار نصب می‌شوند، معمولاً در خنک کردن کارآمد و یکنواخت‌سازی هوای داخل اتاق عملکرد خوبی ندارند. این همان چیزی است که کولرهای گازی ایستاده را متفاوت می‌کند. البته برای اینکه کارایی فوق‌العاده این دستگاه خنک کننده را مشاهده کنید، جلوی آن را نباید با هیچ وسیله خانگی بپوشانید. در صورتی که مبلمان یا دیوارها مانعی پیش روی هوای خنک این دستگاه باشد، در خنک‌سازی هوای محیط با مشکل مواجه می‌شوید.

مزایای کولرهای گازی ایستاده

اما مزایای این دستگاه‌های خنک کننده تنها به این گزینه‌ها محدود نمی‌شود. این دسته از کولرهای گازی به خصوص برای افراد سالمندی که به تنهایی در خانه زندگی می‌کنند، انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد. زیرا تمام بخش‌های این کولر گازی در دسترس است.

معایب کولرهای گازی ایستاده

  • جریان هوا با وجود موانعی مانند مبلمان به خطر می‌افتد و گردش هوا در محیط به خوبی انجام نمی‌شود.
  • از آن جایی که جریان هوا به صورت نامنظم توزیع می‌شود، این کولرهای گازی برای اتاق‌های بزرگ مناسب نیستند.

 

کولرهای گازی هوشمند

کولرهای گازی هوشمند همان کولرهای پنجره‌ای، مینی اسپیلت‌ها، پرتابل یا ایستاده هستند که قابلیت اتصال به اینترنت دارند. به این ترتیب کولرهای گازی که این قابلیت را دارند، با برنامه‌ای به WiFi وصل شده و امکان کنترل آن‌ها از طریق تلفن‌های هوشمند وجود دارد. امروزه برندهای مختلفی کولرهای گازی هوشمند را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

ویژگی که در این بازار رقابتی دستگاه خنک کننده برند خود را از سایر کولرهای گازی جدا کند. به عنوان مثال در برخی از این کولرهای گازی هوشمند برنامه‌هایی مانند کنترل دامنه دما تعریف شده است. البته ویژگی‌های این کولرها تنها به این مورد محدود نمی‌شود. معمولاً برنامه‌هایی که تنظیم می‌شود، صرفه‌جویی در انرژی را هدف قرار می‌دهند و با این هدف توجه مخاطب را جلب می‌کنند.

مزایای کولرهای گازی هوشمند

این کولرها امکانات بی‌نظیری دارند که تمام آن‌ها با هدف راحتی و آسودگی کاربران طراحی شده است. اما مهمترین دلیلی که کاربران را به استفاده از این نوع دستگاه‌های خنک کننده تشویق می‌کند، صرفه‌جویی در انرژی است.

معایب کولرهای گازی هوشمند

چنانچه از انواع کولر گازی این کولرهای گازی را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که برای خرید این کولرها باید هزینه بیشتری صرف کنید. از آن جایی که این دستگاه‌های خنک کننده هوشمند قابلیت اتصال به WiFi را دارند، از کولرهای گازی معمولی گران‌تر هستند.

 

کولرهای گازی ژئوترمال

لوله‌کشی این سیستم سرمایشی شامل حلقه است که آب را میان لوله‌ها و پمپ به گردش درمی‌آورد. البته دسترسی به چنین سیستم سرمایشی آسان نیست، زیرا برای راه‌اندازی این سیستم زیر زمین به کارهای فشرده نیاز خواهید داشت.

مزایای کولرهای گازی ژئوترمال

از لحاظ مصرف انرژی بسیار کارآمد هستند. اما یکی از مهمترین ویژگی‌های این سیستم سرمایشی طول عمر بالای آن است. این دسته از کولرهای گازی نسبت به سایر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی طول عمر نسبتاً بالایی دارد.

معایب کولرهای گازی ژئوترمال

نصب چنین سیستم سرمایشی برای هر فردی امکان‌پذیر نیست، زیرا نصب این سیستم هزینه زیادی به دنبال دارد. همچنین محل نصب نیز یکی دیگر از موانع سر راه انتخاب این دسته از کولرهای گازی است. نصب حلقه‌های این سیستم سرمایشی در زمین به محل نصب بستگی دارد.

 

کولرهای گازی هیبریدی یا دوگانه‌سوز

کولرهای گازی هیبریدی از پمپ‌های حرارتی استفاده کرده‌اند. این پمپ‌ها عملکرد کولرهای گازی را به صرفه‌تر و کارآمدتر کرده است. اما نکته جالب در مورد این دسته از انواع کولر گازی دوگانه‌سوز بودن آن است. سیستم‌هایی که با توجه به درجه حرارت در فضای باز میان سوزاندن سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق جابجا می‌شوند. در فصل گرما نیز این پمپ مانند عملکرد خود هوای گرم ر از داخل خانه به بیرون می‌راند.

مزایای کولرهای گازی هیبرید

با استفاده از این کولرهای گازی رد پای کربن در خانه شما به حداقل می‌رسد. اما آن چیزی که در نظر طرفداران این دسته از کولرهای گازی جذاب به نظر می‌رسد، قدرت خنک کنندگی بالای آن در مقابل مصرف برق و آب کم آن است. این موارد از مزایایی هستند که به منظور انتخاب این کولرها به عنوان سیستم سرمایشی خانه کافی خواهند بود.

معایب کولرهای گازی هیبرید

مهمترین عیبی که این دستگاه دارد، هزینه بالای راه‌اندازی آن است. همچنین برای راه‌اندازی این دستگاه‌ها نیاز به زمان طولانی خواهید داشت.

نکات مهم انتخاب کولر گازی

  • بودجه
  • مصرف انرژی
  • فضای مورد نیاز برای نصب و نگهداری از دستگاه
  • قدرت خنک کنندگی

معتبر بودن مرکز خرید دقت داشته باشید و کولر گازی خود را از مرکزی خریداری کنید که اعتبار داشته باشد و جنس اصل و اورجینال را به شما بفروشد. متاسفانه به دلیل گران شدن برند های خارجی تقلبی شدن این برند ها در بازار بسیار زیاد شده که کیفیت پایینی داشته و خیلی زود خراب میشوند.

خدمات سریع ، آسان و ارزان سرویس و تعمیر کولر گازی 

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *