ارور پکیج دیواری بوش

ارور پکیج دیواری بوش


ارور پکیج بوش یکی از عیب های پکیج های نسل جدید می باشد که ممکن است هر مصرف کننده ای با این مشکل مواجه شود . بهتر است قبل از انکه به دانلود دفترچه عیب یابی و ارو پکیج بوش برای سرویس و تعمیر پکیج خود بپردازید. با مفهوم ارور و نحوه ایجاد و برطرف کردن انها بیشتر آشنا شوید تا به درستی بتوانید مشکل را رفع نمایید

به چه چیزی کد خطا گفته می شود

سیستم بدن انسان به گونه ای افریده شده است که اگر یکی از اعضای بدن عملکرد طبیعی و مناسبی نداشته باشد از طرف ان عضو فرمانی به مغز داده می شود که خود را به شکل درد در آن ناحیه نشان می دهد. هنگامی که پیغامی از درد در یکی از اعضای بدن احساس می شود به دنبال دلیل آن در همان ناحیه از بدن می گردیم و برای رفع ان به پزشک متخصص همان عضو مراجعه می کنیم.

با پیشرفت تگنولوژی مهندسان این امکان را برای لوازم برقی هم فراهم کرده اند تا شما و تعمیرکاران راحت تر بتوانید با سیستم خود ارتباط برقرار کنید به طور کلی

” کد خطا اصطلاحاً زبانسیستم یا لوازم شماست. که اگر در هرجایی از سیستم شما مشکلی وجود داشته باشد با استفاده از آن حدود عیب به شما نشان داده می‌شود و نیاز به برسی کل سیستم نخواهید داشت “

ایا میدانستید پکیج دیواری یتان با شما حرف می زند

با ماشینی شدن زندگی های امروزی شاهد این موضوع هستیم که اکثر کارهای بشر به وسیله ربات و لوازم برفی انجام میشود. و این لوازم با هر کیفیتی که باشد روزی نیاز به تعمیرات خواهند داشت و پیدا کردن عیب دستگاه از مهمترین مراحل تعمیر آن می باشد .

در گذشته تعمیرکاران برای پیدا کرن عیب دستگاه لازم بود کلیه قسمت های دستکاه را بررسی کنند تا عیب را تشخیص دهند. اما امروزه با پیشرفت علم این امکان را برای لوازم برقی فراهم کرده اند تا هر قطعه ای از آن که خراب می شود خود را به صورت ارور یا کد خطا نشان دهد تا تعمیرکار سریع تر و راحت تر بتواند عیب دستگاه را پیدا و رفع نماید .

یکی از این وسایل الکتریکی پکیج می باشند که امروزه در اکثر منازل و محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. و از این امکان برخوردار می باشند که با شما حرف بزنند و به راحتی با نشان دادن کد خطا یا ارور در صفحه نمایشگر درد و مشکلشان را به شما بفهمانند

ارور پکیج بوش خود را چگونه در دستگاه نشان می دهد؟

به طوری کلی نوع نمایش کد خطا یا همان ارور در هر سیستمی متفاوت است و این بستگی به نوع سیستم ؛ شرکت سازنده ، و پیشرفه بودن یا نبودن دستگاه دارد.

برای مثال در پکیج هایی که از نوع قدیمی تر می باشند این ارور یا کد خطا خود را به شکل چراغ های چشمک زدن نشان می دهد که شما با توجه به تعداد چشمک های چراغ ، نوع چراغ ، رنگ چراغ می توانید به عیب دستگاه پی ببرید.

اما در وسایلی که پیشرفته تر یا همان دیجیتالی که از تکنولوژی بیشتری برخوردار می باشند این اروها به شکل واضح تر و دقیق تر خود را نشان می دهند به طور معمول ترکیبی از اعداد و حروف می باشند که هر عدد و هر حرف بیانگر عیبی در دستگاه می باشد.

روش دوم نسبت به روش اول بسیار دقیق تر و کامل تر می باشد به طوری که با بیان جزئیات بیشتر عیب را به کاربر منتقل می کند و این از طریق می توان به جزئیات بیشتری از کد خطا پکیج بوش دست یافت

ارور پکیج بوش
ارور پکیج بوش

چگونه کد خطا یا ارور پکیج بوش را برطرف کنیم؟

هنگامی که هر وسیله برقی می خرید یک دفترچه به عنوان دفترچه راهنمای استفاده از همان دستگاه درون جعبه می باشد. که شرح مختصری از عیب های شایع و نحوه استفاده از دستگاه را دارد.  که تا حدودی می تواند به شما کمک کند. اما گاهی ممکن است این دفترچه را گم کنید و یا اینکه از همان ابتدا کارخانه سازنده هنگام بسته بندی دفترچه را در درون جعبه قرار نداده باشد. و شما به دفترچه راهنمای ان دسترسی نداشته باشید.

بهتر است قبل از هر چیز شما برای برطرف کردن کد خطا یا ارور پکیج بوش باید دفترچه راهنما یا سرویس منوال یا دفترچه ارور پکیج بوش را در اختیار داشته باشید .

اما چنانچه دفترچه سرویس را در اختیار نداشتید و در تشخیص ارور پکیج بوش دچار مشکل شدید، بهترین منبع برای پیدا کردن توضیح کد خطا، اینترنت است. کافیست با جستجوی مدل دستگاه و نوع خطا، به راحتی اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید.

خودتان ارور پکیج بوش را رفع کنید

این یکی از روشهای ساده ای می باشد که شما می توانید در هنگام مشاهده ارور پکیج بوش روی صفحه نمایشگر آن انجام دهید این روش را ما به علت کم هزینه و کم خرج بودن آن به شما توصیه می کنیم.

معمولاً بسیاری از پکیجها ممکن است بعلت کارکرد طولانی و داغ شدن برد دستگاه، دچار اختلالاتی شوند که منجر به بروز ارور شود. لذا اولین پیشنهاد ما این است که ابتدا پکیج را از طریق بوشوت خاموش نموده سپس کاملا آن را از برق بکشید. سپس با چند بار فشردن دکمه های روی پکیج، (در صورت موجود بودن) برق داخل مدار را تخلیه کنید. سپس اجازه بدهید حدود نیم ساعت در همین وضعیت باقی بماند. و سپس اقدام به راه اندازی دستگاه کنید. این عمل کمک می کند تا حافظه و پردازنده کاملا تخلیه شده و به اصطلاح ریست شوند. حال پکیج را به برق زده و آن را روش نمایید.

هنگام انجام این کار به دو نکته مهم توجه کنید تا حین انجام این کار آسیب های بیشتر و بزرگتری به دستگاه وارد نشود.

به نکات زیر توجه نمایید:

  •  اگر پکیج بوش شما بعد از ریست شدن به حالت عادی برگشت ولی دوباره بعد از مدتی این روند تکرار شد. از ریست کردن متوالی آن خودداری کنید و حتماً برای برطرف کردن ارور پکیج بوش با یک تعمیرکار تماس بگیرید.
  •  اگر فیوز مینیاتوری اسپیلت عمل کرد و شما با راه‌اندازی مجدد بازهم شاهد عمل کردن فیوز بودید به‌ هیچ‌ عنوان این کار را تکرار نکنید. و حتماً از تعمیرکار پکیج بوش کمک بخواهید.
  •  مهم در خصوص رفع عیب از طریق تشخیص ارور پکیج بوش این است که حتی اگر منبع عیب را تشخیص و رفع نمودید، باز هم لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که هر علتی معلولی دارد، بدین معنی که خرابی هر قسمتی علتی دارد و خود آن قسمت نمیتواند باعث خرابی خودش شده باشد. به همین خاطر لازم است با کمک یک متخصص علت خرابی را یافته و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

تا چه حد به مفهوم ارور پکیج بوش اعتماد کنید

لازم به ذکر است که در که ارور پکیج بوش یا همان کد خطا به طور کامل عیب دستگاه را به شما نشان نمی دهد. بلکه  تا حدودی تقریبا 50 درصد عیب دستگاه را نشان می دهد. در واقع به شما نشان می دهد که عیب مربوط به چه قطعه ای از دستگاه می باشد.  و شما باید به عیب یابی بپردازید تا پی ببرید که چه مشکلی باعث خراب شدن آن قطعه شده است.

با توجه به گستردگی مدلها و تنوع برندهای پکیج، نوع و کد خطای هر مدل با بقیه ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از ارائه لیست دقیق ارورها معذوریم. اما بصورت کلی خطاها در پکیج به قسمت های زیر اشاره دارند:

  • نبود آب گرم بهداشتی
  • گرما نداشتن رادیاتورها
  • روشن نشدن پکیج دیواری
  • سوئیچ کنترل دمای آب
  • جرقه نزدن پکیج دیواری
  • عدم کارکرد صحیح شعله
  • رفتار غیر عادی سیستم
  • ناگهانی روشن شدن شعله
  • خرابی حافظه EEPROM
  • افت ولتاژ مدار تغذیه

بله دقیقا درست است.

پیدا کردن عیب دقیق و برطرف کردن آن مستلزم داشتن تخصص کامل درباره تعمیر پکیج بوش و ابزار مورد نیاز است. که در بسیاری از ارورها این مشکل ساده بوده و شما با دانستن آن قادر به برطرف کردن آن هستید. ولی برطرف کردن بسیاری از کد خطا یا ارورها احتیاج به مهارت و تخصص لازم دارد. پس اگر در زمینهٔ تعمیر و سرویس دستگاهی که کد خطا داده است تخصصی ندارید. به‌هیچ‌ عنوان اقدام به این کار نکنید زیرا علاوه بر برطرف نکردن مشکل امکان آسیب رساندن به خود یا پکیج بوش بسیار زیاد است.

اگر شما نیاز به تعمیرکار متخصص جهت سرویس و تعمیر پکیج بوش و یا تعمیر کولرگازی و تعمیر داکت اسپیلت  ، سرویس چیلر ، سرویس مینی چیلر ، تعمیر فن کویل ، تعمیر سردخانه ،سرویس اسپیلت خود داشتید میتوانید به ما اعتماد کنید و از طریق یکی از راه های زیر با ما تماس بگیرید.

برای هر گونه سرویس یا تعمیرات پکیج میتوانید از طریق پر کردن فرم درخواست تعمیرات پکیج و یا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دانلود دفترچه ارور پکیج بوش

3.3/5 - (12 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *