تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی


شارژ گاز کولر گازی اینورتر R410a در این مقاله در ابتدا شما را با گاز r410 آشنا می کنیم سپس آموزش,نحوه شارژ گاز r410 را برای عزیزانی که قصد یادگیری دارند را قرار داده ایم .

همانطور که می دانید نکات و مسائل زیادی در رابطه با کولر گازی ، سرویس اسپیلت  و سرویس داکت اسپیلت وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاهی پیدا کنید از همین رو در این مقاله در نظر داریم تا در رابطه با نحوه شارژ گاز کولر گازی اینورتر توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم. اما مسئله مهم اینجاست که قبل از آموزش های لازم باید در رابطه با R410 اطلاعاتی بدست آورید. همچنین می توانید تعمیر پکیج ، شارژ گاز چیلر و شارژ گاز مینی چیلر خود را به ما بسپارید.

درباره مبرد R410a در شارژ گاز کولر گازی اینورتر

گاز مخلوط یا مبرد r410  یکی از گازهایی است که این روزها برای شارژ کولر گازی اینورتر مورد استفاده قرار میگیرد و محققان از آن به عنوان یکی از گازهای منطبق با محیط یاد می کنند که هیچ گونه آسیبی را نیز به لایه اوزون وارد نمی کند. افرادی که از این گاز استفاده کرده اند و آشنایی نسبی با آن دارند بر این عقیده اند که استقامت مناسب این گاز در سرما و گرما باعث شده.

تا به یکی از بهترین گازهای موجود برای استفاده در کولر گازی تبدیل شود. این گاز همانطور که گفته شد در سرما از خود استقامت بسیار خوبی نشان می دهد و همین امر از یخ زدن کندانسور بیرونی جلوگیری می کند. گاز R410 حتی میتواند تا 15 درجه زیر صفر را به خوبی تحمل کند. حتی توصیه می شود که از این گاز در مناطق سردسیری که از گاز شهری محروم هستند استفاده شود.

گاز R410
گاز R410

مواد تشکیل یا ترکیبات دهنده گاز  R410a چیست؟

گاز  R410a از ترکیب دو گاز (R-125 ( CF3CHF2 و (R32 (CH2F2 به‌ صورت ۵۰ /۵۰ تشکیل‌شده است که از لحاظ سرمادهی بسیار خوب بوده و دارای نقطه‌ جوش منفی ۵۱٫۴- درجه است که در مقایسه با گاز R22 که دارای نقطه‌ جوش منفی ۴۰٫۸ درجه است بسیار بازده بالاتری داشته و سازگار با ODP نیز می‌باشد که دارای ظرفیت سرما سازی بسیار خوبی بوده و برای مبدل‌های حرارتی کوچک مانند کولر گازی بسیار عالی ست.

قبل از اینکه اقدام به شارژ گاز کولر گازی اینورتر کنید ابتدا باید بدانید که گاز استفاده شده در کولر گازی چه نوع گازی است r410  یاr22 .برای اینکار به برچسب پشت کولر گازی دقت کنید .  مانند شکل زیر که میبینید گاز آن را R410a معرفی کرده و مقدار آن را ۱٫۱۰ کیلوگرم مشخص کرده است.

حال باید دستگاه را چک کنید ببنید که دستگاه نیاز به شارژ گاز کامل دارد یا به شارژ گاز تکمیلی نیاز دارد.

حال باید گاز دستگاه را برحسب نیاز به یکی از روش های زیر انجام دهید

  1. خالی بودن کولر از گاز به‌ صورت کامل
  2. کمبود گاز در کولر گازی اینورتر یا اضافه کردن گاز R410a

آموزش گام به گام شارژ گاز کولر گازی اینورتر

حال پس از توضیحاتی که در رابطه با این گاز R410 خدمت شما ارائه کردیم حال در نظر داریم به به آموزش گام به گام شارژ گاز کولر گازی اینورتر بپردازیم.

خالی بودن کولر از گاز به‌ صورت کامل

همانطور که گفته شد نکات بسیار زیادی برای شارژ کولرگازی وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه شوید اما مسئله مهم و اصلی در این میان این است که اگر سیستم شما فاقد هرگونه گاز 410a باشد بهترین و اصولی ترین روشی که میتوانید برای شارژ آن بکار ببرید، ترازوست. در واقع ترازو به شما کمک می کند تا وزن گاز مورد نیاز خود را تخمین بزنید و از آن استفاده کنید.

در صورتی که به ترازو دسترسی ندارید روش دیگری که میتوانید از آن برای تخمین مقدار گاز مورد نیاز استفاده کنید گیج مانوفیلد می باشد. از این وسیله تنها میتوان به مقدار ۱۱۰ PSI تا ۱۲۰ PSI، آن هم زمانی که دمای محیط داخل 27 درجه سانتی گراد و دمای بیرون 25 درجه سانتی گراد باشد استفاده کرد. نکته بسیار مهم در این زمینه این است که شارژ گاز 410a حتما باید به صورت مایع انجام شود

"<yoastmark

کمبود گاز در کولر گازی اینورتر یا اضافه کردن گاز R410a

هنگامی که شما با سیستمی روبرو می شوید که گاز کولر آن به دلیل نشتی و یا هر علت دیگری از دست رفته است، اولین اقدامی که بعد از پیدا کردن علت آن کمبود گاز انجام می دهید این است که باید آن را شارژ کنید. اما این شارژ کردن مقداری متفاوت خواهد بود زیرا گاز 410a از دو گاز متفاوت تشکیل شده است و هنگامی که سیستم شما دچار نشتی می شود

شما اطلاعی از این موضوع که چه مقدار از کدام گاز در سیستم وجود دارد و چه مقدار از کدام گاز از سیستم خارج شده است ندارید از همین رو اصولی ترین و علمی ترین روشی که پیش روی شما قرار دارد این است که در صورت خالی شدن 10 تا 15 درصد از گاز کل سیستم، پس باید تمام گاز موجود را نیز خالی کرده و سپس به شارژ مجدد آن بپردازید ولی در غیر اینصورت شما میتوانید آن مقدار را به صورت مایع اضافه کنید تا نقص موجود برطرف شود.

مشکلات شارژ کولر گازی اینورتر در ایران

در قسمت بالا در رابطه با شارژ کولر گازی اینورتر در صورتی که دچار نشتی شده باشد توضیحاتی را اشاره کردیم اما مسئله اینجاست که در ایران اکثر تعمیرکاران به این مسئله اهمیت نمی دهند و به این روش عمل نمی کنند و همین مسئله میتواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله آنها عبارتند از:

  • سیستم نمیتواند بازده و سرمای کافی را برای افراد فراهم آورد.
  • این امکان وجود دارد که در دراز مدت به کمپرسور صدمه برساند.
  • روغن کولر گازی را فاسد می کند.
  • باعث نارضایتی مشتری از سرمای دستگاه می شود.

نکاتی برای شارژ گاز کولر گازی اینورتر R410a

  • قبل از اینکه عملیات شارژ کولر گازی اینورتر را انجام دهید حتما نسبت به خارج شدن تمامی گاز موجود در آن اطمینان حاصل کنید.
  • قبل از اینکه کولر گازی را شارژ کنید حتما باید سیستم را وکیوم کنید.
  • گاز R410a حتما باید به صورت مایع شارژ شود این مسئله به این منظور است .که کپسول را باید در هنگام شارژ برعکس کرده تا وارد به طور کامل وارد سیستم شود.

مطالب مرتبطی که به دانستن آن نیاز دارید :

فواید لوله کشی توکار کولر گازی

اموزش نحوه تست سیم پیچ کمپرسور

اگر کولر گازی شما نیاز به تعمیر کولرگازی یا شارژ گازی اینورتر دارد به ما اعتماد کنید ما سالهاست که در این زمینه و زمینه تعمیر فن کویل و تعمیر سردخانه  بهترین خدمات را به مشتریان ارائه داده ایم و اعتماد انها را جلب کرده ایم به طوری که همیشه مشتری سابق بوده است که ما را به دیگران معرفی کرده است. شما می توانید در خواست خود را از تماس های زیر ثبت نمایید و یا با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید

خدمات سریع ، آسان و ارزان شارژ گاز کولر گازی اینورتر

  • فقط در استان تهران خدمات داده میشود

4.7/5 - (3 امتیاز)

11 دیدگاه

  • با سلام
    ما آخرش متوجه نشدیم یکی میگه هنگام شارژ باید سیکل روشن باشه یکی میگه خاموش ؟ استاد عزیز کدومش درسته ؟ من کلاس رفتم میگن سیکل خاموش باشه چون فشار سیکل بالاست احتمال انفجار سیلندر گاز وجود داره

  • باسلام ..آیا اگه دستگاه (اسپیلت)موقع گازگیری روشن باشه مشکلی پیش میادودرحا لت خاموش وبعدازشارژگاز ۴۱۰درجه گیج روی چندبایدباشه

    • سلام
      برای انجام عمل شارژ گاز کولر گازی دستگاه باید حتما در حالت روشن باشد و در حالت خاموش اصلا شارژ گیری انجام نمیشود و فشار برگشت بستگی به دمای محیط دارد اما فشار برگشت گاز r410 بین 100 تا 150 psi می باشد چون اکثر کولرهایی که با گاز r410 کار می کنند اینورتر هستند و دارای کمپرسورهای با دور متغیر می باشند و این مقدار بستگی به توان کمپرسور دارد

  • سلام خستہ نباشیدایابرایہ تمام اس پلیٹ ھای کہ باگازr 410شارمی شوندھنگام شارژکردن موترباید
    خاموش باشد

  • سلام تو کولرای اینورتر چرا باید کمپرسور خاموش باشه بعد گازگیری بشه ؟ممنون میشم

    • سلام دوست عزیز
      اول بعلت اینکه فشار گازش بالاتره
      دوم بعلت اینکه سرعت موتور وفنها تغیر میکنه
      سوم بخواطر اینکه گاز ۴۱۰باید حتمان مایع زده بشه چون از چندگازمختلف ساخته شده واگر بجای مایع جور دیگه ای گاز بزنی احتمالش هست گازها باهم به یک اندازه وارد کولر نشن و سرماخوب نشه و۰۰۰۰۰۰

  • با سلام وتشکر ازشما لطفا در صورت امکان فیلمی از مراحل نصب کولر گازی از ابتدا تا انتها در سایت قرار دهید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *