گرم نشدن آب پکیج 9 دلیل اصلی,سرد بودن آب پکیج

گرم نشدن آب پکیج 9 دلیل اصلی,سرد بودن آب پکیج


گرم نشدن آب پکیج ,سرد بودن آب پکیج یکی از مشکلاتی کی باشد که روزانه مشتریان زیادی با ما برای رفع آن تماس میگیرند و لازم به ذکر است که ما در اینجا 9 دلیل اصلی آن را برای شما ذکر کرده ایم که اطلاعات عمومی شما افزایش پیدا کند همچنین می توانید با آرامش خاطر رفع این مشکل سرد بودن آب پکیج,گرم نشدن آب پکیج را به متخصصین ما بسپارید ما سالهاست دارای مهارت در رفع این مشکل می باشیم.

بررسی دلایل آب گرم نشدن پکیج

داشتن آب گرم از طریق پکیج در زندگی روزانه بسیار حائز اهمینت است که در صورت نداشتن و اختلال در این موضوع بسیار دچار سردرگمی و ناراحتی می شویم. یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث بر هم خوردن آرامش زندگی ما می شود سرد بودن آب یا گرم نشدن آب پکیج در هنگام دوش گرفتن می باشد. این معضل ممکن است علل مختلفی دارشته باشد که شما برای برطرف کردن آن باید همرچه سریع تر اقدام کنید. در این مقاله با فدک تهویه همراه باشید تا درمورد علل و راه های برطرف کردن گرم نشدن آب پکیج اطلاعاتی کسب کنیم.

ممکن است علل گرم نشدن پکیج در مدل های مختلف پکیج ایساتیس، تعمیر پکیح ایران رادیاتور، گلدیران و غیره مشابه یا متفاوت باشد. اما در این مقاله سعی شده است این مبحث به گونه ای بیان شود که شما فارق از برند دستگاه بتوانید به بهترین روش برای رفع مشکل گرم نشدن آب پکیج بپردازیم.امااگر به هر دلیلی خودتان قادر نبودید می توانید با ما تماس بگیرید در این مرکز کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولرگازی ، تعمیر فن کویل ، تعمیر اسپیلت  و تعمیر داکت اسپلیت و پکیج انجام میشود

  • خرابی سنسور دما باعث گرم نشدن آب پکیج

نخست لازم است بدانیم سنسور دما چیست و چگونه کار می کند؟ همانطور که گفتیم زمانی که شیر آب به وسیله شخص باز می شود سنسور فلوسویچ باز شدن آّب را تشخیص می دهد و با دادن این آگاهی به سنسور دما، این قطعه میزان دمای آب را تشخیص می دهد، در صورتی این این دما از دمای خواسته شده توسط کاربر کمتر باشد فرمان به روش شدن پکیج می رسد تا باعث روشن شدن دستگاه شود.

پس همانطور گه گفته شد سنسور دمای NTC وظیفه تشخیص دمای آب و اختماف دمای مورد نیاز و دمای فعلی آب را بر عهده دارد. بدیهی است که خرابی سنسور دما باعث انتقال داده های اشتباه به پکیج شده و همین کافی ست تا در روشن شدن پکیج و رسیدن به دمای ایده آل خللی به وجود آید. طبیعتا سنسور دما از تجهیزات مهم و کاربردی در پکیج بهخ شمار می رود.

برای تشخیص خرابی سنسور دما یک روش که بیشترین استفاده را بین کارشناسان تعمیرکار پکیج دیواری دارد ( تعمیرکار چیلر ، تعمیرکار مینی چیلر ، تعمیرکار سردخانه ) این است که نخست پکیج را خاموش کرده و سپس به وسیله یک اهم متر مقاونت دو سر سنسور را اندازه میگیریم (در دمای اتاق میزان نمایش داده شده توسط اهم متر باید حدود 10 باشد)، سپس با استفاده از شعله مستقیم دمای سنسور آب را افزایش می دهیم در صورت کاهش میزان نمایش داده توسط اهم متر این وسیله درست کار می کند. اما اگر تغییری مشاهده نشدف یا روی یک عدد ثابت ماند و یا نتیجه اهم متر صفر بود، نتیجه این است که اهم متر خراب و معیوب است و نیاز به تعویض یا تعمیر سنسور دما برای رفع مشکل گرم نشدن آب پکیج داریم.

 

  • خرابی شیر سه طرفه متوری 

نخست باید این نکته را مد نظر قرار داد که پکیج تک مبدل دارای شیر سه طرفه متور نیست و این شیر تنها در پکیج های دو مبدل موجود می باشد که در صورت خرابی می تواند مشکلاتی از قبیل ممانعت از  گرم کردن آب توسط پکیج را به دنبال داشته باشد. در صورتی که شیر سه طرفه متوری در پکیج های دو مبدل خراب باشد با اینکه مشعل های پکیج روشن می شود آب به مبدل دوم وارد نمی شود و این موضوع باعث می شود آب توسط پکیج گرم نشود.

برای اینکه خرابی شیر سه طرفه متوری مشخص شود باید ابتدا از وجود برق 220 ولت AC و داشتن شیر سه طرفه متوری اطمینان حاصل شود، سپس پکیج در حالت زمستانی قرار گیرد. سپس با باز کردن محرک شیر متوری و آب گرم از کارکرد صحیح زبانه های شیر متوری سه طرفه اطمینان حاصل کنید. اگر نیاز باود باید شیر باز شود و رسوبات موجود حذف شود.

نکته جالب توجه این است که دراستفاده از شیر سه طرفه متوری به دلیل اینکه این قطعه با آب گرم در ارتباط است و امکان رسوب پذیری جنس برنجی زیاد است بهتر است از نوع پلاستیکی آن استفاده کرد.

 

  • نقش خرابی سوپاپ بای پاس

سوپاپ بای پاس در کنترل جریان و فشار آب پکیج دیواری بسیار تاثیر گذار است. زمانی که جریان آب با افت زیادی رو به رو می شود یا این مسیر به طور کل مسدود می شود سبب گرم نکردن آب توسط پکیج می شود،  سوپاپ بای پاس مسیر رفت و برگشت در مدار گرمایش را به هم متصل می کند. این اقدام باعث می شود که انجام روند گردش کار و چرخش اب راحت تر انجام شود و افت فشار تامین گردد.

زمانی که سوپاپ بای پاس خراب شود و حالت کار خود را از دست بدهد همیشه باعث میشود که مقداری از آب در مدار گرمایش و در مسیر سوپاپ بای پاس چرخش داشته باشد و این امر باعث می شود دمای آب به حالت کنترل نشده ای دچار تغییر شود.

میتوانید سوپاپ بای پس را باز کنید و لوله مسی داخل آن را تمیز و از رسوبات حذف کنید، توجه داشته باشید در برخی از مدل های پکیج دو مبدله، به جای مسیر بای پاس از مبدل ثانویه پکیج استفاده می شود. پس خرابی با پاس از علل گرم نشدن آب در پکیج دو مبدله نخواند بود.

 

  • خرابی فلوسویچ 

در هنگام شروع به کار اکثر پکیج ها، با باز کردن شیر آب نشان گر تعبیه شده بر روی پکیج که در برخی مدل ها به شکل یک شیر آب می باشد، به صورت چشمک زن روشن و خاموش می شود. اگر در حالت روش و خاموش شدن این چراغ خللی مشاهده می کنید، میتواند به دلیل گرم نشدن آب پکیج خرابی فلومتر یا فلوسویچ باشد.

فلومتر یا فلوسویچ وظیفه تشخیص باز یا بسته بودن آب گرم در هنگام کار پکیج را بر عهده دارد. برای تشخیص خرابی فلوسویچ یک راه آسان این است که سیم های متصل به فلو سویچ را اتصال کوتاه کنیم، در صورت روشن شدن پکیج، مشخص می شود که خرابی از همین قطعه می باشد و باید تعویض شود. در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارت ندارید حتما جهت انجام این کار با متخصصین فدک تهویه تماس حاصل کنید.

 

  • طولانی بودن مسیر لوله کشی

دیگر علتی که ممکن است خیلی به چشم نیاید اما میتواند در سرد بودن آب پکیج تاثیر گذار باشد. طولانی بودن مسیر لوله کشی است. در صورت اینکه آب گرم مسیر طولانی را تا محل استفاده طی کند، طبیعتا در طول مسیر با پدیده انتقال حرارت باعث اتلاف انرژی شده و دمای ابتدا و انتهای مسیر متفاوت خواهد بود.از این رو بهتر است در لوله کشی آب در سیستم های پکیج دیواری بسیار دقت شود تا بهترین نتایج بدست آید.

  • کوپل شدن مسیر و سرد بودن آب پکیج

گاها در برخی ساختمان ها ممکن است مدار آب گرم و آب سرد تداخل داشته باشند و  باعث اتلاف انرژی در مسیر لوله شود. این پدیده را کوپ بودن مدار آبگرم و آب سرد گفته می شود. در صورت بروز چنین اتفاقی باید با متخصصین مجرب تماس حاصل کنید.

  • بالابودن دبی آب سرد ورودی به پکیج

در این صورت به دلیل وارد شدن حجم بسیار زیادی از آب، پکیج توان گرمایشی پایین تری نسبت به حجم ورودی و دبی  دارد و عملا نمیتواند آب را به دمای مد نظر برساند. دبی میزان آب خروجی از واحد حجم می باشد.

  • سرد بودن بیش از حد آب ورودی

درصورت پایین بودن بیش از اندازه آب ورودی به پکیج نیز، ممکن است. حرارت لازم برای رسیدن آب خروجی پکیج به دمای مد نظر تامین نشود. و این مورد باعث می شود که خروجی آب پکیج همچنان دمای پایینی داشته باشد. این مورد ممکن است در زمستان و در مسیر های آب قبل از ورود به پکیج این موارد امکان وجود دارد. که دمای آب بسیار پایین باشد و. باعث شود آب خروجی از پکیج نیز گرم نباشد.

  • کم بودن دمای شعله دلیل بر گرم نشدن آب پکیج

اگر میزان سوخت وارد شده به پکیج کمتر از میزان مورد نیاز باشد خواهیم دید .که ارتفاع شعله پایین تر از آن خواهد بود که به آب دمای مناسب را برساند. ممکن است افت فشار گاز، استفاده از لوله های گاز نامناسب و وجود نشتی یا انسداد لوله در این امر دخیل باشند. اگر دلیل گرم نشدن آب پکیج از پایین بودن شعله است سریعا مشکل را پیگیری و با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید.

گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

اکثر موارد یکی از موارد بالا می تواند راه حل مشکل شما باشد. در صورتی که در هیچ یک از موارد بالا جواب اینکه چرا پکیج ایران رادیاتور آب گرم نمی کند را نیافتید با ما همراه باشید.

امثر موارد که ما از پکیج ایران رادیاتور دیده ایم رسوب گرفتن مبدل پکیج دلیل وجود. این چنین مشکلی بوده است که در این صورت چراغ 70 به صورت چشمک زن خواهد بود. وجود همین رسوبات کافی است تا آب پکیج ایران رادیاتور گرم نشود.

 

دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان

در این پکیج نیز مانند پکیج ایران رادیاتور درکنار 9 دلیل بالا وجود رسوب در سیستم، روند کار را مختل می کند. علاوه بر رسوب می تواند خرابی حسگرها و سیستم های کنترل در پکیج بوتان عامل گرم نشدن آب در این سیستم ها باشد.

 

رفع مشکل گرم نشدن آب پکیج,سرد بودن آب پکیج را به ما بسپارید

شاید خرابی پکیج شما در موارد بالا خلاصه شود و مورد نیاز به تعمیر پکیج شما یکی از 9 مورد فوق باشد. اما در صورتی که تا کنون با تعمیر سیستم های تهویه و تجهیزات الکترونیک آشنایی ندارید. به هیچ عنوان مهندس بازی در نیاورید چراکه ممکن است. با یک خطا خسارات سنگین و گاها جبران ناپذیر در زمینه سلامت خود و خانواده تان اتفاق افتد. کافی ست با متخصصان فدک تهویه ارتباط برقرار کنید. تا در زمینه تعمیر پکیج از جمله رفع مشکل گرم نشدن آب پکیج در سراسر تهران خدمات. مد نظر شما را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت به انجام رسانیم…

خدمات سریع ، آسان و ارزان سرویس و تعمیر پکیج

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *