علت نشتی آب داکت اسپلیت و راه حل رفع آن

علت نشتی آب داکت اسپلیت و راه حل رفع آن


علت نشتی آب داکت اسپلیت و راه حل رفع آن:

نشتی آب از داکت اسپیلت یکی از مشکلات شایع می باشد که صاحبان این دستگاه ها ممکن است با آن مواجه شوند. ممکن است نشتی آب از دستگاه زمانی رخ دهد که دستگاه را روشن می کنید.

یا اینکه حتی در مواقعی که دستگاه خاموش باشد هم شاهد نشتی آب از دستگاه باشید. این نشتی ممکن است که یا به صورت قطره قطره باشد و یا اینکه شدت بیشتری داشته باشد.

به هر حال اگر به دنبال علت نشتی آب از داکت اسپیلت منزل و یا محل کار خود هستید، همراه ما باشید. ما در این مقاله به بررسی علل بروز این مشکل می پردازیم.

همچنین راه کارهایی برای حل آن ارائه می نماییم تا شما را در برطرف کردن این مشکل یاری نماییم. و همچنین در ارائه خدمات تعمیر داکت اسپلیت، تعمیر کولرگازی، تعمیر فن کویل، تعمیر پکیج ، سرویس چیلر و سرویس مینی چیلر می توانید به اعتماد کنید.

عوامل نشتی آب از داکت اسپیلت

یکی از مشکلات و معضلاتی که دارندگان داکت های اسپیلت با آن مواجه می شوند نشت آب از دستگاه می باشد. شاید در هنگام مواجه شدن با نشتی آب

از دستگاه گمان کنید که لوله های دستگاه ترکیده باشد،

اما تنها این یکی از علت های نشتی آب می باشد.  نشت آب دستگاه معمولا از قسمت هواساز و یونیت داخلی دستگاه اتفاق می افتد و میزان این نشتی از ممکن است به صورت قطره ای و یا بیشتر باشد.

 

  • خرابی و ایراد ورودی آب گرم داکت اسپلیت
  • گرفتگی و مسدود شدن شلنگ خروجی داکت اسپلیت
  • نصب غیراصولی یونیت داخلی و تراز نبودن دستگاه
  • عایق نبودن لوله های انتقال آب دستگاه
  • کمبود میزان گاز مبرد داکت اسپلیت
  • یونیت داخلی یخ زده باشد
  • در قسمت اواپراتور سوراخ ایجاد شده باشد.

در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی هر کدام از دلایل بپردازیم.

خرابی و ایراد ورودی آب گرم داکت اسپلیت

اولین علت نشتی آب از داکت اسپیلت مربوط به وجود خرابی در قسمت ورودی لوله آب گرم دستگاه می باشد. در این صورت هنگام ورود آب به لوله، ممکن است آب از این بخش چکه کند.

در این صورت لازم است اقدامات زیر را برای برطرف شدن نشتی آب از دستگاه انجام دهید.

  • لوله های ورودی آب گرم را بررسی نمایید.
  • شیرهای ورودی به داکت اسپیلت را کنترل نمایید. در صورت نیاز اقدام به تعمیر و یا تعویض شیرهای آب نمایید.
  • در صورت مشاهده قطعات معیوب و زنگ زده، آنها را تعویض نمایید.

فراموش نکنید اگر نیاز به کمک داشتید، می توانید با متخصصان با تجربه گروه فدک تهویه تماس بگیرید. تعمیر کاران ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شده و اقدام به برطرف نمودن علت نشتی آب از داکت اسپیلت و تعمیر اسپیلت می نمایند.

گرفتگی و مسدود شدن شلنگ خروجی داکت اسپلیت

منظور از شلنگ خروجی دستگاه، لوله ای است که آب خروجی از داکت اسپیلت را به بیرون منتقل می کند. در صورتی که گرفتگی شلنگ خروجی باعث بروز نشتی آب از دستگاه باشد، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • برطرف نمودن گرفتگی و انسداد لوله
  • تعویض شلنگ دستگاه در صورت پارگی

شارژ گاز داکت اسپیلت

نصب غیراصولی یونیت داخلی و تراز نبودن دستگاه

نصب غیراصولی یونیت داخلی و تراز نبودن دستگاه هم از دلایل رایج نشتی آب می باشد. بنابراین برای نصب داکت اسپیلت از نیروهای متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا تمامی استاندارد های لازم را رعایت نمایند.

تراز نبودن دستگاه و یا یونیت داخلی می تواند مانع از عبور آل از قسمت درین شده و این آب از داکت اسپیلت چکه کند. برای رفع این مشکل موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • اطمینان از نصب صحیح و درست یونیت داخلی برای برقراری جریان آب از درین
  • تراز نمودن یونیت داخلی به منظور رفع مشکل نشتی آب داکت اسپلیت
  • رعایت تمامی استانداردها هنگام نصب داکت اسپلت

عایق نبودن لوله های انتقال آب دستگاه

در صورتی که عایق بندی لوله های انتقال آب به درستی انجام نشده باشد، می تواند باعث یخ زدن آب داخل لوله ها شود. در نتیجه بالا رفتن دما موجب آب شدن یخ می شود. اگر بعد از بررسی های

متوجه شدید که علت نشتی آب از دستگاه داکت اسپیلت شما، عایق نبودن لوله ها است با انجام اقدامات زیر، مشکل را برطرف نمایید.

  • به کار گیری لوله‌های عایق دار برای پیشگیری از یخ زدگی آب

کمبود میزان گاز مبرد داکت اسپلیت

کاهش میزان گاز مبرد داکت اسپیلت می تواند موجب نشتی آب از دستگاه شود. زیرا کم بودن گاز مبرد باعث می شود تا سرعت انتقال جریان آن به کندی صورت گرفته و در داخل لوله ها یخ بزند.

این یخ ها بعد از گذشت مدتی آب شده و از لوله ها به بیرون نشت می کند. راهکار برطرف کردن  مشکل عبارت است از:

  • شارژ کردن گاز مبرد داکت اسپیلت

یونیت داخلی یخ زده باشد

در صورتی که یونیت داخلی  یخ زده باشد، با گرم شده و بالا رفتن دما، یخ ها آب شده و محفظه آن را پر می کند. این مساله موجب نشتی آب از دستگاه می شود که برای

برطرف کردن این مشکل لازم است تا :  یونیت داخلی را بررسی نمایید

  • در صورت نیاز اقدام به تعمیر و یا تعویض بونیت داخلی نمایید. برای این کار بهتر است تا از نیروی متخصص کمک بگیرید.

در قسمت اواپراتور سوراخ ایجاد شده باشد

از دلایل رایج که منجر به بروز نشتی آب از داکت اسپیلت می شود، سوراخ شدن اواپراتور دستگاه می باشد. در صورتی که برای ساخت کویل از آلیاژ مرغوب استفاده نشود، ممکن است این قطعه

به مرور زمان سوراخ شده و آب داکت اسپیلت از این قسمت به بیرون منتقل شود. بنابراین لازم است اقدامات زیر انجام شود:

  • تعمیر و یا تعویص کویل آب گرم

در این مطلب سعی کردیم تا تمام عواملی را که موجب نشتی آب از داکت اسپیلت می شود با هم بررسی نماییم و راه کارهایی هم برای برطرف نمودن این مشکل ارائه دادیم .

اما بارها این جمله را شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است. پس در ادامه همراه ما باشید تا نکاتی را به منظور پیشگیری از نشت آب ارائه نماییم.

 

تعمیر داکت اسپلیت تویو

تعمیر داکت اسپلیت تویو و سرویس آن

پیشگیری از نشتی آب داکت اسپلیت

برای پیشگیری از نشتی آب از دستگاه، لازم است تا همه ساله با شروع فصل گرما و سرما، داکت اسپیلت خود را سرویس نمایید. با این کار ساده می توانید مشکلات اساسی دستگاه را در

همان ابتدا تشخیص داده و اقدام به برطرف نمودن آن نمایید. رعایت همین نکته به ظاهر ساده، مانع از خرابی های شدید و هزینه های ناشی آن می شود.

در ادامه به شما توصیه می کنیم تا برای سرویس و نگهداری داکت اسپیلت خود، ازنمایندگی های معتبر استفاده نمایید. مجموعه فدک تهویه دارای سال ها تجربه در زمینه نصب، نگهداری و تعمیر انواع

سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد. این مجموعه در نقاط مختلف شهر دارای نمایندگی می باشد تا بتواند خدمات خود را در کوتاه ترین زمان ارائه نماید.

در صورت نیاز به خدمات تخصصی برای عیب یابی داکت اسپیلت  و  تعمیر سردخانه خود کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید. این مجموعه در کوتاه ترین زمان تعمیرکاران متخصص خود را به محل شما اعزام می نماید.

این کارشناسان پس از انجام بررسی های دقیق، علت بروز مشکل را شناسایی کرده و سپس اقدام به رفع آن می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *