تعمیر کولر گازی در سهروردی

تعمیر کولر گازی در سهروردی


در ابتدا که کولر گازی روانه ی بازار شده بود، افراد مرفه فقط می توانستند تهیه اش کنند اما کمی که گذشت، اقشار دیگر هم از آن استقبال کردند و دلیلش چیزی نبود جز توانایی بالایش در خنک کردن همچننی مزیت هایی که نسبت به کولر آبی داشت. حالا مردم کمتر از کولر آبی استفاده کرده و هوای مطبوع و خنک منزلشان را با کولر گازی تامین می کنند.

برای سالم ماندن این دستگاه باید رسیدگی های لازم انجام دهید قطعا رها کردنش به حال خود سبب می شود صدمه ببیند. افراد مختلفی هستند که تصور می کنند رسیدگی به کولر گازی یعنی فقط چند وقت یکبار فیلتر هایش را تمیز کنند درصورتی که برای سالم ماندن دستگاه باید اقدامات مفصل تری انجام شود. کار هایی که از قلم انداختن هرکدامشان سبب می شوند برای تعمیر کولر گازی در سهروردی و تعمیر داکت اسپلیت در سهروردی اقدام کنید.

بااینکه کولر گازی دیگر یکی از امکانات رایج شده است، با این حال افرادی وجود دارند که هنوز با کولر آبی خانه شان را خنک می کنند و تازه بفکر استفاده از کولر گازی افتاده اند. این سبب شده افراد زیادی برای نصب کولر گازی در سهروردی و نصب داکت اسپلیت در سهروردی اقدام کنند.

در این مسیر قطعا ابهاماتی ذهنتان را درگیر خواهد کرد که فدک تهویه در جایگاه نمایندگی تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی پاسخ های مناسبی برای آن ها دارد. طبق تجربه ی طولانی مدتمان، در این مسیر متوجه شدیم مشتریان یک سری مشکلات مشترک را گزارش می کنند. برای آگاهی دادن به شما عزیزان این مشکلات را فهرست کرده ایم و هر زمان که به آن ها برخوردید، متخصصانمان را در جریان بگذارید.

تعمیرات برد کولر گازی در سهروردی توسط تعمیرکار فدک تهویه
تعمیرات برد کولر گازی در سهروردی

سرویس کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی

به نظر می رسد سرویس کردن چندان پیچیده و مهم نباشد درصورتی که بدون آن امکان ندارد کولر گازی برای مدت طولانی دوام بیاورد. سرویس داکت اسپلیت در سهروردی کمک می کند صدمات وارد شده جبران شوند.

سرویس کردن چندان دشوار نبوده و نیازی نیست دستگاه را برداشته و به نمایندگی تعمیر کولر گازی  و داکت اسپلیت در سهروردی جا به جایش کنید. بعد از اینکه به فدک تهویه اعلام کردید وقت سرویس کردن فرا رسیده است، تکنسین ها در محل تمام اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

اولین و تنهاترین کاری که باید بکنید این است تاریخ سرویس کردن کولر گازی را یادداشت کنید. توجه داشته باشید متعهد ماندن به ادامه دادن سرویس کردن بسیار مهم است. می توانید هر 12 ماه یکبار مراجعه کنید یا 6 ماه یکبار آلودگی ها را از دستگاه از بین ببرید.

تعمیرکار فدک تهویه درحال تعمیرات کولر گازی در سهروردی
تعمیرات کولر گازی در سهروردی

فرایند شست و شو کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی

در هر بار سرویس کولر گازی در سهروردی و سرویس داکت اسپلیت در سهروردی نه یک کار بلکه متخصص دست به فعالیت های مختلفی می زند که به شرح زیر است :

  1. تمیز کردن فیلتر ها

درون کولر گازی فیلتر های مختلفی کارگذاشته شده اند. درواقع تولید کننده با این کار چندین هدف را دنبال کرده است. هوا مملو از ذرات خاک است بخصوص اگر در شهر های آلوده باشید. این خاک ها برای کولر گازی مضر است و وظیفه ی حذف کردنشان برعهده ی فیلتر هاست.

با کمک فیلتر ها دیگر گرد و خاکی در هوا باقی نخواهد ماند. پس ذرات خاک به کجا خواهند رفت؟ فیلتر با جذب کردنشان آن ها را در بافت خود جای می دهد. از آنجا که متخصصان از نقش مهم فیلتر ها در سلامت دستگاه باخبرند، هنگام تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی بررسی آن ها را در اولویت قرار می دهند.

فیلتر ها علاوه بر حذف ذرات خاک، برای سلامتی شما هم بسیار مفید هستند چون اجازه نمی دهند دیگر هیچ میکروبی زنده باقی بماند.

یکی از اهداف سرویس کردن پاک شدن همین فیلتر هاست. در ادامه ی مقاله خواهید فهمید رسیدگی نکردن به این قطعات ساده چطور مشکلات جدی بوجود خواهد آورد.

  1. رفع ابریزی کولر گازی در سهروردی توسط تعمیرکار فدک تهویه
    رفع ابریزی کولر گازی در سهروردی

    زدودن آلودگی از سطح کویل ها

کولر گازی مجموعه از قطعات مختلف است که منظم کنار هم قرار گرفته و هر کدام  وظیفه ای برعهده دارند. یکی از مهم ترین قطعات کویل ها نام دارند که کمک می کنند کولر گازی در ساخت محصول نهایی خود یعنی باد خنک موفق شود.

کویل ها برای کار کردن یک برنامه ی مشخص دارند. درون خود مقداری مایع مبرد جای داده اند. موقعی که دمایشان افزایش یافت، گرما را از پیرامون خود دریافت می کند. این مراحل سبب ی شود پیرامون اواپراتور دیگر مثل قبل گرم نباشد.

این مسیر هنوز ادامه دارد؛ اواپراتور روی خنک شدن لوله های مسی تاثیر مستقیم می گذارد. درجه حرارت مایع را تحت تاثیر قرار می دهد و خروجی چیزی جز مایع تبدیل شده به گاز نیست. اکنون گاز بدست آمده باید به سمت کمپرسور هدایت شود.

نصب کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی

شاید بیشتر مردم فکر کنند نصب کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی کاری ست که نیاز به تخصص ندارد و یک فرد معمولی می تواند خیلی سریع آن را انجام دهد. در ادامه توضیحاتی را بیان خواهیم کرد تا متوجه شوید اینطور نیست.

بیان کردن اینکه چطور نصب اشتباه و غیر حرفه ای صدمه وارد خواهد کرد کمی سخت است چون با یک دستگاه پیچیده رو به رو هستیم اما سعی می کنیم به زبان ساده تر موضوع را شفاف کنیم.

وقتی نصب خطا داشته باشد، مبردی که درون کویل موجود است، در آن درست منتشر نخواهد شد. آب تقطیر شده هم باقی می ماند. این آب قطعا به محیط هایی که نباید راه پیدا می کند. به همین دلیل آبریزش دستگاه آغاز خواهد شد. اکنون به هیچ عنوان نباید وقت را برای تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی تلف کنید.

تولید کنندگان سعی کرده اند با متنوع کردن مدل های کولر گازی نیاز های مشتریان را بیشتر برطرف کنند. برخی از آن ها روی زمین قرار نمی گیرند و باید روی دیوار باشند. اینکه در چه نقطه ای از دیوار نصب شوند موضوعی کاملا تخصصی ست. نقطه ی نامناسب سبب می شود فقط به نیمی از خانه هوای خنک برسد و نیمی دیگر گرم بماند.

تکنسین های فدک تهویه برای نصب داکت اسپلیت در سهروردی آموزش های زیادی دیده اند و به خوبی می توانند بهترین نقطه برای قرار دادن دستگاه را تشخیص دهند.

سرویس کار فدک تهویه درحال سرویس کولر گازی در سهروردی
سرویس کولر گازی در سهروردی

شارژ گاز کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی

کولر گازی از گاز ویژه ای استفاده می کند تا خاصیتش سبب شد باد سرد تولید شود. در شارژ گاز کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی هم باید استمرار داشته باشید. اگر بر نشانه های کمبود گاز مسلط بودید به فدک تهویه درخواست شارژ دهید در غیر اینصورت متخصصان خودشان این موضوع را بررسی خواهند کرد.

درچه صورت گاز دستگاه تخلیه می شود؟

  • لوله های گاز آسیب دیده و دیگر نمی توانند گاز را درونشان نگه دارند.
  • نقصی در اتصالات وجود دارد و متخصص در طی تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی عیب کار را پیدا خواهد کرد.
  • سر 6 یا 12 ماه دستگاه را سرویس نکرده اید.
  • قطعات سلامتشان را از دست داده و باید تعویض شوند.

به راحتی می توان فهمید آیا دستگاه نشتی دارد یا خیر. نشانه های زیر را به خاطر بسپارید:

  • دستگاه بخاطر کمبودی که دارد سعی می کند بیشتر سعی و تلاش کرده تا باد خنک تولید کند. این تلاش کردن نیروی برق بیشتری می طلبد پس از روی هزینه ی قبض ها می توان به کمبود گاز کولر گازی پی برد!
  • یونیت خارجی پر شده از یخ و هیچگاه در حالت نرمال نباید اینگونه باشد.
  • یکی از نشانه های شفاف فرا رسیدن زمان شارژ  گاز کولر گازی درسهروردی و شارژ داکت اسپلیت در سهروردی انتشار بوی غیرنرمال است.
تعمیرکار فدک تهویه درحال عیب یابی کولر گازی در سهروردی
عیب یابی کولر گازی در سهروردی

معرفی مشکلات کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی

اگر تمام کولر گازی را به طور کامل باز کنید، می بینید به قطعه های زیادی تقسیم می شود. این قطعه ها وجودشان بی دلیل نیست و هر کدام قرار است برای تولید هوای خنک باری را بر دوش بکشند. از سویی دیگر همه شان به هم وابسته هستند.

بدین ترتیب موقع تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی نمی توان با نگاهی کلی حدس زد چه ایراداتی بوجود آمده است. مشکلات رایج کولر گازی ها و داکت اسپلیت ها عبارت اند از:

کاهش پرتاپ باد کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی

  • خرابی ترموستات

ترموستات آسیب دیده قطعا در کار دستگاه اختلال ایجاد خواهد کرد و باید دوباره تنظیمش کرد.

  • اختلال در کندانسور

این قطعه وظیفه ی مهمی را بردوش دارد. در واقع لوله های موجود پر شده اند از گاز مبرد که دمای بالایی دارند. کندانسور بعد از خنک کردن گاز آن را به بخشی دیگر هدایت می کند. تصور کنید حالا کندانسور خراب شده بنابراین این مسیر انجام نخواهد شد پس خبری از گاز سرد نیست و می بینید دستگاه بجای خنک کردن خانه را گرم تر کرده است.

  • راه فیلتر ها بسته شده

شهر های آلوده حجم زیادی خاک را در اتمسفر خود دارند که به مرور به فیلتر های دستگاه آسیب می زنند. قطعا هوای کل شهر را نمی توان تمیز کرد و فیلتر ها نصب شده اند تا حداقل کولر گازی هوای تمیزی دریافت کند.

یکی از کار های مهمی که در تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی انجام می شود، شستن فیلتر هاست تا بتوانند دوباره با قدرت خاک را به خود بکشند.

  • مقدار گاز مبرد کم است

گاز مبرد رابطه ی مستقیم با حجم گاز دارد. تشخیص عیب کولر گازی امری تخصصی ست اما نشانه هایی وجود دارند که می توانید حدس بزنید ایراد از کجاست. نشتی داشتن کولر گازی مساوی ست با تولید باد گرم.

نصاب فدک تهویه درحال نصب کولر گازی در سهروردی
نصب کولر گازی در سهروردی

دلایل اصلی نشتی و آب دادن از کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی

اگر از متخصصان حین تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در سهروردی بپرسید علت نشتی آب چیست،  دلایل مختلفی بیان خواهند کرد:

  • سینی سالم نبوده و شکسته است

علت های فنی مختلفی در ترک برداشتن سینی نقش دارند که برای گیج نشدنتان دلایل فنی اش را بیان نمی کنیم.

  • کثیف شدن کندانسور

کندانسور در بخش درونی نصب نشده است بدین ترتیب در معرض گرد غبار خواهد بود. تا به اینجای مقاله متوجه شده اید چقدر خاک و پرز در از کار افتادن کولر گازی نقش دارد.

  • تاثیر منفی عایق نشدن لوله ها

دمای لوله ها بسیار کم است و اگر با عایق محافظت نشوند، این وسط اتفاقاتی رخ خواهد داد که نتیجه اش تولید ذرات آب است. رفع کردن این مشکل هم بخشی از وظیفه ی تکنسین ها در تعمیر کولر گازی  و داکت اسپلیت در سهروردی است.

  • مسدود شدن فیلتر ها

جالب است بدانید این اتفاق هم در تولید آب نقش دارند. متخصص حین تعمیر کولر گازی  و داکت اسپلیت در سهروردی دقیقا می داند ریشه ی مشکل به کجا برمی گردد و در این مسیر چگونه مسدود شدن فیلتر ها مشکل را تشدید کرده اند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *