تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور

تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور


ایران رادیاتور یکی از محبوب‌ترین برندهای ایرانی است که محصولات تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی تولید می‌کند. اگر یکی از کولر گازی‌های این برند را دارید، داشتن اطلاعات کافی در مورد روند تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور و نحوه پیدا کردن تکنسین مناسب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

از آنجایی که دستگاه‌های برقی و مصرفی ممکن است روزی خراب شوند، کولر گازی نیز ممکن است با مشکلات فنی روبرو شود. در این مقاله، به بررسی مشکلات رایج کولر گازی و راهکارهای کاربردی برای تعمیر و بهینه‌ سازی عملکرد آن می‌پردازیم.

علل خراب شدن کولر گازی ایران رادیاتور

خراب شدن کولر گازی به خصوص در فصل‌های گرم سال چالش برانگیز است؛ این موضوع جدی‌تر می‌شود اگر کاربری محل کار یا منزل شما را تحت تاثیر قرار داده و روند  تعمیرات کولر گازی ، مزاحم شما باشد.

علل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شوند عملکرد دستگاه مختل شده و نیاز به تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور ایجاد گردد. با شناخت این موارد می‌توانید از خراب شدن کولر گازی ایران رادیاتور پیشگیری کنید:

عکس

نصب غیر اصولی کولرگازی ایران رادیاتور

نصب غیر اصولی کولر گازی می‌تواند به وجود مشکلات و خسارات جدی در عملکرد دستگاه منجر شود. این مشکلات ممکن است از نقص‌های فنی گرفته تا خطرات ایمنی برای کاربران دستگاه را در بر بگیرد. نصب غیر اصولی کولر گازی شامل موارد زیر می‌شود:

  • نصب در محل نامناسب: چنانچه نصاب کولر گازی ایران رادیاتور شما از تجربه و تخصص کافی برخوردار نباشد، دستگاه را در موقعیتی نامناسب نصب خواهد کرد که این موضوع می‌تواند منجر به خراب شدن دستگاه یا در بهترین حالت، کاهش بازدهی آن شود. برای مثال نصب کولر گازی در نزدیکی منابع گرمایشی.
  • علدم رعایت فواصل و زوایا: نصب کولر گازی بدون در نظر گرفتن فواصل میان اتصالات و رعایت زاویه‌ها بر پایه استانداردهای بین المللی از دیگر دلایل خراب شدن کولر گازی است.
  • عدم رعایت تعادل بار مبرد: اگر بار مبرد به درستی تعادل نیافته باشد، ممکن است بخش‌های مختلف کولر گازی دچار مشکل شده و عمر مفید دستگاه کاهش یابد.
  • عایق بندی نادرست: در صورتی که نصاب نتواند عایق بندی درست و اصولی اتصالات را انجام دهد، امکان نشت آب، مایع مبرد و خوردگی بخش‌های مختلف دستگاه در آینده وجود خواهد داشت.

نوسانات برق در کولر گازی ایران رادیاتور

نوسانات برق از جمله دلایل شایع خرابی لوازم برقی هستند. در صورتی که دستگاه شما به دلیل نوسانات برق دچار مشکل شده باشد، احتمالاً باید به دنبال شماره تلفن نمایندگی تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور باشید. البته برای پیشگیری از این مورد، راهکار ساده‌ای وجود دارد: استفاده از سه راهی‌های محافظ‌دار. برخی از مشکلاتی که به دنبال نوسانات برق در کولر گازی ایران رادیاتور ایجاد می‌شود، شامل موارد زیر می‌شود:

  • خراب شدن فن دستگاه: نوسانات برق ممکن است باعث افت ولتاژ یا افزایش جهت جریان برق شوند که می‌تواند به خرابی موتور فن کولر گازی منجر شود.
  • خراب شدن قطعات الکتریکی: نوسانات برق باعث آسیب به قطعات الکتریکی دستگاه از جمله سنسورها و بردهای الکترونیکی، می‌شوند. در صورت بروز این مشکل، فرایند تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور باید روی بُرد الکترونیکی دستگاه تمرکز داشته باشد.
  • خرابی کمپرسور و بخش‌های مختلف دستگاه: کمپرسور در پی نوسانات برق، به صورت متعدد استارت و استاپ می‌شود؛ این موضوع می‌تواند آسیب زننده باشد. همچنین تغییرات ولتاژ به دنبال نوسان جریان برق، می‌تواند باعث سوختن دیگر بخش‌های کولر گازی شود.

عکس

کثیف بودن فیلتر کولر گازی ایران رادیاتور

از جمله رایج‌ترین دلایلی که باعث مراجعه افراد برای تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور می‌شود، کثیف بودن فیلتر کولر گازی است. تمیز کردن دوره‌ای آن در فرایندهای سرویس کولرگازی ایران رادیاتور می‌تواند از مشکلات زیر پیشگیری کند:

  • کاهش جریان هوا: کثیف بودن فیلتر باعث محدودیت جریان هوای وارد دستگاه می‌شود. این موضوع منجر به کاهش توان خنک کنندگی دستگاه و عدم توانایی در ارائه تهویه مطبوع به میزان مطلوب می‌گردد.
  • افزایش مصرف انرژی: هنگامی که فیلترها کثیف هستند، کولر گازی باید برای تصفیه‌ی هوا تلاش بیشتری کند؛ این امر باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود.
  • کاهش عمر مفید دستگاه: استفاده از کولر گازی با فیلتر کثیف می‌تواند منجر به افت عملکردی قطعات و بخش‌های مختلف کولر گازی و کاهش عمر مفید دستگاه شود.
  • اختلال در عملکرد دستگاه: کثیف بودن فیلترها ممکن است باعث ایجاد اختلالات در سیستم مانند یخ زدن لوله‌ها و کاهش توانایی خنک کنندگی کمپرسور شود.

شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنیم نحوه سرویس کولر گازی

برای تعمیر کولرگازی ایران رادیاتور به کجا مراجعه کنم؟

فدک تهویه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد؛ چرا که از کارشناسان متخصص و مجرب استفاده می‌کند و به عنوان نمایندگی تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور در تهران و کرج فعالیت دارد. برخی از مهمترین ویژگی‌های فدک تهویه که آن‌را از سایر تیم‌های تعمیراتی متمایز کرده است عبارتند از:

  • گارانتی خدمات پس از انجام پروژه
  • ارائه قیمت‌های مشتری‌مدارانه
  • استفاده از تکنسین‌های متخصص و مجرب
  • برآورد هزینه و زمان دقیق
  • خوش‌قولی و مسئولیت پذیری
  • نظارت سفت و سخت بر صحت انجام خدمات

در ادامه، خدمات فدک تهویه برای تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور را شرح داده‌ایم:

عکس

شماره تماس تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور چند است؟

شما برای سرویس و تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور باید با نمایندگی کولر گازی ایران رادیاتور به شماره تلفن 22385967 – 021 یا 66583708 – 021 تماس بگیرید و گزارش خدمات خود را به ما اعلام کنید

نصب کولر گازی ایران رادیاتور

فدک تهویه از متخصصان نصاب مجرب و حرفه‌ای استفاده می‌کند تا بهترین تجربه را برای شما رقم بزند. ما تضمین می‌کنیم که دستگاه در بهترین نقطه‌ی فضا و طبق استانداردهای بین المللی نصب شود. با انتخاب خدمات نصب کولر گازی ایران رادیاتور فدک تهویه، دیگر نگران مشکلات آینده که به دنبال نصب غیر اصولی در دستگاه ایجاد می‌شوند، نخواهید بود.

شارژ گاز کولر گازی ایران رادیاتور

این یکی از خدمات محبوب فدک تهویه است. در صورتی که گاز دستگاه شما تمام شده است، با یک تماس می‌توانید خدمات شارژ گاز کولر گازی ایران رادیاتور را از تکنسین‌های مجرب فدک تهویه دریافت کنید.

عکس

شست وشوی کولر گازی ایران رادیاتور

فدک تهویه خدمات متنوعی برای سرویس کولر گازی ایران رادیاتور در نظر گرفته است. کارشناسان ما می‌توانند به صورت دوره‌ای، بخش‌های مختلف دستگاه را از آلودگی‌ها پاک کرده و چک لیست سرویس دستگاه را کامل کنند. سرکشی به میزان سلامت دستگاه، شستشو یا تعویض فیلتر هوا، عیب یابی و رفع ارورهای کوچک کولر گازی، افزایش راندمان و بازده دستگاه و عایق بندی مجدد اتصالات جزو خدمات فدک تهویه هستند.

تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور

کارشناسان ما به طور خاص، مجریان تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور هستند. آنها با انواع مدل‌های این برند آشنا بوده و توانایی تشخیص سریع و دقیق مشکلات دستگاه را دارند. تعمیرات بُرد الکتریکی، تعویض قطعات آسیب دیده، رفع خرابی کمپرسور، کندانسور، موتور، فن و بهبود وضعیت یونیت‌های داخلی و خارجی جزو خدمات تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور هستند که توسط فدک تهویه انجام می‌شوند.

بهترین نمایندگی تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور در تهران

. فدک تهویه به منظور ارائه بهتر خدمات به مشتریان عزیز با احداث مرکز تعمیر کولر گازی ایران رادیاتور در شهر های تهران و کرج سعی در ارائه بهتر و با کیفیت تر خدمات خود به هموطنان عزیز کرده است.

احداث مرکز تعمیر کولرگازی ایران رادیاتور باعث میشود تا دسترسی هموطنان عزیز به خدمات و تکنسین های با تجربه و متخصص فدک تهویه آسان تر شود و این خدمات با کیفیت بیشتری به هموطنان گرامی عرضه گردد.

عکس

رایج‌ترین مشکلات کولر گازی ایران رادیاتور

چرا باید با مشکلات رایجی که معمولاً برای کولرهای گازی پیش می‌آید آشنا شوید؟ خراب شدن کولرهای گازی به دو شکل کلی رخ می‌دهد:

  1. ۱- یکی از موارد شایع و رایج زیر رخ می‌دهد.
  2. ۲- مشکلی نادر از علتی نامشخص رخ داده است.

اکثر خرابی‌ها شامل گزینه اول می‌شوند و رخدادن مورد دوم نادر است. از همین رو، اینجا لیستی از مشکلات رایج کولر گازی به همراه علل آنها آورده شده تا هنگام برون‌سپاری تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور، اطلاعات کافی از مشکل رخ‌داده و علت آن داشته باشید:

نشت مایع مبرد از کولر گازی ایران رادیاتور

مایع مبرد شفاف است و خاصیت اسیدی دارد. گاهی اوقات ممکن است به دلایلی که در ادامه آنها را توضیح داده‌ایم، این مایع دچار نشتی شود. در این حالت دستگاه به طور مداوم نیاز به شارژ گاز پیدا می‌کند و همچنین قسمت‌هایی که در تماس با این مایع هستند، دچار خوردگی خواهند شد.

مهمترین علل نشت مایع مبرد از کولر گازی عبارتند از:

  • آسیب به لوله‌ها یا اتصالات: آسیب یا سوراخ‌های ایجاد شده در لوله‌های مایع مبرد در اتصالات دستگاه می‌توانند باعث نشت مایع مبرد شوند. این آسیب‌ها می‌توانند ناشی از ضربه، خراش، یا خرابی در فرآیند نصب کولرگازی ایران رادیاتور باشند.
  • خوردگی لوله‌ها به دلیل آلودگی طولانی مدت: خوردگی در لوله‌های مایع مبرد می‌تواند باعث نشتی این مایع شود. این امر می‌تواند به خاطر عدم توجه به تمیز کردن لوله‌ها، عدم انجام شستن کولر گازی ایران رادیاتور یا عوامل محیطی نظیر رطوبت رخ دهد.
  • فشار زیاد مایع مبرد: افزایش ناگهانی فشار در سیستم می‌تواند منجر به نشت مایع مبرد شود. این اتفاق معمولاً به دنبال افزایش دما، فشار بیش از حد در سیستم، یا افزایش ناگهانی حجم مایع مبرد باشد.
  • خرابی کمپرسور: خرابی یا نقص در کمپرسور می‌تواند باعث افزایش فشار در لوله‌ها شده و نشت مایع مبرد را ایجاد کند.
  • نقص در شیرهای تنظیم فشار: شیرهای تنظیم فشار در سیستم ممکن است به عنوان مکانیسم‌های کنترلی عمل نکرده و فشار را به حدود مجاز تنظیم نکنند، که می‌تواند به نشت مایع مبرد منجر شود.

این مقاله را بخوانید نحوه شارژ گاز کولر گازی

عکس

تولید باد گرم کولر گازی ایران رادیاتور

خنک نکردن یا حتی تولید باد گرم کولر گازی ایران راداتور می‌تواند به علل مختلفی مربوط شود. این مشکل ممکن است به دلیل آلودگی فیلترها، خرابی کمپرسور یا نقص سیستم مبرد، نشت مایع مبرد یا نقص در اتصالات و لوله‌ها باشد. عدم انجام تعمیرات و نگهداری منظم، تغییرات در فشار یا دما، و اشکالات در کنترل‌های دما نیز می‌توانند به افزایش تولید باد گرم که ناشی از کاهش توان خنک کنندگی است، منجر شوند.

خاموش شدن پی در پی کولر گازی ایران رادیاتور

در برخی موارد، این موضوع به دلیل قطعی متداول جریان برق رخ می‌دهد و ناشی از مشکلات دستگاه نیست. در صورتی که کولر گازی به برق متصل است و مداوم خاموش و روشن می‌شود، ممکن است تنظیمات ترموستات آن بهم خورده باشد.

تنظیمات ترموستات کولر گازی ایران رادیاتور که به صورت دستی یا از طریق برنامه‌ریزی هوشمند انجام می‌شود، ممکن است باعث خاموش و روشن شدن کولر گازی گردد تا دما در محدوده مطلوب تنظیم گردد.

مشکلات فنی در دستگاه که باعث افزایش فشار و دما در آن می‌شوند، از علل دیگر اتومات کردن کولر گازی است. برای حل این مشکل و تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور، لازم است ابتدا از سلامت سنسورهای دستگاه مطمئن شده و سپس فرایند تعمیر را آغاز کرد.

عکس

سایر مشکلات اسپلیت ایران رادیاتور

در ادامه برخی دیگر از مشکلات رایج که قبل از تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور باید در مورد آنها اطلاعات داشته باشید را آورده‌ایم:

  • نشت آب از کولر گازی ایران رادیاتور: آبریزی کولر گازی ایران رادیاتور معمولاً به دلیل دو عامل اصلی اتفاق می‌افتد. یکی از آنها آسیب به لوله‌ها و اتصالات به دنبال خوردگی است. علت دوم، تجمع آلودگی در اتصالات و افزایش فشار در سیستم انتقال آب که باعث گسترش خوردگی‌ها و نشتی از آنها می‌شود.
  • روشن نشدن کولر گازی ایران رادیاتور: علت اصلی روشن نشدن کولر گازی مشکلات سیستم الکتریکی است؛ مثل نقص در کلیدها، اتصالات برق، یا مشکلات در بُردهای الکتریکی دستگاه. همچنین، خرابی در سنسورهای دما یا فشار نیز ممکن است باعث روشن نشدن کولر گازی شود. برای تعمیرات کولر گازی ایران رادیاتور در این حالت، لازم است از کمک تکنسین‌های مجرب و متخصص استفاده کنید.
4.8/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *