تعمیر کولر گازی گرین

تعمیر کولر گازی گرین


گرین یکی از برندهای محبوب تهویه مطبوع در ایران است که مشتریان زیادی دارد. اگر شما هم جزو مشتریان این برند هستید، ممکن است در مورد تعمیر کولر گازی گرین سوالاتی داشته باشید. احتمالاً یکی از مدل های کولر گازی گرین را در محل کار یا منزل خود دارید و به دنبال پاسخ سوالات خود می‌گردید.

البته که محصولات گرین از کیفیت بالایی برخوردارند اما ماهیت کولر گازی، برقیِ مصرفی است و در گذشت زمان ممکن است دچار خرابی شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا ضمن بررسی علل خراب شدن و مشکلات رایج کولر گازی گرین، شما را در انتخاب تکنسین‌ های مجرب راهنمایی کنیم.

علل خراب شدن کولر گازی گرین

هرگونه استفاده نادرست از لوازم برقی مصرفی مثل کولر گازی می‌تواند باعث خرابی آن یا ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه شود. همچنین انجام دوره‌ای سرویس کولر گازی به میزان زیادی از خراب شدن آن جلوگیری خواهد کرد. اینجا برخی از مهمترین دلایلی که باعث خراب شدن کولر گازی گرین می‌شوند را توضیح داده‌ایم:

عکس

تنظیمات نادرست کولر گازی گرین

کولرهای گازی دستگاه‌های هوشمندی هستند که تنظیمات مختلفی دارند. برای اینکه دستگاه در بهترین حالت عملکردی خود قرار بگیرد، لازم است تنظیمات آن در حالت استاندارد باشد. همچنین ممکن است تنظیمات کولر گازی گرین در فضاهای مختلف فرق کند؛ بنابراین کسی که این تنظیمات را انجام می‌دهد، حتماً باید از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.

برخی از تنظیمات نادرست کولر گازی که منجر به خرابی آن می‌شوند عبارتند از:

  • تنظیم نادرست دما: انتخاب نادرست دمای خنکایی یا گرمایی می‌تواند سبب افت کارایی و یا افزایش فشار در سیستم شده و در نتیجه به خرابی کولر گازی منجر گردد.
  • استفاده از حالت‌های عملکردی مختلف به صورت پی‌درپی: تغییر مکرر از حالت خنک کردن به گرم کردن یا بالعکس به صورت پی‌درپی و بدون فواصل مناسب می‌تواند سیستم را در معرض فشارهای اضافی قرار دهد و به تدریج باعث خرابی شود.
  • تنظیم فن‌ها به صورت نادرست: فعالیت نادرست فن‌ها مثل عدم فعال شدن یا فعالیت مداوم آنها، می‌تواند به افزایش دما در دستگاه و خرابی سریعتر آن منجر شود.
  • استفاده از کنترل‌های اتوماتیک به نادرست: تنظیمات اتوماتیک بر اساس شرایط محیطی و ساعات مختلف روز باید به دقت انجام شود. استفاده نادرست از این تنظیمات ممکن است به افزایش بار کاری دستگاه و در نتیجه خرابی آن منجر شود.

نصب غیر اصولی کولرگازی گرین

نصب کولر گازی فرایندی تخصصی و نیازمند تجربه است. انتخاب زوایای مناسب برای نصب اتصالات و یونیت‌های کولر گازی بسیار مهم و حیاتی است. اگر دستگاه در شرایط نامناسبی نصب شود، احتمال ایجاد مشکلات و خرابی‌های متعدد در آینده وجود دارد. عایق بندی نامناسب اتصالات به دلیل نداشتن تجربه و تخصص، می‌تواند باعث نشتی آب یا مایع مبرد از کولر گازی شود.

عکس

نوسانات در برق کولر گازی گرین

نوسانات برق در کولر گازی ممکن است به دلیل دو عامل اصلی، یعنی افزایش یا کاهش ولتاژ، باعث خراب شدن بُرد الکتریکی دستگاه شوند. ولتاژ نامناسب می‌تواند سبب افزایش یا کاهش سرعت چرخش کمپرسور شده و در نتیجه، باعث افت کارایی یا حتی خرابی کمپرسور شود.

نوسانات برق همچنین می‌توانند اختلال در عملکرد مکانیزم‌های الکتریکی دستگاه، نقص در سیستم کنترل دما، و یا ایجاد ناپایداری در فرایند تبادل حرارت منجر شوند. برای پیشگیری تعمیر کولر گازی گرین به دنبال نوسانات برق، از سه‌ راهی‌های محافظ‌ دار استفاده کنید.

خواندن این مقاله به شما کمک میکند تعمیر داکت اسپلیت گرین

کثیف فیلتر کولر گازی گرین

فیلترها در کولر گازی وظیفه حفظ کیفیت هوا و جلوگیری از ورود ذرات معلق، گرد و غبار، مواد میکروبی و سایر آلودگی‌ها را بر عهده دارند. با گذشت زمان و استفاده مداوم، فیلترها آلوده می‌شوند و این موضوع باعث اختلال در جریان صحیح هوا و کاهش کارایی سیستم می‌شود.

آلودگی فیلتر هوا می‌تواند دو مشکل کلی ایجاد کند:

اولاً، افزایش فشار هوا در سیستم که باعث افزایش مصرف انرژی و کاهش عملکرد کولر گازی می‌شود.

دوماً، ورود عدم تصفیه صحیح هوا و ورود ذرات معلق آلوده به فضا که باعث به خطر افتادن سلامتی افراد می‌شود. برای حفظ سلامت دستگاه و افراد، لازم است به طور دوره‌ای طی فرایند سرویس کولرگازی گرین، فیلتر هوای دستگاه تمیز یا تعویض گردد.

عکس

تعمیر کولرگازی گرین خود را به چه کسی بسپاریم؟

قبل از اینکه به دنبال شماره تلفن نمایندگی تعمیرات کولر گازی گرین باشید، ابتدا لازم است شرکت‌ها و تکنسین‌های مختلف را از نظر سطح تجربه، دانش و تخصص بررسی کنید. در این بازار گسترده و رنگارنگ، نمی‌توانید تعمیر کولر گازی گرین خود را به دست هر شخصی بسپارید؛ چرا که افراد کلاهبردار در این صنعت کم نیستند. بعضی از آنها حتی اقدام به تعویض قطعات کولر گازی مشتریان با نمونه‌های تقلبی یا دست دوم می‌کنند.

فدک تهویه – نمایندگی مرکز تعمیرات کولر گازی گرین

فدک تهویه می‌تواند از گزینه‌های پیش روی شما برای تعمیر کولر گازی گرین باشد. ما یک تیم تخصصی از تکنسین‌های مجرب و متخصص داریم که مشخصاً روی محصولات برند «گرین» کار می‌کنند و به ساختار تمامی مدل‌های کولر گازی این برند آشنا هستند. فدک تهویه به عنوان مرکز تعمیر کولر گازی گرین در تهران و کرج، ویژگی‌های زیر را دارد که آن را از سایر تیم‌ های مشابه متمایز کرده است:

  • مسئولیت پذیری و خوش قولی در انجام و تحویل پروژه‌ها
  • قیمت‌های منصفانه و مشتری مداری حرفه‌ای
  • اخلاق حرفه‌ای تکنسین‌ها، مشاوران و کارشناسان
  • گارانتی خدمات پس از انجام کامل پروژه
  • برآورد صحیح و دقیق هزینه و مدت زمان تکمیل تعمیرات
  • سرعت در حضور و انجام تعمیرات (در تهران و کرج)

عکس

شماره تماس تعمیر کولر گازی گرین چند است؟

شما برای سرویس و تعمیر کولر گازی گرن باید با نمایندگی کولر گازی گرین به شماره تلفن 22385967 – 021 یا 66583708 – 021 تماس بگیرید و گزارش خدمات خود را به ما اعلام کنید

خدمات فدک تهویه برای تعمیر کولرگازی گرین

یکی از مهمترین نقاط تمایز فدک تهویه با سایر تیم‌های اجرایی، ارائه خدمات تخصصی متنوع برای شستشو و تعمیرات کولر گازی گرین است. خدمات متنوع ما شامل موارد زیر هستند:

نصب کولر گازی گرین

در فرایند نصب کولر گازی گرین، رعایت استانداردها و زوایای قرارگیری اتصالات بسیار مهم است. اگر اتصالات و یونیت‌های دستگاه هنگام نصب تنها چند درجه از میزان استاندارد خود منحرف شوند، فشاری که در آینده روی دستگاه ایجاد می‌شود، ممکن است باعث خرابی کولر گازی شود.

عکس

شارژ گاز کولر گازی گرین

انتخاب مناسب‌ترین نوع گاز برای مدل دستگاه و همچنین عایق بندی مناسب اتصالات سیستم مبرد دستگاه جزو خدمات مهم فدک تهویه است. اگر شارژ گاز کولر گازی گرین شما تمام شده است، می‌توانید از کمک تکنسین‌های ما استفاده کرده و این خدمات را دریافت نمایید.

سرویس کولر گازی گرین

برای حفظ سلامت دستگاه، لازم است یک چک لیست سرویس کولر گازی گرین را به طور دوره‌ای تکمیل کنید. قسمت‌های مختلف دستگاه مثل فیلتر، یونیت‌ها، دریچه‌ های ورودی و خروجی، کندانسور و کویل‌ ها باید هر چند وقت یک بار از آلودگی‌ها پاک شوند. تکنسین‌های ما می‌توانند با سرکشی به وضعیت کلی دستگاه و انجام این خدمات، راندمان کولر گازی را افزایش داده و سلامت دستگاه را تضمین کنند.

تعمیر اسپلیت گرین

انواع خدمات تعمیر شامل تعمیرات بُرد الکتریکی، تعویض اتصالات خورده شده، رفع خرابی‌های کندانسور، کمپرسور، کویل‌ها، فن دستگاه، بُرد الکتریکی، تشخیص و رفع اتصالات کوتاه به بدنه دستگاه و تعمیرات کلی موتور کولر گازی در فدک تهویه به طور تخصصی ارائه می‌شوند.

عکس

رایج‌ترین مشکلات کولر گازی گرین

آیا شما هم به دنبال تعمیر کولر گازی گرین خود هستید؟  اگر تا به اینجا با ما همراه هستید، احتمالاً کولر گازی گرین شما دچار اختلال شده و شما به عنوان یک کاربر مسئولیت پذیر، به دنبال کسب اطلاعات در مورد اختلالات کولر گازی هستید. این قسمت از مقاله مخصوص شماست! اینجا لیستی از مشکلات رایج کولر گازی گرین به همراه علل آنها را آورده‌ایم:

روشن نشدن کولر گازی گرین:

احتمالاً با تجربه‌ی این مشکل، برای تعمیر کولر گازی گرین با یک تکنسین تماس گرفته باشید؛ اما آیا از اتصال صحیح دستگاه به جریان برق شهری مطمئن هستید. اگر پاسخ‌تان «بله» است، احتمالاً دستگاه به دلیل یک اتصال کوتاه در بدنه‌ی خود روشن نمی‌شود. همچنین هرگونه خرابی و مشکل در سیستم الکتریکی دستگاه و بُردهای آن می‌تواند باعث روشن نشدن کولر گازی شود.

این مقاله نیز مفید است ارور کولر گازی گرین

عکس

روشن و خاموش شدن پی در پی کولر گازی گرین:

این حالت حتی از مورد اول هم اذیت‌کننده‌تر است. در صورتی که دستگاه به طور متداول «اتومات» می‌کند، احتمالاً یکی از سنسورهای آن آسیب دیده است. اگر سنسورها سالم هستند، به احتمال زیاد عملکرد تنظیم دما و فشار دستگاه مختل شده یا حتی نوسان برق رخ می‌دهد.

به هم خوردن تنظیمات ترموستات کولر گازی گرین یا هرگونه فشار و افزایش دما در دستگاه می‌تواند علت این موضوع باشد.

یخ زدگی کویل‌های کولر گازی گرین:

این مورد می‌تواند در طولانی مدت باعث خرابی دستگاه شده و شما را برای تعمیر کولر گازی گرین آماده کند. این مشکل اغلب به دلیل نقص در جریان هوای مربوط به کویل‌ها رخ می‌دهد. علت اصلی این موضوع می‌تواند مسدود شدن جریان هوا به دلیل آلودگی فیلترها، انسداد لوله‌ها یا خرابی فن‌ها و موتورهای مرتبط با آن باشد.

عکس

تولید باد گرم کولر گازی گرین:

این مشکل عموماً به دنبال کاهش حجم گاز مبرد دستگاه اتفاق می‌افتد. این گاز که وظیفه‌ی خنک کنندگی باد را دارد، طی عوامل مختلفی کاهش می‌یابد و باد گرم تولید می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل، شارژ گازکولر گازی گرین باید به طور دوره‌ای چک شود. خرابی کمپرسور، کثیفی فیلتر هوا و هرگونه نقص در سیستم مبرد از دیگر دلایل این رخداد هستند.

نشت آب از کولر گازی گرین:

معمولاً زمانی که اتصالات و لوله‌ها به طور صحیح عایق بندی نشوند، نشت آب اتفاق می‌افتد. همچنین افزایش هرگونه فشار در اتصالات و لوله‌ها و به دنبال آن گسترش خوردگی‌ها، نشتی را به همراه خواهد داشت. نقص در حوضچه آب کولر گازی نیز می‌تواند باعث نشتی آب از دستگاه شود.

5/5 - (8 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *