تعمیر کولر گازی دوو


من یک کولر گازی دوو دارم اما مدتیه که دچار مشکل شده و درست کار نمی‌کنه ! این گفتة یکی از یکی از مشتریان ماست. آیا شما هم نیاز به تعمیر کولر گازی دوو دارید؟ اگرچه محصولات برند دوو از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردارند اما کولرهای گازی نیز مانند هر وسیله مصرفی دیگری، ممکن است خراب شود و دچار اختلالات مختلفی گردد.

از آنجایی که خرابی دستگاه‌های تهویه مطبوع منزل یا محل کار می‌تواند چالش برانگیز باشد، شناخت ایرادات متداول این دستگاه‌ها می‌تواند شما را در تشخیص مشکل و انتخاب بهترین تعمیرکار کولر گازی راهنمایی کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا تمامی این موارد را درباره تعمیر کولر گازی بخوانیم.

علت خراب شدن کولر گازی دوو چیست؟

همانطور که گفته شد، کولر گازی یک وسیله برقی مصرفی است که احتمالاً در ساعات زیادی از شبانه روز کار می‌کند. اگرچه شرکت دوو محصولات خود را به صورت هوشمند و با کیفیت تولید می‌کند، اما در صورت عدم رعایت و توجه به دستگاه، امکان ایجاد اختلال و خرابی در آن وجود خواهد داشت. در اینجا به شرایط رایجی اشاره کرده‌ایم که ممکن است منجر به خراب شدن کولر گازی دوو شود:

عکس

نصب غیر اصولی کولرگازی دوو

به دلیل محبوبیت استفاده از کولر گازی در منازل و شرکت‌ها، امروزه تعداد فراوانی نصاب وجود دارد که اغلب تخصص و تجربه کافی را ندارند. نصب کولرگازی دوو و هر برند دیگری، استانداردهای خاص خودش را دارد و عدم رعایت هر کدام از این موارد، می‌تواند اختلالات عملکردی جدی را برای دستگاه در آینده رقم بزند.

برای مثال انتخاب زاویه نامناسب در نصب یونیت‌های کولر گازی یا اتصالات آن، باعث ایجاد فشار بیشتر به دستگاه، کاهش راندمان و بعضاً نشتی در این نقاط می‌شود. بنابراین لازم است با انجام تحقیقات کافی، بهترین نصاب کولر گازی دوو را پیدا کنید.

کثیف بودن فیلتر کولر گازی دوو

فیلتر مهمترین بخشی از دستگاه است که هنگام شست وشوی کولر گازی دوو به آن توجه می‌شود. گرد و خاک و آلودگی‌های هوای ورودی به دستگاه با گذر از این فیلتر گرفته می‌شود؛ به همین دلیل، هر چند وقت یک بار باید فیلتر کولر گازی تمیز شود.

اگر فیلتر کولر گازی کثیف باشد، ورودی و خروجی هوای دستگاه مسدود شده و راندمان کولر گازی به شدت کاهش می‌یابد. با انسداد مسیر ورود و خروج هوا، رطوبت داخل دستگاه میان هوای سردِ منحصر شده، گیر می‌افتد و یخ می‌زند؛ این مهمترین علت یخ زدگی کویل اوپراتور کولر گازی است.

عکس

نوسانات برق در هنگام روشن کردن کولر گازی دوو

دستگاه‌های برقی دارای بُرد الکتریکی هستند که انواع خازن‌ها و قطعات الکتریکی را شامل می‌شوند. در صورت نوسانات برق، این قطعات دچار مشکل شده یا حتی می‌سوزند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود از سه راهی‌های محافظ‌ دار برای دستگاه‌هایی مثل کولر گازی استفاده کنید.

در صورتی که دستگاه به دنبال نوسانات برق دچار مشکل شده باشد، لازم است با پیدا کردن شماره تلفن نمایندگی تعمیر کولر گازی دوو، خرابی بُرد دستگاه را رفع کنید.

شما را به خواندن این مقاله توصیه میکنیم دلایل سوختن خازن کولر گازی

آلودگی پنل خارجی کولر گازی دوو

یونیت بیرونی کولر گازی در مجاورت با انواع گرد و خاک و آلودگی‌ها قرار دارد؛ به همین دلیل لازم است هر چند وقت یک‌بار آن را طی بشورید و تمیز کنید

از مهمترین مشکلاتی که به دنبال آلودگی کندانسور کولر گازی رخ می‌دهد، کاهش راندمان دستگاه و خنک نکردن آن است. در صورتی که دستگاه به مدت طولانی با کندانسور آلوده کار کند، امکان خراب شدن قطعات و ایجاد آسیب در آن وجود دارد.

عکس

خوردگی قطعات به دلیل رطوبت

در صورتی که عایق بندی اتصالات کولر گازی به درستی انجام نشود، رطوبت زیادی روی آنها قرار می‌گیرد که امکان خوردگی را به شدت بالا می‌برد. این موضوع به خصوص در شهرهای با آب و هوای مرطوب و شرجی بیشتر رخ می‌دهد. قطعات به مرور زمان دچار خوردگی شده و امکان بروز نشتی یا هر گونه اختلال عملکردی در دستگاه وجود دارد.

تعمیر کولر گازی دوو را به چه کسی بسپاریم؟

مهمترین توصیة ما این است که صرفاً به تکنسین‌هایی اعتماد کنید که کارشان «تعمیر کولر گازی دوو» است. آنها مشخصاً با محصولات این برند آشنا هستند و می‌دانند که هر کدام از مدل‌های برند دوو چه ساختاری دارند. همچنین لازم است از تخصص و تجربة تکنسین مربوطه اطمینان حاصل کنید و سپس با او قرارداد ببندید.

از دیگر نکات مهم در انتخاب بهترین تعمیرکار کولر گازی دوو، توجه به میزان مسئولیت‌پذیری و نظم وی است. دستگاه باید دقیقاً مطابق با زمان اعلامی تعمیر و تحویل داده شود تا هزینه، زمان و انرژی طرفین صرفه هدر نرود.

شماره تماس تعمیر کولرگازی دوو چند است؟

شما برای سرویس و تعمیر کولر گازی دوو باید با نمایندگی کولر گازی دوو به شماره تلفن 22385967 – 021 یا 66583708 – 021 تماس بگیرید و گزارش خدمات خود را به ما اعلام کنید

عکس

فدک تهویه – تعمیر کولر گازی دوو

فدک تهویه به عنوان نمایندگی تعمیرات داکت اسپلیت دوو در تهران و کرج، می‌تواند این خدمات را در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود ارائه کند. ما در فدک تهویه، انواع خدمات نصب، سرویس و تعمیرات کولر گازی دوو را انجام می‌دهیم. تکنسین‌های ما با تجربه و دانش فراوان، نقاط تمایز زیر را بین فدک تهویه و سایر شرکت‌های خدماتی مشابه ایجاد کرده‌اند:

  1. گارانتی خدمات پس از تحویل دستگاه
  2. پشتیبانی، مشاوره و پاسخگویی
  3. حضور و انجام سریع خدمات در تهران و کرج
  4. قیمت‌های رقابتی و مشتری‌مدارانه
  5. مسئولیت پذیری، نظم و خوش قولی در انجام خدمات
  6. برآورد صحیح و دقیق قیمت
  7. انتخاب بهترین روش‌های تعمیراتی برای صرفه جویی در زمان و هزینه
  8. کیفیت بالا در ارائه خدمات
  9. خدمات فدک تهویه برای تعمیرات کولر گازی دوو

ما می‌توانیم تمامی خدمات مربوط به کولر گازی دوو را به شما مشتریان عزیز تهرانی و کرجی ارائه کنیم. خدمات ما شامل موارد زیر هستند:

خدمات کولر گازی دوو ارائه شده از طرف فدک تهویه

نصب کولر گازی دوو: تکنسین‌های ما با حضور در محل، بهترین نقطه را برای نصب انتخاب می‌کنند. آنها بهترین مدل‌های دستگاه را با توجه به ظرفیت و قدرت آنها برای خنک کردن تمام نقاط محیط به شما معرفی خواهند کرد. در صورتی که دستگاه را از قبل خریداری کرده باشید، طبق استانداردهای بین المللی، آن را نصب می‌کنند.

شارژ گاز کولر گازی دوو: کارشناسان فدک تهویه بهترین نوع گاز را با توجه به مدل کولر گازی دوو شما انتخاب کرده و آن را شارژ می‌کنند.

سرویس کولر گازی دوو: انواع خدمات سرویس نظیر تمیز کردن فیلتر کولر گازی، شستشوی اجزاء مختلف یونیت‌های داخلی و خارجی، سرکشی به سلامت دستگاه، تنظیم مجدد ترموستات، کمک به افزایش راندمان دستگاه، عایق بندی مجدد اتصالات و…

تعمیر کولرگازی دوو: ابتدا عیب یابی و تشخیص ارورها توسط تکنسین‌های ما صورت می‌گیرد. سپس خدمات تعمیر مثل رفع خرابی بُرد الکتریکی، تعمیر و تعویض فن دستگاه، رفع خرابی کمپرسور و کندانسور، تعمیر موتور، رفع اتصالات کوتاه دستگاه، تعویض لوله‌ها و اتصالات دچار خوردگی، بهبود وضعیت یونیت‌های دستگاه انجام می‌گیرد.

عکس

 بهترین نمایندگی تعمیرات کولر گازی دوو

فدک تهویه به منظور ارائه بهتر خدمات به مشتریان عزیز با احداث نمایندگی تعمیر کولرگازی دوو  در شهر های تهران و کرج سعی در ارائه بهتر و با کیفیت تر خدمات خود به هموطنان عزیز کرده است.

احداث نمایندگی تعمیرات کولر گازی دوو باعث میشود تا دسترسی هموطنان عزیز به خدمات و تکنسین های با تجربه و متخصص فدک تهویه آسان تر شود و این خدمات با کیفیت بیشتری به هموطنان گرامی عرضه گردد.

رایج‌ترین مشکلات کولر گازی دوو

اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بوده‌اید، احتمالاً کولر گازی شما دچار اختلال عملکردی است. ممکن است در همان ساعات اول با نمایندگی تعمیر اسپلیت دوو تماس گرفته باشید اما بهتر است قبل از تماس، خودتان با مشکلات رایج این دستگاه‌ها آشنا شده و اگر کولرگازی شما شامل یکی از آنها می‌شود، به تکنسین مربوطه اطلاع دهید.

این موضوع حتی می‌تواند امکان کلاهبرداری و دریافت هزینه‌های بالا را کاهش دهد. اینجا برخی از مشکلات رایجی که برای کولرهای گازی دوو رخ می‌دهند را معرفی کرده‌ایم:

عکس

خنک نکردن کولر گازی دوو

ممکن است دستگاه پس از مدتی استفاده، راندمان پیشین خود را از دست داده و فضا را به اندازه کافی خنک نکند. حتی ممکن است باد گرم تولید شود و این موضوع به شدت آزار دهنده باشد.

اصلی‌ترین دلایل بروز این مشکل کثیف شدن فیلتر هوا، برهم خوردن تنظیمات ترموستات، کاهش حجم گاز مبرد، انسداد ورودی‌ها و خروجی‌های دستگاه، خرابی فن و اشکال در موتور و حتی مشکلات کمپرسور و کندانسور باشد.

بیشتر بدانید ارور کولر گازی دوو

نشت آب یا مایع مبرد از کولر گازی

مایع مبرد (گاز کولر گازی) شفاف و شبیه به آب است و خاصیت اسیدی دارد. در صورت نشتی می‌تواند به اجزاء دستگاه و دیوارهای منزل یا محل کار آسیب رسانده و باعث خوردگی شود.

همچنین نشتی آب از اتصالات دستگاه یا پرتاب آب از یونیت‌های داخلی و خارجی آن که معمولاً به دلیل نصب غیر اصولی و عایق‌بندی نادرست اتصالات رخ می‌دهد، از مشکلات رایج کولرهای گازی است.

عکس

خاموش شدن پی در پی کولر گازی دوو

اگر با این مشکل برخورد کرده باشید، احتمالاً به دنبال تعمیر کولر گازی دوو خود هستید. اتومات کردن پی در پی کولر گازی دوو معمولاً به دلیل یک ناتوانی یا افزایش فشار و دما در دستگاه رخ می‌دهد. از مهمترین دلایل آن می‌توان به کثیف بودن فیلتر هوا، کاهش گاز مبرد، خرابی یا به‌هم خوردن تنظیمات ترموستات، خرابی رله استارت و مشکلات فن دستگاه اشاره کرد.

روشن نشدن کولر گازی دوو

این مشکل معمولاً به عوامل بیرونی مثل خرابی ریموت کنترل یا عدم وجود جریان برق مرتبط می‌شود. ابتدا سعی کنید از وجود جریان برق در پریز مطمئن شده و سپس کنترل دستگاه را چک کنید. در صورتی که دستگاه همچنان روشن نمی‌شود، احتمال وجود یک اتصالی در آن وجود دارد. در فرایند تعمیر کولر گازی دوو، حتماً این موضوع بررسی می‌شود و سیم‌ها و اتصالات الکتریکی قطعات چک می‌شوند.

عکس

سایر مشکلات

یکی از مشکلات رایج کولر گازی، تولید و انتشار بوی بد است. گاز مبرد بوی نامطبوعی دارد و در صورت نشتی، از طریق دریچه کولر وارد محیط خواهد شد. به یخ زدگی یونیت‌های داخلی و خارجی دستگاه هم اشاره کردیم که معمولاً به دنبال کثیف بودن فیلتر هوا و انسداد مسیرهای ورودی و خروجی رخ می‌دهد. صدای ناهنجار کولر گازی نیز ممکن است به دلیل شل شدن اتصالات یا خرابی فن یا کندانسور دستگاه به وجود بیاید.

5/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *