باد گرم زدن کولر گازی

باد گرم زدن کولر گازی


.

باد گرم زدن کولر گازی یکی از شایع ترین مشکلات این دستگاه در تابستان می باشد. روزانه مشتریان زیادی با ما تماس میگیرند و این سوالات را می پرسند چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟ چرا کولر گازی خنک نمیکند؟ آیا این مشکل در تابستان برای کولر شما هم پیش آمده است؟ با ما همراه باشید با بررسی دلایل کاهش سرمای کولر گازی و نحوه رفع مشکلات آن

نکته :اگر کولرتان باد گرم میزند تا زمان رسیدن یک تعمیرکار آن را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید زیرا باعث سوختگی کمپرسور و مشکلات بیشتر برای دستگاه میشود.(  تعمیرکار اسپیلت ، سرویسکار داکت اسپیلت )

امروزه کولرهای گازی جزو محبوب ترین سیستم های خنک کننده در بین مردم به شمار می آید و آنچه از عملکرد این دستگاه انتظار می رود رساندن دمای محیط به حد مطلوب مباشد مخصوصا در روزهای گرم تابستان که برای خنکی محیط از انها استفاده بسیار زیادی می شود. اما بارها مشاهده شده که این دستگاه خلاف انتظار عمل  می کند یعنی به جای تولید باد سرد و خنک کردن محیط  باد گرم می زند و محیط را خنک نمی کند.

باد گرم زدن کولر گازی یا کاهش باد سرد اصلا طبیعی نمی باشد و این معنای خوبی ندارد بلکه نشانه معیوب بودن یکی از قطعات دستگاه و نیاز کولر گازی به عیب یابی و تعمیرات کولر گازی می باشد. همچنین درصورت نیاز به تعمیر فن کویل و سرویس سردخانه با فدک تهویه تماس بگیرید.

دلیل باد گرم زدن کولر گازی چیست

باد گرم زدن کولر گازی یکی از شایع ترین عیب های این دستگاه در فصل تابستان می باشد که درصد زیادی از مشتریان با آن مواجه می شوند که عوامل گوناگونی باعث ایجاد این عیب می شود. شاید این مشکل روزی برای دستگاه شما پیش آید و در اینترنت به دنبال دلیل باد گرم زدن کولر گازیتان باشید و به دنبال یک مقاله جامع و کامل باشید که بتواند شما را به طور کامل راهنمایی کنید. در این مقاله قصد داریم 10 دلیل اصلی که باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود را به شما عزیزان معرفی کنیم. همچنین شما می توانید جهت ارتباط با مجموعه همکاران سرویسکار چیلر ، سرویسکار مینی چیلر و سرویسکار پکیج با ما تماس بگیرید.

آیا می دانید در مواقع کاهش سرمایش کولر گازی چه اقداماتی باید انجام دهید؟

ما به عنوان یک تعمیرکار کولر گازی با تجربه به شما توصیه می کنیم اگر روزی احساس کردید که کولرتان باد گرم می زند ابتدا ریموت کنترل دستگاه را چک کنید و از روی حالت کول بودن دستگاه اطمینان داشتید اگر از این موضوع اطمینان داشتید سپس  کاری که می کنید سریعا دستگاه را خاموش کنید سپس موارد زیر را یکی یکی برسی کنید و اگر در زمینه عیب یابی و تعمیرات کولر گازی تخصصی ندارید با یک مرکز مجاز تعمیر کولر گازی تماس بگیرید تا برای عیب یابی دستگاه شما در محل حاضر شوند. زیرا اگر کولرتان در هنگامی که باد گرم می زند کار کند می تواند باعث سوختگی کمپرسور شود که این می تواند برای شما خسارت مالی زیادی به بار آورد .

بررسی 11 دلیل باد گرم زدن کولر گازی و خنک نکردن آن

چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟ چرا کولر گازی خنک نمیکند؟ آیا این مشکل در تابستان برای کولر شما هم پیش آمده است؟ با ما همراه باشید با بررسی دلایل باد گرم زدن کولر گازی و نحوه رفع مشکلات آن

1-عدم سرویس پنل خارجی کولر گازی

کولرهای گازی هم مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دارند و این کار به اندازه ای که در کولرهای گازی دارای اهمیت می باشد شاید در سایر وسایل برقی مانند تلویزیون ، جاروبرقی ، چرخ گوشت و… به آن توجه زیادی نشود. به طوری که می توان به جرات گفت یکی از شایع ترین دلایل خرابی کولرهای گازی مانند باد گرم زدن کولر گازی عدم سرویس این دستگاه می باشد.

هنگامی که که گرد و غبار بر روی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی کولر بنشیند و باعث می شود دقت عملکرد آنها پایین بیاید و در نتیجه باعث تولید باد گرم شود.

بهتر است که به صورت دوره ای معمولا در اوایل فصل بهار به شستشو و سرویس پنل خارجی (کندانسور) این دستگاه بپردازیم تا مجبور نباشیم در یک روز گرم تابستانی به علت باد گرم زدن کولر گازی تا زمان رسیدن تعمیرکار کولر گازی در گرمای تابستان بمانیم

اگر با سیستم کولر گازی آشنایی دارید می توانید در قسمت آموزش سرویس کولر گازی خودتان این کار را انجام دهید در غیر این صورت با سرویسکار کولر گازی دوره دیده تماس بگیرید تا به سرویس کولر گازی شما بپردازند.

ثبت درخواست سرویس کولر گازی

 

سرویس پنل خارجی کولر گازی
سرویس پنل خارجی کولر گازی

 2 – مسدود شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی و کاهش سرمای کولر گازی

یکی از شایع ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی کیپ شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی کولر گازی در اثر گردو غبار می باشد. هنگامی که مسیر خروجی باد گولر گازی مسدود شود جریان هوا نسبت به قبل کندتر وضعیف تر می شود. این گرفتگی باعث خواهد شد تا کویل های خنک کننده جریان هوا برفک بزنند  و این برفک ها  مسیر جریان هوا را بیشتر مسدود کنند. وقتی جریان باد به راحتی در مسیر کویل های خنک کننده حرکت نکند باد خروجی دستگاه کم و گرم می باشد

بهتر است هنگامی که کولرتان باد گرم می زند قبل از اینکه به با تعمیرکار تماس بگیرید نگاهی به فیلتر های دستگاه بی اندازید و اگر کثیف می باشد آن را بشویید و تمیز کنید شاید مشکل شما حل شود و لازم به پرداخت هزینه اضافی نشوید.این کار را می توانید از قسمت آموزش سرویس پنل داخلی کولر گازی انجام دهید.

سرویس فیلتر کولر گازی
سرویس فیلتر کولر گازی

 

3 – سوخته شدن فن یا موتور فن در باد گرم زدن کولر گازی

همان طور که می دانید فن یکی از قطعات کولر گازی می باشد که با چرخش پره ها از ان برای تولید هوا استفاده شده است حال اگر به هر دلیلی این قطعه از کولر گازی یا موتور الکتریکی که باعث چرخش فن می شود (موتور فن ) خراب شود یا بسوزد هیچ بادی تولید نمی شود در نتیجه باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود.

معمولا بررسی دلیل خرابی فن و موتور فن کولر گازی به کارشناس نیاز دارد بهتر است کار را به متخصص آن بسپارید.

موتور فن کولر گازی
موتور فن کولر گازی

 4 – کم بودن مقدار گاز کولر گازی

بازهم مثل همیشه کم بون مقدار گاز کولر گازی باعث دردسر می شود. این بار کم بودن گاز دستگاه باعث می شود که کولر گازی باد گرم بزند.

به جرات می توان گفت که یکی از شایع ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی کم بودن مقدار گاز آن می باشد. به قدری مقدار گاز دستگاه دارای اهمیت می باشد که هرگز نباید از آن غافل شوید.

عوامل مختلفی باعث کم شدن گاز کولر می شود مانند وجود نشتی در لوله های گاز ، و یا انجام عمل شارژ گاز به صورت غیر صحیح و…. در هر صورت بهتر است تا هر سال قبل از شروع فصل گرما و راه اندازی کولرهای گازی از یک سرویسکار کولر گازی بخواهید تا مقدار گاز سیستم را اندازه گیری کند و بررسی های لازم را انجام دهد تا مجبور نباشید در اوج گرمای تابستان به علت عدم شارژ گاز کولر گازی از آن استفاده نکنید.

ثبت درخواست شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی
شارژ گاز کولر گازی

 5 – خراب شدن کمپرسور کولر گازی باعث کاهش سرمای کولر گازی می شود

تعمیرکاران کولر گازی کمپرسور کولر گازی را به عنوان قلب سیستم می شناسند به طوری که عملکرد کلیه اجزای کولر گازی به عملکرد کمپرسور بستگی دارد. همان طور که قلب انسان دارای ارزش بسیار زیادی می باشد این قطعه هم برای کولر گازی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار می باشد بنابراین تا می توانید در نگهداری این قطعه کوشا باشید

وقتی کمپرسور کولر گازی به درستی کار نکند این عیب را خود به گونه های مختلفی درعملکرد طبیعی کولر گازی خود را  نشان می دهد. یکی از علائمی در کولر گازی که می تواند نشانه خراب بودن کمپرسور باشد باد گرم زدن کولر گازی بجای باد خنک می باشد.

یکی از دلایلی که در ابتدای مطالب به شما توصیه کردیم که اگر کولرتان باد گرم زدن فورا آن را خاموش کنید به همین دلیل می باشد که ممکن است علت ان خرابی کمپرسور باشد و در صورت کارکردن کولر گازی در آن حالت به کمپرسور فشار بیشتری وارد شود در نتیجه باعث سوختگی کمپرسور شود که این کار باعث ضرر مالی زیادی برای شما می شود.

بررسی دقیق مشکل کمپرسور یک موضوع بسیار حرفه ای است. بهتر است از مراکز مجاز و رسمی تعمیرات کولر گازی که دارای تعمیرکاران با تجربه و متخصص هستند برای این کار کمک بخواهید.

درخواست تعمیرکار کولر گازی

کمپرسور کولر گازی
کمپرسور کولر گازی

 6 – ترموستات خراب است و کولر گازی باد سرد می زند

یکی از امکانات کولر گازی تظیم دمای آن از روی ریموت کنترل کولر گازی به حد دلخواه خود می باشد یعنی می توانید دمای دستگاه را برحسب نیاز خود کم یا زیاد کنید. گاهی دیده شده است که میزان درجه دمایی که به ترموستات می دهید مناسب نیست و این باعث می شود که کولر نتواند دمای محیط را به حد مطلوب برساند و نیاز باشد که دمای دستگاه را پایین تر بیاورید.

اما در برخی مواقع مخصوصا در روزهای خیلی گرم تابستان هرچقدر دمای کولر را پایین می اوریم بازهم دمای محیط خنک نمی شود و کولر گازی باد گرم می زند. در چنین مواقعی اگر کولرتان مشکل دیگری نداشته باشدممکن است ترموستات آن خراب شده باشد و یعنی هنگامی که شما دمای دستگاه را تغییر می دهید ترموستات نتواند تشخیص دهد که روی چه دمای قرار دارد به همین دلیل دمایی را که شما تنظیم می کنیم در واقع دمای مورد نظر کولر و خنکای مورد نظر شما نیست.

بنابراین یکی دیگر از اجزایی که باید هنگام باد گرم زدن کولر گازی مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرد ترموستات آن می باشد باید از نظر اتصالات سیم و… مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز تعویض یا تعمیر شود.

نحوه تست ترموستات کولر گازی

تعمیر ترموستات کولر گازی
تعمیر ترموستات کولر گازی

 7 – شکستگی یا مسدود شدن مسیر لوله های کولر گازی

پنل داخلی و خارجی کولر گازی توسط لوله های مسی بهم وصل می شوند گاهی عوامل مختلفی مانند تعمیرات ساختمانی یا سقوط اجسام سنگین روی آنها باعث شکستن ، له شدن و یا سوراخ شدن انها می شود.

وقتی لوله ها سوراخ شوند و یا بشکنند ذرات ساختمانی و خاک لوله را مسدود می کنند و عدم ورود و تامین هوا باعث می شود باد خروجی از کولر کیفیت لازم را نداشته باشد.

نکته : اگر در هنگام نصب کولر گازی اندازه لوله های مسی توسط نصاب کولر گازی به درستی انتخاب نشده باشد می تواند در میزان بازدهی و کیفیت باد دستگاه تاثیر گذار باشد.

لوله کولر گازی
لوله کولر گازی

 8 – تنظیم ریموت کنترل کولر گازی

برخی از دستگاه های کولر گازی دارای حالت گرمایشی و سرکایشی می باشند یعنی هم سرما تولید می کنند و گرما که در فصل تابستان از این حالت استفاده می شود.

هنگامی که بخواهید حالت کولر گازیتان را تغییر دهید باید حالت ان را از روی ریموت کنترل تغییر دهید یعنی روی حالت cool  یا hot  قرار دهید.

اما در برخی مواقع این کار به اشتباهی صورت می گیرد و یا اینکه به صورت اتفاقی دستتان روی دکمه مد می رود و تغییر حالات می دهید و این باعث می شود که کولرگازی خلاف انتظار عمل کند یعنی مثلا درفصل تابستان بجای باد خنک باد گرم بزند و این باعث آزار شما شود.

یکی از عمده ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی در فصل تابستان همین مورد می باشد . پس هنگامی که مشاهده کردید کولرتان باد گرم می زند اگر دستگاهتان دو حالته می باشد ابتدا از حالت مد آن روی ریموت کنترل کولر گازی حاصل اطمینان کنید.

نحوه تنظیم ریموت کنترل کولر گازی

ریموت کنترل کولر گازی
شاید به خاطر ریموت کنترله که کولر گازی باد سرد نمی زنه

9 – پوشیده بودن پنل خارجی کولر گازی

یکی دیگر از دلایل آن است که بعضی از مشتریان. با شروع فصل زمستان روی کندانسور یا یونیت بیرونی را با کاور کولر گازی می پوشانند .که دستگاه زیر برف و باران نماند  وبا شروع فصل تابستان فراموش می کنند. که کاور را باز کنند و این موضوع دلیل گرم شدن باد کولر گازی میتواند باشد، زیرا کمپرسور نمی تواند گرمای تولید شده توسط گاز را خارج کند. و کمپرسور دچار اورلو می شود زیرا کمپرسور باید با ولتاژ بالایی که توسط خازن کمپرسور تولید می شو.د راه اندازی شود  پس اگر روی کمپرسور ولتاژ پایین برود ، کمپرسور آمپر می کشد و اورلود میکند.

باد گرم زدن کولر گازی
پنل خارجی پوشیده از دلایل کاهش سرمای کولر گازی

 10 – معوب بودن برد کولر گازی و بادگرم زدن کولر گازی

برد کولر گازی مانند مغز انسان عمل می کند. کار فرمان دادن به اجزا را دارد و اگر به هر دلیل برد کولر گازی به سایر اجزا به درستی فرمان ندهد. در نتیجه انها هم به درستی عمل نمی کنند و باعث ایجاد عیب در دستگاه می شود.

برای مثال اگر برد کولر گازی فرمان درستی به ترموستات یا موتور فن کولر گازی ندهد. باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود. پس اگر شما هم روزی با مشکل باد گرم زدن کولر گازی مواجه شدید .از سالم بودن برد دستگاه اطمینان حاصل کنید که این کار حتما متخصص خود را می خواهد.

برد کولر گازی
برد کولر گازی

11 – تاثیر سوختن خازن کولر گازی بر باد گرم زدن کولر گازی

خازن کولر گازی یکی از قطعات مهم و اصلی کولر گازی می باشد .که در نحوه کار کرد ان تاثیر بسیار زیادی دارد گاهی مواقع علت باد گرم زدن کولر گازی و خنک نکردن آن در سوختن خازن کولر گازی می باشد .که در چنین مواقعی باید از یک تعمیرکار بخواهید تا خازن دستگاه را تعویض کنیئد.

ثبت درخواست تعویض خازن کولر گازی

 

به طور کلی برخلاف تصورات عموم مردم فقط عدم .سرویس کولر گازی یا کمبود شارژ گاز کولر گازی دلیل اصلی باد گرم زدن کولر گازی نیست.این عوامل مختلفی باعث ایجاد این مشکل شایع کولر گازی می شود .که در بالا به مهمترین انها اشاره شد .بهتر است دلیل پیدا کردن این عیب  را به متخصص آن بسپارید. تا تک تک علت های آن را بررسی و رفع کنند تا مشکل به طور اساسی و کلی حل شود.

ما می توانیم مشکل باد گرم زدن کولر گازی شما را در کمترین زمان ممکن رفع کنیم

فدک تهویه یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیر کولر گازی با بیش از 10 سال سابقه کاری در زمینه تعمیرات کولر گازی می باشد.دارای تخصص و تبحر در عیب یابی کولر گازی می باشد. ما هرساله در تابستان با موج زیادی از مشتریان که با مشکل کاهش سرما یا باد گرم زدن کولر گازی با ما تماس میگیرند. مواجه می شویم . به همین دلیل در این زمینه تبحر و تجربه های کاری درخشانی را کسب کرده ایم .و دارای مهارت در رفع مشکل باد گرم زدن کولر گازی هستیم و خوشبختانه تعداد بالایی از مشتریان از ما رضایت کافی را کسب کرده اند. و به همین دلیل ما را به دیگر مشتری ها هم معرفی کرده اند.

در هر زمان که شما احساس کردید کولرتان باد گرم میزند .سریعا کولر را خاموش کنید و با ما تماس بگیرید. تا در کمترین زمان ممکن تیمی از متخصص تعمیرکاران را برای رفع عیب دستگاه شما به محل اعزام کنیم.

3.8/5 - (57 امتیاز)

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *