ارور پکیج ایران رادیاتور

ارور پکیج ایران رادیاتور


در این مقاله با شناخت کامل انواع ارور پکیج ایران رادیاتور( error پکیج ایران رادیاتور ) در کنار شما هستیم.در سالهای گذشته محصولاتی مانند کولرها، یخچال، اجاق گاز و… ترکیبی از مکانیک و الکترونیک بود که قسمت الکترونیک بعنوان منبع تغذیه تنها وظیفه تامین انرژی دستگاه را بر عهده داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی بخش های مکانیکی دستگاه ها به مرور حذف یا بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار گرفت. و با بهره گیری از بردهای الکترونیکی بسیاری از قسمتها به صورت فرمانپذیر در آمدند. و آنگونه پیش رفت که تا به امروز شاهد تمام الکترونیکی شدن دستگاه ها و همچنین هوشمند شدن آن ها را شاهد هستیم. یکی از مزایای این پیشرفت، امکان تشخیص خطاهای هر دستگاه با استفاده از کدهایی که در خروجی نمایش داده میشود می باشد. در ادامه این مطلب به شناخت انواع ارور پکیج ایران رادیاتور و روش های رفع خطا و تعمیر پکیج می پردازیم.(تعمیرکار داکت اسپیلت)

 نمایش کد خطا ارور پکیج ایران رادیاتور

اگر متوجه شدید یک یا چند چراغ سبز رنگ روی دستگاه چشمک می‌زند و یا روی صفحه دیجیتال اروری نمایان شده است .در این صورت پکیج خراب شده و برای اینکه بدانید مشکل از کجاست باید معنی کدهای خطا را بدانید. در زیر کدهای خطای انواع پکیج ایران رادیاتور و معنی آن را در چندین جدول قرار داده ایم

در پکیج های دیواری ایران رادیاتور مدل آنالوگ روی پانل دستگاه چراغ هایی وجود دارد که در زیر هر چراغ عددی از ۳۰ تا ۸۰ درج شده است. این چراغ ها در حالت عادی وقتی شیر آب باز است از ۳۰ به صورت جفت جفت حرکت کرده و به ۸۰ خاتمه پیدا میکند .و در حالت زمستانی دمای آب مدار را نشان میدهند . در مواقع ایراد در قطعه ای از دستگاه این ایراد توسط برد الکترونیک شناسایی و در مورد هر ایراد چراغ و یا چراغ هایی به صورت ممتد چشمک می‌زند. در پکیج های دیجیتال این خطاها با یک حرف انگلیسی و یک عدد روی صفحه نمایان می‌شود. مثال : E8

برای هر گونه سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور و روشن کردن پکیج ایران رادیاتور میتوانید از طریق پر کردن فرم درخواست تعمیرات پکیج و یا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

منظور از کد خطا یا ارور در پکیج ایران رادیاتور چیست؟

اگر زمانی بخش از بدن شما دردی را تجربه کند چه خواهید کرد؟ بدون شک بلافاصله دستتان را به نقطه درد برده و روی آن قرار میدهید. زیرا سیگنالهای عصبی آن قسمت شما را متوجه نقطه درد کرده و بی اختیار دستتان به آن سمت میرود.

برنامه نویسان در حین نوشتن فرامین مربوط به یک دستگاه نقاط درد دستگاه را با کدهای کوتاهی مشخص می نمایند که در صورت خرابی یا هر نوع ایراد، بلافاصله خطای مربوط به آن قسمت روی صفحه نمایش داده می شود. به عبارتی زبان محاوره ای بین یک دستگاه و انسان همین کدهای خطاست.

نحوه نمایش ارور پکیج ایران رادیاتور

در بعضی از پکیج ها که دارای صفحه دیجتالی یا متریکس نمی باشند عموماً کدهای خطا از روی چراغ های دستگاه مشخص میگردد. این خطاها تقریبا مشابه پیام های مورس نمایش داده میشود و تنها با کمی دقت و مطالعه کاتالوگ سرویس دستگاه میتوان متوجه نوع خطای آن شد. بعنوان مثال چراغ ارور به نوعی چشمک میزند که اگر آن را به نقطه و خط تبدیل کنیم چیزی مشابه این شکل به دست می آید (ـــــ . . . ـــــ . . . ـــــ . ــــــ) خطوط به معنی طول روشن یا خاموش ماندن چراغ و نقطه ها سریع چشمک زدن آن را نمایش می دهند. البته این چشمک زدن ها حالتهای مختلفی دارد که در دفترچه مربوطه میتوان ارور پکیج ایران رادیاتور را یافت.

اما در کولرهایی که دارای صفحه دیجیتالی هستند، وضعیت متفاوت است. و ارور پکیج ایران رادیاتور با زبان گویاتری با شما ارتباط برقرار میکند که عموما ترکیب دو یا چند عدد و حرف لاتین است. مثلا: E01 که حرف E اشاره به کلمه Error یا خطا دارد. و عدد مقابل آن بخش مربوطه و نوع خطا را بیان می نماید.

ارور پکیج ایران رادیاتور
ارور پکیج ایران رادیاتور

توضیح مربوط به ارور پکیج ایران رادیاتور را کجا باید یافت؟

عموما به همراه هر دستگاه پکیج یک یا دو دفترچه راهنما ارائه میگردد که یکی مربوط به راهنمای کاربر و یکی مربوط به راهنمای سرویس است. البته در بسیاری از نمایندگی ها یا حتی کارخانه سازنده، دفترچه مربوط به راهنمای سرویس را حذف کرده و به مشتری ارائه نمی دهند. اما اگر این دفترچه را در دسترس دارید، حتماً به آن مراجعه نموده و طبق دستور العمل مربوط به همان ارور عمل نمایید.

اما چنانچه دفترچه سرویس را در اختیار نداشتید و در تشخیص ارور پکیج ایران رادیاتور دچار مشکل شدید، بهترین منبع برای پیدا کردن توضیح کد خطا، اینترنت است. کافیست با جستجوی مدل دستگاه و نوع خطا، به راحتی اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید.

اقدامات اولیه در صورت مشاهده کد خطا در پکیج ایران رادیاتور

معمولاً بسیاری از کولرها ممکن است بعلت کارکرد طولانی و داغ شدن برد دستگاه، دچار اختلالاتی شوند که منجر به بروز ارور شود. لذا اولین پیشنهاد ما این است که ابتدا پکیج را خاموش نموده سپس کاملا آن را از برق بکشید، سپس با چند بار فشردن دکمه های روی پکیج ، (در صورت موجود بودن) برق داخل مدار را تخلیه کنید. سپس اجازه بدهید حدود نیم ساعت در همین وضعیت باقی بماند. این عمل کمک می کند تا حافظه و پردازنده کاملا تخلیه شده و به اصطلاح ریست شوند. حال پکیج را به برق زده و آن را روش نمایید.

چنانچه ارور پکیج ایران رادیاتور همچنان برقرار بود یا پس از مدتی دوباره ظاهر گشت، از ریست یا دستکاری مجدد خودداری نموده و با سرویس دهنده آن تماس بگیرید.

نکته مهم در خصوص رفع عیب از طریق تشخیص ارور پکیج ایران رادیاتور این است که حتی اگر منبع عیب را تشخیص و رفع نمودید، باز هم لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که هر علتی معلولی دارد، بدین معنی که خرابی هر قسمتی علتی دارد و خود آن قسمت نمیتواند باعث خرابی خودش شده باشد. به همین خاطر لازم است با کمک یک متخصص علت خرابی را یافته و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

ارور ایران رادیاتور
ارور ایران رادیاتور

چند نوع ارور در پکیج وجود دارد؟

با توجه به گستردگی مدلها و تنوع برندهای پکیج، نوع و کد خطای هر مدل با بقیه ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از ارائه لیست دقیق ارورها معذوریم. اما بصورت کلی خطاها در پکیج به قسمت های زیر اشاره دارند:

  • اشکال در موتور و فن داخل و بیرون
  • سنسورهای بخش بیرونی
  • سنسورهای بخش داخلی
  • سوئیچ کنترل دمای آب
  • سنور ولتاژ
  • عدم کارکرد صحیح شعله
  • رفتار غیر عادی سیستم
  • قطعی اتصال یونیت داخل و خارج
  • خرابی حافظه EEPROM
  • افت ولتاژ مدار تغذیه

بله دقیقا درست است پیدا کردن عیب دقیق و برطرف کردن آن مستلزم داشتن تخصص کامل درباره تعمیر پکیج ایران رادیاتور و ابزار موردنیاز است که در بسیاری از ارور ها این مشکل ساده بوده و شما با دانستن آن قادر به برطرف کردن آن هستید ولی برطرف کردن بسیاری از کد خطا یا ارورها احتیاج به مهارت و تخصص لازم دارد؛ پس اگر درزمینهٔ تعمیر و سرویس دستگاهی که کد خطا داده است تخصصی ندارید به‌هیچ‌عنوان اقدام به این کار نکنید زیرا علاوه بر برطرف نکردن مشکل امکان آسیب رساندن به خود یا پکیج اسنوا بسیار زیاد است.

برای هر گونه سرویس و تعمیر پکیج یا تعمیر کولر گازی میتوانید از طریق پر کردن فرم درخواست تعمیرات و یا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید ما دارای متخصص ترین  سرویسکار چیلر ، سرویسکار مینی چیلر ، سرویسکار فن کویل ، سرویسکار سردخانه ، سرویسکار اسپیلت و سرویسکار پکیج می باشیم .

ارور پکیج ایران رادیاتور مدل M

Table Plugin

ارور پکیج ایران رادیاتور مدل BM

Table Plugin

کد خطا و ارور پکیج ایران رادیاتور مدل K

Table Plugin

کد خطا و ارور پکیج ایران رادیاتور مدل L

Table Plugin
4.4/5 - (9 امتیاز)

13 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *