تعمیرات داکت اسپیلت

تعمیرات داکت اسپیلت


راه اندازی داکت اسپلیت در حالت سرمایش و گرمایش  یعنی تغییر حالت از زمستانه به تابستانه و برعکس که در بیشتر موارد یک کار تخصصی است و نیاز است از یک سرویسکار داکت اسپلیت کمک بگیرید. سیستم های داکت اسپلیت امکانات بسیاری را برای نیازهای سرمایش و گرمایش در فضاهای مسکونی و تجاری ارائه می دهند.

آشنایی با اجزاء و راه اندازی یک سیستم داکت اسپیلت برای عملکرد کارآمد در تابستان و زمستان ضروری است. این مقاله راهنمای جامعی در مورد راه اندازی داکت اسپلیت برای عملکرد بهینه در حالت سرمایش در تابستان و حالت گرمایش در زمستان ارائه می دهد.

مقدمه ای بر راه اندازی داکت اسپلیت

یکی  از ویژگی داکت اسپلیت ها که باعث شده است این روزها مورد توجه مشتری قرار بگیرید علاوه بر داشتن حالت سرمایش داکت اسپلیت در فصل تابستان ، داشتن حالت گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان می باشد که می توانند از آن برای گرم کردن فضای مورد نظرشان در فصل زمستان نیز استفاده کنند.

نصب داکت اسپلیت  به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع کارآمد به این دلیل بسیار محبوب است که هم قابلیت سرمایش و هم گرمایش را فراهم می‌کند تا محیط داخلی شما را در طول سال فراهم میکند.

درباره داکت اسپلیت

یک سیستم داکت اسپلیت شامل دو جزء اصلی است – یک واحد داخلی که هوای مطبوع را داخل اتاق بگردش در میآورد و یک واحد خارجی که کمپرسور و سایر اجزای کلیدی را برای تسهیل تبادل گرما در خود جای می دهد.

سیستم های داکت اسپلیت کنترل آب و هوای را بطور موثر با توانایی بالا در خنک کردن یا گرم کردن اتاق ها یا مناطق جداگانه ارائه می دهند. نصب و کارکرد آنها نیز نسبتاً آسان است و انعطاف پذیری و صرفه جویی در مصرف انرژی را فراهم می کند.

یونیت داخلی معمولاً از یک فن، کویل اواپراتور، فیلتر هوا و کنترل تشکیل شده است. این بخش مسئول سرد کردن یا گرم کردن هوا قبل از توزیع آن در اتاق است.

یونیت خارجی کمپرسور، کویل کندانسور و فن را در خود جای داده است. این بخش برای آزاد کردن گرمای جذب شده از هوای داخل در طول حالت خنک کننده و بالعکس در حالت گرمایش عمل می کند.

راه اندازی داکت اسپلیت برای تابستان
راه اندازی داکت اسپلیت برای تابستان

راه اندازی نصب داکت اسپلیت برای حالت تابستانه (حالت خنک کننده)

یکی از ویژگیهای مهم داکت اسپیلت ها داشتن سیستم خنک کننده می باشد که باید در فصل تابستان راه اندازی شود. راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت دارین چندین مرحله می باشد که باید با دقت انجام شود.

راه اندازی صحیح سیستم داکت اسپیلت شما برای اطمینان از عملکرد مطلوب در ماه های گرم تابستان بسیار مهم است.

چگونه به تنظیم داکت اسپلیت در فصل تابستان برای سرمایش آن بپردازیم؟

قبل از راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت در فصل بهار ابتدا باید سیستم سرمایش داکت اسپلیت را توسط سرویسکار ماهر فدک تهویه سرویس کنید.

  • جهت راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت باید ابتدا حالت گرمایش داکت را از کار بی‌اندازیم.
  • اگر گرمایش داکت پکیج فعال باشد یا موتورخانه فعال باشد، باید ابتدا برای سرویس و شارژ گاز داکت اسپلیت اقدام شود.
  • برای تنظیم سیستم سرمایش داکت اسپلیت ابتدا باید داکت اسپلیت را روی سرمایه یا دانه برف و یا کول قرار دهید.
  • دمای را روی 23 درجه یا 26 درجه سانتی گراد قرار دهید.
  • سپس دما را متناسب با دمای محیط و برحسب نیاز تغییر دهید.
نیروی فدک تهویه درحال جابه جایی داکت اسپلین
جابه جایی داکت اسپلیت

راه اندازی و نگهداری سیستم خنک کننده داکت اسپلیت

برای استفاده حداکثری از سیستم خنک کننده داکت اسپلیت، این نکات را برای بهره برداری و نگهداری دنبال کنید.

1. تنظیم دمای مورد نظر

ترموستات را با دمای دلخواه خود تنظیم کنید و از تنظیمات قابل برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف انرژی بر اساس برنامه خود استفاده کنید.

2. تمیز کردن و نگهداری فیلترها

فیلترهای هوا را به طور مرتب تمیز یا تعویض کنید تا از جریان هوا و کارایی مناسب اطمینان حاصل کنید. فیلترهای کثیف می توانند عملکرد را مختل کنند و منجر به مصرف انرژی بیشتر شوند.

3. تمیز کردن و نگهداری فیلترها

  • فن رادیاتور داکت اسپلیت را با کمک شیشه پاک کن و دستمال نرم تمیز کنید.
  • بررسی گاز مبرد داکت اسپلیت: مرحله‌ی بعدی در تنظیم سرمایش داکت اسپلیت این است که باید گاز مبرد را بررسی کنید. در صورت نیاز باید شارژ گاز داکت اسپلیت انجام شود.
  • بستن درب و پنجره ها: برای متعادل شدن هوای محیط باید تمامی درب و پنجره ها بسته باشد تا سرمای کافی در محیط گردش داشته باشد.
  • تنظیم سرمایش داکت اسپلیت از روی دکمه cool روی ترموستات داکت اسپلیت
  • تنظیم دمای 24-26 درجه سانتی گراد: دما را برحسب نیاز تغییر دهید.
  • غیر فعال کردن حالت گرمایش داکت اسپلیت توسط سرویس کار: حالت گرمایش اسپلیت و موتورخانه باید غیر فعال گردد و برای اینکار بهتر است سرویس نیز همزمان انجام شود.
  • خالی کردن آب داخل کویل آبگرم داکت اسپلیت: آب داخل کویل یا منبع باید خالی شود. در صورت خالی نکردن آب کویل، لوله‌ها و منابع دچار پوسیدگی می‌شوند.

راه اندازی داکت اسپلیت برای زمستان
راه اندازی داکت اسپلیت برای تابستان

راه اندازی نصب داکت اسپلیت برای حالت زمستانه (گرمایش)

برای تغییر سیستم داکت اسپلیت خود به حالت گرمایش در ماه های سرد زمستان، به این سادگی نیست که تنها کافی باشد تنظیمات ترموستات را از خنک کننده به حالت گرمایش تغییر دهید. قبل از اینکه به راه اندازی سیستم گرمایش کانال اسپلیت خود بپردازید، باید برخی از نکات و پیش نیاز ها را در نظر بگیرید. از حصول اطمینان از داشتن ابزارهای مناسب تا بررسی مجدد سازگاری سیستم خود، این چک لیست شما را مانند یک حرفه ای کارکشته در مراحل آماده سازی راهنمایی می کند.

راه اندازی,گرمایش داکت اسپیلت شامل 4 مرحله می باشد که باید قدم به قدم پیش بروید تا بتوانید دستگاه را به درستی راه اندازی کنید. اگر در انجام این کار تجربه ای ندارید بهتر است که از تعمیرکار داکت اسپلیت جهت راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت کمک بگیرید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

شاید در برخی موارد به علت مشغله های کاری یا بلد نبودن مشتریان جهت راه اندازی داکت اسپلیت برای فصل تابستان و زمستان به یک تعمیرکار نیاز دارید تا این کار را برای شما انجام دهد.

چگونه در زمستان گرمایش داکت اسپلیت را تنظیم کنیم؟

راه اندازی و تنظیم داکت اسپلیت در فصل زمستان نیازمند این است که به نکات زیر توجه کنید.

الف – توجه به نوع سیستم گرمایش داکت اسپلیت برای نحوه تنظیم گرمایش اهمیت دارد.

دو نوع سیستم گرمایش داکت اسپلیت وجود دارد:

سیستم گرمایش داکت اسپلیت به صورت هیت پمپ

سیستم گرمایش داکت اسپلیت به صورت آبگرم

ب -برای راه اندازی ابتدا باید داکت اسپلیت را سرویس کنید. سرویس داکت اسپیلت جهت راه اندازی آن در فصل زمستان شامل 3 مرحله می باشد.بنابراین جهت سرویس داکت اسپلیت بهتر است از سرویسکار ماهر در این زمینه کمک بگیرید. زیرا سرویس به موقع سبب می‌شود تا داکت اسپلیت دچار مشکل نشود و به تعمیر اسپلیت نیاز نباشد.

 ج – بعد از راه اندازی و سرویس داکت اسپلیت، باید هواگیری انجام شود.

جابه جایی و نصب داکت اسپلیت توسط نیروی فدک تهویه
تنظیمات گرمایش داکت اسپلیت

نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت به صورت هیت پمپ

در سیستم گرمایش داکت اسپلیت به صورت هیت پمپ مراحل زیر را دنبال کنید:

در این سیستم از کمپرسور جهت افزایش دما و از فشار مبرد استفاده می‌شود.

با ریموت کنترل داکت اسپلیت، مود را تغییر دهید.

مود باید در حالت خورشید یا هیت Heat قرار گیرد.

سپس دمای مورد نظر را براساس نیاز تغییر دهید.

درجه گرمایش را روی دمای 16-18 تنظیم کنید، در صورتی که باز هم هوا سرد بود می‌توانید دما را افزایش دهید.

بهتر است به تدریج دما را افزایش دهید. اگر ناگهانی دما را روی 24 بگذارید، محیط بیش از حد معمول گرم خواهد شد.

حال می‌توانید با توجه به نکته‌های بیان شده جهت تنظیم گرمایش سیستم داکت اسپلیت، با خیال راحت دمای محیط را به حد مطلوب برسانید.

نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت به صورت آبگرم

در سیستم گرمایش داکت اسپلیت به صورت آبگرم مراحل زیر را دنبال کنید:

در این سیستم گرمایشی آب گرم از طریق پکیج یا موتورخانه تامین می‌شود.

قبل از راه اندازی سیستم داکت اسپلیت برای فصل زمستان مدل آبگرم باید اقدام به تغییر وضعیت پکیج کنید.

بهترین زمان برای سرویس گرمایش داکت اسپلیت، اوایل فصل پاییز و قبل از هوای سرد می‌باشد.

اولین قدم برای سرویس این است که باید فیلترهای یونیت داخلی را شستشو دهید.

همچنین می توانید از سرویسکار ماهر برای سرویس و راه اندازی سیستم گرمایش داکت اسپلیت کمک بگیرید.

شیرهای آبگرم را باز کنید.

دستگاه داکت اسپلیت را راه‌اندازی کنید.

در این نوع سیستم باید داکت اسپلیت را روی فن قرار دهید و سپس دما را از روی کنترلر تنظیم کنید.

با کنترلر مود یا حالت را روی هیت Heat قرار دهید.

دما را روی 18 تنظیم کنید و سپس دما را براساس نیاز افزایش دهید.

تعمیرکار فدک تهویه درحال تنظیمات داکت اسپلیت برای فصل تابستان
تنظیمات داکت اسپلیت برای فصل تابستان

بهینه سازی توزیع حرارت در فضا

برای اطمینان از توزیع موثر گرما، مطمئن شوید که دریچه های شما بدون مانع و عاری از هرگونه انسداد هستند. بستن دریچه‌های هوا در اتاق‌های بلااستفاده نیز می‌تواند به هدایت گرمای بیشتر به اتاق‌هایی که بیشتر رفت و آمد می‌کنید کمک کند و هوای مطبوع و گرمای مورد نیاز و بهره‌وری انرژی را برای شما به ارمغان آورد.

تنظیم ترموستات داکت اسپلیت برای گرمایش

ترموستات اسپلیت خود را روی دمای مناسب برای حالت گرمایش تنظیم کنید، معمولاً حدود 24 تا 26 درجه فارنهایت. تنظیم دمای کمی پایین‌تر زمانی که دور هستید یا در خواب هستید می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی بدون از دست دادن گرما کمک کند.

تعمیر و نگهداری منظم برای افزایش کارایی و گرمایش داکت اسپلیت

با برنامه ریزی منظم برای بررسی های تعمیر و نگهداری، سیستم گرمایش داکت اسپلیت خود را در سطح ایدآل  نگه دارید. این می تواند شامل تعویض فیلترهای هوا، تمیز کردن دریچه ها، و بازرسی دستگاه برای هر گونه علائم ساییدگی و پارگی باشد. تعمیر و نگهداری منظم به اطمینان از راندمان مطلوب و افزایش طول عمر سیستم شما کمک می کند.

نصب داکت اسپلیت توسط نیروی فدک تهویه
مرکز نصب داکت اسپلیت

شست و شو و نظافت یونیت داخلی و خارجی

با شروع فصل سرما برای تغییر وضعیت داکت اسپلیت از حالت سرمایش به گرمایش، اولین کاری که باید انجام داد شستشوی فیلتر یونیت داخلی می باشد. برای این کار می بایست دریچه بازدید داکت اسپلیت را باز نمایید و با جدا کردن آن از دستگاه اقدام شستشوی کامل آن نمایید.

سپس به سراغ یونیت خارجی بروید، اگر توجه کنید قسمت پشت یونیت خارجی دارای شبکه ای با فین‌های شبیه رادیاتور اتومبیل وجود دارد که می توانید توسط آب و مواد شوینده، طوری که  آب به  موتور فن دستگاه نفوذ نکند این قسمت را شستشو دهید.اما بهتر است که خودتان این کار را انجام ندهید و بسپارید دست سرویسکار داکت اسپلیت تا با جت واشر این کار را برای شما انجام دهند.

عده ای تصور می کنند که اگر در اول فصل بهار برای استفاده از حالت سرمایش داکت اسپلیت را سرویس کرده اند دیگر در اول پاییز هنگام استفاده از حالت گرمایش نیاز به سرویس دستگاه نیست در حالی که باید در ابتدای هر دو فصل به سرویس و شستشوی داکت اسپلیت ها پرداخته شود.با سرویس دوره ای دستگاه از عیب های کوچک دستگاه قبل از آنکه برای شما دردسر ساز شوند آگاه می شوید.

شما می توانید برای انجام شارژ گاز داکت اسپلیت و سرویس داکت اسپلیت یا حتی تعمیر کولرگازی با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت به شستشوی دستگاه پرداخته شود

باز کردن شیرهای ورودی و خروجی

 گرمایش ساختمان اگر توسط موتورخانه مرکزی است:

باید شیرفلکه ورودی و خروجی آب گرمی که به کویل آبگرم داکت اسپلیت وصل است را باز کنید.

بعد از باز کردن شیرفلکه، اکنون باید هوا گیری انجام دهید.

در صورتی که گرمایش ساختمان توسط پکیج است:

باید ابتدا گرمایش پکیج را روشن کنید.

در صورتی که نیاز است حوله خشک کن در زمستان فعال باشد باید پکیج روی حالت گرمایش باقی بماند.

شیرهای ورودی و خروجی را باز کنید.

نصاب فدک تهویه درحال نصب داکت اسپلیت
نصاب داکت اسپلیت

تغییر حالت مود mode دستگاه از روی ترموستات یا کنترلر

در این مرحله از روی کنترلر دستگاه وضعیت دستگاه را روی حالت HOT قرار دهید و دمای دلخواه را بین ۱۸ تا ۲۵ درجه تنظیم نمایید، لازم به ذکر است که خاموش و روشن کردن کمپرسور بر اساس دمای محیط  انجام می شود، یعنی اگر هوا گرم نباشد و مثلا دمای محیط حدود ۲۳ درجه باشد و شما دمای دلخواه را روی ۲۵ درجه تنظیم نمایید، دستگاه شما در این حالت باد گرم میزند.برای همین در ابتدای کار دما را روی ۱۸ درجه تنظیم نمایید و بعد از گذشت کمی از کارکرد دستگاه اگر هوای محیط سرد شده بود دما را بالاتر و روی دمای دلخواه تنظیم نمایید.

نکاتی برای استفاده موثر از داکت اسپلیت به عنوان خنک کننده یا سیستم گرمایش

آیا می خواهید اتلاف انرژی را بدون به خطر انداختن راحتی شما   کاهش دهید؟ این نکات زیرکانه را بررسی کنید تا سیستم کانال اسپلیت شما هوشمندتر کار کند، نه سخت تر

بهینه سازی بهره وری انرژی:

برای به حداکثر رساندن بهره وری انرژی، نصب یک ترموستات قابل برنامه ریزی را در اولویت قرار دهید که به شما امکان می دهد برنامه های دمایی خاصی را بر اساس برنامه روزانه خود تنظیم کنید. عایق بندی مناسب در خانه شما نیز نقش بسزایی در کاهش اتلاف انرژی و مناسب نگه داشتن فضای شما دارد.

چک لیست تعمیر و نگهداری فصلی:

یک چک لیست تعمیر و نگهداری فصلی ایجاد کنید تا از وضعیت سیستم اسپلیت داکت خود مطلع شوید. این می تواند شامل بررسی نشت هوا، بازرسی کانال برای نشتی یا آسیب، و اطمینان از سطوح مناسب مبرد برای راندمان خنک کننده باشد.

حالت فن داکت اسپلیت

فن یکی از اجزای مهم داکت اسپلیت است که برای دمیدن هوای مطبوع تولید شده به بیرون استفاده میشود. مزیت اصلی استفاده از حالت فن داکت اسپلیت این است که موجب کاهش مصرف برق سیستم میشود.

میتوانید کمپرسور را خاموش کنید و اسپلیت را در حالت فن قرار دهید.اگر کمپرسور خاموش باشد فن بطور مداوم کار میکند اما به دلیل خاموش بودن کمپرسور مصرف برق کاهش میابد. البته در این حالت کولر خنک کنندگی جندانی ندارد و فقط می تواند به تصویه هوای محیط کمک کند.

نصب داکت اسپلیت توسط تعمیرکار فدک تهویه
نصب داکت اسپلیت

تعیین بهترین دما برای سیستم های داکت اسپلیت

نه خیلی گرم، نه خیلی سرد – یافتن دمای مناسب برای سیستم کانال اسپلیت شما برای ایجاد یک محیط زندگی راحت بسیار مهم است. به هیچ عنوان دما را حداکثر گرم و یا حداکثر خنک قرار ندید زیرا باعث فشار مضاعف به کمپرسور دستگاه میشود.

عوامل موثر بر تنظیمات دما

از اندازه اتاق گرفته تا کیفیت عایق، عوامل مختلفی هنگام تنظیم دما برای سیستم داکت اسپلیت شما نقش دارند. متغیرهایی را که بر میزان راحتی شما تأثیر می گذارد، پیدا کنید.

محدوده دمایی بهینه برای محیط های مختلف

دمای مناسب برای تنظیمات دما در اتاق نشیمن شما در مقابل اتاق خواب شما چیست؟ محدوده دمای ایده آل برای فضاهای مختلف را به دست آورید.دمای مناسب منزل و محل کار در تابستان در حدود 20 تا 22 درجه سانتی گراد و دمای مناسب در فصل زمستان در حدود 24- 26 درجه سانتی گراد است.

نیروی فدک تهویه درحال نصب و راه اندازی داکت اسپیلت
نصب و راه اندازی داکت اسپیلت

برای راه اندازی داکت اسپلیت خود به فدک تهویه اعتماد کنید

ما میتوانیم در راه اندازی سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت به شما کمک کنیم

در بالا برای شما عزیزان نحوه راه اندازی داکت اسپیلت برای استفاده در تابستان و زمستان را قرار داده ایم . اما با وجود این اموزش ها عده ای تمایل دارند که این کار را به تعمیرکاران داکت اسپلیت بسپارند تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود . و همچنین قبل از استفاده از دستگاه از عیب های از اگاه شوند و به سرویس فصلی دستگاه بپردازند.

گروه فنی فدک تهویه همان طور که در فصل گرما همواره یاریگر شما می باشد در فصل سرما نیز همواره پشتیبان و یاریگر شما می باشد تا شما عزیزان نیز بتوانید در این فصل هم به بهترین نحو از داکت اسپلیت محل کار یا زندگی خود استفاده نمایید

اگر شما عزیزان هم قصد راه اندازی آن را دارید میتوانید به گروه فنی فدک تهویه با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری اعتماد کنید و کار را متخصص و تکنسین های ما بسپارید تا لذت گرمایش را به شما هدیه دهند.

برای تکنسین های ما فرقی ندارد داکت اسپلیت شما چه برندی دارد و یا شما ساکن کدام منطقه از تهران هستید انها با تخصص و مهارت خود راه اندازی داکت اسپلیت برای فصل تابستان و زمستان را در تمام مناطق تهران انجام میدهند.

شما می توانید از طریق یکی از راه های زیر با ما تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

۶۷ ۵۹ ۳۸ ۲۲ – ۰۲۱

۰۸ ۳۷ ۵۸ ۶۶ – ۰۲۱

نصاب فدک تهویه درحال نصب داکت اسپلیت
نمایندگی نصب داکت اسپلیت

سخن پایانی

در نتیجه، تسلط بر راه اندازی و افزایش بهره برداری از تاسیسات داکت اسپیلت برای هر دو حالت سرمایش و گرمایش می تواند به طور قابل توجهی آسایش و بهره وری انرژی را افزایش دهد. با پیروی از روش‌های نصب مناسب، روش‌های نگهداری منظم و اجرای نکات صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، کاربران می‌توانند از مزایای استفاده از سیستم‌های داکت اسپلیت در تمام طول سال بهره‌مند شوند.

به خاطر داشته باشید که برای کارهای نصب و نگهداری فراتر از تخصص خود با متخصصان فدک تهویه مشورت کنید و همیشه ایمنی و کارایی را در استفاده از سیستم های سرمایش و گرمایش کانال اسپلیت در اولویت قرار دهید.

آیا راه اندازی داکت اسپلیت نیاز به تعمیرکار دارد؟

ما در این مقاله برای تان آموزش راه اندازی سرمایش و گرمایش داکت اسپیلت را قرار داده ایم اما بهتر است این کار را به تعمیرکار بسپارید. ما در کمترین زمان متخصص ترین تعمیرکار را برایتان می فرستیم.

آیا استفاده از حالت فن در داکت اسپلیت در هزینه برق تاثیر دارد؟

بله در زمانی از حالت فن داکت اسپلیت استفاده می شود کمپرسور خاموش است که خود موجب کاهش  مصرف برق میشود.

در کدام مناطق تهران خدمات رسانی می کنید؟

خدمات فدک تهویه در تمامی مناطق تهران ارائه میگردد.

4/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *