روشن کرن پکیج دیواری

روشن کرن پکیج دیواری


با فرارسیدن فصل سرما افزایش دمای محیط خانه تبدیل به یکی از اولویت های افراد می شود. برند بوتان یکی از برند هایی است که هنوز هم بسیاری از افراد از تولیدات آن در حوزه محصولات گرمایشی استفاده می کنند. افرادی که از تولیدات این برند برخوردار هستند به دنبلا مواردی چون آموزش روشن کردن پکیج دیواری بوتان هستند. اگر طریقه روشن کردن پکیج بوتان برای شما نیز سوال برانگیز شده است تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش ویدیویی روشن کردن پکیج دیواری بوتان :

با دیدن این کلیپ شما با نحوه روشن کردن پکیج دیواری و تنظیمات آن به صورت کامل آشنا می شوید  بدون نیاز به تعمیرکار میتوانید پکیج دیواری خود را تنظیم کنید و ره اندازی کنید، ولی اگر تمامی مراحل داخل ویدئو را به صورت کامل اجرا کردید و همچنان با مشکل رو به رو بودید می توانید از طریق شماره های تماس که داخل سایت قرار داده شده است با ما در ارتباط باشید.

طریقه روشن کردن پکیج دیواری بوتان

برای انجام این کار باید چند گام ساده را بردارید. این گام ها به ترتیب به شرح زیرند:

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که برق و گاز دستگاه متصل باشد. درغیراینصورت دستگاه را از برق و گاز بهره مند کنید.
  • نوبت به تنظیم کردن درجه بار دستگاه می رسد. برای این کار لازم است که با کمک شیرپرکن درجه بار را روی 1.5 تنظیم کنید.
  • نوبت به تنظیم ولوم دستگاه می رسد. در این مرحله باید ولوم دستگاه را روی شیرآب تنظیم کنید.
  • در آخرین مرحله نوبت به این می رسد که درجه حرارت آب گرم مصرفی را به کمک ولوم مربوطه تنظیم کنید.

بد نیست درباره مراحل فوق توضیحاتی اختصاصی خدمت شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

برق دستگاه را وصل کنید.

کابل برق دستگاه را به نزدیک ترین پریزی که در دسترس است, وصل کنید. درچنین شرایطی شاهد روشن شدن نمایشگر دستگاه خواهید بود. دربرخی مدل ها بجای نمایشگر چراغ های ال ای دی روشن می شوند.

آب دستگاه را پر کنید

برای روشن کردن دستگاه یکی از مهم ترین پیش نیاز ها تامین آب کافی می باشد. برای این کار ابتدا مطمئن بشوید که درپوش  هواگیری دستگاه باز است. سپس شیرپرکن که در بخش پایینی بدنه دستگاه است را باز کنید و هر زمان شاهد نمایش عدد 1.5 توسط مانومتر بودید شیر را ببندید.

حالت موردنظر خود را انتخاب کنید.

منظور ما این است که بین حالت تابستانه و یا زمستانه یکی را انتخاب کنید. انتخاب این حالت ها وابسته به فصلی است که در آن قرار دارید. با استفاده از پنل دستگاه و به دنبال آن ولوم های مربوطه می توانید حالت مدنظر را انتخاب کنید.

علی رغم ارائه توضیحات کامل درباره نحوه روشن کردن پکیج بوتان, ضروری است که برخی نکات مهم را قبل از این کار بدانید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

مهم ترین نکات قابل توجه پیش از روشن کردن پکیج

تا به اینجا به کمک چند گام ساده به شما طریقه روشن کردن پکیج دیواری بوتان را توضیح دادیم. اما برخی نکات را پیش از راه اندازی این دستگاه باید رعایت کنید که شامل موارد زیرند:

  • حتما از نصب دودکش مجاز اطمینان حاصل کنید. حتما از خطرات منتشر شدن گاز کربن مونوکسید در محیط بسته باخبر هستید. بنابراین این مورد را جدی بگیرید.
  • نکته مهم دیگر به شیر های آب و گاز دستگاه مربوط می شود. حتما اطمینان حاصل کنید که شیر های آب دستگاه و نیز شیر های گاز به درستی باز شده باشند.
  • تست گاز بندی هم مورد دیگری است که در این مسیر باید به آن اهمیت بدهید.
  • آخرین موردی که در این قسمت ذکر می کنیم هواگیری رادیاتور ها می باشد.

در ادامه صحبت درباره پکیج دیواری بوتان و نحوه راه اندازی آن اجازه بدهید درباره نمایشگر این دستگاه هم صحبت کنیم.

معنی رنگ های نمایشگر پکیج دیواری بوتان

طیف وسیعی از مردم در مقطع زمانی کنونی به دنبال دیدن آموزش روشن کردن پکیج دیواری بوتان هستند. این امر بدین جهت برای افراد مهم است که بدون هزینه اضافی به سراغ روشن کردن دستگاه بروند. بد نیست پیش از یادگیری این مورد آموزشی با رنگ های نمایشگر بوتان آشنا بشوید. در ادامه به مهم ترین رنگ های نمایشگر پکیج دیواری بوتان و مفهوم آن ها اشاره خواهیم کرد.

رنگ سبز روشن به صورت ثابت

نمایش این رنگ خبر از روشن بودن دستگاه می دهد. به بیان بهتر با نمایش این رنگ کاربر پی می برد که دستگاه بدون عیب و به درستی مشغول کار کردن است.

رنگ سبزی که روشن و خاموش می شود

درصورتی که رنگ سبز دستگاه به صورت چشمک زن به نمایش درآمد بدانید که دستگاه مشغول آماده سازی برای کار کردن می باشد. درچنین شرایطی مشعل دستگاه روشن نیست.

۰٫۵ثانیه روشن – ۰٫۵ ثانیه خاموش : به علت رسیدن دمای اب به دمای تنطیمی یا بروز اشکال در عملکرد دستگاه مشعل موقتا خاموش و سیستم های داخلی نیز در انتظار فراهم شدن شرایط لازم برای کارکرد عادی می باشند.اگر از زمان انتظار حداکثر ۱۰ دقیقه بگذرد و شرایط لازم فراهم نگردد با فعال شدن سیستم ایمنی دستگاه قفل شده و نمایشگر ره رنگ قرمز در می اید.
چشمک زن سریع : چنانچه دستگه تنطیم دمای دمای مدار گرمایش را در محدوده ای قرار دهید که با نقاط پررنگتر مشخص شده است (از۵۵ تا ۶۵ درجه سانتیگراد) سیستم کنترل خودکار گرمایش محیط طبق دمای تنطیمی ترموستات اتاقی فعال می شود و به طور اتوماتیک درجه حرارت آب مدار گرمایش و گرمایش محیط را تنطیم می نماید . توجه کنید که وضعیت چشمک زدن سریع تنها برای لحظه ای کوتاه رخ می دهد و خیلی زود به وضعیت قبلی خود باز می گردد.

رنگ قرمز ثابت

اگر این رنگ را دیدید بدانید که مشکل به راندمان دستگاه مربوط می شود. معمولا مواردی مانند افت فشار و یا ایمنی دودکش سبب می شوند که این رنگ ثابت به نمایش دربیاید.

رنگ قرمز روشن و خاموش شونده

درصورتی که رنگ قرمز به صورت چشمک زن به نمایش درامد بدانید که کلید حرارتی محدود کننده فعال شده است.

رنگ زرد

درصورتی که رنگ زرد را دیدید بدانید که خبر از روشن بودن دستگاه می دهد. آن هم در شرایطی که دستگاه نمی تواند به طور دائمی دمای آب را نظارت کند. احتمالا درچنین وضعیتی سنسور آب گرم دچار مشکلی شده است.

بهترین خدمات فنی پکیج دیواری بوتان را از فدک تهویه بخواهید

آیا برای پکیج بوتان خانه و یا محل کار خود نیاز به افراد متخصص دارید؟ آیا خود از دانش فنی کافی برای راه اندازی دستگاه برخوردار نیستید؟ اصلا جای ناراحتی نیست. چرا که همکاران ما در فدک تهویه درخدمت شما هستند تا بی دردسر وسایل سرمایشی و یا گرمایشی خانه و یا محل کار شما را راه اندازی کنند. تنها کافی است با ما تماس بگیرید. همکاران ما در سریع تری زمان در تهران و یا کرج خدمت شما می رسند و دستگاه شما را تعمیر می کنند.

سخن آخر

در این مطلب درباره آموزش گام به گام روشن کردن پکیج دیواری بوتان برای شما صحبت کردیم. فصل سرما و برودتی که به افراد تحمیل می کند, نیاز به راه اندازی دستگاه های گرمایشی را در افراد تقویت می کند. اما گاهی اوقات راه اندازی وسایل سرمایشی و گرمایشی از عهده افراد برنمیاید. به علاوه اینکه افراد نمی دانند از بین این همه شرکت خدماتی کدامیک قابل اعتمادتر است؟ فدک تهویه درخدمت شماست تا با ارسال متخصصان حرفه ای خود مشکل شما را حل کند. آن هم با مناسب ترین قیمت ها و بالاترین کیفیت خدمات فنی

شاید به دانستن این مطالب هم نیاز داشته باشید

نحوه تنظیم شیر برقی گاز پکیج

آشنایی با قطعات پکیج دیواری

ارور پکیج دیواری بوتان

3.9/5 - (110 امتیاز)

84 دیدگاه

  • سلام.گاز خانه قطع شد و دوباره وصل شد.چراغ پکیج بوتان پارما قرمز ثابت مانده.چه طوری میتونم روشنش کنم

  • سلام. من ی پکیج پارما دارم که بعضی اوقات درجه رو کم میکنم یهو فشار صفر میشه! در ضمن اتوماتیک نمیکنه و وقتی آب گرم مصرفی باز باشه اتوماتیک میکنه. ممنون

  • سلام،اگر بخواهیم پکیج شوفاژ دیواری اپتیما بوتان را از حالت تابستانه بیاریم رو حالت زمستانه،چکار باید بکنیم؟

  • سلام وقت بخیر چراغ سبز چشمک زن هست بار۱.۵ دما اب رو ۲۵ درجه ولی شمعک عمل نمیکند و ابگرم نمیکنه مشکل از چیه!؟

    • سلام سوالی داشتم وقتی خونه گرم شدن یا سرد شدن برای خاموش کردن یا روشن کردن خود رادیاتور رو خاموش یا روشن کنیم در حالت زمستانه یا از پکیج خاموش یا روشن کنیم

  • با سلام پکیج دمراد دارم شعله آن زود بزود خاموش میشود ظاهرا عیب از جرقه زن است چطور آنرا تعویض یا تعمیر کنم با سپاسگ

    • با سلام
      شما نیاز به تعمیرکار پکیج دارید تا این قطعه را تعویض کند با یک مرکز تعمیر پکیج تماس بگیرید و درخواست تعمیرکار بفرمایید

  • سلام و عرض ادب بعد از چند روز پکیج روشن کردم رادیاتورها گرم میشه ولی آب رو گرم نمیکنه دلیلش چیه؟

  • سلام وقتتون بخیر چراغ زرد رنگ پکیج روشن نمیشه و جرقه نمیزنه پکیج چیکار باید بکنم؟

  • سلام
    بابت مطالبتون بینهایت سپاسگزارم . در نیمه شب سرد زمستانی که مستاصل بودم راهنماییتان باعث گرمی خانه ام شد . امیدوارم همیشه دلتان گرم باشد .

  • سلام پکیج بوتان دارم الان هر دو حالت زمستانه و تابستانه هست فشار روی 2/2 و دما 70 درجه هست میبنم چراغ سبز بصورت مدام چشمکزن هست آیا ایرادی داره ؟
    ضمنا” موضوع هواگیری باید از رادیاتور انجام بشه یا در پکیج خودش اتومات انجام میشه؟

    • باسلام ونشکرازتوضیحات.یک سوال درحالت زمستان شوفاژها همه داغ وخوب هستندولی اب اصلا گرم نمی شود علت چیست .پکیج بوتان اپتیما

      • سلام دستگاه شما توسط کارشناس عیب یابی بشه ممکنه قطعه ای خراب باشه و یا نیاز به سرویس داشته باشه

  • سلام / پکیج بوتان دارم الان هر دو حالت زمستانه و تابستانه هست / فشار روی 2/2 و دما 70 درجه هست میبنم چراغ سبز بصورت مدام چشمکزن هست آیا ایرادی داره ؟
    ضمنا” موضوع هواگیری باید از رادیاتور انجام بشه یا در پکیج خودش اتومات انجام میشه؟

  • باسلام لطفا اگرکسی میدونه راهنمایی کنه علامت فندک زرد زنگ هست ودودکش دود سیاه میده بیرون فشارنیز تا سه بالا رفته

  • عرض سلام
    من دستگاه پكيج بوتان مدل nb 324 i دارم چندماه پيش بوردش را عوض كردم توسط فني الان كه هوا سرد شده رو حالت زمستان گذاشتم اما تعداد جرقه زدن زياد شده و چراغ قرمز چشمك ميزنه بعدش به حالت عادي بر مي گردد البته قبل از تعويض بورد اينجوري نبوده..ممنون

  • عرض سلام و خسته نباشيد
    علت جرقه زدن زياد در پكيج بوتان bn 324i چيست با وجوديكه بورد ان قبل از شش ماه تعويض شده نا گفته نباشد قبل از تعويض بود دفعات جرقه كمتر بوده..ممنون

  • مشکل پکیج بوتان اپتیما من این هست که در حالت آب مصرفی هیچ مشکلی ندارد و با باز و بستن شیر آب آب گرم و مشعل خاموش و روشن میشه ولی در حال زمستانه مشعل روشن نمی شود ولی صدای تغییر وضعیت شیر سه طرفه شنیده می شود ترموستات را نیز تا آخرین درجه بالا برده ام البته گاهی اوقات با بستن شیر آب گرم همان چند لحظه ای که شعله روشن می ماند دمای آب به سرعت بالا میرود که نشاندهنده آن است که شیر سه طرفه درست مسیر راروی شوفاژ نینداخته است ولی چرا بعدا دیگر شعله با تغییر ترموستات زمستانه روشن نمی شود لا اقل اگر شیر سه طرفه مشکل دارد باید مشعل بگیرد بعد با افزایش دمای ناگهانی خاموش شود نه اینکه اصلا شعله نگیرد لطفا راهنمایی کنید

  • سلام پکیج من بوتان اپتیما می باشد در حالت آب مصرفی هیچ مشکلی ندارد و با باز و شیر آب آب گرم و مشعل خاموش و روشن میشه ولی در حال زمستانه مشعل روشن نمی شود ولی صدای تغییر وضعیت شیر سه طرفه شنیده می شود ترموستات را نیز تا آخرین درجه بالا برده ام البته گاهی اوقات با بستن شیر آب همان چند لحظه ای که شعله روشن می ماند دمای آب به سرعت بالا میرود که نشاندهنده آن است که شیر سه طرفه درست مسیر راروی شوفاژ نینداخته است ولی چرا بعدا دیگر شعله با تغییر ترمستات زمستانه روشن نمی شود لا اقل اگر شیر سه طرفه مشکل دلرد باید مشعل بگیرد بعد با افزایش دمای ناگهانی خاموش شود لطفا راهنمایی کنید

  • سلام
    مشکل من اینه که پکیج رو حالت زمستانه روشن می‌کنم رادیتورها رو هم هواگیری می‌کنم ولی هر بار بعد از چند ساعت دستگاه خاموش میشه و وقتی چک می‌کنم می‌بینم که بار دستگاه اومده روی صفر و دوباره تین مراحل رو انجام می‌دم.
    ممنون میشم کمکم کنید.

  • سلام خسته نباشید، مشگل من شیرهای رفت وبرگشت درزیر دستگاه بوتان مدل اپتیما کجاست، آیا همون دولوله ای هستن که داغ می باشن درحالت زمستانه،میخوام بزارم روی حالت تابستانه ولی نمیدونم کدوم شیرها ولوله ها مربوط به رفت وبرگشت گرمایشی هستن تا ببندم، ممنون

      • سلام
        در زیر پکیج یک شیر وجود داره شیر هواگیری لطفا اونو باز کنید تا فشار پکیج نرمال شود و به حد نرمال برسد سپس شیر را مجدد ببندید

    • سلام ممنونم ازتون کاملا دقیق گفتین
      فقط اینکه درجه نشانگر من تا سه ونیم باریعنی خط قرمز می اید بعضی وقتا بیشترم میشود ایاخطرناک هست؟؟
      چون خونه گرم نمیشود

  • سلام یه یه پکیج دیواری cv424sبوتان دارم پس از راه اندازی چه از حالت زمستانه چه حالت تابستانه همش ارور 5وبعدش ارور9میده خواستم بدونم مشکلش چیه؟

    • سلام مشکل از برد دستگاه می باشد بهتره از یک تعمیرکار بخواهید تا دستگاه شما رو مورد بررسی و بازدید قرار دهد

  • پکیجه ما دماش میاد پایین و ما مجبوریم بریم روشنش کنیم برای حل مشکمون باید چیکار کنیم؟

    • سلام
      بهتره از یک تعمیرکار بخواهید تا قسمت های مربوط به مشعل و تنظیم دمای پکیج را بررسی کند

  • شیر رفت و برگشت را چطوری پیدا کنیم بعد درجه گرمایشی در تابستان که برای شوفاژ است لاید روی منفی باشد؟ گفتند زیر شوفاژ یک شیر ابی و قرمز پروانه ای است اما برای ما همه یک شکل است چگونه پبدا کنیم شیر رفت و برگشت را

  • شیر رفت و برگشت به چه شکل است دقیقا کجاست شرهای زیر پکیج ما همه یک شکل نصب شده اند برای وضعیت تابستانه درجه شوفاژ روی پکیج باید روی منفی یا همان صفر گذاشته شود ؟

  • سلام و سپاسگزار از توضیحات شما
    چراغ پکیج بوتان مدل اپتیما در حالت آماده به کار قرمز ثابت باقی می‌ماند و فن نیز کار می‌کند، قبلاً بعد از چند ثانیه صدا و چراغ خاموش می‌شد و برای تعیین وضعیت زمستانه یا تابستانه آماده می‌شد.
    خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام
      دستگاه شما دارای مشکل در یکی از قطعات می باشد بهتره از متخصصین پکیج بوتان بخواهید تا دستگاه را مورد بررسی قرار دهند

  • سلام.چرا هرچی درجه رو به بیشتر میره اون نشانه های دایره روی درجه کوچیکتر هست؟فقط دایره در وسط بزرگتر از همه هست.

    • با سلام میخواستم بدونم چرا زمانی که روی تابستانه میباشد از آب گرم استفاده میکنیم یهو خاموش میشود و دوباره باید پکیج را روشن کنیم و با آب گرم مناسبی نداریم و همش متغیر هست و گرمای آب بالا و پایین میشود با تشکر جواب این سئوال را لطف بفرمائید

      • سلام
        ممکنه پکیج شما دچار رسوب و جرم شده باشد و یا ناشی از کم و زیاد شدن فشار اب محل کار یا زندگی شما باشد و یا قطعه ای از پکیج مانند شیر تنظیم فشار گاز و .. خراب شده باشد که نیازمند ببرسی بیشتر توسط تعمیرکار پکیج می باشد

  • با سلام چندا سوال داشتم
    ۱. در وضعیت تابستانه شیر سهراهه بلافاصله مسیر مبدل را باز میکند یا بعد از باز شدن یکی از شیر ها؟
    ۲. وضعیت روشن و خاموش شدن پمپ در وضعیت تابستانه در پکیج های دومبدله چگونه است؟
    ۳. در وضعیت زمستانه بعد از بسته شدن شیر آبگرم مصرفی کی شیر سهراهه مسیر رادیاتور ها را باز می کند؟
    باتشکر

  • علت اینکه بعضی وقتها با زدن یک ضربه قاشق به دسته وضعیت پکیج دیواری اپتیما 24 فن دار بوتان مشکل قرمزی این دسته حل دوستان بکار می افتد چیست، ممنون میشم پاسخ بدین

    • سلام ممنونم ازتون کاملا دقیق گفتین
      فقط اینکه درجه نشانگر من تا سه ونیم باریعنی خط قرمز می اید بعضی وقتا بیشترم میشود ایاخطرناک هست؟؟
      چون خونه گرم نمیشود

  • سلام. سوالی داشتم. وقتی پکیج رو روی حالت زمستانه قرار می دم رادیاتورها گرم میشه اما هر چند دقیقه شعله پکیج روشن میشه و دمای نشان داده به یه حدی می رسه و بعد شعله خاموش میشه. آیا این روشن و خاموش شدن دایم طبیعیه؟

  • با سلام
    خود پکیج نیاز به هوا گیری ندارد؟؟؟؟
    و شلنگ سبز رنگ که زیر خود پکیج هست برای چه منظوری است؟؟؟

    • سلام
      برای تنظیم دمای محیط باید از اهرم تنظیم دمای خود پکیج استفاده کرد یا شیر آب رادیاتور ها؟ بسته بودن رادیاتور ها میتونه به پکیج آسیب بزنه؟ یعنی اگر ظهر هوا گرم میشه عصر به بعد سرد میشه باید از طریق پکیج دما را کم و زیاد کرد یا رادیاتور

    • واقعا یه دنیا ممنون از دیشب درگیر این بودم نمیدونستم چطوری روشنش کنم سپاس از لطفتون خسته نباشید
      بازم تشکر

    • سلام.وقتی پکیج را در حالت زمستانه قرار میدیم دما تا صد درجه بالا میره و پکیج همینطور روشن میمونه و خاموش نمیشه طوری که اصلا نمیشه به شوفاژ دست زد چطور میتونیم این مشکل رو حل کنیم؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *