آیا کولر گازی شما به خوبی قبل محیط را خنک یا گرم نمیکند یا صداهای عجیبی تولید می کند؟ آشنایی با اصول تعمیر کولر گازی می تواند به شما کمک کند تا به سرعت به این مشکلات رسیدگی کنید. از آشنایی با مشکلات رایج تا مراحل تعمیر DIY، دانستن زمان مناسب برای استخدام یک تعمیرکار کولر گازی حرفه ای و عوامل موثر بر هزینه های تعمیرات کولر گازی برای حفظ یک محیط داخلی و حفظ بهره وری و افزایش طول عمر کولرگازی شما ضروری است. این مقاله اصول تعمیرات کولرگازی را بررسی می کند و شما را راهنمایی می کند که چگونه مشکلات را شناسایی کنید، اقدامات لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که سیستم خنک کننده شما در بهترین حالت خود کار می کند.

تعمیرکار فدک تهویه درحال تعمیرات اسپلیت
تعمیرات اسپلیت در تهران

مقدمه ای بر تعمیر کولر گازی

انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند بهترین دوستان خنکننده ما در روزهای گرم تابستان هستند . اما حتی با کیفیت ترین محصولات نیز گاهی نیاز به تنظیم، سرویس و یا تعمیر دارند. مراقب علائمی مانند صداهای عجیب، وزش هوای گرم یا بوی بد باشید. اگر تهویه مطبوع شما با عملکرد نامناسب همراه است، ممکن است وقت آن رسیده که به فکر تعمیرات کولرگازی خود باشید و با تیم تعمیرات فدک تهویه تماس بگیرید.

تعمیر انواع کولر گازی

وقتی از “تعمیرات کولر گازی” صحبت می‌شود، بسیاری از افراد به تعمیر مدل‌های خانگی فکر می‌کنند. اما تعمیرکاران در این زمینه با تجهیزات لازم برای عیب‌یابی و تعمیر کلیه مدل‌ها و سیستم‌ها آماده‌اند. این شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کولر گازی پنجره‌ای:

این مدل‌ها به عنوان ساده‌ترین نوع کولر گازی شناخته می‌شوند و هر تعمیرکار ماهری قادر به عیب‌یابی و تعمیر آنهاست. در این مدل‌ها، کندانسور و پنل به یکدیگر متصل شده‌اند. با “خدمت از ما” تنها چند کلیک با بهترین تکنسین‌های تعمیر و سرویس کولر گازی پنجره‌ای در فاصله دسترسی دارید.

  1. کولر گازی دیواری:

اسپلیت‌های دیواری یا کولر دوتکه، مدل‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در خانه‌ها استفاده می‌شوند. این مدل‌ها از یک یونیت خارجی (کندانسور) و یک یونیت داخلی (پنل) برای تولید برودت استفاده می‌کنند.

  1. کولر گازی ایستاده:

این دستگاه‌ها اغلب در فضاهای بزرگ مانند سالن‌ها و سوله‌ها استفاده می‌شوند. مشابه کولرهای دیواری، این مدل‌ها دارای یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی هستند. تعمیر کولر گازی مدل ایستاده اگر تک‌پنله باشند، به شدت شبیه به مدل‌های پرتابل است.

  1. کولر گازی پرتابل:

مدل‌های پرتابل، که قابل حمل هستند و به دیوار یا سقف وصل نمی‌شوند، در مکان‌هایی که نصب یونیت خارجی ممکن نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. داکت اسپیلت:

کولر گازی کانالی یا داکت اسپیلت، همانند مدل‌های دیواری عمل می‌کند. تنها تفاوت آن در این است که هوا از طریق کانال‌های داخل سقف به فضا منتقل می‌شود. خدماتی چون سرویس و تعمیر داکت اسپیلت ، کانال‌سازی، تعمیر داکت و نظافت داکت نیز توسط “خدمت از ما” برای این مدل‌ها ارائه می‌شود.

تعمیرات برد اسپلیت توسط تعمیرکار فدک تهویه
تعمیرات برد اسپلیت

معرفی مرکز مجاز نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران

فدک تهویه به عنوان یک مرکز رسمی و دارای مجوز در زمینه تعمیرات کولرگازی با داشتن سالها تجربه علمی و عملی صراحتا می توان گفت بهترین مرکز نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران این زمینه بوده و با داشتن بیش از ۵۰ سرویسکار و تعمیرکار با تجربه و دوره دیده کولر گازی در سراسر کشور به ویژه تمام مناطق تهران و کرج را تحت پوشش خود قرار داده ایم.

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به تعمیر اسپلیت مانند تعویض کمپرسور، تعویض برد، نشت یابی،رفع ایراد الکتریک ،لوله کشی توکا و روکار ،… به صورت کاملا تخصص و حرفه ای در کمترین زمان ارائه میشود.

اگر به دنبال این هستید که به بهترین شکل کولر گازی شما تعمیر شود و دیگر خبری از خرابی های زود به زود نباشد می توانید از طریق شماره درج شده در سایت با همکاران ما در فدک تهویه تماس بگیرید.

دلیل انتخاب فدک تهویه برای دریافت خدمات کولر گازی چیست؟

در نگاه اول ممکن است دریافت خدمات تعمیرات کولرگازی توسط هر شرکت و مجموعه‌ای کاملا یکسان باشند و خدمات این شرکت‌ها فرق چندانی نداشته باشند! اما تجربه متخصص و تعمیرکار کولرگازی و همچنین نمایندگی تعمیرات کولرگازی اثبات کرده است که تفاوت‌ های زیادی میان خدمات مجموعه‌ها و شرکت‌های مختلف ارائه خدمات مدیا وجود دارد.

از این رو در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فدک تهویه به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات تعمیرات کولرگازی مدیا قصد داریم تا مزایای دریافت خدمات از این مرکز مجاز و رسمی را به شما معرفی کنیم.

  • دارا بودن تمام مجوز های لازم از ارگان های مربوطه
  • ارائه کلیه خدمات در محل بدون جابجایی دستگاه مگر در صورت نیاز
  • استفاده از قطعات اصلی کولر گازی مدیا
  • تعمیرات فوری در کمترین زمان ممکن در تهران و کرج
  • تجربه چندین ساله و پرافتخار در زمینه تعمیرات
  • ارائه گارانتی معتبر خدمات ارائه شده
  • خدمات رسانی در سراسر کشور
  • کلیه خدمات به صورت فوق تخصصی انجام میشود
  • دستمزد های معقول و پایین تر نسب به سایر رقبا
  • دارای تکنسین و تعمیرکاران باتجربه و متخصص و سرعت عمل بالا
  • ارائه خدمات در تمام ایام هفته و 24 ساعته
  • اعزام تعمیرکار در تایم و زمان درخواستی شما
  • ارائه فاکتور رسمی و معتبر برای خدمات انجام شده

ما برای رسیدن به جایگاه فعلی خود و تبدیل شدن به نمابندگی مجاز تعمیرات کولرگازی اسپلیت زحمات بسیاری کشده ایم و این افتخار با تلاش تمام کارکنان فدک تهویه به دست آمده است. با انتخاب ما برای سرویس ،نصب دیگر هیچ جای نگرانی نیست. ما خدمات خود را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

تعمیرکار فدک تهویه درحال نصب و جابجایی کولر گازی
نصب و جابجایی کولر گازی

مشکلات رایج کولر گازی

  1. نشتی مبرد: می توانند باعث شوند کولر گازی شما کارایی کمتری داشته باشد و هوای محیط را بخوبی خنک یا گرم نشود و ممکن است منجر به مشکلات بزرگتر شود. مراقب صداهای خش خش یا تجمع یخ در خطوط مبرد باشید.
  1. مشکلات برق: مشکلاتی مانند سیم کشی معیوب یا مشکلات خازن می تواند عملکرد AC شما را مختل کند. اگر دستگاه شما جرقه می زند، وقت آن است که آن را بررسی کنید.
  1. خرابی پنل خارجی کندانسور: در بعضی موارد کنداسور کولر گازی روشن نمیشود، این مشکل زمانی رخ میدهد که مشکلاتی مانند قطعی برق، ایراد در سوئیچ خاموش روشن، خرابی برد و فیوز ها رخ دهد.( 16مشکل شایع کولر گازی و عیب یابی کولر گازی)را بخوانید.
  1. کثیف شدن فیلتر های هوا : فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید و پس از مدتی از استفاده، فیلتر هوا باید تعویض شود تا باعث بروز خللی در عملکرد صحیح دستگاه نشود.

این سرویس ها را خودتان میتوانید انجام دهید

مراحل تعمیر DIY کولر گازی که خودتان میتوانید با کمی تلاش و صرف زمان آنها را انجام دهید و در نتیجه عمر کولر گازی و بهره وری آن را افزایش دهید:

  1. بررسی و تمیز کردن کویل های کندانسور

بررسی و تمیز کردن کویل های کندانسور میتواند به طرز چشمگیری بر افزایش کارایی سیستم تهویه تان تاثیرگذار باشد. کویل های کثیف می توانند بازده خنک کننده دستگاه شما را سریعتر ازهجوم موج گرما خراب کنند. لوازم نظافت خود را بردارید و به آن کویل های خاک گرفته عشق بورزید تا همه چیز را خنک نگه دارید.

  1. تمیز کردن یا تعویض فیلتر هوا

تمیز کردن یا تعویض فیلترهای هوا مانند تعویض روغن خودروی شماست – تعمیر و نگهداری ساده که کارها را روان نگه می دارد. مسدود شدن فیلترها می تواند باعث شود کولرگازی شما سخت تر و کثیف تر و حتی مانند یک آلاینده کار کند. چک آپ منظم فیلتر برای داشتن یک تهویه مطبوع مناسب کلید اصلی است.

نصب کولر گازی توسط تعمیرکار فدک تهویه
نصب کولر گازی

جهت نصب کولر گازی چه اقدامی باید انجام داد؟

نصب و راه اندازی کولر گازی بسیار مهم است، نصب صحیح و کارآمد کولر گازی مصرف برق کولر را به صورت موثر کاهش می دهد. همچنین نصب استاندارد کولر گازی در زیبایی منزل و موثر است برای نصب کولر گازی کافیست با فدک تهویه تماس برقرار کنید.، پس از تماس با واحد نصب و تعمیر کولر گازی در شرکت فدک تهویه، و مراجعه سریع کارشناسان مربوطه، نصب تضمینی و حرفه ای کولر گازی و وکیوم دستگاه که یک عمل حساس جهت افزایش کارایی و خارج نمودن هوا و رطوبت جهت افزایش خنکای کولر می باشد را انجام می دهند

اهمیت تعمیر فوری کولر گازی برای جلوگیری از آسیب بیشتر

نادیده گرفتن آن صدای های عجیب و غریب که AC شما ایجاد می کند می تواند منجر به مشکلات جدی تری در ادامه شود. انجام تعمیرات به موقع می تواند از تبدیل شدن مشکلات کوچک به یک گلوله برفی بزرگ از مشکلات و خرابی ها و ایرادات های بزرگ جلوگیری کند، و شما را از خرابی احتمالی کولر گازیتان در گرم ترین روز سال نجات دهد.

حفظ کیفیت هوای داخل ساختمان

علاوه بر خنک نگه داشتن شما، تهویه مطبوع شما نیز نقش حیاتی در حفظ کیفیت هوای داخل خانه دارد. AC خراب می‌تواند آلاینده‌ها، آلرژن‌ها و کپک‌ها را در سرتاسر خانه به گردش درآورد و سلامتی شما را به خطر بیاندازد. با رسیدگی سریع به تعمیرات، می توانید نفس راحتی بکشید و بدانید که هوای داخل خانه شما مانند گل مروارید تازه است.

رفع آب ریزی کولر گازی توسط تعمیرکار فدک تهویه
رفع آب ریزی کولر گازی

نکات نگهداری صحیح برای جلوگیری از تعمیرات کولر گازی

برای حفظ بهره وری و افزایش طول عمر کولز گازی خود باید بطور منظم به سرویس آن بپردازید. برنامه ریزی منظم برای بررسی های اصولی تعمیر و نگهداری توسط یک متخصص می تواند باعث شود مشکلات احتمالی را زودتر تشخیص داده شود، طول عمر دستگاه شما را افزایش پیدا کند و شما را از شگفتی های غیر منتظره تابستانی نجات دهد.

به ما اعتماد کنید، یک تعمیر کوچک در حال حاضر می تواند بعداً از خرابی های بزرگ جلوگیری کند. فیلتر هوای خود را به عنوان شنل ابرقهرمانی AC خود در نظر بگیرید که از آن در برابر خاک، گرد و غبار و زباله محافظت می کند. تعویض منظم فیلتر هوا (معمولاً هر 1 تا 3 ماه یکبار) می تواند جریان هوا را بهبود بخشد، از خرابی جلوگیری کند و کیفیت عملکرد دستگاه شما را در سطح مطلوبی حفظ کند.

برای حفظ سلامت کولر گازی چه کنیم؟

برای اینکه خوشحالی تان را حفظ کنید لازم است بیش از یکبار به ما سر بزنید. یعنی منتظر نمانید تا کولر گازی دچار صدا های عجیب و غریب و مشکلات عدم کارکرد شود، سپس به سراغ تعمیرات کولرگازی بروید. بلکه در طول مدتی که در حال استفاده از دستگاه هستید، همچنین از قبل از آن لازم است یک سری رفتار های از پیش تعیین شده در قبال کولر گازی خود داشته باشید.

مثلا اینکه به شکل دوره ای اقدام به سرویس کولر گازی کنید. سرویس کردن، یعنی پیدا کردن ایرادات احتمالی که میتواند منجر به مشکلات اساسی شود و شما نیاز به تعمیر کولرگازی داشته باشید. مسائلی از قبیل تعویض قطعات، شارژ گاز کولر و دیگر مواردی از این دست که برای هر دستگاه کولر گازی ممکن است پیش بیاید. چنانچه به این توصیه ما گوش کنید قول مید هیم دستگاه کولر گازی شما بهتر برای شما کار خواهد کرد و ماندنی تر خواهد بود و هر ماه مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تعمیر کولر گازی نیستید.

سرویس اسپلیت توسط سرویس کار فدک تهویه
سرویس اسپلیت

ویژگی هایی که باید در تعمیرکار کولر گازی جستجو کرد

هنگام انتخاب یک تعمیرکار کولر گازی در تهران ، به دنبال فردی باشید که مهارت، دانش و تجربه بالایی داشته باشد. تجربه، گواهینامه ها و دقت به نظرات دیگر مشتران، ویژگی ها و نکات کلیدی هستند که باید به دنبال آن باشید. شما یک ابر قهرمان تعمیراتی می خواهید که بتواند مانند یک جنگجوی صلیبی با کلاه خنک کننده، وارد زمین شود و کولرّ گازیتان را نجات دهد.

سوالاتی که باید قبل از استخدام تعمیرکار کولر گازی بپرسید

قبل از اینکه کنترل AC را به تعمیرکار بسپارید، از آنها چند سوال بپرسید تا مطمئن شوید که مناسب هستند. در مورد تجربه، قیمت و ضمانت‌های آن‌ها جویا شوید، مانند اینکه در حال مصاحبه با آنها برای یک شغل جدید و جذاب هستید. پیدا کردن تعمیرکار اسپلیت حرفه ای که بتواند مشکلات کولرگازی شما را با اطمینان و تخصص برطرف کند بسیار مهم است.

سرویس کار فدک تهویه درحال سرویس کولر گازی
سرویس کولر گازی

ویژگی های تعمیرکاران کولر گازی فدک تهویه که می توانید به آنها اعتماد کرد

  • دوره های علمی و عملی مربوط به تعمیر کولر گازی را گذرانده اند و دارای علم به روز هستند.
  • تجربه کافی در زمینه تعمیرات را دارند
  • از طرف یک مرکز مجاز و رسمی تعمیرات اسپیلت اعزام شده اند.
  • مجهز به کاملترین ابزارها برای عیب یابی و تعمیر اسپلیت هستند
  • ابتدا سعی در تعمیر قطعات نموده و در صورت عدم تعمیر اقدام به تعویض آن میکند
  • سرعت کار بالا در ارائه خدمات دارد
  • هیچ گونه هزینه خارج از تعرفه شرکت از مشتری دریاف نمیکنند
  • دارای حسن اخلاق و رفتار در انجام کار هستند.
  • ما خودمان تعمیرکارانمان را تربیت کرده ایم

قیمت و هزینه عیب یابی و تعمیر کولر گازی

گاهی مشکل یک کولر گازی بسیار ساده است و با تعمیر یک قطعه راحت حل می شود. پس نیاز به تعویض نیست. اما گاهی مشکل دستگاه بیش از چند تاست و لازم است تعویض گردد، چون تعمیرات کولرگازی به صرفه نیست و هزینه بیشتری در بر دارد. تشخیص این موضوع را به عهده تیم فدک تهویه بگذارید.

ما به شما خواهیم گفت که مشکل دستگاه تان چیست و بین تعمیر یا تعویض کدام را باید انتخاب کنید. هرگاه دستگاه شما با مشکل روبرو شد و از کار افتاد ویا برفک زد و صدا های عجیب غریب از آن شنیدید، کافیست با تیم فدک تهویه تماس حاصل نموده و سوال خود را بپرسید. ما مشکل را می فهمیم و حل خواهیم کرد.

خدمات رسانی فدک تهویه در چه زمان و مکان هایی است

شما در هر لحظه ای شبانه روز می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی در ارتباط بوده و مشکلات خود را بیان کنید و سریع ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید. شعبه های ما در تهران شمال، غرب و شرق و همینطور در کرج آماده خدمت رسانی در سریع ترین زمان ممکن به شما همراهان عزیز هستند. کیفیت خدمات در شعبه های ما هیچ تفاوتی با هم ندارد و صرفا به دلیل در دسترس تر بودن و سریع تر بودن در ارائه خدمات اقدام به راه اندازی شعبه های متعدد کرده ایم.

شماره کارشناس سایت در قسمت تماس با ما در سایت موجود است و هرگاه با مشکلی روبرو شدید میتوانید تماس بگیرید و پاسخ دریافت کنید. همچنین میتوانید مقالات سایت را مطالعه کرده تا خود شخصا متوجه عیب دستگاه شوید و بتوانید به موقع برای تعمیر دستگاه کولر گازی خود عمل کنید.

تعمیرکار فدک تهویه درحال تعمیرات اسپلیت
نمایندگی تعمیرات اسپلیت

عوامل موثر بر هزینه های تعمیر کولرگازی

علایم دستگاه: برند کولر گازی تأثیر مستقیمی بر هزینه خرید قطعات یدکی خواهد داشت. برندهای خارجی یا آنهایی که قطعات آنها به سختی قابل دسترسی هستند، ممکن است هزینه بیشتری را بر مشتریان تحمیل کنند.

نوع دستگاه: نوع مدل نیز بر هزینه تعمیر کولر گازی تأثیرگذار است. مدل‌های پیشرفته و مدرن با هزینه تعمیر بیشتری همراه هستند، در حالی که مدل‌های ساده‌تر و مقرون به صرفه، مانند کولرهای پرتابل، با هزینه کمتری تعمیر می‌شوند.

نوع کمپرسور: نوع کمپرسور کولرهای گازی نیز تأثیر دارد. کمپرسورهای اینورتر بازدهی بالاتری دارند، اما تعمیر آنها هزینه بیشتری دارد.

ظرفیت دستگاه: ظرفیت دستگاه نیز بر هزینه تعمیر اسپلیت و سایر مدل‌ها تأثیر می‌گذارد. ظرفیت بالاتر به معنای قیمت بالاتر برای عیب‌یابی و رفع اشکال است.

محل نصب کولر گازی: محل نصب یونیت خارجی نیز هزینه تعمیرات کولرگازی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر دسترسی به واحد به صورت خاصی دشوار و چالش‌برانگیز باشد، هزینه نهایی افزایش خواهد یافت.

هزینه‌های دیگر: هزینه‌های کارشناسی و عیب‌یابی، به ویژه اگر دستگاه توسط همان تعمیرکار به هر دلیلی تعمیر نشود، و هزینه ایاب و ذهاب نیز ممکن است به هزینه نهایی اضافه شود. این موضوع ممکن است به تفاوت در سیاست‌های کاری تکنسینها باشد.

تعمیرات کولر گازی با فدک تهویه

وقتی به فصل گرم وارد می شویم و حتی شاید از مدتی قبل از آن، لازم است دستگاه را بررسی کنید تا عیوب احتمالی نداشته باشد. گاهی خراب شدن یک قطعه در کولر گازی منجر به خراب شدن کل دستگاه و مختل شدن عملکرد آن می شود. در این نوع مواقع اگر از قبل دستگاه را سرویس می کردید، این مشکل رخ نمی داد. به خاطر داشته باشید همیشه هزینه پیشگیری کمتر از درمان است، حتی در مورد کولر گازی.

فدک تهویه با داشتن تیمی مجرب و متخصص می تواند مشکلات احتمالی دستگاه شما را قبل از هر خرابی در دستگاه، متوجه شود و شما را مطلع کند. شما در هر گوشه ای از تهران و کرج باشید، کافیست با ما تماس بگیرید، ما هم تلفنی راهنمایی خواهیم داد و هم حضوری برای دیدن دستگاه خواهیم آمد و به تعمیرات کولرگازی شما خواهیم پرداخت. با عمل کردن به رهنمود ما می توانید بیشتر از وجود دستگاه کولر گازی خود لذت ببرید و از خنکای آن نهایت استفاده را برده باشید. فقط کافیست پیگیر این موضوع بوده و نسبت به آن بی تفاوت نباشید.

تعمیرات کولر گازی توسط تعمیرکار فدک تهویه
نمایندگی تعمیرات کولر گازی

سایر خدمات فدک تهویه

ما سالهاست که در تعمیرات مختلفی که در این دسته از تاسیسات وجود دارد که می توان به تعمیر چیلر ، تعمیر سردخانه ، تعمیر پکیج دیواری ، تعمیر داکت اسپیلت ، تعمیر مینی چیلر و تعمیر کولر گازی اشاره کرد به همشهریان عزیز در کلیه مناطق تهران و کرج خدمات رسانی می کنیم و خوشبخانه تا بحال توانسته ایم که مورد رضایت اعتماد مشتریانمان باشیم که این از بزرگترین برگ برنده ما می باشد.

یکی از خدماتی که در مجموعه فنی و مهندسی فدک تهویه به صورت کاملا ویژه و تخصصی انجام می شود ارائه کلیه خدمات کولر گازی از قبیل شسشتشو و سرویس کولر گازی ، تعمیرات اسپلیت ، جابجایی و نصب کولر گازی ، تعویض کمپرسور کولر گازی ، شارژ گاز کولر گازی و….می باشد که شما می توانید خدماتی کاملا نو و متفاوت را از ما دریافت کنید.

برای کاهش نیاز به تعمیر کولر گازی در منزل موارد زیر را رعایت کنید

  1. نصب صحیح دستگاه: اهمیت نصب صحیح کولر گازی، از جمله هر دو یونیت داخلی و خارجی، بسیار بالاست. بهتر است نصب را به نیروهای متخصص و واجد شرایط سپرد تا مشکلاتی مانند کاهش راندمان و افزایش مصرف برق ایجاد نشود.
  2. تنظیم دما: دمای کولر گازی‌ها را در اتاق‌های خواب به دمایی پایین‌تر از 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم نکنید تا از هدررفت انرژی جلوگیری کنید.
  3. استفاده از شیشه‌ها و شید: همراه با نصب کولر گازی، از شیشه‌های انعکاسی و شید استفاده کنید تا از نور طبیعی خورشید بهینه استفاده کنید و از هوای مطبوع اسپلیت هم بهره مند شوید.
  4. تعویض منظم فیلترها: با تعویض منظم فیلترهای کولر گازی، می‌توانید از تمیزی هوا و کاهش مصرف انرژی بهره‌مند شوید و نیاز به تعمیرات را کاهش دهید.
  5. کاهش دمای ترموستات: با کاهش دمای ترموستات به میزانی که بتوانید راحت باشید، می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.
  6. استفاده مناسب از رطوبت‌گیر: هنگام استفاده از کولر گازی، از رطوبت‌گیر استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث افزایش رطوبت در محیط شود که باعث ایجاد مشکلاتی شود.

با رعایت این موارد، می‌توانید نیاز به تعمیرات کولرگازی خود را کاهش دهید و عمر مفید دستگاه را افزایش دهید