آبریزی کولر گازی

آبریزی کولر گازی


.

آبریزی کولر گازی یا آب دادن کولر گازی یکی از شایع ترین مشکلاتی که کولرهای گازی در فصل تابستان با آن روبرو می شوند آب ریختن اسپیلت از جلو پنل  دو تیکه یا همان آبریزی کولر گازی می باشد.

هنگامی که این مشکل بروز پیدا می کند قابلیت استفاده از این دستگاه از بین می رود و همچنین خسارات بسیار زیادی را برای منزل پدید می آورد که از جمله آنها میتوان به گچ دیوار، خراب شدن کاغذ دیواری و خراب شدن فرش اشاره کرد.

اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید حتما باید با مراکز مجاز و یا تعمیرکارانی که در این زمینه آشنایی دارند از جمله تعمیرکار داکت اسپیلت ، تعمیرکار اسپیلت و یا سرویسکار فن کویل تماس بگیرید. اما نکته ی مهمی که در این مسئله وجود دارد این است که شما نسبت به دلایلی که باعث آب دادن کولر گازی می شوند آگاهی پیدا کنید. در این مقاله در نظر دارید به معرفی این دلایل بپردازیم با ما همراه باشید.

آبریزی کولر گازی
آبریزی کولر گازی

رطوبت کولر گازی از کجا ایجاد میشود

گازها یا همان مبردهای که در کولر گازی نقش ایجاد سرما را دارند در ابتدا به حالت گاز می باشند می باشند هنگامی که کولر گازی شروع به کار کردن میکند این گاز وارد لوله های اواپراتور می شود و از حالت گاز به مایع تبدیل (تغییر فاز می دهد) می شود که این تغییر باعث سر و خنک شدن لوله های شبکه اواپراتور می شود به طوری که تا دمای صفر درجه هم میرسد. از طرف دیگر دمای اتاق گرم و تقریبا 25 تا 30 درجه می باشد فین ها یا کویل ها رطوبت هوا را از محیط جمع کرده و به‌ صورت آب از خود خارج می‌کند و با توجه به نحوه تنظیمات آن می‌توانید این کار را به حداقل یا حداکثر برساند.

سیستم کولر گازی برای دفع آب محیط یا همان رطوبت هوا به این شکل عمل میکند که تمامی رطوبت جمع شده روی فین‌های خنک که به مایع تبدیل‌ شده این داخل یک ناودانی ریخته شده و از طریق لوله درین (تخلیه) به بیرون منتقل می‌شود اما گاهی این اب به علت یکی از دلایل زیر از مسیر اصلی خروجی خود خارج می شود و از پنل سرریز می کند که به اصطلاح گفته می شود دستگاه دچار آبریزی کولر گازی شده است و نیاز به تعمیر کولر گازی دارد. شما همچنین می توانید تعمیر چیلر ، تعمیر مینی چیلر، تعمیر پکیج و تعمیر سردخانه خود را به ما بسپارید.

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

1- بسته شدن خروجی سینی تخلیه آب ( ناودانی کولر)

خروجی سینی تخلیه آب که از آن به عنوان ناودانی کولر نیز یاد می کنند دقیقا همان جایی است که آب حاصل از رطوبت کولر گازی در آن جمع شده و سپس به کمک لوله هایی به سمت بیرون هدایت می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث بسته شدن این این خروجی می شود و نتیجه کار باعث آبریزی کولر گازی میشود. که از جمله آن میتوان به گرد و خاک حاوی لجن و پرزهای فرش اشاره کرد. هنگامی که این مسیر مسدود می شود آب از مسیر خود خارج شده و در نهایت آبریزی کولر گازی یا چکه کردن آب از کولر گازی را پدید می آورد.که در اینجا نحوه رفع آبریزی کولر گازی که این مورد دلیلش باشد را به توضیح میدهیم.

شاید این مقاله هم مفید باشد: رفع مشکلات ریموت کنترل کولر گازی

نحوه باز کردن پنل داخلی کولر گازی برای رفع آبریزی کولرگازی

روش اول 

در این روش شما باید مانند عکس زیر  خارها یا دکمه های زیرین پنل را باز کرده و پنل داخلی کولر گازی را از پایین به‌ صورت ۷۰ درجه به سمت بالا بلند کنید و با استفاده از یک انبردست یا کاسه یا هر وسیله دیگری که اهرم میکنید، آن را ثابت نگه‌ داشته و کاری را که می‌خواهید روی لوله تخلیه انجام دهید را انجام داده و آن را به حالت اولیه برگردانید دقت داشته باشید که بلند کردن بیش‌ از حد پنل باعث شکسته شدن گیره بالای آن و افتادن پنل خواهد شد پس از بلند کردن بیش‌ از حد خودداری کنید

باز کردن پنل کولر گازی
باز کردن پنل کولر گازی

روش دوم 

در این روش شما می‌توانید با باز کردن قاب جلویی پنل داخلی به زیر آن دسترسی داشته باشد البته در بسیاری از کولرها فقط با این روش قادر به دیدن و سرویس لوله تخلیه هستید در باز کردن و بستن قاب پنل داخلی بسیار دقت شود چون در صورت شکسته شدن خارهای قاب پنل داخلی در هنگام کار

صدای نابهنجاری تولید کرده و مشکل ساز میشود ما در فیلم زیر آموزش کامل این کار را برای شما فراهم کرده‌ایم که می‌توانید با دیدن آن کار را به‌ راحتی انجام داده و مشکلتان را حل کنید

 

سی پنل کولر گازی
سی پنل کولر گازی یکی از دلایل آب ریختن کولر گازی

خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند: 5 دلیل اصلی صدای کولر گازی

۲شکستن سینی یا قاب ناودانی و آبریزش کولر گازی

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود کولرگازی شما دچار آبریزی شود یا به اصطلاح آبریزی کولر گازی رخ دهد شکستن سینی یا همان قاب ناودانی آب می باشد. در واقع این مشکل زمانی به وجود می آید که آب به صورت قطره ای از جلو کولر سرازیر می شود و شکستگی سینی کولر را فراهم می آورد. از دیگر دلایلی که باعث بروز این مشکل می شود میتوان به عدم نصب صحیح پنل یا بالانس نبودن فن بلور داخلی اشاره کرد که پس از گذشت مدتی لرزش پنل داخلی را به همراه دارد که عدم توجه به آن باعث شکستگی می شود

نحوه تشخیص شکستن سینی ناودانی

یکی از راه‌های تشخیص شکستگی سینی ناودانی این است که یک ترک بسیار ریز بالای قابی که فن بلور در آن قرار دارد ایجادشده و بعد از مدتی به دلیل اینکه آب از آن ترک خارج می‌شود و این آب معمولاً کثیف است این ترک سیاه شده و کاملاً قابل‌ دیدن می‌شود و مانند بک خط سیاه روی قاب سفید پنل خودنمایی.

3- عدم قرار گرفتن لوله درین در جای مناسب خود

یکی از دلایلی که باعث آب ریختن اسپلیت از جلو پنل دو تیکه از کولر گازی می شود .در عدم قرار گرفتن لوله درین در جای مناسب خود می باشد. چنین شرایطی باید اقدام به باز کردن و تعمیر کولر گازی بپردازید. این قسمت در نظر داریم تا به معرفی شایع ترین دلیلی که باعث بروز این مشکل می شود بپردازیم:

  • تا خوردن: هنگامی که لوله درین دچار تاخوردگی می شود.
  • مسدود شدن لوله درین: عواملی همچون لجن، یا گرد و خاک باعث بسته شدن این لوله می شود.
  • جمع شدن آب در سطح: گر آب حاصل از کولر گازی را در ظرف یا بطری جمع می‌کنید. باید توجه داشته باشید که اگر آب داخل ظرف به لبه شیلنگ برسد آب داخل شیلنگ دیگر قادر به‌ اضافه شدن به ظرف نبوده و به داخل کولر برگشت می‌خورد.
  • عدم رعایت شیب شلنگ تخلیه: اگر در زمینه تعمیرات و حتی نصب کولرگازی تخصص داشته باشید. به این مسئله آگاه هستید که شلنگ تخلیه همواره باید دارای شیب ملایمی برای تخلیه باشد .در صورتی که این شیب به هر دلیلی رعایت نشود در مرور زمان مشکلاتی را با خود به همراه می آورد.
نصب لوله درین
نصب لوله درین جهت جلوگیری از آبریزش کولر گازی

چرا کولر گازی ما باد گرم میزند، تا کنون به این مشکل برخورده اید؟

4-کم بودن مقدار گاز کولر گازی

اینکه چه مقدار گاز در کولرگازی شما قرار دارد تاثیر بسیار زیادی در سیکل سرمایشی آن دارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این دو مسئله رابطه مستقیمی را با یکدیگر به وجود آورده اند. از همین رو در صورتی که گاز موجود در آن از استاندارد لازم کمتر باشد. میتواند بر روی کل عملکرد سیستم تاثیر بگذارد .و آن را مختل کند و باعث یخ زدن کمپرسور و در نتیجه خاموش شدن کولرگازی شما شود.

یخ زدگی کولر گازی
یخ زدگی کولر گازی باعث آب ریختن از کولر گازی می شود

5-عدم عایق بودن لوله های کولر گازی و آبریختن از کولر گازی

یکی از مهمترین و شایع ترین دلایلی که باعث آبریزی کولر گازی می شود .عایق نبودن لوله های مخصوص آن بخصوص در نواحی لوله های زیر یونیت داخلی می باشد. که میتواند ریزش آب را به دنبال داشته باشد. در واقع لوله های کولر گازی بسیار خنک هستند. و اگر نتوان آن را با عایق پوشاند رطوبت هوا را به خود جذب می کند. و این مسئله به صورت ریزش آب به شکل قطره قطره در داخل منزل نمود پیدا می کند.

عایق کاری لوله کولر گازی
عایق کاری لوله کولر گازی

یمپ درین راه حل رفع آبریزی کولر گازی

یکی دیگر از راه های رفع آبریزی کولر گازی استفاده از پمپ های درین می باشد .که در زیر پنل داخلی کولر گازی نصب می شود و آب را به خارج منتقل می کند.

پمپ درین چیست؟

آب حاصل از تعریق اواپراتور در یونیت داخلی دستگاه های سرمایش درون سینی تعبیه شده در زیر دستگاه جمع می شود.این آب در مواردی که امکان دفع آن به صورت عادی (با شیب ملایم ) وجود ندارد .از طریق قرار دادن پمپ مناسب در مدار دفع آب قابل هدایت است.

اگر در رفع آبریزی کولر گازی خود موفق نبودید، جهت خدمات با کارشناسان ما تماس بگیرید:

ویدئوهای آموزش رفع آبریزی کولر گازی

4/5 - (1185 امتیاز)

81 دیدگاه

  • سلام کولر گازی گری 12هزار دارم که سال قبل خریدمش و فقط یک ماه روشن کردم و مشکلی نداشت ولی امسال که تابستون شروع شد روشن میکنم آب از پنل داخلی میریزه بیرون و به نظرم هوای گرم تولید می‌کنه.علت چیه؟

  • سلام کولر گازی دوتیکه ۳۰هزاردارم هیچ مشکلی ندار تازه سرویس شد ولی رادیاتش عرق میکنه واب چیکه میکنه علتش چیه

  • سلام کولر گازی دوازده هزار من بعد یکسال وقتی پنجره بازه و کلر روشن میکنیم ابریزی از زیرشیدا می‌کند البته یکبار هم پنجره بسته بود اینطور شد ولی دما کولر کانل سرد هست و همیشه ابریزی نداره علت چیه و راه حل پیشنهادی شما چیست

    • سلام
      احتمالا خروجی آب درین کیپ شده و آب تخلیه نمی‌شود که باید دستگاه سرویس کامل انجام بشه

  • سلام. اسپیلت مدیا هم در زمان روشن بودن و هم در زمان خاموشی یک سر آب میده. بعبارتی از ۷ صبح ک خاموش تا ۶ بعد از ظهر همچنان در حال آب دادنه، مشکل چی میتونه باشه؟

    • سلام ایراد ابریزی دستگاه ها معمولا از کثیفی خروجی درین یا کمبود گاز هست البته ممکن هم هست سینی درین دستگاه شکسته باشه و دچار ابریزی بشه.

  • سلام سینی یا قاب ناودانی اب کولر گازی گری 24هزار شکسته ونشتی اب داره از کجا میتوانم تهیه کنم ممنون

  • سلام ببخشيد از كمپرسور اسپليت ما از يك هفتخ قبل آب ميريزد در ضمن جريان آب از پنل داخلي ندارم و شلنگ هم اوكي هست به گلد ايران زنگ زدم كارشناسي كه سه هفته قبل سرويس انجام داده بود گفت مربوط به سرماي هواي بيرون هست ولي من تا الان متوجه اين ريزش آب در سالهاي قبل نشدم آيا درست هست !؟

  • سلام.
    کولر ۱۸۰۰۰ داریم که سال گذشته سرویس، شارژ گاز و وکیوم شد، طی این یکسال بنا به فصل از کولر و هیتر آن استفاده کردیم.
    امسال محض اطمینان از دوستی خواهش کردیم و ایشان قبول زحمت کردند و بازبینی کردند.
    ایشان اصلا وارد ساختمان نشدند و باد کولر را نیز ندیدن که چطور است و بلافاصله بعد از روشن کردن دستگاه به پشت بام رفتند پیش کمپرسور، پس از چند ثانیه گفتند که دستگاه شارژ گاز مجدد لازم دارد، وقتی علت این تشخیص رو بدون توجه به سردی و گرمی باد ازشون جویا شدم، اشاره‌ای به عرق‌های لوله‌های مسی که از کمپرسور خارج شده بود کردند و گفتند که علت پدید آمدن این عرق‌ها ناشی از کم کردن شارژ گاز دستگاه هست. این در حالی بود که صدای گردش گاز در مدار لوله‌ها کاملا به گوش میرسید.

    میخواستم بدونم که تشخیص ایشان بنا به استدلالشان درست است یا خیر؟

    چون بنظر بنده، عرق روی لوله‌های چسبیده به کمپرسور میتواند از سردی بیش از حد آنها باشد که باعث جذب رطوبت اطرافشان گشته و نتیجه پدید آمدن قطرات آب بصورت عرق روی لوله شده است.

    میخواستم بدونم نظر شما چیست تا در صورت لزوم در خواست سرویس‌کار کنم.

    سپاسگزارم.

    • اره داداش مال منم همین درد رو داشت خنکی کولر پایین و از دریچه پرتاب باد قطرات اب میامد با شارژ گاز خوب شدش

      • سلام
        یه کولر ۲۴ گری داریم که از زیر پنل داخلی زیاد آب میریزه در ضمن از لوله خروجی آب هم میاد ولی از زیر پنل زیاد آب میریزه لطفا راهنمایی کنید چطور درستش کنم ممنون میشم

        • سلام
          علت ابریزی باید مشخص شود از کثیفی خروجی درین هست یا علت دیگه ای داره که بهتر توسط سرویسکار انجام شود.

  • کولر ما همیشه داره آب میریزه هر کاری کردیم درست نشد تعمیر کار هم اوردیم درستش کرد اما موقتی بود بعد از چند ساعت دوباره آب ریخت

    • سلام کولردوتیکه ۳۰ هزاردارم که ازداخل پنل آب چکه میکنه وصدامیدهعلتش چی هست ممنونم

      • سلام
        علت ابریزی دستگاه می‌تواند از ایرادات مختلف باشه که باید توسط سرویسکار چک شود احتمالا سیستم شما یخ می‌زند به علت کمبود گاز و دچار ابریزی می‌شود.

  • با سلام
    کولز گازی ما وفتی روشنه اصلا آب نمیده ولی وقتی خاموش میشه هم از لوله آب میده هم از زیرش چیکه میکنه.
    مشکل چیع!؟

    • یخ زدگی باعث میشه که وقتی کار نمیکنه یخها اب شن و أبریزش داشته باشید ، یکی از علتهای معمول یخزدگی کم بودن گازه معمولا

      • سلام و خسته نباشید ،بنده کولر گازی گری جماتیک موتور بزرگ خریدم خوب خنک میکنه ولی از زیر کمپرسورش آب چکه میکنه ؛کنداکتور رو باز کردم دیدم بالای کمپرسورش برفک و یخ زده ‘میخواستم بدونم مشکلی نداره عادیه این مورد؛ضمنا صدای موتورش زیاده

      • سلام
        علت ابریزی یونیت بیرونی در چه حالتی دچار این مشکل می‌شود اگر در حالت گرمایش باشد ایرادی ندارد و طبیعی کار می‌کند ولی اگر در حالت سرمایش دچار این مشکل شده سیستم ایراد دارد و بایستی توسط سرویسکار رفع ایراد شود.

  • سلام خسته نباشید اسپیلت 18000دارم از وقتی ک خریدم یک ماه بعد شروع ب ابریزی کرد لوله خروجی هم تمیز اب خارج میشه سینی هم تمیز و بدون ترک خلاصه هر کاری بود ما واس این کولر کردیم بازم اب میریزه از داخل پنل یه وقتایی هم از داخل فن داخل پنل اب میاد اما اکثر مواقع از داخل جلد پنل اب میریزه.در ضمن این کولر رو چون از خارج از کشور اوردم هیچ نمایندگی هم تحویل نمیگیره تعمیرکارهم اوردم گفتن ک درست نمیشه ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

  • سلام و خسته نباشید.
    کولر اسپیلت هایسنس
    همه مواردی که گفتید را چک کردم.تخلیه آب هم داره ولی بازم از گوشه پنل آب میچکه.دیگه نمی‌دونم چکار کنم

  • سلام ممنون از پاسخگویی
    کولر 18 هزار ،هم از بیرون اب میریزه (لوله تخلیه بیرون)هم از داخل پنل (روفرش)
    ممکنه راهنمایی کنین ???

  • سلام
    خسته نباشید
    ما اشتباها از اون لوله ای که آب از کولر خارج میشود
    آب وارد کولر کردیم
    الان نمیدادی خراب شده یا نه چیکار کنیم؟

  • سلام داداشا یه کلک رشتی بهش زدم تو لوله که آب رو میاره یه فوت محکم کردم راهش باز شد خخخخخ

  • با سلام من حدود یک هفنه هست کولر گازی اجنرال 12000 مدل 2020 گرفتم و توسط نمایندگی هم نصب شده و روزی هم حدودا 3 ساعت روشنه اما هیچ آبی نمیریزه و سرمایش آن هم خیلی خوبه ،

    • سلام
      حتما لازم نیست ابی از کولر خارج شود . ابی که از کولر خارج می شود به علت افزایش رطوبت محیط می باشد که معمولا با افزایش دما مقدار اب خارج شده بیشتر میشود

  • با سلام
    از پنل خارجی کولر گازی بنده به تازگی وقتی که روی سیستم گرمایشی هست آب ریزش فراوانی ایجاد می گردد این در حالی هستش که در سال های گذشته این مشکل وجود نداشت سرویس کار گفتش که عمر کمپرسور به پایان رسیده است در ضمن مدل دستگاه میتسوپیشی 24000 هستش
    در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

    • سلام
      خیر عمر دستگاه تموم نشده احتمالا کویل ابگرم شما سوراخ شده و با جوشکاری کویل و یا ساخت کویل جدید مشکل دستگاه شما حل میشود

  • با سلام یه سوال داشتم از خدمتتون
    امکان این هست که کولر گازی در حالت خاموش از لوله تخلیه اب ،ابریزی داشته باشه
    وصدای چکه قطره اب از داخل کولر بیاد که داره از شلنگ خارج میشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام بله امکان داره در حین کارکردن کولر گازی لوله های پشت پنل یا داخل پنل یخ زده باشه و و قتی کولر کار نمیکنه برفک ها شروع به اب شدن میکنه

  • (با سلام خدمت شما دوست عزیز) .
    .
    .
    کولر گازی که در شیر های اتصالش شبنم میزنه .
    این نشونه اینکه کولر شما به خوبی داره کار میکنه .
    اصلا جای نگرانی نیست . بعد اینکه میگین خنک نمیکنه گاز کولر از حد استانداردش کمه.
    و اگر تنظیم نکنید . باعث یخ زدگی روی فین پنل داخلی میشه .

  • سلام
    کولر ما ناودانی آبش سالمه و آب هم که میریزم داخلش کامل تخلیه می‌کنه ولی یه قسمت از پره ها(قسمت بالایی که شیب‌داره) وقتی عرق می‌کنه داخل ناودانی نمیریزه و میده به دیوار
    چیکارش باید کرد؟

  • سلام من یه کولر 30000 دارم وقتی روشنش میکنیم شیر متصل به کمپرسور که بالای پشتبون هست عرق میکنه و قطرات آب روش تشکیل میشه همچنین احساس میکنم با توجه به اینکه30000 هست زیاد خنک نمیکنه میشه علت رو بگید.در ضمن 4 روزه که کولر رو نصب کردم و کولر نو و آکبند بود

  • سلام من کولر گازی گری دارم هرکار می کنم نمیتونم قاب پنلشو باز کنم.میشه راهنمایی کنید؟

  • سلام و تشکر برای همه راهنمایی هاتون کولر ما مثل قبل خنک نمیکنه و زیر پنل خیلی اب چکه میکنه کولرما سوپر جنرال است ببخشید درجه این کولر تا چند میره؟؟

  • با سلام اسپیلت ما جنرال 18 هزار هسته اکثر مواقع آب از تخلیه خارج میشه بعضی از موقع ها از زیر پنل علتش چیست؟

  • سلام.بعلت پرشدن مخزن اب کولرگازی مون مقداری اب از پنل داخلی سرریز کرد ایا کارخاصی بایستی انجام داد جهت ایمنی قبل از روشن کردن مجدد

  • کولر ال جی 18هزار دارم اینورتر،امسال کولرو شارژ گاز کردیم،ولی همش از داخل کانال بلور آب میریزه،از لوله درین هم آب میریزه بیرون،ولی از کانال بلودر چرا آب میاد

  • سلام وقت بخیر
    یکسال هست که یک کولر اسپلیت ۲۴ هزار پاناسونیک طرح جدید خریدیم امسال با شروع تاستان از داخل بلویر قطرات آب بیرون میریزه بطوری که مجبور به گذاشتن ظرف زیر کولر شدیم تمام موارد که ممکن بود رو رفع کردم اما بازم آب میریزه و تعمیر کارم هم گفت که کاری نمیشه کرد این مشکل تمام کولر های این مدله نظر شما چیه.

    • سلام نظرم در مورد نوع برند و مدل دستگاه شما نیست اما به طور کلی رفع ابریزی دستگاه یه مقدار به دقت بالاتری نیاز داره شما از تعمیرکاران دیگه کمک بگیرید مطمئنن قابل حال هستش

    • با سلام کولر گازی من ۳۰هزار سوپر جنرال هستش پارسال سهریور آبریزی از پنل داشت سرویس کار اونو درست کرد،الان ب تازگی وقتی آف میزنه چند قطره آب از پنل میریزه و بعد از شیلنگش کامل تخلیه میشه،دلیلش چیه؟

  • سلام کولر بنده نو هستش فقط پارسال دوماه کار کرده الان که روشنش کر دم خیلی خنک نمیکنه از شیلنگ تخلیه هم اب بیرون نمیاد؛ ال جی 24هزار

  • سلام . من کولر اوجنرال دارم وقتی روی مد قطره باران میزارم خوبه ولی روی مد دانه برف با درجه ۲۴ میزارم بعد از یک ربع یهو آب زیادی از زیر پنل میریزه پایین . لطفا بگید علت چیه

    • سلام در حالت دانه برف دمای کولر بیشتر میره بالا و رطوبت بیشتری از محیط جذب میکنه در نتیجه اب بیشتری تولید میشه و اینکه احتملا در لوله های خروچی اب کولر گازی مسیر گرفتگی وجود داره که قادر به رد کردن این حجم اب نیست د رنتیجه باعث ابریزی کولر میشه

  • با سلام
    من یک دستگاه کولر اسپلیت اوجنرال ۱۸ هزار دارم،به تازگی هم سرویس کردمش.
    همچنین گاز کمپرسور هم چک شد توسط سرویس کار و مشکلی نداشت.
    مشکلی که از قبل داشتم و مرتفع نگردید این هستش که لوله های خنک کننده ایی که از کمپرسور به پنل داخلی میاد عرق میکنه و آب چکه میکنه و این مسئله باعث رطوبت گرفتن دیوار همسایه پایین گردیده است.
    لوله ها نیز عایق کاری شده،فقط موردی که هستش اینه که کولر چیزی در حدود هشت سال عمر داره و طول عمر عایق ها هم در همین حدود هستش.
    به نظرتون با تعویض عایق لوله ها مشکلمون رفع میشه؟؟؟

    • سلام بله این کار موثر می باشد اما قبلش بهتره تا یه نشت یابی هم انجام بشه

  • باسلام
    برای رفع ابریزش کولر هایسنس رفتم ، ابتدا شیب انرا درست کردم ولی مشکل برطرف نشد بار دوم باز کردم کامل سرویس و کل لوله ها را عایق کردم و زدم جا باز هم مشکل مرتفع نشد ،عملا هر کاری که فکرم میرسه انجام دادم ولی فاینده نداشت سینی هم تمیز و بدون ترک میباشد ، میشه راهنمایی بفرمایید این مدل کولر چرا اینجوریه و راه حل چیه ؟ آیا پمپ درین کارسازه ؟

    • شایع ترین علت ابریزی کولر گازی گرفتگی لوله درین می باشد اما هر 5 موردی که در بالا ذکر شده ممکن است که باشد

  • سلام و تشكر بابت راهنماييتون. اسپيلت ما خنك ميكنه مثل قبل اما آب تخليه نميكنه اصلا،از هيچ جاش.لطفا راهنمايي كنيد

    • سلام اقا شهاب
      به احتمال زیاد مسیر لوله درین یعنی همان لوله ای که اب کولر گازی از آن خارج می شود مسدود شده و مسیر خروج اب گرفته شده از سرویسکار کولر گازی بخواهید که با سرویس و شستشوی کامل کولر گازی مشکل را رفع نماید

  • سلام.پنل کولروقتی کارمی کنه ازش آب می پاشه.وهمین عامل باعث ریختن قطره قطره آب اززیرپنل به زمین میشه .ازچی می تونه باشه.ممنون میشم

    • سلام و خسته نباشید
      دلیل ابریزی و پرتاب اب از پنل کولر گازی می تواند عوامل مختلفی از قبیل گرفتگی لوله درین ، شکستگی سینی ، تراز نبودن پنل کولر گازی ، خارج شدن لوله درین از جای خود ، مسدود شدن مسیر خروجی اب و…
      می توانید یکی یکی موراد را بررسی کنید تا عیب یابی و رفع عیب بپردازید در غیر این صورت از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید تا عیب دستگاه شما را از نزدیک پیدا و رفع کند

    • سلام آبریزی کولر ما بدلیل قرار گرفتن شلنگ تخلیه در ظرف بوده که پر آب شده و دوباره به درون دستگاه برگشته. بلافاصله با چکه کردن آب شلنگ را تخلیه کردیم و آب زیادی خارج شد‌ دستگاه هم بلافاصله خاموش کردیم.
      آیا بنظزتون دستگاه آسیب دیده

      • باسلام کولرتازه کمپرسور انداخته شده و گازهم تازه پرشده چرا بازهم چکه میکنه منتظر پسخ شما هستم

  • سلام
    اب خروجی از اسپلیت سرد نیست. تازه هم سرویس شده.
    خنکیشم مثه قبل نیست.
    لطفا راهنمایی کنید
    مرسی

    • سلام از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید تا مقدار شارژ گاز موجود در دستگاه و نحوه عملکرد کمپرسور را بررسی کند

  • با سلام و خسته نباشید یه کولر 30هزار هایسنس دارم که موقع کارکرد ابریزی نداره ولی وقتی کولر خاموش میکنم مجددا مثلا بعد نیم ساعت روشن میکنم موقع استارت اولیه مقداری اب از پنل به بیرون پرتاب میشه ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکل از چیه

    • سلام یه نگا کن لوله هها زیر پنل عایق دارن..اونا عرق که میکنن اب میرزه اگع عایق نداشته باشن…اره اگر گاز کولز کم باشه یخ که میزنه اب ریزی هم پیدا میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *