نحوه جمع کردن گاز کولر گازی

نحوه جمع کردن گاز کولر گازی


جمع کردن گاز گولر گازی  یا به اصطلاح پمپ دان کولر گازی یا اسپیلت نیاز به تخصص و مهارت دارد تا از هدر رفتن گاز کولرتان موقع باز کردن کولر گازی جهت جابجایی یا تعمیذ جلوگیری شود.

جمع کردن گاز کولر گازی را همیشه به تعمیرکار کولر گازی بسپارید زیرا آنها دارای تخصص و مهارت در نحوه باز کردن کولر گازی و جمع کردن گاز اسپیلت دارند. با این روش از هدر رفتن گاز کولرتان که قیمت زیادی دارد جلوگیری میکنید.

یکی از مراحل مهم در جابجایی کولر گازی جمع کردن گاز یا به اصطلاح پمپ کردن آن است . کولر گازی را جمع آوری می‌کنیم چون می‌توانیم گاز درون اسپیلت را در کندانسور جمع کرده و بعد از نصب مجدد و راه‌اندازی به راحتی از آن استفاده کنیم و دیگر نیازی نیست که مجدد گاز را پر کنیم . این کار باید به صورت اصولی انجام شود وگرنه خسارات زیادی را به دستگاه و همچنین به افراد وارد می‌کند . از ابزارهای مورد نیاز برای کار می‌توان به گیج فشاری و آچار آله نیز اشاره کرد . در ابتدا اگر کولر گازی خاموش است آن را روی مود سرما قرار داده و تا ۱۵ دقیقه به همین حالت می‌گذاریم . در مرحله دوم باید درپوش شیر سرویس در قسمت بیرون ورودی کندانسور را باز کنیم و بعد هنگامی که گیج بسته است شلنگ گیج را به شیر سوزنی لوله برگشت و لوله ضخیم وصل می‌کنیم ، سپس شیر رفت را خیلی آهسته توسط آچار آلن خود می‌بندیم . اگر به عقربه گیج دقت کنیم می‌بینیم در حال کاهش است وقتی درجه گیج به ۱۰psi  برسد باید شیر رفت کاملا بسته باشد . بعد خیلی آهسته شیر سرویس لوله برگشت را می‌بندیم وقتی که گیج فشار به زیر صفر رسید شیر برگشت را کاملا می‌بندیم و دستگاه را خاموش می‌کنیم وقتی دستگاه خاموش شد عمل تخلیه گاز موفقیت آمیز بوده است .

دقت داشته باشید که برای انجام این کار حتما از افراد متخصص و ماهر که تجربه کافی برای انجام انجام این کار را دارند کمک بگیرید .

 

اهمیت جمع کردن گاز کولر گازی

شاید برای شما هم پیش امده باشد که قصد داشته باشید کولرتان را از جای خود باز کنید و در جای دیگر نصب کنید یعنی جابجایی کولر گازی انجام دهید و یا اینکه مشکلی برای کولرتان پیش امده باشد که برای انجام تعمیرات برای انجام این کار مجبور به جمع کردن گاز کولر گازی شوید  و شما نگران گاز کولر گازیتان شوید.ما در اینجا به شما روشی را معرفی می کنیم به نام پمپ دان اسپیلت یا جمع کردن گاز کولر گازی که به شما کمک زیادی خواهد کرد.(سرویسکار اسپیلتتعمیر داکت اسپیلت)

اگر هنگام جابجایی یا تعمیرات کولر گازی این کار را انجام ندهید گاز درون سیکل هدر می رود و شما مجبور به انجام مجدد شارژ گاز ( شارژ گاز چیلر ، شارژ گاز مینی چیلر) تکمیلی هستید که این برای شما هزینه زیادی دارد. بتابراین بهتر است قبل از انجام کار گاز را درون کندانسور جمع آوری کنید تا در هنگام نصب کولر گازی بعد از تعمیرات کولر گازی و جابجایی بتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید

جمع کردن گاز کولر گازی
جمع کردن گاز کولر گازی

پمپ دان کردن چیست؟

پمپ دان کردن روشی است برای ذخیره کرده یا جمع کردن تمامی مبرد یا گاز درون لوله ها در داخل کندانسور

چه زمانی شما نیاز دارید گاز کولر گازی را جمع کنید.

در صورتی که کولر نیاز به جابجایی جهت نصب در جای دیگر را دارد و یا نیاز به تعمیرات دارد شما نیاز دارید گاز دستگاه را به روش گفته شده جمع کنید و عملیات تعمیر یا جابجایی کولر گازی را انجام دهید.

اگر شما هم قصد جابجایی یا تعمیر کولرتان را دارید میتوانید با خیالی آسوده انجام کلیه مراحل را به بسپارید

22385967 – 021 – 66583708 – 021

طریقه باز کردن و جمع کردن گاز کولر گازی

روشی که در اینجا توضیح داده می شود کاملا صحیح و قابل انجام می باشد که اکثر تعمیرکاران برای جمع کردن گاز اسپیلت از این روش استفاده می کنند . اما ما به شما توصیه می کنیم اگر در انجام تعمیرات و باز کردن کولر گازی هیچ مهارتی ندارید برای انجام این کار حتماً از یک تعمیرکار کولر گازی کمک بگیر‌ید زیرا در صورت انجام غیراصولی این کار توسط خودتان یا افراد غیرمتخصص امکان آسیب رساندن به کمپرسور یا دیگر قطعات کولر گازی وجود دارد

  1. کولر در حال کار کردن می باشد و شیر سرویسهای دوراهه و سه راهه کاملا باز است.
  2. در پوش شیر سرویس ها را باز کنید.
  3. حتما توسط آچار آلن شیر برگشت را کنترل کنید تا از باز بودن ان مطمئن شوید.
  4. در صورتیکه کولر خاموش است می بایست کولر 10 تا 15 دقیقه روشن شود. و کار کند سپس شیلنگ گیج فشار پایین را به شیر سوزنی (شیر سرویس سه راهه) متصل کنید(شیرهای گیج کاملا بسته است).
  5. توسط آچار آلن شیر سرویس رفت (شیر دوراهه) را کاملا ببندید.
  6. هنگامی که عقربه گیج فشار به زیر صفر (تا حد وکیوم ) پایین امد شیر برگشت را کاملا ببندید.
  7. دستگاه را خاموش کنید و در این وضعیت شما می توانید شیلنگ گیج را  از شیر سرویس جدا کنید.
  8. در این وضعیت می توانید لوله های دستگاه را از یونیت ها جدا کرده و عملیات جابجایی یا تعمیر کولر گازی را انجام دهید.

شما می توانید برای جابجایی کولر گازی و یا هرگونه از تعمیرات کولر گازی،تعمیر و سرویس فن کویل، تعمیر پکیج ،  سرویس سردخانه به ما اعتماد کنید .ما سالهاست که در این زمینه تخصص و مهارت داریم و تخصص خود را به مشتریان خود اثبات کرده ایم.

 

شاید به دانستن این مطالب نیاز داشته باشید

آموزش نحوه وکیوم کولر گازی

آموزش شارژ گاز کولر گازی در زمستان

شما می توانید برای اطلاع از قیمت و هزینه نحوه جمع کردن گاز کولر گازی گام به گام ( پمپ دان اسپیلت ) با کارشناسان فدک تهویه درارتباط باشید .

3.2/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *