مرکز جابجایی و نصب کولر گازی اجنرال (Ogeneral)

نصب کولر گازی اجنرال یکی از مراحلی است که در حین حال ساده به نظر می رسد اما یک کار تخصصی و پر مسئولیتی می باشد.چرا که اگر نکات هنگام نصب و مراحل نصب کولر گازی اجنرال به خوبی رعایت نشود در حین استفاده از سیستم به مشکلاتی روبرو می شویم که گاهی جبران ناپذیر می باشد و باعث کاهش راندمان سیستم می شود و در نتیجه افزایش مصرف برق را به دنبال داردو گاهی هم باعث میشود شما هزینه های زیادی برای تعمیر کولر گازی ، تعمیر اسپیلت و تعمیر داکت اسپلیت بدهید.

بهتر است نصب کولر گازی اجنرال خود را به متخصصین آن بسپارید تا با اصول ایمنی انجام شود فدک تهویه سال ها است که در این زمینه تخصص دارد و دارای گروه نصاب حرفه ای کولر گازی و تعمیرکار چیلر ، تعمیرکار مینی چیلر و تعمیرکار پکیج می باشد که در کمترین زمان ممکن سیستم شما را با رعایت قوانین لازم نصب می کنند.

 

نصب یونیت خارجی

  • 1-مکان نصب کندانسور کولر گازی اجنرال دارای استحکام لازم را برای تحمل وزن دستگاه داشته باشد.
  • 2- در مکان یونیت بیرونی کولر گازی اجنرال نباید خطر نشت گازهای قابل اشتعال وجود داشته باشد.
  • 3- مکان نصب واحد خارجی کولر گازی اسپیلت اجنرال باید به گونه ای انتخاب گردد که هوای خروجی و صدای حاصل از دستگاه کولر گازی مزاحمتی جهت همسایگان نداشته باشد.
  • 4- کندانسور کولر گازی باید در مکانی نصب گردد که به آشانی هوای مورد احتیاج به دست آن دمیده گردد در صورت عدم رعایت این نکته امکان اورلود کردن کمپرسور کولر گازی اجنرال وجود دارد.
  • 5- خروجی و ورودی کندانسور اسپیلت اجنرال هیچگوقت نباید پوشانده گردد.
  • 6- نصاب کولر گازی اجنرال در زمان نصب اسپیلت اجنرال تا جای امکان دقت میکند که کندانسور کولر گازی اجنرال در آفتاب قرار نداشته و در سایه نصب گردد زیرا که این امر در کاهش مصرف برق کولر گازی اجنرال خیلی موثر است.
  • 7- فضای لازم برای انجام عملیات سرویس کولر گازی اجنرال و تعمیر کولر گازی اجنرال را در اطراف یونیت خارجی در نظر بگیرید.
  • 8- در صورت نصب تعدادی دستگاه کندانسور در کنار هم فاصله جانبی حداقل 70 سانتیمتر را رعایت فرمائید.
  • 9- یونیت بیرونی کولر گازی اجنرال را در نزدیکی خروجی فن های اگزاست و دودکش نصب نکنید به این دلیل که ذرات و چربی ها سبب کثیف شدن کندانسور کولر گازی اجنرال میشود.
  • 10-در صورت نصب کندانسور کولر گازی اجنرال در بالکن و یا لبه پنجره حتما از لاستیک لرزه گیر استفاده نمائید.

محل نصب کولر گازی و نصب یونیت خارجی باید به صورتی انتخاب شود که هوای خروجی و صدای حاصل از دستگاه مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند و در محلی نصب شودکه براحتی هوای مورد نیاز توسط آن دیده شود در صورت عدم رعایت این نکته هوای دیده شده از کندانسور مجدد برگشت میشود و باعث اوردلود کمپرسور می شود.

ورودی و خروجی دستگاه نباید پوشانیده شود. محل نصب باید استحکام لازم را جهت تحمل وزن دستگاه اجنرال را داشته باشد و در محل نصب نباید خطر نشت گازهای قابل اشتغال وجود داشته باشد.

در صورت نصب یونیت خارجی روی بالکن یا لبه پنجره به علت وجود ارتعاشات کمپرسور از لرزه گیر مناسب یا در صورت نیاز از منجیب استفاده کنید و در صورت استفاده از اتصال پیچ و مهره در اسکلت نگهدارنده یونیت داخلی حتما از واشر فنری استفاده کنید.

یونیت خارجی نباید حتی المقدور در معرض تابش مستقیم خورشید قرار گیرد تابش آفتاب باعث کاهش راندمان کاری کندانسور شده و در عملکرد سرمایی کولر تاثیر منفی خواهد داشت.

یونیت داخلی را در نزدیکی خروجی فن ها، دودکش، هود آشپزخانه و محل آلوده به ذرات معلق در هوا نصب نکنید این ذرات و چربیها باعث کثیف شدن سطح کویل کندانسور شده و ضریب انتقال حرارت آن را کاهش می دهند.

نصب یونیت داخلی دستگاه کولر گازی جنرال

  • 1- پنل کولر گازی اجنرال را در زمان نصب در کنار وسائل گرمازا همانند شوفاژ نصب نکنید.
  • 2- یونیت داخلی کولر گازی اجنرال را با دقت به فاصله های معین شده شده نصب کنید.
  • 3-یونیت داخلی اسپیلت اجنرال را در جهتی نصب نمائید که برای پرتاب باد کولر گازی به سوی وسط اتاق و با بیشترین پوشش محیطی عمل بنماید.
  • 4-پیش از انجام هر گونه سوراخ کاری نقشه صفحه پشت و موقعیت سوراخ ها را با مداد رور دیوار مشخص نمایید.
  • 5- در صورت نصب پنل کولر گازی اجنرال در دفتر کار یا اتاق پذیرائی  حتما دقت نمایید که به دکوراسیون محیط آسیب وارد نگردد.
  • 6- حتما زمان سوراخ کردن دیوار به وضعیت خروجی آب درین کولر گازی اجنرال دقت گردد.
  • 7-مکان نصب پنل کولر گازی اجنرال باید استحکام لازم جهت تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
  • 8- محل نصب یونیت داخلی اسپلیت اجنرال باید به گونه ای باشد که تعویض و تمیز کردن فیلتر های کولر گازی اجنرال به آسانی انجام گردد.
  • 9-در زمان  عبور لوله های کولر گازی اجنرال از دیوار بهتر است لوله خروجی آب درین اسپیلت در پائین قرار بگیرد.
  • 10-پس از نصب پنل اسپلیت اجنرال آموزش سرویس فیلترهای کولر گازی اجنرال را فراموش نکنیم.

از نصب یونیت داخلی در مجاورت وسایل گرما زا از قبیل بخاری، شوفاژ، سیستم های رطوبت زدن خودداری نمایید.

قبل از انجام هر نوع سوراخ کاری نقشع صفحه و پشتی موقعیت سوراخ ها را با مداد روی دیوار مشخص کنید و به کاتالوگ کولر گازی اجنرال نیز توجه نمایید.

جهت ایجاد سوراخ عبور لوله و سیم ها از گرد استفاده کنید.

حتما توجه کنید که وضعیت خروجی لوله آب کندانس شده و هرگونه نشتی از محل اتصالات باعث تخریب رنگ و تبله کردن دیوار خواهد شد.

لوله کشی و آماده سازی لوله ها

پس از نصب یونیت های داخلی و خروجی دستگاه کولر گازی اجنرال نوبت به لوله کشی دستگاه می رسد.

در این مرحل دو یونیت توسط لوله های مسی به یکدیگر اتصال داده می شود.

همواره لوله حاوی مایع رفت قطر کوچکتری نسبت به لوله برگشت دارد.

برای آماده سازی لوله ها به نکات زیر توجه نمایید:

ابتدا فاصله بین یونیت خارجی و داخلی را با دقت اندازه گیری کنید.

در هنگام برش لوله 10 درصد بیشتر از فاصله اندازه گیری شده لوله را برش دهید

از لوله بردیسکس در خصوص برش لوله های مسی استفاده کنید حتما مطمئن شوید که پلیسه در داخل لوله نفوذ نمی کند و بعد از بر طرف کردن پلیسه ابتدا مهره برنجی را در لوله رد کرده و توسط لاله کن لوله را لاله کنید و برای اطمینان از عدم نشتی باید لاله سر لوله یکنواخت صاف و بدون ترک باشد برای اتصال بهتر مهره را روی لوله زبانه دار بصورت مستقیم قرار دهید و در لحظه اول مهره اتصال را بدون فشار ببنید تا کامل جفت شود پس از سفت کردن مهره توسط  دست به کمک دو آچار معمولی و آچار ترک مهره را سخت کنید.

تخلیه و شارژ گاز کولرهای اسپیلت جنرال

اگر برای اولین بار سیستم نصب می شود یونیت خارجی حاوی گاز مبرد می باشد و بنابراین نیاز به تخلیه هوای داخل یونیت داخلی یونیت داخلی و لوله ها می باشد روی یونیت خارجی دو نوع شیر نصب شده که به نام های شیر 2 راهه و 3 راهه یک شیر سوزنی برای اتصال گیج فشار وجود دارد. معمولا شیر طرف گاز 3 راهه و طرف مایع 2 راهه م یباشد.

برای تخلیه دستگاه باید از پمپ وکیوم استفاده کرد. استفاده از پمپ وکیوم جهت تخلیه لوله ها و یونیت داخلی از هوا و رطوبت از پمپ تخلیه فقط برای خارج کردن هوا از سیستم استفاده کنید. بعد از نصب لوله ها بین یونیت داخلی و خارجی شلنگ آّی گیج فشار پایین گیج دو قلو را به شیر سرویس شیر 3 راهه روشن کنید . سپس شیر گیج دو قلو را ببندید و پمپ را خاموش کنید عقربه گیج نباید تا 5 دقیقه تغییر کند.

ابتدا شیر رفت را باز کنید سپس شیر برگشت را و در نهایت شلنگ ها را از شیر و پمپ تخلیه جدا کنید پس از وارد کردن گاز دستگاه به لوله ها و بستن درپوش شیر آلنی و سوزنی می توانید در نقاط اتصال یونیت داخلی و خارجی در دو سر لوله ا وجود نشتی ها را با استفاده از آب و صابون چک کنید.

تخلیه سیستم از هوا و رطوبت موجود در سیکل تبرید بسیار ضروری است وجود رطوبت در سیستم باعث بد عمل کردن و کاهش کارائی کمپرسور می شود.

 آماده سازی دستگاه اسپیلت جنرال

پس از لوله کشی و وکیوم به سیم کشی بین دو یونیت می رسد و با توجه به راهنمای دستگاه سیم کشی باید انجام شود.

حال دسنگاه کولر گازی اجنرال خود را روشن نمایید و از آن لذت ببرید.

مرکز مجاز و رسمی جابجایی و نصب کولر گازی اجنرال اعتماد کنید

به متخصصین و نصابان ما جهت جابجایی و نصب کولر گازی اجنرال و سرویس فن کویل خود اعتماد کنید ما سالهاست که در این زمینه تجربه و مهارت داریم

ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز فدک تهویه در نصب کولر گازی اجنرال

  • نصابان فنی این مرکز از دانش و تخصص کافی جهت جابجایی و نصب نواع کولر گازی‌های مختلف و تعمیر سردخانه برخوردار هستند. بنابراین بدون نگرانی می‌توانید کلیه خدمات مورد نظرتان را به نحو احسنت دریافت کنید.
  • با اولین تماس تلفنی نصابان کولر گازی در محل حاضر می‌شوند و خدمات نصب و جابجایی یا تعمیر آن را به انجام می‌رسانند.
  • علاوه بر تماس تلفنی از طریق فرم آنلاین یا ارسال ایمیل نیز می‌توانید نسبت به دریافت خدمات اقدام فرمایید.
  • تمامی قطعات ارائه شده دارای گارانتی معتبر هستند و در صورت نیاز می‌توانید از این گارانتی استفاده کنید.
  • ارائه خدمات ۲۴ ساعته در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران برای مشتریان
  • امکان دریافت خدمات مناسب از طریق تکمیل فرم آنلاین وب سایت یا ارسال ایمیل
  • انجام جابجایی و نصب اسپیلت در کمترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه نسبت به سایر مرکز مشابه
  •  صرفه جویی در زمان، زیرا نیازی به حمل کولر گازی تا محل نمایندگی وجود ندارد

در هر زمان که شما نیاز به جابجایی و نصب کولر گازی اجنرال داشتید می توانید از طریق یکی از راه های موجود با نصابان ما تماس گرفته تا بهترین خدمات را دریافت کنید

نصب کولر گازی اجنرال
نصب کولر گازی اجنرال

بهترین نصابان کولر گازی اجنرال با ما کار می کنند

تمامی نصابان کولر گازی که در گروه فنی فدک تهویه فعالیت می کنند دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه نصب کولر گازی اجنرال می باشند هر کدام در تخصصی ترین مراکز اموزشی کشور دوره و اموزش دیده اند و علم خود را به روز کرده اند .

نصابان کولر گازی دارای تجربه کاری درخشان با ارگان های دولتی و خصوصی می باشند می باشند که این بزرگترین دلیل اعتماد مشتریان به ما می باشد

راه های ارتباطی با ما جهت جابجایی و نصب اسپیلت اجنرال

شما می توانید با یکی از شماره های ثبت شده در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

می توانید تعمیرات خود را از طریق ثبت سفارش آنلاین از ما بخواهید.

با ثبت درخواست خود از طریق فرم زیر از ۱۰ % تخفیف بهره مند شوید

راهنمای نصب کولر گازی اجنرال

  1. فاصله پنل داخلی با پنل بیرونی رعایت شود.(استاندارد ۵ متر)
  2. اواپراتور باید جایی نصب شود که پرتاب باد آن محل مورد نظر را ساپورت کند.
  3. کندانسور باید پایین تر از اواپراتور نصب شود.
  4. کندانسور باید طوری نصب شود که پشت ۳۰ سانت با دیوار فاصله داشته باشد که هوای ازاد در پشت ان قرار بگیرد.
  5. توجه داشته باشیم که نباید جلوی کندانسور تا فاصله در متری مانع یا هر چیزی که باعث برخورد باد فن کندانسور به آن شده و به خود کندانسور برگردد در این صورت دستگاه تحت فشار کار کرده دمای کندانسور بالا می رود و بعد از مدتی کمپرسور اورلود می کند.
  6. زمانی که دستگاه در بالکن یا پشت پنجره نصب می شود باید از پایه مستحکم استفاده شود تا در مرور زمان از افتادن دستگاه جلوگیری شود.
  7. هنگام نصب کندانسور بر روی پایه یا ساپورت حتما لرزه گیر یا منجیت استفاده شود تا از لرزش و صدای کندانسور کاسته شود و مزاحمت ایجاد نکند.
  8. هنگنم نصب کندانسور دقت شود که مزاحمتی برای همسایگان و در رفت و امد عبور و مرور اختلالی ایجاد نکند.
  9. نصاب کولرگازی باید در هنگام نصب کندانسور مهارت و دقت بیشتری بکار گیرد تا هنگام سرویس اسپیلت و تعمیرات اسپیلت دسترسی به آن اسان و تعمیرات ممکن شود.
  10. کندانسور حدالمقدور جایی نصب شود که از تابش نور خورشید در امان باشد.
  11. اگر کندانسور در پشت بام یا زیر نور افتاب نصب شده برای آن سایه بان در نظر بگیرید.اگر رعایت نشود حداقل ۱۰ درصد از راندمان ئستگاه پایین می می آید.
  • محل استقرار درب اتاق و پنجره ها،محل نشستن افراد،و موانع موجود در محیط و… توجه کنید
  • یکی از نکاتی که بسیار مهم است تراز نصب کردن پنل اسپیلت یا کولر گازی است.
  • توجه کنید هنگام نصب شیب مورد نیاز را برای تخلیه آب اضافی ناشی از تقطیر را به پنل لحاظ کنید.و باعث آبریزی پنل کولر گازی نشوید.
  • پنل را محکم و ایمنی به دیوار نصب کنید برای این کار میتوانید از پیچ و رول پلاک متناسب با وزن کولرگازی استفاده کنید.
  • به بهترین شکل ممکن لوله Drain را مهار کنید.هنگامی که پمپ ندارید هرگز نباید لوله به سمت بالا حرکت کند.
  • پنل داخلی و لوله Drain را متناسب با تخلیه آب نصب کنید.
  • فاصله پنل داخلی تا سقف نباید بیشتر از ۱۰ تا ۳۰ ساتیمتر بیشتر باشد.
  • فاصله پنل داخلی از دیوار کناری ۳۰ سانتیمتر باشد.
  • حداکثر فاصله پنل تا کف ۲۰۳ متر باشد.
  • بهتر است پنل را در وسط دیوار نصب کنید تا از پرتاب باد به اصراف جلوگیری شود تا کار دستگاه بازده بیشتری داشته باشد.

برندهای کولر گازی اجنرال

  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA36JCC
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA18UNWA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGG12JLCA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA36FETA-P
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGS30LFCA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA24UNWA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA 36
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA12UNWA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA30FUTA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGS24LFCA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGS12LFCA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGC30RWT
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGS18LFCA
  • کولر گازی اجنرال مدل ASGA18LF

لوله کشی کولر گازی اجنرال OGENERAL

  • فاصله میان یونیت بیرونی و یونیت خارجی کولر گازی اجنرال را اندازه گیری مینماییم.
  • در زمان برش لوله های کولر گازی اجنرال،۱۰% بیشتر از میزان اندازه گیری شده لوله ها را برش میدهیم.
  • از لوله بر دیسکی جهت برش لوله مسی استفاده کرده و به هیچ عنوان از اره برای برش لوله مسی بهره نبرید.
  • از خشک بودن درون لوله های مسی کولر گازی اجنرال حتما اطمینان پیدا کنید.
  • نصاب کولر اسپیلت اجنرال در زمان رد کردن عایق لوله ها حتما دقت میکند که درون لوله ها چیزی داخل نشود.
  •  در صورت احتیاج جهت خم کردن لوله مسی کولر گازی اسپیلت حتما از فنر خم کن استفاده مینماییم.
  •  پیش از پرچ کردن لوله مسی،حتما مهره ها را از لوله رد کنید.
  •  پیش از پرچ کردن لوله مسی کولر گازی اجنرال حتما پلیسه های لوله را با برقو بگیرید.
  •  زمان بستن مهره ها حتما مهره های کولر گازی را تا آخر با دست ببندید.
  • پس از بستن مهره ها با کمک آچار مخصوص اقدام به محکم کردن مهره ها نمائید و جهت سفت کردن مهره های پنل کولر گازی از دو آچار استفاده کنید.

وکیوم کردن کولر گازی اجنرال Ogeneral

نصاب کولر گازی پس از نصب لوله های کولر گازی اجنرال باید لوله ها و پنل کولر گازی را وکیوم نماید و هنام وکیوم کولر گازی در زمان نصب حداقل 30 دقیقه و حداکثر 45 دقیقه است.عمل وکیوم کولر گازی اجنرال سبب میشود که هوا و رطوبت درون لوله و پنل کولر گازی باقی نمانده و در خنک کاری کولر گازی اجنرال تاثیر خیلی بالایی دارد.پس از پایان زمان وکیوم شیرهای گیج را بسته و به مدت 10 دقیقه صبر میکنیم و در چنانچه که عقربه هیج  حرکتی نداشت نشان دهنده ی عدم نشتی کولر گازی اجنرال است.

خدمات سریع ، آسان و ارزان سرویس و تعمیر کولر گازی اجنرال

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *